Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vertex, miten se on kartallasi  (Luettu 50599 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
helinä
Kohtuuastroilija
**

Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)

Profiili
« Vastaus #60 : 15.02.2010 09:24:58 »

Juhani Nummelan mukaan Vertex liittyy ihmissuhteisiin ja ihmisiin vaikuttaviin ilmiöihin sekä kasvun mahdollisuuksiin. Vertex liittyy vaikuttamiseen, ihmisen rooliin sekä ryhmätietoisuuteen. AC:ssä "minä olen", MC:ssä "minä teen" ja Vtx:ssä "minä saan reaktion toimilleni".
Se kuvaa vapaata valintaa, tahdonalaista elämää, kun taas sen vastapiste 180 asteen päässä ilmoittaa pakollisista asioista.
...
Antivertex liittyy pakonomaisiin toimiin, joita ei voi valita. Se kertoo kohtalonomaisista asioista, joita ei pysty kontrolloimaan. Se liittyy ihmisiin ja asioihin, jotka aiheuttavat pakollisia sisäisiä ja ulkoisia muutoksia.
Hitaiden taivaankappaleiden transiittikonjuktiot Vertexiin aiheuttavat monia muutoksia elämässä.

Taisin lainata vähän väärin. Mistähän sain tuon "DC:n apurin" päähäni?

Jos siis olen "tarkka" neitsyt, mitä AC:ssa kuvataan - se on vielä aika vaiheessa...

Kalat DC:ssä ja Vertexillä kertoo siitä tavasta miten minä olen oppinut lapsuudessani muita ihmisiä kohtaamaan.
Olen siis kahden "neitsyen" lapsi ja en niin rikkaasta perheestä. Omia vanhempia kohtaan on täytynyt olla hyvin myötämielinen tai "Paketti ei olisi pysynyt kasassa".

Ehkä tuo apuri teemakin täyttyy, koska en olisi selvinnyt "aikuiseksi" ellen olisi  neitsyt huone 12 asioita (AntiVertex) ottanut lapsuudessa huomioon. Kiltisti kaikki kotityöt on pitänyt tehdä - ja ulospäinkin on pitänyt aina esittää "fiksua" nöyrällä ja ahkeralla tavalla.

Mutta jos siis "vapaana tahtona" voin valita keitä Vertex ihmisiä jatkossa ottan lähelleni. Ja onhan uranus huone 1  vaaka ihmissuhteissa -> Voisin siis jatkossa valita viisaasti vain heidät jotka yhtä nöyrästi palvelee minua kuin minä muinoin omia vanhempiani. Ja he onkin sitten tosi nöyriä....

Rupeaahan nuo transiitit kartallani aukeamaan... ( pluto transiitti  aspect_opp radix  keskitaivasvenus )

Antivertex "Neitsyt" haluaa antaa ja saada arvostusta laadukkaasti tehdystä työstä.
-> Ja ulospäin tämä tässä ajassa näkyy työttömänä työnhakijana joka Uiskentelee Kalamaisesti  uranus transiitti harteillaan.... (=Kala Vertex huone 6)

Löytyykö muita samoilla transiitella varustettuja???
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #61 : 15.02.2010 10:47:23 »

Se  vertex DC:n "apuri" tulee siitä, että kun meillä on tarkka syntymäaika, jolla  askendentti /Desc-akseli määräytyy niin sen perusteella määräytyy tämä laskennallinen piste  vertex, joka on tietyllä etäisyydellä DC:ltä. Se voi olla horisontin alapuolella tai yläpuolella ja jotenkin se liittyy aina DC:n ihmissuhteisiin. Näihin liittyy myös ns. Itä- ja Länsipisteet. Minulla on jossakin näistä monistenivaska, mutten löydä sitä nyt mistään.
Tuolla ketjun alussa oli hyvä linkki tuosta Vertexin myytistä ja lainasin sieltä tämmöstä:
"The common theme here highlights change or movement, from one point to another, where the center remains fixed or the same. "
näkyvä muutos elämässä Vtx:n tapahtuman aikaan sanotaan myytissä myös.
Eli yleensä ne jutut  vertex:llä ovat TODELLA merkittäviä elämäntapahtumia.
Ja ettei niitä välttämättä ole lukemattomia elämässä.
Annan esimerkin.
Oma  vertex 25,38  rapu. v. 1989 olin raskaana ja menin naimisiin kun tr  aurinko rapu kohtasi tämän oman  vertex pisteeni. No jo rapuun liittyen äitiys on merkittävä juttu. Avioliitto taas on tavallaan tämän DC:n "apuri" tyyliin 8 huoneen  vertex sitoutui toiseen ihmiseen.
 vertex :llä sattuu sitten vielä olemaan tyttäreni nimiasteroidi. Tyttären toinen nimi tuli mummoltani, joka on  aurinko rapu noissa oman  vertex:n asteissa. Eli  vertex rapu on minulla myös suvunjatkumoa. Ehkä se ei sitä välttämättä olisi jos  vertex olisi vaikka Leijonassa.
Mutta se saattaisi olla, kuten joku täällä kirjoitti  jupiter vertex -yhtymästä sukuperintönään.
Tämähän olisi myös sitä "mitä minusta muistetaan" eli jälkeläinen ainakin jatkamassa geenejäni, eikö?
Oma  vertex:ni on myös lähellä  pallas/ kuunsolmu keskipistettä.
Toinen tärkeä kohtaaminen ihmissuhteisiin liittyen oli kun tr  saturnus aspect_con pallas ja samalla tr  pallas aspect_con kuunsolmu eli  vertex jäi näiden yhtymien keskipisteeseen.
tr  chiron yhtyi alasolmuuni. Eli sekä  vertex -akseli että  kuunsolmu-akseli aktivoituivat.
Näitähän ei mitenkään voi ennustaa etukäteen vaan bongata näin jälkikäteen. Ehkä tämän suhteen kiemuroita voisi sitten seurata noitten transiitteja tehneiden planeettojen avulla jatkossa? Ne olisivat tavallaan indikaattoreita?

Sitten Antivertex, jonka tuon perusteella voisi ajatella  askendentti:n apuriksi. Eli asia tapahtuma koskettaa minua itseäni pelkästään. Antaa kohtalonomaisesti suuntaa.
Kun päätin (ei ollut yksin minusta kiinni, mutta kohtalo tuntui menevän tiettyyn suuntaan..) mihin uudelleenkouluttaudun (eli aika suuri päätös / muutos elämässä) niin transiittina oli
 jupiter merkurius aspect_con Antivertex. Aika selvää pässinlihaa, eikö?
Jupiterin liikkeitä seuraamalla voi nyt sitten bongata opiskelumenestystä eli ap-kartan MC Jupiterin asteissa ja siinä vielä jupiter.n paluu ja tentistä mätkähtää paras mahollinen arvosana.
Ehkä se kohtalonomainen suunta on osoittautunut oikeaksi coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 15.02.2010 10:54:32 kirjoittanut nikki » tallennettu
joneezio
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #62 : 18.02.2010 10:01:55 »

Minun karttani on kuulemma ns. malja, eikä edes täysi vaan vajaa sellainen. Eli valtaosa planeetoista on keskittynyt 6. huoneeseen (tai sen liepeille), jolloin  askendentti näkyy minusta ulospäin hyvinkin puhtaasti. Olen usein miettinyt, että jos tämä pitää paikkansa ja olen asian oikein käsittänyt, varautuneisuuteni johtuu juuri tästä.
Hyvinkin usein on käynyt niin että ihmiset joihin olen päässyt kunnolla tutustumaan, ovat myöhemmin osoittautuneet hyvinkin tärkeiksi ystäviksi elämässäni.

vertex on skorpionissa ja DC  merkurius kauris
tallennettu

askendentti rapu kuu kalat
aurinko jousimies jupiter jousimies
venus skorpioni mars vaaka

- keskiverto-spesialisti -
helinä
Kohtuuastroilija
**

Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)

Profiili
« Vastaus #63 : 18.02.2010 11:06:53 »

vertex on skorpionissa ja DC  merkurius kauris

Vertexini on mulla  kalat ja DC myös  kalat .
Itse olen huomannut että kohtaamiset johtaa siihen, että toiset ihmiset ui pois
paikalta kun eniten tarvitsisin.

Siinä siis " ei valittavissa olevat " Antivertex  pluto  neitsyt ja
AC myös  neitsyt tulee mukan kuvioihin.

Olen oppinut että kaikki ihmiset - myös minä-, selviää kaikista asioita
parhaiten yksinään.
tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #64 : 07.04.2010 13:03:52 »

Jälleen pohdiskelemassa Vertexiä.
Natalin vertex on siellä kauriissa, mikä muutenkin kai on minulle tuttu juttu. Koska kauriita ei siinä määrin kuin muita merkkejä elämässäni ole, vaikka heidän kanssaan juttuun tulenkin, ajattelin tätä vertex  kauris näin.
Olen opettamassa itseäni. Olemaan kauris. ? Saturnuksen alaiset teemat ja myös descendentin alaisena ihmissuhteissa, vakaus, perinteiset arvot, maanläheisyys.
Vertex avautuu mulle enemmän työmaailman kautta. Koen, että minua koko ajan enemmän ja enemmän kiskotaan johtajaksi, vaikka en ehkä niin kovasti olisi sinne menossa. Se vaan tuntuu kuitenkin oikealta, vaikkakin pelottavalta.
Tällä hetkellä vertex kaksosissa - ideoita tyrkyllä maailmalle taasen. Palaverissa tänään pitää vakuuttaa.

tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #65 : 11.04.2010 21:39:21 »

Noh, eipä tarvitse enää miettiä miksi noita  rapu on elämään pesiytynyt. =D Elikkäs vertex löytyy 8.huoneesta  rapu. Tällä hetkellä seurustelen   rapu miehen kanssa, jolla rapu on erittäin vahvana kartalla. Kämppikseni on  rapu, yksi parhaista ystävistäni on  rapu ja erittäin monet treenikaverit myös. Olen huomannut sen, että mitä enemmän olen oma itseni ja uskallan tuoda esiin omaa sisintä itseäni niin sitä enemmän rapuja tuntuu ympärillä pyörivän. Aivan kuin he toimisivat jonkinlaisena kompassina siitä olenko oikeassa suunnassa. Aika paljon ovat auttaneet omassa kehityksessä. Huumori myös osuu todella hyvin yksiin. Olen aina ihmetellyt tätä rapupaljoutta omassa elämässä, kun muutoin rapua kartalta löytyy ainoastaan  venus. Mutta tosiaan tämähän sen selittää.

Sitten tuosta  kauris. En kyllä tietoisesti ole hirveästi kauriita tavannut tai siis eivät ole olleet paljon elämässä. Ehkä voisin mieltää sen antivertexin itse enemmän niiden asioiden kautta. Ehkä ne tulevat jotenkin sitten sieltä velvollisuuksien ja kaurismaisen työn ja uran kautta.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #66 : 11.04.2010 21:57:21 »

Tuli muuten lisäyksenä mieleen, että miehelläni vertex on  kalat ja antivertex  neitsyt. Hänellä elämässä on erittäin paljon nimenomaan  neitsyt, kaloja ei juurikaan. Eli niin olen kai sitten miehelleni näitä antivertexin asioita.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #67 : 12.04.2010 10:06:53 »

Mullakin on vertex  neitsyt . Neitsyessä ei ookaan mitään muuta, tai siis ehkä jotain asteroideja joista en tiiä. Mutta neitsyt ystäviä mun elämään on kyllä kertynyt Smiley Tavallaan mulla ei oo mitään yhteistä neitsyiden kanssa ja heidän kanssaan riitelen, mitä taas en varmaan muiden kanssa tee. Ne tuntuu olevan sellasia suhteita, joista tietää että ne ei mene rikki millään, vähän kuin sisarukset. Synastriassa miehen onnenpiste on yhtymässä mun vertexiin.

Antivertex on sitten kaloissa ja kalat saa mut jotenki aina kauheen ahistuneeks... Kalat on liian tunteellisia ja tuntuu kyllä että ymmärrän heitä, mutta en haluaisi katsella maailmaa heidän näkökulmastaan. Kuitenkin mussa herää hirvee myötätunto just kaloja kohtaan, jos heillä on jokin huonosti. Menetän yö uneni ja itken heidän surujaan. Tuntuu että kalat vetää mut aina mukanaan alas. Haluaisin pelastaa heidät pahalta ololtaan ja tunnen itseni voimattomaksi kun en siihen pysty. Elämäni kala tyypit ovatkin aika masentuneita ihmisiä... Ja he ovat juuri sellaisia, joita en ole saanut itse valita.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
aeiouyäö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #68 : 08.07.2010 22:14:19 »

Vertexini on härässä ja 8. huoneessa, melko tarkassa yhtymässä Lilithiin...Tää ei nyt näytä taas jotenkin yhtään kivalta.Kaikki läheisimmät ystäväni tähän mennessä ovat olleet härkiä, härkä on siis myös aurinkomerkkini vastamerkki.
Nyt alan ymmärtää, että miksi asiat ovat menneet suurimman osan näistä härkäystävistäni kanssa niinkuin ovat menneet.Olen aina ollut kaikkien näiden kanssa hyvin läheinen jonkin aikaa, sitten ystävyyssuhde on muuttunut liian dominoivaksi ja kokonaisvaltaiseksi ja olen laittanut välit poikki.Jokainen härkäystäväni, lukuunottamatta yhtä jonka kanssa olen tällähetkelläkin läheinen, on tähän asti aina pikkuhiljaa alkanut hallita tekemisiäni.Näkisin tuon härkävertexin ja Lilithin yhtymän syypäänä tähän.Tuo kasihuone voisi viitata yhteyksiin entisistä elämistä.Voivoi, minkähänlaiseksi helvetiksi äityisi rakkaussuhde härän kanssa... Wink
Ja lisään vielä, että hyvin läheisen ja rakkaan isosiskoni kuumerkki on härkä, samoin kuin isäni.
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
ghede
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #69 : 24.10.2014 21:44:31 »

En viitsinyt aloittaa uuttaa ketjua Vertexistä, kun tällainenkin löytyi. Onko kukaan täällä tutkaillut miten planeettojen tekemät transiitit vertexille ovat ilmenneet? Lähinnä minua kiinnostavat hitaampien ulkoplaneettojen eli Uranuksen, Neptunuksen ja Pluton tekemät transiitit vertexille.

Itselläni on vertex 13 astetta kauriissa ja 5.huoneessa. Pluto on jo jonkin aikaa ollut yhtymässä vertexiini ja Uranus tehnyt sille neliötä. Itse en oikein osaa sanoa miten nuo edellä mainitut transiitit ovat näkyneet elämässäni...toisaalta ovathan ne vielä kyllä jonkin aikaa voimassakin. Niin ja Uranus on myös ollut yhtymässä hengen pisteeseeni, joka sijaitsee 12 astetta oinaassa ja 9.huoneessa. :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  

Siirry: