Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kirje Jeesukselle  (Luettu 20952 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #15 : 03.08.2007 23:38:23 »

Hei Rakkauden valo!

Jeesuksen opetukset ovart niin monet "kirkonoppineet" muuttaneet.

Todellakin. Enpä uskokaan häneen minkään kirkon oppien mukaan, enkä myöskään elä niiden oppien mukaisesti. Yleensäkään ei minun, tai kenenkään tarvitse uskoa häneen. Ei tässä katsos ole siitä kyse...  Wink
« Viimeksi muokattu: 03.08.2007 23:40:47 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #16 : 04.08.2007 00:13:35 »

En usko raamattuun, mutta en ole myöskään väittänyt etteikö sieltä löytyisi jotain viisasta ja tottakin. Kyllä sieltä löytyy kuitenkin myös niitä "totuuden siemeniäkin", kuten vaikka koraanista tai mistä tahansa muusta ns. "pyhästä" kirjasta... Mutta mitään kirjojahan ei edes tarvita, sillä totuus löytyy sisimästämme.  Wink Emme toki täällä vielä tiedä (muista) koko totuutta. En itse ole edes niin väittänytkään... Oppia ikä kaikki juu, mutta saahan asioita ihmetellä ja joskus kyseenalaistaakin. Eikö?  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.08.2007 00:19:46 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #17 : 04.08.2007 00:23:37 »

Hän oli ihmisen poika siis ihan tavallinen matti meikäläinen. Jotkut sanovat, että kapinallinen ja suuri filosofi, jolla oli Suuri Sanoma.

Olen aikaslailla samaa mieltä (tästäkin). Mikä muuten tulee ilmi jo lukuisista aiemmista kirjoituksistanikin.  coolsmiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #18 : 04.08.2007 06:39:15 »

Onko todella Jumalan tavoitteena saada ihmiset käpristelemään tunnetason tuskissa, että puhdistutaan ja mitä sitten? Kaikki ovat vain henkisinä henkiolentoina tekemässä mitä? Maan päällä kuitenkin?

Tunnen ihmisiä joiden arvomaailma on hieman eri, eli hyvä ammatti, tulot ja puoliso, eikä mitään henkimaailman.. vaatimuksia, olla niin ja näin kun menettää kaikenlaista. No itse ihmettelin eilen paria joka on palannut yhteen, uskoltaan kristittyjä, ihmettelin myös naljailuja keskenään, itselläni on mahdoton ajatus että palaisi yhteen jonkun kanssa, mutta ymmärrän RV turhauman kun kerrankin löytyy henkisesti samalla aaltopituudella oleva tyyppi, niin pitääkö senkin.. minähän kun en rakastu kirveelläkään nyt ja en tiedä mistä johtuu. Siksikö kun olen niin henkinen?

Olen oppinut luopumisen läksyt jne.

Elämä ei tarjoa kuin joko rahan tienausta tai henkisyyttä. No eilen olin pitkästä aikaa baareissa enkä tuomitse ketään, mutta eipä ihan sielukumppanimateriaalia ollut se porukka..   Tongue
« Viimeksi muokattu: 04.08.2007 07:43:57 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
mammamma
Vieras
« Vastaus #19 : 04.08.2007 08:36:23 »

Sitäkö se oli sinun todellinen kärsimyksesi, ristinkuolemasikin?

Tuo kun tuli esille, niin olen törmännyt useisiin seikkoihin, ja todellisiin "lipsahduksiin", tämän asian tiimoilta, jotka viittaavat vahvasti siihen, ettei Jeesus kuollut ristillä. Ristiinnaulittiin, kyllä, mutta kysymys kuolemasta onkin huomattavasti epäselvempi, kuin meille on annettu ymmärtää.

Tuolla yksitotuus.fi -osoitteessa oli otettu esille roomalaiskirje(?) "Sinut on erotettu Jumalasta". Näinhän se on. Mutta sitten mennäänkin taas sille protestanttiselle pelottelulinjalle, kun puhutaan, mitä asialle pitäisi tehdä  Undecided *vinkvink*
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #20 : 04.08.2007 09:59:42 »

Sitäkö se oli sinun todellinen kärsimyksesi, ristinkuolemasikin?

Tuo kun tuli esille, niin olen törmännyt useisiin seikkoihin, ja todellisiin "lipsahduksiin", tämän asian tiimoilta, jotka viittaavat vahvasti siihen, ettei Jeesus kuollut ristillä. Ristiinnaulittiin, kyllä, mutta kysymys kuolemasta onkin huomattavasti epäselvempi, kuin meille on annettu ymmärtää.

Hmm... Niin...  :Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #21 : 04.08.2007 10:02:33 »

ymmärrän RV turhauman kun kerrankin löytyy henkisesti samalla aaltopituudella oleva tyyppi, niin pitääkö senkin..

Kiitos.  smitten Sehän se tässä juuri onkin eniten kirpaissut... Mutta kaikesta pitää todella osata luopua, elämä on eräänlaista luopumista koko ajan.
tallennettu
Mika-Matti
Vieras
« Vastaus #22 : 04.08.2007 10:04:26 »

Jeesus, tunnetko tuskani? Koetko kaipaukseni? Turhia kysymyksiä, sillä tiedän kysymättäkin.  Kysyn silti. Sillä tällä hetkellä en jaksa uskoa mihinkään jo tietämääni, en edes itseeni. Ruumiini on vielä täällä, mutta sieluni/henkeni halajaa pois enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Tuntuu välillä etten enää jaksa, kaipuu kotiin ja luoksesi on niin tavattoman suuri. Olen monien rakkaitteni ympäröimä ja kaikki on päällisin puolin vallan mainiosti, mutta silti olen tällä hetkellä niin yksin. Siis muiden seurassa yksin. Kaikki tuntuu niin vieraalta ja turhalta.

Olemalla kuin kotona siellä ja niissä olotiloissa, missä kulloinkin olet,
olet siellä, missä on kotisikin.
Näin SE/HÄN, joka oli kaipuun päässä sinusta,
voi olla kaipuusi täyttymystä sinussa.

Ollen samalla sinun täyttymystäsi muissa,
niin ettei kukaan enää ole sinusta vajaa, sinua vailla,
vaan sinä olet kaipuun täyttymystä heissä
ja he sinussa.

Smiley

tallennettu
Mika-Matti
Vieras
« Vastaus #23 : 04.08.2007 10:22:58 »

Tiedän sinun aikoinaan täällä ollessasi kokeneen samankaltaista yksinäisyyttä. Onko se edelleen ja nyt minullakin välttämätöntä? Sitäkö se uneni jalanjäljestäsi joka sopi täydellisesti omaani myös osaltaan tarkoitti, että koen kaiken nyt kuten sinäkin koit? Tiedän... Sinä olet minussa ja minä sinussa, olemme yhtä, kuten kaikki ovat yms. Siltikään en oikein ymmärrä, on niin vaikea sisäistää tätä kaikkea. Kun en koskaan  voi, en edes ennalta saa tietää mikä seuraava askeleeni on. Se askel kulloiseenkin suuntaan on vain otettava kun sisimpäni niin neuvoo. Tutkimattomat ovat Luojan tiet todellakin...

Niin. Vain yhdet jalanjäljet lähtevät alkulähteeltä,
joten vain yhden jalanjäljet tuovat sinne takaisinkin.

Erona vainen se, että yksien jälkien erottua yksinäisyyteen
yhdet jäljet kantavatkin nyt mukanaan takaisin kaiken sen,
mitä olet rakastanut
ja mitä olet oivaltanut voivasikin rakastaa
kuin yhteen käyden.

Jonkin entäminen on edellä kulkemista siihen,
mistä ei todella ole lähtenytkään.

Se on "EI:n" sanomista tapahtuneelle ollakseen siitä riippumattakin,
koska ainoastaan "KYLLÄ" on todellisesti liikettä vapaudesta käsin;
askel askeleelta eteenpäin, avaimena kaiken kieltämänsäkin hyväksymiseen
siinä maalitietoisuudessa,
jossa yksi on perillä lähtemättömyydestään
ja matkantekonsa haihtumisesta kauas pois.

Silloin ihminen on keskellä matkantekoaan,
missä sitten ikuna liikkuukin
- kuin omaelämäkerran käsikirjoittaja-ohjaaja-filmaaja.

Kiss
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #24 : 04.08.2007 10:32:07 »

Jeesus, tunnetko tuskani? Koetko kaipaukseni? Turhia kysymyksiä, sillä tiedän kysymättäkin.  Kysyn silti. Sillä tällä hetkellä en jaksa uskoa mihinkään jo tietämääni, en edes itseeni. Ruumiini on vielä täällä, mutta sieluni/henkeni halajaa pois enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Tuntuu välillä etten enää jaksa, kaipuu kotiin ja luoksesi on niin tavattoman suuri. Olen monien rakkaitteni ympäröimä ja kaikki on päällisin puolin vallan mainiosti, mutta silti olen tällä hetkellä niin yksin. Siis muiden seurassa yksin. Kaikki tuntuu niin vieraalta ja turhalta.

Olemalla kuin kotona siellä ja niissä olotiloissa, missä kulloinkin olet,
olet siellä, missä on kotisikin.
Näin SE/HÄN, joka oli kaipuun päässä sinusta,
voi olla kaipuusi täyttymystä sinussa.

Ollen samalla sinun täyttymystäsi muissa,
niin ettei kukaan enää ole sinusta vajaa, sinua vailla,
vaan sinä olet kaipuun täyttymystä heissä
ja he sinussa.

Smiley

Niisk...  Cry KIITOS!  smitten smitten smitten smitten
tallennettu
Mika-Matti
Vieras
« Vastaus #25 : 04.08.2007 10:45:01 »

Rakkaus on tärkeintä, niin sinä opetit ja sen tiedän varmaakin varmemmin, mutta miksi silti niin usein satuttaa itsensä? Silloinkin kun levittää ja jakaa sitä ihmissuhteista riippumatonta ja pyyteetöntä   TODELLISTA rakkautta? Pitääkö senkin välillä satuttaa? Oliko se sinullakin niin, siksikö välillä vetäydyit hetkeksi syrjään kaikesta, siksikö oli joskus kyyneleet silmilläsi, sinun kertomatta  tarkempaa syytä niihin? Sitäkö se oli sinun todellinen kärsimyksesi, ristinkuolemasikin?

Kaiken rakastamisen tarkoituksena on kokea vastarakkautta.
En havaitse pyyteetöntä rakkautta, jolla ei olisi tietoisuutta
olemisestaan:

1. Rakkaus Rakkaudesta
2. Rakastettava
3. Rakas
4. Rakkaudellinen
5. Rakastava
6. Rakastettu
7. Rakkaus Rakkauteen

- Rakkaus syntyy toisenkin olemisesta; olemisesta toinen toiselleen.

smitten  Kiss  angel

Lainaus
Kun parantaa toisten sydämiä, onko oman aina jollain tavalla siinä sivussa säryttävä? Se parantuu ja eheytyy ennätysajassa, eikä sen särkyminen oikeastaan ole edes todellista kun elää valossa ja rakkaudessa. Tämänkin tiedän, olen sen kokenut  mutta... Äläkä nyt sano minulle, että ensin on todella rakastettava itseään sillä näinhän minä teen, olen jo oppinut sen kantapään kautta!  Itsensä rakastamisen kautta se pyyteetön rakkauskin lopulta lähtee. Siltikään ei voi välttää sydämeen sattumista. Miksi? Onko se välttämätön osa maailmaa tämä ”epätäydellisyys”, kaikkien ristiriitojen ja surujen yms. kokeminen? Onko se välttämätön osa tätä välillä niin kummallista maailmaa? Onko se välttämätöntä missä sielun kehitysvaiheessa tahansa on ja huolimatta siitä ja aina niin kauan kun täällä elelee?

Askel eteenpäin itsensä rakastamisessa itselleen
on itsensä rakastaminen toisessa, so. itsensä tunnistaminen kaipaamassa ja ottamassa vastaan rakkautta itseltään tuossa toisessa olevaisessa.
Josta eteenpäin tuo toinen astuu minun jalanjälkiini
ollen samaa minussa kuin itseni rakastaminen hänessä.

Lainaus
Jeesus miksi minä ”näen” ja koen sinut nykyisin kaikkialla ja kaikissa, niin ”hyvässä” kuin ”pahassakin”? Samalla kaipaan ja toivon niin kovasti että olisit oikeasti fyysisestikin täällä. Nyt suorastaan tuottaa tuskaa olla erossa sinusta, ja erossa koko ”kodista”. Äläkä sano taas, että todellista eroa ei ole koska tiedän sen... Sinä olet minussa ja minä olen sinussa... Koenkin näin. Kaikki on yhtä. Sinä kuitenkin tiedät myös mitä tunnen ja tarkoitan tuolla erolla, sen tuntemisella, koska olethan aikoinaan itsekin täällä fyysisessä maailmassa elellyt...

Kuka olisi tunnistanut Jeesuksen eläneen toisiakin elämiä,
ellei hän olisi tullut ja sanonut olevansa yksi ja sama?

Ei, sen sijaan hän tuli ja sanoi: "En ole kuullutkaan Jeesuksesta."
Ja tämän hän sanoi vain sen takia,
että Jeesus eli omassa ajassaan, kuten mekin,
ilman että esiintyisimme "noina edellisinämme" tulevissakin elämissämme.

Lainaus
Elämäniloni, valoni ja rakkauteni maailmaa ja kaikkea kohtaan on edelleen tallessa ja todella suuri, mutta miksi silti tämä kaipuuni kotiin vahvistuu? Mitä se tarkoittaa? Vastaustasi pyytäen ja odotellen...[/color]

Se on kuin metsässä näkemäni pienen punarinnan pieni pallonmuotoinen pesä,
jossa oli viisi suloisen pientä munaa odottamassa pääsyään kotiin
jälkeen kuoriutumisen.

Wink
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #26 : 04.08.2007 11:08:05 »

Rakkaus on tärkeintä, niin sinä opetit ja sen tiedän varmaakin varmemmin, mutta miksi silti niin usein satuttaa itsensä? Silloinkin kun levittää ja jakaa sitä ihmissuhteista riippumatonta ja pyyteetöntä   TODELLISTA rakkautta? Pitääkö senkin välillä satuttaa? Oliko se sinullakin niin, siksikö välillä vetäydyit hetkeksi syrjään kaikesta, siksikö oli joskus kyyneleet silmilläsi, sinun kertomatta  tarkempaa syytä niihin? Sitäkö se oli sinun todellinen kärsimyksesi, ristinkuolemasikin?

Kaiken rakastamisen tarkoituksena on kokea vastarakkautta.
En havaitse pyyteetöntä rakkautta, jolla ei olisi tietoisuutta
olemisestaan:

1. Rakkaus Rakkaudesta
2. Rakastettava
3. Rakas
4. Rakkaudellinen
5. Rakastava
6. Rakastettu
7. Rakkaus Rakkauteen

- Rakkaus syntyy toisenkin olemisesta; olemisesta toinen toiselleen.

smitten  Kiss  angel

Lainaus
Kun parantaa toisten sydämiä, onko oman aina jollain tavalla siinä sivussa säryttävä? Se parantuu ja eheytyy ennätysajassa, eikä sen särkyminen oikeastaan ole edes todellista kun elää valossa ja rakkaudessa. Tämänkin tiedän, olen sen kokenut  mutta... Äläkä nyt sano minulle, että ensin on todella rakastettava itseään sillä näinhän minä teen, olen jo oppinut sen kantapään kautta!  Itsensä rakastamisen kautta se pyyteetön rakkauskin lopulta lähtee. Siltikään ei voi välttää sydämeen sattumista. Miksi? Onko se välttämätön osa maailmaa tämä ”epätäydellisyys”, kaikkien ristiriitojen ja surujen yms. kokeminen? Onko se välttämätön osa tätä välillä niin kummallista maailmaa? Onko se välttämätöntä missä sielun kehitysvaiheessa tahansa on ja huolimatta siitä ja aina niin kauan kun täällä elelee?

Askel eteenpäin itsensä rakastamisessa itselleen
on itsensä rakastaminen toisessa, so. itsensä tunnistaminen kaipaamassa ja ottamassa vastaan rakkautta itseltään tuossa toisessa olevaisessa.
Josta eteenpäin tuo toinen astuu minun jalanjälkiini
ollen samaa minussa kuin itseni rakastaminen hänessä.

Lainaus
Jeesus miksi minä ”näen” ja koen sinut nykyisin kaikkialla ja kaikissa, niin ”hyvässä” kuin ”pahassakin”? Samalla kaipaan ja toivon niin kovasti että olisit oikeasti fyysisestikin täällä. Nyt suorastaan tuottaa tuskaa olla erossa sinusta, ja erossa koko ”kodista”. Äläkä sano taas, että todellista eroa ei ole koska tiedän sen... Sinä olet minussa ja minä olen sinussa... Koenkin näin. Kaikki on yhtä. Sinä kuitenkin tiedät myös mitä tunnen ja tarkoitan tuolla erolla, sen tuntemisella, koska olethan aikoinaan itsekin täällä fyysisessä maailmassa elellyt...

Kuka olisi tunnistanut Jeesuksen eläneen toisiakin elämiä,
ellei hän olisi tullut ja sanonut olevansa yksi ja sama?

Ei, sen sijaan hän tuli ja sanoi: "En ole kuullutkaan Jeesuksesta."
Ja tämän hän sanoi vain sen takia,
että Jeesus eli omassa ajassaan, kuten mekin,
ilman että esiintyisimme "noina edellisinämme" tulevissakin elämissämme.

Lainaus
Elämäniloni, valoni ja rakkauteni maailmaa ja kaikkea kohtaan on edelleen tallessa ja todella suuri, mutta miksi silti tämä kaipuuni kotiin vahvistuu? Mitä se tarkoittaa? Vastaustasi pyytäen ja odotellen...[/color]

Se on kuin metsässä näkemäni pienen punarinnan pieni pallonmuotoinen pesä,
jossa oli viisi suloisen pientä munaa odottamassa pääsyään kotiin
jälkeen kuoriutumisen.

Wink

Sanaton vastauksestasi...  Wink Kiss smitten Kiss smitten Wink
tallennettu
pirre
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #27 : 04.08.2007 22:24:57 »

Johanneksen evankeliumi 3:16, kertoo näin.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2007 22:26:57 kirjoittanut pirre » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #28 : 04.08.2007 22:27:10 »

Me kaikki olemme Jumalan poikia ja tyttäriä.  smitten
tallennettu
Mika-Matti
Vieras
« Vastaus #29 : 04.08.2007 22:37:15 »

Meistä vähäisinkin on se suurin.

smitten
tallennettu