Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jumalan tahto  (Luettu 17443 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« : 04.08.2007 06:07:10 »

Laitan tämän omana topiccina. Eilen juttelin aika tuittupäisen sukulaisjuristin kanssa, joka on kärkäs sanomaan mikä on oikein ja mikä väärin. Pahoitin hieman mieleni, kun minua on ajettu nurkkaan eräässä asiassa ja olen rukoillutkin sen puolesta. Vasta kun juristi kuunteli miten hankala tilanne on, hän ymmärsi. Hänkin on uskossa. Kaikki yleensä puhuvat omiaan ja elävät omaa elämäänsä, koetin saada neuvoa yhdessä asiassa, juristin kännykkä oli ollut vaimolla. Kukaan ei ollut kuunnellut eikä tukenut, vaan syytellyt vaan. Ihmettelen vieläkin sitä tilannetta, kun minulle huudettiin kahdelta suunnalta. Yksi huusi puhelimeen ja toinen sanoi, et sinä tätä osaa hoitaa.

Osaako Jumala?

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/Karjalanpiirakka-20060227.jpg/180px-Karjalanpiirakka-20060227.jpg)

Eli kumpikin rakas ja läheinen henkilö oli kääntynyt vastaan. Olin yrittänyt hoitaa asiaa jo kauan. Alkoi tuntua vähän siltä, että on sama teenkö niin vai näin, kun asia aina menee väärin. Jos en olisi välittänyt siitä, loukkaako joku, ja jos eräs toinen ikävä asia ei olisi tapahtunut, kaikki olisi ok.. oltaisiin kai jo sopimuksessa. Kaikkeen on alkanut vaikuttaa sekin kun elama vaikuttaa illuusiolta.   

Ei muuten ollut ensimmäinen kerta kun tuo juristi kimpaantui minuun, ja sitten taas oli mukava. Ihme tuuliviiri hänkin. Onneksi kuitenkin ymmärsi lopulta, niin voinee kai auttaa. Joskus aiemmin kun koin joidenkin kohdelleen minua väärin, se ei ollut juridisesti väärin, kuitenkin silloin katkesi se yhteistyö. SITTEN taas tulee mieleen eräs juttu, jota on oikeudessa koetettu ratkoa, ja kun se meni poskelleen käräjillä, se on nyt viety hoviin. No vihdoinko siellä oikeutta? Toinen juttu taas, laki on ollut suotuisa. Todellakin, useampaa oikeuskysymystäkin olen seurannut.

Moni ei yrita tehda Jumalan tahtoa, mutta jos yrittaa, onko se mita tapahtuu rukouksen jalkeen sitten oikein. ja kone temppuilee taas..

No siis.. laitan eilisen kysymyksen tänne uudestaan.

Haluan tehdä Jumalan tahdon siksi, että se on absoluuttisesti oikea kaikille osapuolille, eikö?
Ja siksi että vain jumaluus voi ratkaista vaikeat jutut. Silloin tietää, että näin sen piti mennä. Ei esimerkiksi ole omat tunteet sotkemassa asiaa. Ihmiset sinänsä kääntävät suuntaa laidasta laitaan, on mielenkiintoista miten olen ollut tosissani tunnetasolla jonkun kanssa, ja sitten.. kaikki on muuttunut vuosien varrella eikä oikein tunne muita toimijoita.

Kertokaas mistä olette varma, että Jumalan tahto tapahtuu, kun rukoilette. Mikä sen todistaa, että rukouksen jälkeen tapahtuva asia on Jumalan tahto, jostain asiasta. Jos vaikka jokin asia jää auki, tai ei ratkea suotuisasti, tai ei tapahdu ainakaan heti niin.

Siis se viesti menee teistä @ korkeampaan minään ja Jumalaan, eli onkos se sama. Olen kysynyt tuon asian ennenkin, että onko Jumalan tahto vain tulkintakysymys, kun siis itse saattaisi haluta jotain ja näin ei käy, niin onko se Jumalan aivoituksia sitten.

Tai jos jokin asia tuntuu kohtuuttomalta, tms onko se silti Jumalan tahtoa, kun on rukoiltu. Mikäli Jumala on rakkaus, tähän kuuluu varmaan.. aika laaja kirjo ihmisten välisiä tilanteita. Vaikka ihmiset mokailisivat, ja koettaisivat korjailla asioita, miten Jumala toimii siinä välissä.
  Wink

(http://www.rbthieme.org/images/DivineGuidance.jpg)
« Viimeksi muokattu: 05.08.2007 10:04:58 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 04.08.2007 06:55:58 »

Eli lisänä tuohon, miten toimia aina oikein riippumatta siitä, miltä itsestä tuntuu ja loukkaako joku oikein kunnolla. Miten silloin tehdään oikein?

Miten käännetään aina toinen poski? Jos sovintoyritys ei onnistu, miten ollaan neutraaleja? Miten annetaan asiat muiden hoidettavaksi eikä koeteta ratkoa itse? Miten annetaan Jumalan ratkoa tilanteet?

Jos olisin aina ollut henkisessä täydellisyydessä, olisin antanut kaiken anteeksi, toisen käytöksen, ja puheet, olisin pelannut hänen ehdoillaan. Miksi hänen, kun hän ei edes tunnusta henkisiä arvoja?

Mutta kuinka moni niitä tunnustaa, kun on arvojen, tunteiden, käsitysten ristituli maailmassa? Onko se juuri oikea kohta rukoilla ja pyytää Jumalan tahtoa tapahtumaan, ja antaa asian olla? Ja se mitä tapahtuu on väkisin Jumalan tahto. 

(http://tbn0.google.com/images?q=tbn:-XxjlPp2Xs49UM:http://www.mediastock.co.uk/previews/562_preview.jpg)
« Viimeksi muokattu: 04.08.2007 14:02:27 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 04.08.2007 07:18:44 »

Tässä kooste rukoilemisketjusta, ettei tarvitse toistaa samoja asioita. Ilmeisesti asia on yksinkertainen. JESS Jumalan tahto tapahtuu, pyyntö on kuultu, asian voi heittää harteiltani, minä en tee kaikkea, kun en ole gurukaan, vaan Jumala nyt sitten toimii. Minun tehtäväkseni on jäänyt pitää mieli korkealla, huolettomana, väistää syytökset ja uskoa, eli näin. Ihmisillä vaan on edelleen tunne-elämä, kaipuuta, toiveita+ mielipide-eroja, jotka ovat ehkä se "sekoittava" asia.

Nyt minä siis vain tarkkailen että ahaa, TÄMÄ oli Jumalan tahto tässä asiassa.

Minulla on hassu tunne, sellainen että Jumala ei oikeastaan syytä mistään, miten voisi kun kerran antaa kaiken tapahtua. Siis ihmisten tehdä toisilleen kaikenlaista. Ihmiset ne ovat jotka syyttävät, Jumala tuntuu täysin neutraalilta, oikeastaan on kuin Jumala ei tahtoisi sitä eikä tätä tässäkin asiassa..? IHMISET tahtovat, olla tai ei olla toistensa elämässä.
  Huh

(http://tbn0.google.com/images?q=tbn:Hq1fLzKl_wKPJM:http://www.corbettcanyon.com/images/propred_eu.jpg)

Useinhan käy kuitenkin niin, että saamme sen mitä tarvitsemme, mutta ei välttämättä niinkuin olemme halunneet. Koska viisaampi (itsemme, Luojamme, ?)taso on nähnyt asian taakse tulevaisuuteen.

Risteyksessä ja oven takana on aina vähän tukala odottaa...

Rukoilemisesta tuli mieleen sellainen, että ei kannatta koko ajan rukoilla samaa asiaa uudestaan ja uudestaan. Rukous kuullaan kyllä ihan ensimmäiselläkin kerralla ja sen jälkeen se jätetään maailmankaikkeuden huomaan.

Asioiden järjestyminen ja vastauksen saaminen rukoukseen voi kestää, koska henkimaailman täytyy noudattaa Maapallon aikakäsitystä ja olla sotkeutumatta liikaa Maan asioihin.

Jos kuitenkin rukoilee niin, että tietää Jumalan olevan läsnä kaikkialla ja asuvan sisällään, se on eräänlaista monologia. Kysyy itse (persoona) Itseltään (sielu/jumala).

(http://www.luckymojo.com/allseeingeye.gif)
« Viimeksi muokattu: 05.08.2007 10:22:22 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #3 : 04.08.2007 10:59:01 »

Tämä on hyvin monitahoinen ja vaikea aihe, mutta myös hyvin tärkeä...

Haluan tehdä Jumalan tahdon siksi, että se on absoluuttisesti oikea kaikille osapuolille, eikö?

Näin juuri. Tuo on hyvä ja riittää kun vain luottaa tähän. Kaikkea ei voi, eikä tarvitse selittää. Kaikkea ei voi todistaa tai ymmärtää. Joskus on vain ehkä "sokeastikin" uskottava siihen minkä sydän kertoo oikeaksi. Luottaa Korkeampaan voimaan joka kyllä pitää meistä huolen. smitten

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 04.08.2007 11:01:32 »

Niin, 15 v sitten sydän olisi sanonut yhtä eräästä asiasta ja nyt toista. Sydämen ääni siis muuttuu, tai järjen, tai intuition. Sepä siinä on kun eri ihmiset kokevat eri asiat oikeiksi ja ihmisethän ne ovat jotka kiistelevät siitä, mitä Jumala kenties tahtoo.

(http://www.brutallyhonest.org/photos/uncategorized/god.jpg)
« Viimeksi muokattu: 05.08.2007 10:05:26 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 04.08.2007 11:12:50 »

Niin, 15 v sitten sydän olisi sanonut yhtä eräästä asiasta ja nyt toista. Sydämen ääni siis muuttuu, tai järjen, tai intuition. Sepä siinä on kun eri ihmiset kokevat eri asiat oikeiksi ja ihmisethän ne ovat jotka kiistelevät siitä, mitä Jumala kenties tahtoo.

Mutta sepä onkin juuri se tarkoitus, elää kehitysvaihe, askel ja päivä kerrallaan tässä ja nyt.  Luottaen että elämä kantaa.  Wink
tallennettu
Sahemi
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #6 : 04.08.2007 11:50:46 »

Soul´s Adventure kysyit että miten voi olla varma että Jumalan tahto tapahtuu rukoillessa?

Miksi rukoilemme?

Itselleni rukous on oman muutokseni myötä myös muuttunut paljon. Tai enpäs taida enää rukoillakaan... (hassua kyllä). Lähinnä punnitsen omia tuntemuksiani esim kiukkua joka sisälläni syntyy ja jos en saa selvyyttä mikä kiukun aiheuttaa voin esim meditoidessa pyytää vastausta Korkeimmalta Minältä, Luojaltamme. Eli tavallaanhan itseltä sen avun pyydän.

Aikaisemmin rukoilin paljon läheiseni puolesta joka sairastaa vakavaa sairautta. Mitä rukoilin loppuviimein. Apua itselleni. Sitä että jaksan. Nyt kun uskon siihen että asiat menee aina oikealla tavalla ja Luoja on viisas suunnitelmissaan, ei tarvitse enää taistella vastaankaan. Voin lähettää rakkaalleni parantavaa rakkaudellista energiaa. En pyydä mitään, en ano mitään, en toivo mitään. Mutta tämä edellytti itseltäni sen että luovuin egoni vallasta ja luovutin kontrollinaruni käsistäni. Annoin itselleni luvan Olla se kuka Olen. Huoh, että teki hyvää tämä tähän "ääneen sanoa"! Eli kiitos avauksestasi Smiley

Mutta en tuomitse  rukoilua tai ihmistä joka rukoilee. Kerron vain itsestäni. Tiedän että rukous lohduttaa ja tuo valoa pimeään. On yksi askel elämänpolulla kohti totuutta. Smiley Ja enpäs sanoisi ettei ne kädet ristiin menisi. Surullisena hetkenä esimerkiksi. Kun todella haluaa tuntea Luojan läsnäolon...

Toisen posken kääntämisestä: Käännämmekö sen toisen posken sille toiselle, vai käännämmekö sen posken itsellemme ja pohdimme miksi kirpaisi...? Niin kauan kun sen jättää tekemättä, saa olla kääntelemässä poskeaan alituiseen.  Wink Tullakko tilaan, että ei tarvi kääntää poskeaan, koska ymmärtää sen miksi toinen tavaallansa käyttäytyy? Tullakko tilaan jossa huomaakin että toisen käytös on heijaste siitä mitä itse sisälläni pelkään? Itse käyn nyt tuota viimeisen kysymyksen vaihetta. Sydämen ääntä kuunnellen ensin opettelin ymmärtämään ihmisten väärät käytökset. Nyt opettelen pääsemään tilaan jossa väärää ei olekaan. On vain rakkaus Smiley Että ei vielä rakkauden ammattilaisia, mutta harjoitus kova Smiley Ja ihana Smiley

Rakastaa pyyteettömästi itseään (sitä kauttahan myös ympäröivää maailmaa). Sen myötä poistuu usea esittämäsi kysymys. Ainakin itselleni näin kävi. Olisin niihin vastaillutkin, mutta tämä lainaus systeemi tällä palstalla on vähän huonosti toimiva... kun ei voi lause kerrallaan lainata  Sad  Mutta minusta tuntuukin että löydät itsestäsi nuo vastaukset hyvin pian, ellet jo löytänyt  Smiley

Rakkautta ja valoa elämääsi. Kaunis päivä näyttää ulos tulevankin, eli sinne jos vaikka pääsisi Smiley

Sahemi

« Viimeksi muokattu: 04.08.2007 11:53:34 kirjoittanut Sahemi » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 04.08.2007 12:18:54 »

Kylläpäs Sahemi vastauksesi oli niin tuttu. Noin voisin itsekin kirjoittaa...  coolsmiley smitten
tallennettu
Sahemi
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #8 : 04.08.2007 12:29:28 »

Kylläpäs Sahemi vastauksesi oli niin tuttu. Noin voisin itsekin kirjoittaa...  coolsmiley smitten

Kyllä tuo Ykseys on sitten aikaimoinen juttu, koska eka kertaa elämässäni olen täysin samaa mieltä härkänaisen kanssa  Shocked   Grin Kun samasta suusta puhuu, sanoo aurinkomerkkikin ja sen vaikutukset huhuu  Smiley

Kaikella rakkaudella

Sahemi
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #9 : 04.08.2007 13:39:29 »

Enpä voi minäkään sen enempää sanoa, kuin että asioilla on tapana järjestyä parhain päin, kun ne "sanoo ääneen".  smitten
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 04.08.2007 13:40:08 »

Nyt kun uskon siihen että asiat menee aina oikealla tavalla ja Luoja on viisas suunnitelmissaan, ei tarvitse enää taistella vastaankaan. Voin lähettää rakkaalleni parantavaa rakkaudellista energiaa. En pyydä mitään, en ano mitään, en toivo mitään.

Olen nyt ainakin saanut mielestäni möhkäleen, johon liittyivät omat toiveet ja odotukset ja sukulaisten touhu ja odotukset. Kun kerran ovat pitäneet lusikkaa sopassa alusta asti, saavat jatkaakin. Minun on muuten vaikea ymmärtää eräiden käänteistä huumoria ja piikittelyä niin suvussa kuin netissä, ehkä olen siinä asiassa tosikko. Lepo.

Tuntuu vaan jotenkin niin minättömältä ja tahdottomalta olla haluamatta mitään, koska silloin on niin passiivinen ja voisi yhtä hyvin siirtyä pois maallisesta elämästä? Jotenkin se sotii sitä vastaan, että uskoo omaan toimintaan, tuloksiin, eri inkarnaatioihin, ja sen sellaiseen.  jousimies Yksi mahdollisuus on tietty ratkoa solmuja regressiossa mutten tiedä auttaako se tähän mykkäkouluun mikä on menossa. Ainakin siellä kokisi rakkautta..  vaaka

Posken kääntämisestä; minusta oli aika selvää että päin naamaa ja puhelimessa kun joku ennen niin tärkeä huusi minulle, ei tarvitse kysellä miksi kirpaisi. Reagoin siihen liian voimakkaasti, nyt en välitä - enkä haluaisi tavatakaan (siis tiedän miksi hän tekee sen kaiken, se vain on turhaa vihan nostattamista tilanteessa jossa olisi voitu olla sovussa).. vaikka sukulaisissani on paljon tuomitsevuutta, on myös sivistyneisyyttä. Ilmeisesti monilla on tapana huutaa toisille, se voi yhtä hyvin olla exä kuin vanhemmat kuin lähisuku.. oh well. Kehen sitten luottaa auttajana kun kaikki on ollut yhtä tuomiota. Ja erilainen maailmankuva.

Tässä on kaiken kaikkiaan jotain sellaista, mitä en vain halua ratkoa, eli Jumala hoidelkoon. Vähän niinkuin se kaikki ei olisi koskaan tapahtunut.. kuin en olisi tavannut tiettyjä henkilöitä.. toki yhtaikaa ihmettelen, miten toiset saattavat palata yhteen ja elää menestyksekkäästi.. outoa. Oliko heillä sitä uskoa ja rakkautta niin paljon.. istuin eilen muuten sellaisenkin miehen vieressä, jolla on erittäin katkera ero ja huoltajuuskiista menossa, eikä tarkoitukseni ole olla sellainen nainen.   
  Huh  Grin

(http://tbn0.google.com/images?q=tbn:6HJWyd1Q2xe7_M:http://acerve.files.wordpress.com/2007/01/soup_drennan.jpg)
« Viimeksi muokattu: 04.08.2007 14:13:44 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 04.08.2007 15:20:38 »

Kyllä tuo Ykseys on sitten aikaimoinen juttu, koska eka kertaa elämässäni olen täysin samaa mieltä härkänaisen kanssa  Shocked   Grin Kun samasta suusta puhuu, sanoo aurinkomerkkikin ja sen vaikutukset huhuu  Smiley

Kaikella rakkaudella

Sahemi

Grin smitten
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 04.08.2007 17:17:46 »

Jostain täytyisi saada se fiilis että juttu on Herran hoidossa. Siis tunne että on kuultu. Teoriassa tiedän sen.. Se ei tuntunut menevän oikein viime tai tänä vuonna, mutta onneksi on noita sukulaisia jotka kokevat tietävänsä miten asiat menee. Tongue Tosiaan, asiaa auttaisi jos olisi vaikka uusi mies elämässäni, silloin menneisyys ei olisi niin lähellä. Voisi tunnepuolella elää NYT enemmän. Mutta minkäs teet..  no, lakihommiksi meni, jos hienoja yritysasioita hoiteleva juristi viitsisi vähän vilkaista tätä ceissiä golfkierrosten lomassa.  Cool :Smiley

Ja kuinka hyvin! tuo muuten natsaisi sen kanssa että 5-huoneeseen on tulossa Pluto ja Juppari sextiili Venus tän rrrraivostuttavan Saturnuksen jälkeen. Muutaman viikon kul.. alkaa tuntua vähän epätodelliselta että sanalla mies, tai kumppani on näin huono kaiku.

Jumalan tahtoa voi käsitellä laajemminkin, esim miten se on aivan eri kulttuureissa, Arabimaissa jne mutta siihen ei nyt puhtia.

(http://tbn0.google.com/images?q=tbn:OM-ZFU-H26A2_M:http://www.celsias.com/blog/images/food_miles.jpg)
« Viimeksi muokattu: 04.08.2007 20:39:47 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

Sanna
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 04.08.2007 17:30:26 »

Niinkuin myös, tuntuipa tutulta Smiley
tallennettu

Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 04.08.2007 18:11:38 »

Sahemi vastasit hienosti
Mutta mielestani Jumalan tahto on meidan tahtomme?
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: