Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Millä eroon "syöpöttelystä"?  (Luettu 13943 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ventura
Satunnainen astroilija
*

"It's my time to shine, like a tuna in the brine."

Profiili
« Vastaus #15 : 20.08.2007 19:38:23 »

Mä söin kromia karkkinälkään nuorempana. Ei auttanut, mutta auttoi kyllä sitä henkilöä joka sitä minulle suosittelikin. Riippuu vaan paljon ihmisestä.

Tuohon syöpöttelyyn auttaa todella paljon täsmälliset ruoka-ajat.
Itse söin vielä viime vuonna 02:n aikoihin mozzarella-leipiä..... idiot2
Nyt syön kunnon illallisen klo 18 ja sen jälkeen ei enää tarvitse syödä kuin harvemmin!
(meijän perheen ruokailu on ulkomaalaistyyppinen. Siksi noin "myöhäinen" illallinen.  :Smiley)
Eli syöt samaan aikaan 4-6krt päivässä. Noin maha tottuu eikä pyydä ruokaa silloin kun ei ole sen aika. Ja se aamupala!!! TÄRKEÄ! Jos ei kova nälkä aamulla, niin ainakin kuppi kahvia/teetä ja vaikka ruisleipää. Kunhan sinne mahaan tulee jotain, koska se antaa todella paljon energiaa siihen asti kunnes on ruokailut töissä jne.

Jos taas kuitenkin tarttee jotain koko aika syödä, niin hedelmät, ruisleipä (kuten joku sanoi, koska se tosiaan täyttää mahan kunnolla) ja paljon vettä. Vesi voi joskus jopa viedä kunnon ruokahalunki.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #16 : 20.08.2007 19:48:10 »

Vesi kyllä mutta jos se ei oikein maistu, niin teelaatuja ja -sekoituksia on moneen lähtöön ja oikein hyvä & sopivasti haudutettu tee on kuin söisi keittoruo'an  Kiss Tongue
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #17 : 21.08.2007 11:57:02 »

Tähän ruoka- ja syömisaiheeseen liittyen suosittelen erittäin informatiivista kirjaa nimeltä Vihdoinkin hyvä olo - suolisto kuntoon ruokavalion avulla/Paula Heinonen. Olin kerran kuuntelemassa Paula Heinosen luentoa ja kiinnostuin hänen sanomastaan, ja nyt sitten kun sattui tämä kirja eteen, niin tuli se hankittua. Ainakin tähänastiselta lukemalta vaikuttaa siltä, että kysymyksessä on loistava perusopas oikeanlaiseen syömiseen ja sitä kautta parempaan oloon. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #18 : 21.08.2007 12:03:42 »

Tulee myös mieleen oikea suola eli luonnonsuola, jossa on tallella tärkeät kivennäisaineet, unohtamatta hyvää happo-emästasapainoa (kuiskaa: Valmarin  Wink )
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #19 : 21.08.2007 13:12:34 »

Tuo Paula Heinosen kirja täytynee ostaa. Hinta näytti olevan aika järkyttävä (ovh 40€!!!), mutta uskon kyllä (nousuneitsyenä) niin vakaasti suoliston kunnossapidon tärkeyteen, että jostain täytyy nekin rahat repiä.

Itse olen kai jonkinlainen “hyväkarppi”. Keliakikkona mm. vehnäjauhot on tullut jätettyä jo aiemmin pois, mutta vähän ennen viime joulua tein aika mittavan ruokaremontin jättäen pois lähinnä riisin, perunat ja (gluteenittoman) pastan. Kahviin laitan nykyisin hunajaa kuten teehenkin. Suolana käytän itse hienonnettua merisuolaa.

Makean himoon ostin tummaa suklaata (70%), jota paatuneinkaan sokerihiiri ei voi levytolkulla syödä.

Syön yhä itse tekemiäni gluteenittomia sämpylöitä ihan surutta. Tosin itse kun tekee, voi koostumukseenkin vaikuttaa. (kuituja, kuituja, kuituja)

Tämä ruokaremontti siis sen vuoksi, että olo oli jatkuvasti vähän kulahtanut, eikä vatsa toiminut säännöllisesti.

Hyvin äkkiä makeanhimo katosi melkein kokonaan!

Paino on pudonnut tuon jälkeen kohisemalla.
En omista vaakaa, joten en tiedä kiloja, mutta housut tippuvat päältä ja kaikki rintsikat ovat liian suuria.  Angry En ollut aiemminkaan ylipainoinen, joten painon pudotus ei ollut tarkoitukseni, mutta olo on nyt paljon parempi. Tumma suklaakin saattaa unohtua kaapin pohjalle lojumaan, kun makeaa vaan ei tee mieli.

Joskus olen makeanhimon saanut kuriin Ippuskankin mainitseman suolan avulla. Pari merisuolaraetta kielen päälle ja pian makeanhimo unohtuu.

Ystäväni huomasi myös ihan tavallisen ruokasoodan vähentävän makean himoa. (puoli teelusikallista 3:en desiin vettä) Ilmeisesti voimakkaasti emäksisenä se tasoittaa kehon happamuutta, kuten Ippuskan mainitsema Valmarinkin.

Tulipa luennoitua…
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #20 : 21.08.2007 13:26:30 »

Tuo Paula Heinosen kirja täytynee ostaa. Hinta näytti olevan aika järkyttävä (ovh 40€!!!), mutta uskon kyllä (nousuneitsyenä) niin vakaasti suoliston kunnossapidon tärkeyteen, että jostain täytyy nekin rahat repiä.

Itse asiassa minäkin kauhistelin kirjan korkeaa hintaa aiemmin Helsingissä, mutta nyt Lahdessa kesäpäivillä käydessäni bongasin sen Sokoksen kirjaosastolta hintaan 19,90 €! Siksi sen sieltä sitten ostinkin. Kannattaa siis tehdä vertailuja eri kirjakauppojen välillä...ja eri paikkakuntienkin, näemmä!

Heinonen puhuu kirjassaan myös tuosta happamuudesta, kuulemma monesti närästyslääkkeitä tai muuten vatsan happotasapainoon vaikuttavia lääkkeitä syödään liikaa ja happoa onkin liian vähän eikä liikaa, kuten monesti luullaan. Myös omenaviinietikka käy hänen mukaansa tuohon vatsahappojen tasapainotukseen, tosin itse sitä joskus kokeilin enkä pitänyt. buck2 Mikseivät tietysti sitruuna ja puolukkakin, luonnonmukaiset happamat.
tallennettu

Asc Kauris
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 28.08.2007 11:39:21 »

Höm..  idiot2 Minä olen lukenut vähän päinvastaista, niin että sitruuna ja karpalo (puolukasta en ole varma) muuttuvat elimistössä emäksisiksi, eivät happamiksi.. sen takia niitä suositellaan esim. virtsatie-infektioon..
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #22 : 28.08.2007 12:06:52 »

Höm..  idiot2 Minä olen lukenut vähän päinvastaista, niin että sitruuna ja karpalo (puolukasta en ole varma) muuttuvat elimistössä emäksisiksi, eivät happamiksi.. sen takia niitä suositellaan esim. virtsatie-infektioon..

Mahdollista, kyse oli vain omasta arvelustani/muistelustani jonka kirjoitin nähtävästi vähän epäselvästi tuohon viestiini. En missään nimessä ole itse mikään ravintoasiantuntija. Oikeaa tietoa saadakseen kannattaa lukea se kirja. Smiley
tallennettu

Asc Kauris
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: