Näin unta, että lähdin kahden puolitutun miehen kanssa ajamaan Rovaniemelle kotipaikkakunnaltani. Kaikilla oli oma auto, miehet ajoivat edellä, minä viimeisenä Ajoimme nelostietä, yhtäkkiä tie muuttui hiekkatieksi ja vaikeammaksi kulkea. Siinä vaiheessa minä menin ensimmäiseksi varoittamaan miehiä huomaamattomista "töyssyistä" (olimme tässä joten jalkaisin/kontallaan mutta kumminkin kuin autoja...) Varoitin isoista, jolloin miehet valittivat "Huomaamme nuo itsekin, varoita vain niistä pienistä!" Se ärsytti, olin jotenkin häpeissäni.
Toinen mies alkoi puhua, että jäisimme yöksi metsään ja seuraavana päivänä menisimme rovaniemelle. Itse en halunnut koska kyse oli alunperin päivänreissusta. Yhtäkkiä oma kissani juoksi paikalle, otin syliin ja ihmettelin miten se sinne oli tullut. Miehet lähtivät etsimään mökkiä, eivätkä välittäneet vastaväitteistäni. Kyllästyin ja päätin lähteä kotiin. Muistelin kissan pelkäävän autoa, mutta se tuli sinne kumminkin. Alussa peloissaan, mutta sitten rentoutuen. Ajoin ja kissa istui päätuen lähellä tassut olkapäälläni. Jossain vaiheessa kipusi syliini ja pisti siihen nukkumaan samalla kuin ajoin kotiinpäin.
Lähtiessä ajoin ihmeen pienistä raoita, onni ettei auto kolissut, mutta parin mutkan jälkeen pääsin taas nelostielle ja loppumatka oli helppo ja yllättävän nopea.
Saatteko tästä tarkoitusta?
Kissa on ollut minulta peruskoulun ensimmäiseltä luokalta alkaen, eli 7-vuotiaasta. Nyt olen 19 ja muuttamassa juuri tuonne Rovaniemelle kotoani. Tietynlaista alitajuista jäähyväistä? Saattamista?