Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: merkurius keskitaivaalla  (Luettu 5595 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 19.08.2007 14:10:32 »

aikani pohdein, enkä millään pystynyt objektiivisuuteen, joten päätin nyt kysyä,
että mitä tulee mieleen henkilöstä jolla on merkurius keskitaivaalla? Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #1 : 20.08.2007 10:46:54 »

Kukaan ei ole vielä vastannut, joten heitetään jotain. Smiley MC:n merkki olisi tietysti hyvä tietää, mutta noin yleisesti henkilö, joka "näkyy kommunikaation kautta", tekee työtä Merkurius-asioiden eli kommunikaation tai liikenteen parissa, liikkuu tai viestii paljon työssään. Oma tapa viestiä on se, joka henkilöstä on parhaiten julkisesti esillä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 21.08.2007 16:20:15 »

Minulla on merkurius kaloissa 10.huoneessa. Mutta enpä oikein osaa sanoa..
Olen tehnyt töitä viestintä laitteiden parissa aiemmin ja olen työskennellyt paikassa jossa olen joutunut ratkaisemaan yhteysongelmia eri laitteiden välillä. Nykyään olen hyvin erilaisessa työssä mutta joudun päivittäin kommunikoimaan hyvin erilaisten ihmisten kanssa.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 24.08.2007 12:11:42 »

kiitoksia vastauksista.  Smiley

ja merkki oli jousimies

se että lähtisi tulkitsemaan MCtä vain työn kannalta, tuntuu jotenkin liian suppealta. jos se sitten kuvaa sitä, että millä tavalla toimii, niin eikö se johda siihen, että pitäisi olla hyvä kommunikoimaan?  Tongue voikohan sen yhdistää myös siihen, että on mielipiteitä?

Lainaus
Oma tapa viestiä on se, joka henkilöstä on parhaiten julkisesti esillä.
en oikein ymmärtänyt mitä tuo tarkoittaa.  Huh sitäkö, että on esillä enemmänkin puheidensa kuin tekojensa ansiosta?  Cheesy

ja entä merkuriuksen neitsyt-puoli? kaupan ala ja markkinointi?  Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #4 : 24.08.2007 15:38:02 »

Merkurius Jouskarissahan olisi hyvä "saarnamies", voisi olla lahjakas puhumaan paljon ja laaja-alaisesti Smiley. Markkinointikin varmasti Jouskarin rohkeudella onnistuu, etenkin jonkun idean tai ideologian (tai vaikkapa vahvan mielipiteen) - ja jos muu kartta tukee teemaa. MC:llä asema korostuisi nimenomaan muiden ihmisten silmissä, julkisesti.

Ihan hyvä, että kritisoit tuota työ-näkökulmaa. MC ei tietenkään tarkoita pelkästään työtä, mutta työ vain on useimmiten se elämänalue, jossa MC tulee hyvin esille: se "julkinen" puoli kartasta ja IC:n vastakohta. Omakin MC:ni on Jouskarissa ja vaikka työskentelenkin (yllätys yllätys) Jouskarin merkissä perustetussa firmassa ja Jouskarin teemoihin liittyvällä alalla, voisin ajatella että ei-niin-läheisten tuttujen saama kuva minusta on myös melko jousimiesmäinen: kiinnostunut opiskelusta ja matkustelusta, kansainvälisiä ystävyyssuhteita jne. Läheisemmät ystävät tuntevat sitten paremmin niitä muitakin puolia.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #5 : 24.08.2007 17:42:19 »

Muistan lukeneeni kerran, että IC on kuin puun juuret: lähtökohta, siemen, josta sitten aikanaan versoo MC, se julkinen puoli, jota henkilö näyttää ulospäin esim. juuri uralla, yleensäkin siis se julkinen, ulospäin, sosiaalisissa tilanteissa näkyvä minä.

Itselläni kun on  venus 10:ssä, niin minulle on tärkeää, että olen töissä suh'koht edustuskelpoinen. En siis voisi kuvitella edustavani ilman meikkiä verkkareissa.

Enkä pidä pyjamabileistä! Jos biletetään, niin sitten myös pukeudutaan!  Wink
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 24.08.2007 18:33:47 »

Minulla on keskitaivaalla  merkurius aspect_con venus ja kun merkki on  kauris, niin tyylikkään asiallisena töissä minäkin  Wink 

MC  merkurius on tosiaan jonkinlainen kodin ulkopuolisen maailman Hermes, viestintuoja ja tietolähde. Lehtimies, kirjailija, tiedottaja tai kaiken tietävä sentraalisantra  Grin  Mikäli kovin rajoittavia aspekteja ei löydy kartalta, sana on yleensä hallussa tavalla tai toisella. Toiset puhuvat, toiset kirjoittavat - tai sitten molempia. Myös vieraat kielet kiinnostavat ja oppimishalua löytyy.

Omalla kohdallani MC  merkurius ei ainakaan tällä hetkellä näy varsinaisessa ammatissa, mutta jostain syystä minusta on tullut työpaikalla se henkilö, joka joko tietää asiasta jotakin tai ainakin tietää, kuka siitä ihan oikeasti tietää  :Smiley 

Olen opiskellut viestintää, ja toivon ihan oikeasti työllistyväni joskus sille alalle. Sitä odotellessa tyydyn olemaan tällainen ikuinen elämäntaidon opiskelija ja epävirallinen tietopankki  Cheesy
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Hansuli
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 29.08.2007 13:26:05 »

No sepolla ainaaskin Smiley merkurius mc:llä (neitsyt?) Kirjallista tuotantoa vissiin jonnin verran tullut ulos.

Kyllähän merkurius tuolla viittaa helposti juuri kommunikointiin tms. liittyvään työhön.
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Solararc
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 04.10.2007 14:44:47 »

Niin, itselläni on Merkurius Mc:llä (Merkkari ravussa 4 astetta, MC Kaksosissa 29,59 astetta), ja koen vetoa kirjallisuuteen, kirjoittamiseen, viestintään. Itselläni vain puheen tuottaminen sinänsä ei ole paras kommunikoinnin muoto, vaan ilmaisen itseäni parhaiten kirjallisesti (saan ajatella rauhassa kielen käänteet) tai sitten kuvallisesti (maalaan, piirrän jne).

Merkuriukseen kai voisi liittää näitä perus-viestinnän lisäksi mm. vaihteleva työ, liikkuva mieli, eläväisyys, ajatuksien ilmaiseminen, kommunikointi, sihteerin hommat?..
Jotain tämän suuntaista...
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 04.10.2007 17:41:52 »

Niin, itselläni on Merkurius Mc:llä (Merkkari ravussa 4 astetta, MC Kaksosissa 29,59 astetta), ja koen vetoa kirjallisuuteen, kirjoittamiseen, viestintään. Itselläni vain puheen tuottaminen sinänsä ei ole paras kommunikoinnin muoto, vaan ilmaisen itseäni parhaiten kirjallisesti (saan ajatella rauhassa kielen käänteet) tai sitten kuvallisesti (maalaan, piirrän jne).

Merkuriukseen kai voisi liittää näitä perus-viestinnän lisäksi mm. vaihteleva työ, liikkuva mieli, eläväisyys, ajatuksien ilmaiseminen, kommunikointi, sihteerin hommat?..
Jotain tämän suuntaista...

Solararc, sama minulla. Minun on aina helpompi kirjoittaa kuin puhua vaikka kyllä puhunkin paljon. Esim. vaikeat asiat kirjoitan mielummin, voin vaikkapa kirjoittaa toiselle ihmiselle ennemmin kirjeen kun puhua jostain ongelmasta hänen kanssaan.
Puhua hölötän kyllä mutta minulla menee helposti sanat solmuun ja tuotankin paljon omia sanoja joista kukaan ei tiedä mitä ne tarkoittaa  Grin

Töissä kirjoitan paljon, teen lappuja ja muistioita ja muistilappuja muillekkin  Grin

Töissä minulle on sanottu että osaan sanoa asiat kauniisti ja kannustavasti.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: