Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuulutko irroittajiin vai jäätkö "koukkuun"  (Luettu 21832 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« : 20.08.2007 07:38:32 »

Hei Ystäväin

Otatko murheita / paineita asioista,
jotka eivät sinulle kuulu.

Miten suhtaudut toisten tekemisiin / tekemättä jättämisiin.

Omasta mielestäni osaan irrottautua
- päästän ne menemään, kuin ilmapallon taivahalle
- en jää murehtimaan asioita, jotka eivät minulle kuulu

esim. jos jäisin miettimään ja murehtimaan kaikkea sitä,
mitä äitini minulle kertoo,
tukehtuisin murheisiin ja ikäviin asioihin
- kuuntelen toki mitä äidillä on sanottavaa,
mutta en jää asioihin kiinni

Osaan siis irrouttautua niistä
- pyyhin turhat asiat pois mielestäni

(http://www.smilies-and-more.com/pics/smilies/party/059.gif)

Oletko sinä irroittaja vai jäätkö koukkuun

Tätäpä mietin aamulla kun luin seuraavan artikkelin.

http://www.onnistuja.fi/Artikkelit.aspx?f=shw&r=20&a=189

smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 20.08.2007 08:48:16 »

ONNITTELUT ELÄMÄNILO!

Tuo on pyrkimykseni myös.Riippuu paljon minkälaisista ihmisistä on kyse.
Esim.helposti jään kelaamaan,jos jotain heikompaa käytetään hyväksi juuri kiltteytensä vuoksi ja sitten kiukuttaa niin että!!!!

Mutta tuo ilmapallovertaus nauratti minua.
Kun olin Chammalot hoidossa ystäväni luona,huomasin tekeväni työtä tuon irrottamisen kanssa.
Näin itseni pistävän ongelmat mm.ihmissuhteet,vanhat sellaiset kirkkaan punaisiin ilmapalloihin ja lähetin ne taivaan tuuliin muitten,viisaampien hoitoon.Se onnistuikin niin,etten ko.ihmistä ole enää miettinyt.

Mutta tuossa asiassa joudun kyllä olemaan tarkkana.Olen hyvin monista takertumisistani päässyt tänä kesänä irti ja olen jokaisesta onnellinen.
Juuri siksi,että irrottamalla saa omaa voimaansa takaisin.
tallennettu

*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #2 : 20.08.2007 09:20:10 »

Harjoittelen irroittajaksi...
Tuo ilmapallo mielikuva on ihastuttava ja niin sopiva! Taidanpa lainata sitä ja laittaa seuraavaksi tuulen mukaan mieltä "koukuttavat" ajatukset Wink Aikaisemmin olen pyrkinyt vain irroittamaan, mutta silloin ne vain saattavat jäädä em.pöydän kulmalle Wink
Tänä kesänä olen irroitellut ankkureita menneisyyden pohjamudista ja olo itsellä kevyt kuin ilmapallon (vaikka on taskuissa aina kiviä)... jospa vaihtais ankkurin paikalle ison heliumilmapallon tai vaikka koko kimpullisen Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #3 : 20.08.2007 09:40:47 »

Mitä jos SINÄ olet se äitisi "ongelma" mitäs sitten teet, olen niiden mielestä liiankin ilmapallo.

Heiii.. tähän ketjuunhan on vastanneet ekana ne, joilla karmea exä tai mutsi, mut me ollaan ihania, eiks je.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 20.08.2007 11:16:37 »

Mitä jos SINÄ olet se äitisi "ongelma" mitäs sitten teet, olen niiden mielestä liiankin ilmapallo.

Heiii.. tähän ketjuunhan on vastanneet ekana ne, joilla karmea exä tai mutsi, mut me ollaan ihania, eiks je.

Hei "^Soul´s Adventure^"

Päästä menneisyydestäsi irti - Katso kohti tulevaa

Vaikea äiti/tytär suhde tarvitsee joskus välimatkaa "erossa olo aikaa"
- 1-6 kk tapauksesta riippuen
- asioihin ei saa jäädä kiinni edes keskustelutasolla

(http://www.postsmile.com/img/emotions/220.gif)

Karmeaa leijona Exää minulla ei ollut
- kävimme vain tiemme päähän
- kaipaan häntä yhä, mutten yhteiselämäämme

Äitini on minulle rakas rapu vaikka hän onkin
ylihuolehtivainen, läheisriippuvainen
sekä tiedonhaluinen "utelias"

Itse en opettele hänen tavoilleen
- lapseni tytär kaksoset ja poikani vaaka eivät pidä utelemisesta
tai heidän elämänsä lankoihin kietoutumisesta
- vaaka äitinä siihen sorrun joskus
- olen sanonut lapsilleni, että ilmaisevat asiasta,
jos "sotkeudun" liikaa heidän elämäänsä
- kertovat itse mitä on kerrottavaa
- kuulumisia saan toki kysyä ymv.
- tulevat pyytämään apua, jos tarvitsevat

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 20.08.2007 11:55:48 »

Hyvä aihe Elämänilo. Yleensä pystyn irrottautumaan. Ja jos joskus vielä jään koukkuun, niin vain hetkeksi...
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #6 : 20.08.2007 13:04:34 »

Kiitos Elämänilo ihanasta ilmapallomielikuvasta!

...Opettelen päästämään irti, vaikka se vaikeaa onkin rapunousuiselle Kalat-Kuulle Smiley Mennee vielä tovi, ennenkuin opin. Tuulikki Saariston kirjasta "Taikasanat" oli paljon apua.
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 20.08.2007 15:36:00 »

Tuota,,,ei se mies nyt ihan hirviö ollut ja tunnen sen syvästi karmallisena ja molempia opettavana juttuna.
En siitä enää sen enempää,ollut ja mennyt.

Lapset ovat toinen asia ja minun kohdallani ainoastaan vanhin.Tosin en halunnut olla koukussa,mutta meni liian kauan ennen kuin  tajusin,että teen hänelle vain "karhunpalveluksen".

Vasta tänä keväänä ja kesänä olen kyennyt käännyttämään hänet takaisin,vaikka on ollut selvinpäinkin.Piti ITSE ymmärtää,mikä vaikutus sillä on,että tarjoaa yhä uudestaan sen turvapaikan,eikä toinen näin ollen hae edes apua muualta.
Olihan se kova koulutus,äidin sydän kun on sellainen. Cry
Mutta jos hän pyysi yösijaa yhdeksi yöksi,se tarkoitti käytännössä monta viikkoa.
Nämä "lapset" ovat koukuttajia ja aivan hukassa kun  pitäisi hoitaa asioitaan.
Jos oli oikein huonossa kunnossa,otin vastaan,koska sitä edelsi n.30km pyörämatka ja pelkäsin hänen terveytensä puolesta.Lähinnä kestääkö sydän näillä helteillä.Lähetin kuitenkin usein eteenpäinkin pyöräilemään.
Toki minulle oli asiasta moneen kertaan eri virastoissa ja lääkäreiden taholta valistettu,mutta aikaisemmin en olisi kyennyt siihen.Olin hankkinut ammattikirjallisuuttakin.Koukussa lapseen-irti koukusta.Toisten vanhempien tarinat siinä kiinnostivat,mutta laillani koukussa olevia oli paljon.

Mitä irti päästämisestä seurasi? :Smiley
Niin alas pohjamutiin vajoaminen,kuin vain voi.Ei asuntoa,nukkumista uimakopeissa ja rappukäytävissä,pohtimista onko minulla (siis hänellä) enää mitään syytä elää,vai lähteäkö oman käden kautta.Minä kuullostelin tuntosarvet pystyssä peloissani mihin ratkaisuun päätyy.
Tuli luokseni,sanoi menevänsä nyt hoitoon ja soitti itselleen hoitopaikan.Nyt ensin katkaisuosastolla kaksi viikkoa,ja jos paikkoja jostain päin maata löytyy,niin sitten metadoni/subuhoitoon.

En luo pilvilinnoja,hiljaa astelen päivän kerrallaan,kiitollisena siitä,ettei juuri nyt tarvitse miettiä missä hän viettää yönsä ja mitä taas tapahtuu. smitten
Onnellisena ratkaisustani ja hänen ratkaisustaan.
Niin kauan kun on elämää,on jokaisella toivoa,mutta useimmat käyvät pitkän tien ja monet hoitopaikat.Hän ei juuri ole halunnut.Vapaaehtoisesti kerran,mutta silloinkin syyllisyydestä siitä,miten oli kohdellut minua,ei päästäkseen irti.

Siksi minä en myöskään halua menettää vapauttani.Ripustaa/ripustautua kehenkään.
Näin on nyt hyvä,päivä kerrallaan. angel

Kiitos hyvästä aiheesta! smitten
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #8 : 20.08.2007 15:55:49 »

Päästänhän minä, mutta päästääkö hän? No mutta vaikeahan hänen on kauan riidellä ja osoitella keskenään. Ainakin Elämänilo tiedät millainen on ripustatuvainen rapuäiti - siitäkin huomaa miten huono olisi rapumies minulle!

Muut on jo potkittu pois. Auts taidan saada nykyisin näppylöitä sanoista "karmallinen suhde" eli en sitten varmaan käytä sitä ilmaisua, varsinkaan kun en oppinut mitään. Opin vain että ei häntä kiitos. No mutta siitä onkin jo aikaa.

Tai katsotaan toimiiko karma- sana hyvässä mielessä. Eihän se sana ole negatiivisesti värittynyt sinänsä.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2007 16:15:29 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Mariska
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 20.08.2007 16:44:45 »

Luulen kuuluvani irrottajiin. Jo työni kannalta minun on osattava jättää asiat niin kuin ne ovat. Tietysti joskus kun kyseessä on joku läheinen ystävä, saatan hieman Märehtiä asioita, mutta muuten jätän asian hänen itsensä ratkaistavaksi.

tallennettu

Synnyin tahtomattani, kuolen tahtomattani, antakaa minun edes elää niinkuin itse tahdon.
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 20.08.2007 17:05:48 »

... Ainakin Elämänilo tiedät millainen on ripustatuvainen rapuäiti ...

Hei "^Soul´s Adventure^ "

Läheisriippuvuus on vaikea "sairaus".
- he tuntevat olonsa hylätyksi pienestäkin torjuvasta sanasta ymv.
- eivät halua/osaa olla yksin,
mutteivat ystävystykkään uusiin ihmisiin helposti
- pelkäävät kohdata vieraita ihmisiä ymv.

Rakastan silti äitiäni, enkä syytä häntä ongelmistani
- olen asettanut raja-aidat itselleni "suojaksi"
- nykyisin äiti jo ymmärtää itsekin,
ettei voi "pilata" minun elämääni samalla tavoin,
kun hänen oma äitinsä teki hänelle

tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 20.08.2007 17:09:45 »

... Lapset ovat toinen asia ja minun kohdallani ainoastaan vanhin.Tosin en halunnut olla koukussa,mutta meni liian kauan ennen kuin  tajusin,että teen hänelle vain "karhunpalveluksen".
.....
Siksi minä en myöskään halua menettää vapauttani.Ripustaa/ripustautua kehenkään.

Hei "Chandara"

Suunta on hyvä. 

Ainakin yritämme parhaamme.
(http://www.postsmile.com/img/emotions/220.gif)
Itsekkään en halua sitoutua toiseen ihmiseen,
koska tuntuu hyvältä olla kissan kanssa kahden
- jos kohtalo on toista mieltä, sen näkee sitten

Mitenkäs uuden perheenjäsenen kanssa menee?

tallennettu

Mirjam*
Kanta-astroilija

Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta

Profiili
« Vastaus #12 : 20.08.2007 17:53:39 »

Minusta tämä "kokkuuntuminen" on vähän kaksipiippuinen juttu.  Smiley
Kuten osuvasti Elämänilo tuossa kirjoittikin edellä, että siihen liittyy tietynlainen sitoutuminen.
Minä itse henk.koht. koen niin, että jos pyrin vapauumaan täysin kokkuuntumisesta/sitoutumisesta, minusta saattaa tulla narsisti tai jos olen siinä syvällä, ilman että olen löytänyt itseäni, olen riippuvainen ja "loiseläjä".  Smiley

Minä pyrin vapautumaan sellaisesta, että vaadin toista muuttumaan joksikin muuksi mitä on ja elämään minun käsitysteni mukaan ja siitä, että oman itseni kokeminen on riippuvaista täysin jostain suhteesta toiseen ihmiseen. Pyrin erottelemaan oman tunteeni toisen tunteista. Pyrin kunnioittamaan molempia.
En kuitenkaan halua koskaan luopua sitoutumisesta.
Jos haluan antaa jollekulle jotain ja vastaanottaa jotain, silloin sitoudun johonkuhun ja joku sitoutuu minuun ja  minusta se on tervettä, kaunista ja elämää kunnoittavaa ja Riemukasta. Smiley
Ei ihmisen pidä olla kaikkivoipainen. Ei yksin. Yksinkin voi olla, jos niin hyvä olla ja senkin aika on aina välillä.

Kyllä minä olen varmasti edelleen "koukussakin" ehkä johonkuhun.... mutta päiväpäivältä kasvan siinä ja toinenkin kasvaa. On jo ajatuksenakin hieno ja lämmin, että on kaksi itsensä tai omanpolkunsa löytänyttä ihmistä, jotka kunnioittaa toisiaan ja uskaltaa sitoutua tosiinsa, uskaltaa antaa ja vastaanottaa.
Uskaltaa olla "koukussa" toisiinsa!  smitten
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Mirjam*
Kanta-astroilija

Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta

Profiili
« Vastaus #13 : 20.08.2007 18:29:45 »

Ai niin, unohdin vastata itse kysymykseen suoraan  Grin

Kuulutko irroittajiin vai jäätkö "koukkuun"

Sekä että, pyrkimyksenä, vapautua "koukuista emotionaalisella tasolla ja "koukuttua" hyvin vahvasti Sydämellä!!!
Toisaalta, jos nuo kimurantit tiedostaa, voi "koukuttua" vaikka emotionaalisestikin.  Wink

Pitkällisen (narsisimin) "kokuista vapautumisen" vaiheen jälkeen, ihmiskunta lienee kaipaavaan taas sitoutumisen tahtoa ja kasvamista vastuuseen itsestä ja toisista!
 smitten
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 20.08.2007 18:43:52 »

Nyt Kaarina kiitän mielipiteestäsi ja kirjoitit juuri niin,kuten tällä hetkellä itsekin ajattelen. angel

Onni ja rauha ensin itsessä ja jos jotain eteen tulee,vapaus nimenomaan vapaaseen omaan tahtoon olla yksin,tai erillään.Sama vapaus tietysti myös muilla.
Tämä on ollut voimallisen opettavainen kesä.Välillä tuntunut rankalta ja yksinäiseltäkin,mutta asiat ovat menneet juuri niin kuin pitikin. smitten
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: