Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pelosta vapautuminen ?  (Luettu 26673 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #45 : 24.01.2010 06:46:44 »

On totta, että kun ymmärryksen taso on hyvä ei ole käsitettä pelko, se vain menettää merkityksensä, koska totuudessa pelottavillakin asioilla on merkityksensä ja me koemme ne joka tapauksessa pelkäämme tai emme.
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #46 : 24.01.2010 13:15:36 »

Miten pääsee eroon kontrolloimisen tarpeesta, mustasukkaisuudesta ja menettämisen pelosta  Huh? Terapeutin kanssa keskustelimme, että kyse on jostain syvästä oman arvon tunteen puutteesta..Toisaalta, en koe että en pitäisi itseäni minään/arvostaisi itseäni, en ole sellainen jonka yli tallotaan..Ehkä se on sitten suhteessa joihinkin toisiin ihmisiin, jossa se oman arvon tunto kokee kolahduksen....
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #47 : 24.01.2010 13:36:27 »

Mitäköhän minä osaisin teille sanoa.

Kaikki pelkomme, epäluulomme elämää kohtaan on alitajuntaamme iskostuneita ajatusmalleja, jotka ovat syntyneet pienistä negatiivisista kokemuksista vuosien varrella.

Kun seuraavan kerran koette tuon hetken niin pysähtykää, tunnistakaa, että se on vain tunnetila, millä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä todellisuudessa olette. Tunnistamalla heikkouden ja käsittelemällä itse tilanteen erillisenä asiana kykenette pikku hiljaa ohjaamaan toimintaanne oikeaan suuntaan.

Kukaan ei halua teille pahaa ja vaikka haluaisikin ei sen tarvitse vaikuttaa. Ihminen valitsee itse, kuinka häntä kohdellaan. Te kelpaatte itsellenne ja toisille juuri sellaisena kuin olette. Ei ole olemassa mustasukkaisuutta tai menettämisen pelkoa ne ovat vain ja ainoastaan alitajuntanne pelkotiloja, jotka ovat täysin tarpeettomia.

Itseään voi oppia arvostamaan tiedostamalla jatkuvasti pieniä asioita, joissa tuntee olevansa oikeassa, tekevänsä hyvää. Kohdistamalla ajatukset positiivisuuteen ihminen muuttuu automaattisesti.

Nuo tunteet todellakin johtuvat siitä, että itse ette luota itseenne, rakasta itseänne ja arvosta itseänne.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #48 : 24.01.2010 15:28:47 »

Miten pääsee eroon kontrolloimisen tarpeesta, mustasukkaisuudesta ja menettämisen pelosta  Huh? Terapeutin kanssa keskustelimme, että kyse on jostain syvästä oman arvon tunteen puutteesta..Toisaalta, en koe että en pitäisi itseäni minään/arvostaisi itseäni, en ole sellainen jonka yli tallotaan..Ehkä se on sitten suhteessa joihinkin toisiin ihmisiin, jossa se oman arvon tunto kokee kolahduksen....

Oma kokemukseni:
Antamalla muiden talloa yli. Koska ei sillä ole enää mitään merkitystä, jos itse luottaa itseensä.
Vahvin ei ole se, joka suojautuu parhaiten, vaan se joka antaa iskujen kolahtaa.
Voisi miettiä miksi pitää kiinni siitä ajatuksesta että "minun ylitseni ei kävellä". Pitäisitkö itseäsi huonompana jos joku onnistuisi kävelemään ylitsesi? Onko itsetuntosi kiinni muista ihmisistä? Pelkäätkö että sinut hylättäisiin, sinua ei arvostettaisi? Rakennatko oman itsetuntosi tosiaan muiden sisältä yhtä herkkien ja pelkäävien ihmisten lauseiden mukaan?
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #49 : 24.01.2010 15:47:38 »

Hyviä pointteja Ave! Nuin se taitaa juurikin minulla olla Shocked Pitää oikein copy pastata tuo kirjoituksesi muistiin, niin voin miettiä paremmalla ajalla Smiley Varmasti pitäisin itseäni huonompana/tyhmempänä jos joku kävelisi ylitseni, suojaukset on lisäksi huipussaan Grin Ja tuokin, että jos en olisi jatkuvasti suojuksissa ja antamassa iskuja takaisin niin pelkäisin juuri, että minua ei arvostettaisi, minua käytettäisiin hyväksi ja hylättäisiin...Tuo hyväksikäytetyksi tulemisen ja huijatuksi tulemisen pelko on suurin...Lisäksi imen itseeni jatkuvasti negatiivista tietoa ihmissuhteista eri kanavien kautta, mikä ruokkii pelkojani...Mutta tosiasiahan on, että nykymaailmassa ihmissuhteet ovat melko raadollisia, mikään, avioliittokaan, ei ole enää pyhää Lips Sealed Tuntuu, että jos laskisin suojukset pois, tulisi paskaa niin paljon niskaan, että sitä olisi lopulta mahdoton kestää, pakostakin negatiiviset kokemukset vaikuttavat ihmiseen vaikka olisi kuinka hyvä itsetunto, mulla varmaan on sitten niin huono että en kestäisi pienintäkään kolausta..
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #50 : 24.01.2010 20:40:03 »

Tässä mielenkiintoinen juttu siitä, miten pelko voi vaikuttaa jonkin asian toteutumiseen. Tai jos alitajuisesti ei halua tehdä jotain johonkin aikaan, miten asia siirtyy.


Mestarit, luettuamme Michael Newtonin kirjat elämien välistä elämää (EVE) koskevasta hypnoterapiasta, minä olen sisareni kanssa ajatellut terapiaan menemistä. Varasimme terapeutin Englannista huhtikuussa, mutta emme pystyneet menemään perheen sairastapauksen vuoksi. Muutama viikko sitten varasimme ajan marraskuulle toisen terapeutin luota, vain muutaman sadan mailin päässä. Meidän oli taas peruttava terveydellisen syyn vuoksi. Nyt mietimme, pitäisikö meidän olla menemättä tuohon terapiaan, kun olemuksemme on estänyt menemisen kaksi kertaa. Olemme huolissamme, koska syyt siihen, ettemme menneet, olivat vakavia, emmekä haluaisi riskeerata enempää. Kerrotko meille ystävällisesti, sanooko kolmas kerta toden vai eikö meidän ole tarkoitus ollenkaan mennä (spiritistiseen) istuntoon? - CC, Saksa
 
Vastaus:
Meistä on mielenkiintoista, että valitsitte sanan "(spiritistinen) istunto" viittaamaan elämien välisiin muistoihin pääsemiseen. Tämä sana puhuu ulkopuolisen hengen tulemisesta vuorovaikutukseen kanssanne. EVE-istunnot ovat sielunne kohtaamista, silloin kun se ei ole sidottuna tiettyyn elämään, sellaisen tiedon saamiseksi, mikä auttaa teitä nykyelämässä.
 
Sekä sinulla että sisarellasi on sekavia tunteita ja ajatuksia tähän hypnoterapiaan menemisestä. Pyritte löytämään mahdollisimman paljon itsestänne, mutta samaan aikaan pelkäätte sitä, mitä voitte löytää. Toivotte tämän menetelmän vastaavan kysymyksiinne - kuten se tekee - mutta haluttomuutenne kohdata tämän elämän esteiden syitä saa teidät pysähtymään. Haluatte tietää, mitä paljastuu, ennen kuin menette istuntoon.
 
Olette tiedostamatta aistineet sen, milloin ette sallisi itsenne saattaa loppuun tätä harjoitusta ja juuri silloin varasitte edelliset ajat. Näin saatoitte syyttää terveydellistä asiaa regressionne lykkäämisestä, ilman tarvetta käsitellä epäilyksiä ja pelkoja. Tämä aloittamis-lopettamistilanne toi negatiivista energiaa kotiinne ja se on voimistanut pelkoa, mitä teillä on noita kaapissanne olevia varjoja kohtaan.
 
Kumpikin teistä voisi oppia arvokasta tietoa koskien niitä esteitänne ja vahvuuksianne, mitkä aiheuttavat häiriötekijöitä elämäänne. Teidän on ymmärrettävä, että vaikka jotkut kohtaamanne asiat ovat epämiellyttäviä, mikään ei voi vahingoittaa teitä fyysisesti. Informaation saaminen itsestänne auttaa teitä selvittämään ongelmia ja siirtymään tuottavampaan elämään.
 
Rentoutukaa. Jos haluatte varata uudestaan ajan, katsokaa sitä seikkailuna, kuin elokuviin menemisenä. Ainoa ero on siinä, että elokuvan aihe/tähti olette te.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2010 20:41:35 kirjoittanut **Bella Luz** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
 
Siirry: