Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pelosta vapautuminen ?  (Luettu 26678 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Kittuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24



Profiili
« : 20.08.2007 22:52:25 »

Hei

En tiedä minne ja miten tästä kertoisin ....

Mutta kuulemma pienestä lähtien olen jännittänyt ja pelännyt enemmän tai vähemmän. Sain äidiltäni kuulla, että olen syönyt paniikkikohtauksiin lääkkeitä ennen kuin aloitin koulun. Tosin äitini ei muista asiasta sen kummemmin ja minä en muista yhtään mitään.

Nyt tässä vuoden sisään olen kiinnittänyt huomiota miten paljon jännitän tai pelkään ja se vaihtelee tietenkin.
Mutta se on ja pysyy näköjään joka tapauksessa.

Välillä pelottaa mennä nukkumaan ja heräilen vähän väliä.

En todellakaan tiedä mitä pelkään ja minkä takia ja miten siitä pääsisi eroon.
Olisin todella kiitollinen jos saisin ideoita ja vinkkejä olotilani parantamiseen tai poistamiseen miten senkin sitten haluaa sanoa  Smiley

 smitten
tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, Mars, Chiron ja Vesta : Härässä (Huone: 8 )
Venus : Ravussa (Huone:9)
Asc ja Pluto : Vaa'assa (Huone:1)
Saturnus :Vaa'assa (Huone:2)
Jupiter, Uranus ja Neptunus : Jousimiehessä (Huone:3)
Kuunsolmu : Kaksosissa (Huone:9)
Mc : Ravussa
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #1 : 20.08.2007 23:52:01 »

Pyydän sinulle apua ja voimia, jotta pääsisit peloistasi eroon.  angel

Ehkä regressioterapiasta voisi olla apua selvittämään mistä nuo pelkosi kumpuavat. Silloin tosin pitää olla halukas ja valmis kohtaamaan ne "peikkonsa".

Rakkauden valoa elämääsi!  smitten
tallennettu
Ventura
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


"It's my time to shine, like a tuna in the brine."


Profiili
« Vastaus #2 : 21.08.2007 18:38:46 »

Hei

En tiedä minne ja miten tästä kertoisin ....

Mutta kuulemma pienestä lähtien olen jännittänyt ja pelännyt enemmän tai vähemmän. Sain äidiltäni kuulla, että olen syönyt paniikkikohtauksiin lääkkeitä ennen kuin aloitin koulun. Tosin äitini ei muista asiasta sen kummemmin ja minä en muista yhtään mitään.

Nyt tässä vuoden sisään olen kiinnittänyt huomiota miten paljon jännitän tai pelkään ja se vaihtelee tietenkin.
Mutta se on ja pysyy näköjään joka tapauksessa.

Välillä pelottaa mennä nukkumaan ja heräilen vähän väliä.

En todellakaan tiedä mitä pelkään ja minkä takia ja miten siitä pääsisi eroon.
Olisin todella kiitollinen jos saisin ideoita ja vinkkejä olotilani parantamiseen tai poistamiseen miten senkin sitten haluaa sanoa  Smiley

 smitten

"Nyt tässä vuoden sisään olen kiinnittänyt huomiota miten paljon jännitän tai pelkään ja se vaihtelee tietenkin."
Millaisissa tilanteissa olet kun pelkäät? Oletko ulkona, sisällä...Mitä ajattelet?
Ajatukset jotka "kuulee" ei sinäänsä aiheuta mitään negatiivista,
vaan se sisäinen puhe mikä käy KOKO ajan sisällä, on se, joka aiheuttaa ne ongelmat.

Onko mahdollista, että lapsuudessasi on tapahtunut jotain jonka olet "pyyhkinyt" pois mielestä?
Ei sen tartte olla mikään hirveän iso juttu, että se jättää jäljen.

Kun taas saat näitä pelkotiloja, etkä edelleenkään tiedä mikä aiheuttaa niitä...Niin hypnoosi voisi auttaa. (esim lääkäri/hypnotisoija) Mutta se on aika tyyristä...

Mutta todella vaikea sanoa miten päästä pelosta irti, jos ei tiedä mikä sen takana on. :<

Voin kans omakohtasesti sanoa, että tämä vuosi on itsellänikin aiheuttanut todella paljon ahdistusta, pelkoa ja terveysongelmia. Omalla kohdalla näytettävästi pluto aiheuttaa sitä tekemällä suuria muutoksia elämässäni, sekä uranus, joka hallitsee kutoshuonettani. (joskus helpottaa nähdä asiat paperilla. Tässä tapauksessa, kartalla.)


« Viimeksi muokattu: 21.08.2007 18:47:26 kirjoittanut Ventura » tallennettu
härätär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #3 : 21.08.2007 19:46:18 »

Vaikka sinulle tapahtuisi kaikkein kauhein, mitä voit vain pelätä ja kuvitella, on sinun jatkettava elämääsi Usinmiten kuitenkin tapahtuu kauneinta, mitä voit ajatella.

Maailmankaikkeudessa tapahtuu kamalia ja kauniita asioita, mutta kukaan ei saa enempää, kuin jaksaa kantaa - luulen minä.
tallennettu

Annetaan kaikkien kukkien kukkia
Kittuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24



Profiili
« Vastaus #4 : 21.08.2007 23:26:01 »

 Smiley


Kiitoksia erittäin paljon vastaamisestanne.

Sitäpä kun ei tiedä mistä tämä kaikki alkoi tai johtuu.

Pienestä lähtien on tuntunut siltä että kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja elämässä on jotain enemmän jotain suurempaa. Olen erittäin herkkä ja tunteellinen ihminen.

Reipas vuosi sitten pelot alkoivat tulemaan takaisin enemmän vaikka tiedän ettei ole mitään pelättävää.
Useimmiten pelkään yksin ollessani kun olen kotona ja menossa nukkumaan, nytkin taidan nukkua valot päällä. Vaikka tiedän että sillä ei ole merkitystä, mutta kyllä se vähän auttaa... edes sen vähäsen lohduttaa kun näkee kunnolla.

Täällä asuessani aloin taas tuntemaan voimakkaita läsnäolon tunteita vaikkei ketään näy eikä kuulu. Tuntuu vain toisinaan siltä kuin joku katsoisi ja tarkkailisi. Siinä ei sinänsä ole mitään pelottavaa kun tiedän että se tai hän tai mikälie ei satuta minua milläänlailla eikä ole paha.

Välillä tosin vaan jostain syystä alkaa pelottamaan kovasti eikä unestakaan mitään meinaa tulla. En tiedä, oonkohan sekoamassa lopunkin...

Kun alkaa pelottamaan pelkään eniten sitä että joku tulee ja tekee minulle jotain pahaa. Ottaa jotenkin ohjat käsiinsä, kontrollin menettämistä pelkään eniten. (harmi kun en eilen osannut kirjoittaa tätä näin kun nyt.... noh... kumminkin)
Tiedän sen että minusta ei mitkään olennot pysty ottamaan valtaa, olen liian voimakas heille. Mutta silti pelkään jotain... tollasia ajatuksia nyt tuli...
on jotenkin erittäin hankalaa kirjoittaa mitä on mielessä. Vähän kerrallaan.

Toivottavasti tästä nyt jotain saa irti.

Olen ajatellut jonkinmoista terapiaa, en vaan oikeen tiedä millaista ja mistä sitä lähtisin etsimään. Ajattelen että haluan ja saan apua niin sitä sitten ilmaantuu jossain muodossa ja pääsen eteenpäin.


Kauniita unia ^^
tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, Mars, Chiron ja Vesta : Härässä (Huone: 8 )
Venus : Ravussa (Huone:9)
Asc ja Pluto : Vaa'assa (Huone:1)
Saturnus :Vaa'assa (Huone:2)
Jupiter, Uranus ja Neptunus : Jousimiehessä (Huone:3)
Kuunsolmu : Kaksosissa (Huone:9)
Mc : Ravussa
Sahemi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #5 : 22.08.2007 08:25:08 »

Itse kävin aikoinaan psykoterapiassa, joka ei kyllä auttanut kauheasti. Pitäisi kestää kaksi vuotta intensiivisesti, että auttaisi. Pitkä tie kulkea. Olen vuoden aikana kirjoittanut peloistani avoimesti eräälle palstalle ja muuttanut kaikki ikävät asiat elämässäni rakkaudeksi. Ensin täytyi vain opetella rakastamaan itseään.

Pelko on aina merkki siitä, että on aika kurkistaa sisälleen. Oletko kokeillut meditaatiota? Itse en usko pahaan missään muodossa. Kaikki on lähtöisin rakkaudesta. Pelkomme ovat mielemme luomia harhoja ja pitävät meidät erossa siitä mikä todella olemme. Oletko koskaan keskittynyt läsnäoloosi? Siihen syvimpään ja sisimpään mikä on mielesi ja ajatustesi takana. Parhaiten saat kosketuksen läsnäoloosi esim katselemalla luonnon kauneutta. Hiljaa. Tyhjennät ajatukset ja saat kosketuksen siihen kauneuteen joka sisälläsi on. Se ei mieti eilistä, eikä huomista. Se elää tässä ja nyt. Siihen ei pelot pääse, ei halut, ei kontrollin valta. Itse kun vain sanon sanat: Minä Olen Läsnäolo, olen siinä tilassa. Silloin saan ns. perhosia vatsaan. Rakkauden itseeni. Illalla kun laitan nukkumaan ja uni ei tule, otan tuon tilan. Se on tyhjä tila, mutta täynnä kaikkea. Ei ajatuksia, ei murheita, vain täyteyttä siitä rakkaudesta mitä jokainen sisällään kantaa. Sinäkin. Rakkaudella voit muuttaa kaiken. Huomasin että oli helpompi rakastaa muita. Sitten kun ymmärsin antaa anteeksi kaiken elämässäni, myös itselleni ja keskittyä itseeni, aloin myös nähdä rakkauden itsessäni. Nykyään näen sen myös niissä jotka aikaisemmin olivat vihamiehiä minulle.   smitten

Olet oivaltanut paljon. Huomaat pelkosi ja haluat siitä eroon. Pelko on moniuloitteinen asia joka tekee elämästämme vaikeaa. Kun pelosta päästää irti, voi sanoa asuvansa paratiisissa. Itselle pelko on ollut uskollinen matkakumppani yli 30 vuotta. Nyt olen sen taakseni jättänyt. Enää ei pimeät kujat, avonaiset kaapit, sängynaluset, kuolema, sairaus ym pelota. Joka paikassa näen rakkauden ja kuka nyt rakkautta pelkää. Moni pelkää rakastumista, mutta sekin on osoitus siitä että ei usko siihen että rakkaus on jotain joka aina itsestä lähtee. Toinen voi meitä rakastaa, mutta se on turhaa ja valuu hukkaan, jos itseään ei rakasta.

Olet rakkaus, siitä et eroon pääse. Pelosta pääset, koska se ei ole sisälläsi, se on harha jonka mielesi on luonut. Paras lääke tuohon harhaan on usko rakkauteen ja valoon.

Tämähän meni jo saarnaamiseksi.  :Smiley Nosta pelko pöydälle ja rakasta se vapaaksi Wink
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #6 : 25.08.2007 19:14:30 »

Eli aina silloin, kun "pelkojen" esiin tulemisella yritettiin minälleni osoittaa sellaisia asoita, jotka olivat sen oman alitajuntani luomuksia eivätkä siten todellisia niin laitoin käteni sihen sydänchakrani päälle ja pyysin saada lisää sen pelon voittamiseksi voimia.

Tuolla "rituaalilla" ikään kuin luovutin se oman vapaan tahtoni, sen korkeimman haltuun tavalla, jolla se kykeni aina tuomaan itseilleni avun. Eli en mitenkään pyrkinyt ohjailemaan edes alamman mieleni toimia ja ajatuskuvioita vaan tein ainoastaan tuon "käsieni sydämeni päälle panon".  Wink angel

Ihanaa Kaarina, kun kirjoitit tämän juuri nyt  smitten  Olen pari päivää tuntenut pelottavaa ahdistusta ja rauhoittanut mieltäni pitämällä kättä juuri sydänchakran päälle. Muistaakseni olen tehnyt aiemminkin niin, mutta nyt vasta ymmärrän, miksi! Täysin intuitiivista se on ollut, sillä en tiedä chakroista paljoakaan  Smiley

Voimia sinulle, Kittuli  angel  Minulla on auttanut pelkojen katsominen silmästä silmään, niiden kohtaaminen. Alitajuiset pelot ovat kieltämättä vaikeimpia, koska niiden lähdettä on vaikea selvittää... Unityöskentely voisi auttaa. En tosin tiedä, onko aina välttämätöntäkään tietää syytä - tärkeintä lienee kuunnella itseään, tiedostaa tunteensa ja opetella elämään niiden kanssa. Ei aina ihan helppoa sekään, mutta uskon sen olevan avain peloista vapautumiseen. Tukahdutetut pelot saavat helposti liian suuret mittasuhteet, jolloin tunteen ja järjen vuoropuhelu saattaa katketa. Pelkojen tietoisella käsittelyllä pääsee pidemmälle, ja sillä tiellä näytätkin olevan jo pitkällä, koska jaat kokemuksesi meidänkin kanssamme  Smiley

Itse käytän mielen rauhoittamiseen syvää, rauhallista hengitystä, jolla koen saavani henkisen ja fyysisen jälleen tasapainoon keskenään. Ja jatkossa yhä tietoisemmin myös tuota sydänchakraa.
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Sahemi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #7 : 26.08.2007 09:36:39 »

Hih. Niinpäs itsellenikin eilen illalla meditoidessa kävi. Käteni liikkui automaattisesti sydänchakran päälle. Toinen meni vatsan päälle. (käsiäni aina meditoidessa "liikutellaan").

Harmi vaan en enää muista mitä kaikkia asioita meni kuin pikakelauksena ajatuksissani läpi meditaation aikana. Tämä viikko on ollut itselleni raskas, liittyen lapseni oireiluun ja näihin yhteishuoltajuuden haasteisiin. Olen taas saanut maistaa egoni lääkettä ja pelothan siellä taustalla on olleet. Nyt on kyllä erittäin  smitten olo ja kaikki murheet tuntuu  kovin kaukaisilta ja ei omiltani ollenkaan. Naurattaa oikeastaan vanhat ajatukseni. Minustako ne todellakin.  :Smiley

Ja nyt alkoi aurinkokin paistaa. Tämä päivä olkoot elämässäni uusi. Se mistä väläyksiä jo näytettiin.

Rakkautta ja auringonvaloa, vilskettä ja elämäniloa.

Sehän oletkin. Valo ja rakkaus. Smiley

 smitten Sahemi
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #8 : 04.09.2007 09:38:11 »

Lainaus käyttäjältä: Sahemi
Käteni liikkui automaattisesti sydänchakran päälle. Toinen meni vatsan päälle.
Cheesy  No niinhän nuo minullakin juuri nukkumaan rauhoittuessani useinkin menevät  smitten

Kaarinan kirjoitus virtautti silmistäni kyyleneitä  Cry  SE oikea nöyryys Luojansa edessä TUO sen avun AINA  angel

Pelko ON ihmisessä syvällä perimässä ja ilman sitä evoluutiomme vaiheissa homo sapiens  ei olisi selvinnyt hengissä  knuppel2 tickedoff police

Raamatun enkelit - tietäen tämän - sanoivat aina ensimmäiseksi: "Älkää peljätkö"  angel
 
Kittuli - älä sinäkään pelkää  angel
 smitten
« Viimeksi muokattu: 04.09.2007 09:43:00 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Venla67
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #9 : 04.09.2007 10:12:57 »

Kokeilepa rosen-terapiaa. Minulla on omakohtaisia kokemuksia kiputiloista, jotka lähtivät yhdellä terapia-käynnilla. Tunnin hoito maksoi 60 €. Lisäksi ystävälläni oli melko vaikea elämäntilanne, ongelmia ihmissuhteissa ja oman itsensä hyväksymisessä. Hän sai rosen-terapiaa 3 kertaa ja muutos oli melkoinen, tälläkin hetkellä 2 kuukauden jälkeen, henkilö on positiivinen ja elämäniloinen. Ongelmia löytyi lapsuudesta sekä entisistä elämistä. Mutta suosittelen
tallennettu
Kittuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24



Profiili
« Vastaus #10 : 24.09.2007 17:53:21 »

Kiitos ideoistanne kovasti

Paransin itse itseni kohdatessani pelkojen järjettömyyden tasapainopullon kautta
.. (nro.102 jonka sitten tilasin itselleni avukseni) 
Vielä tiedän että menee vielä aikaa päästä peloista täysin, mutta loistava alku kyllä on . Smiley

Olen kuin uusi ihminen. Ensimmäistä kertaa olen erittäin varma ja luottavainen elämääni.
tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, Mars, Chiron ja Vesta : Härässä (Huone: 8 )
Venus : Ravussa (Huone:9)
Asc ja Pluto : Vaa'assa (Huone:1)
Saturnus :Vaa'assa (Huone:2)
Jupiter, Uranus ja Neptunus : Jousimiehessä (Huone:3)
Kuunsolmu : Kaksosissa (Huone:9)
Mc : Ravussa
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #11 : 24.09.2007 18:20:46 »

Hieno juttu  smitten  Hiljaa hyvä tulee ja luottamus elämään on kertoo, että olet oikealla tiellä. Kaikki on mahdollista, kun uskaltaa luottaa!
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
epona
Vieras
« Vastaus #12 : 25.09.2007 15:36:16 »

Pelko on kai aika yleistä.

Itsekin pelännyt paljon. Paljon.

Minulla auttaa rentouttavan musiikin kuunteleminen. Kynttilävalo ja aromaterapia. Levottomuuden ja pelon tunnen yleensä vatsan seudulla, joten joskus sekoitan muutaman laventelitipan öljyyn ja hieron sitä vatsaan. Yritän ajatella, että pelko on vain tunne, joka ei hallitse minua, ellen anna.
Meditoiminen on varmasti yksi parhaimmista itsehoitokeinoista, mutta onhan niitä erilaisia terapiamuotojakin jos tuntuu, että sellaselle on tarve.

Kävin taideterapiassa vuoden. Se oli mielestäni parempi vaihtoehto kuin menneistä vatvominen puhumalla. Mutta se on tietysti makuasia.

Ja tosiaan. Kannattaahan pelko kohdata. Saattaa olla niinkin, että se tuntuu jälkeenpäin hassulta, miten sitä pelkäsikin niin "turhia" asioita.

Voimia sulle. Kokemuksesta voin sanoa, että elämä kyllä kantaa. Anna sen.

A


tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 28.09.2007 11:46:28 »

TurhaPelko on aika yleistä.

Pelko on sarja käsittelemättömiä tunteita, jotka olisi kohdattava, silloin elämään mahtuu itseluottamusta ja rohkeutta kohdata uusia asioita.

Meditoiminen on yksi hyvä itsehoitokeino.

Rentoutusterapia on yksi hyvä tapa käsitellä pelot ja päästä niistä eroon.

Mennyt on aina historiaa, jolle emme voi mitään ja huominen on tulevaa, jota emme voi ennalta määrätä jolloin on elettävä tätä päivää ja saada siitä historiaamme hyviä muistoja. Asioilla on tapana järjestyä niin että elämä kyllä kantaa loppujen lopuksi.

vanhan kansan viisaus traumoista: Jotta uutta puhdasta vettä ämpäriin sopii niin vanha on heitettävä pois kompostiin.

 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten 
tallennettu
AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 28.09.2007 13:04:48 »

TurhaPelko on aika yleistä.

Pelko on sarja käsittelemättömiä tunteita, jotka olisi kohdattava, silloin elämään mahtuu itseluottamusta ja rohkeutta kohdata uusia asioita.

Meditoiminen on yksi hyvä itsehoitokeino.

Rentoutusterapia on yksi hyvä tapa käsitellä pelot ja päästä niistä eroon.

Mennyt on aina historiaa, jolle emme voi mitään ja huominen on tulevaa, jota emme voi ennalta määrätä jolloin on elettävä tätä päivää ja saada siitä historiaamme hyviä muistoja. Asioilla on tapana järjestyä niin että elämä kyllä kantaa loppujen lopuksi.

vanhan kansan viisaus traumoista: Jotta uutta puhdasta vettä ämpäriin sopii niin vanha on heitettävä pois kompostiin.

 smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten 



Juu, olen myös kannatukseni antanut, ei "jälkeis" puhumiselle.

Kirjanoppineet ovat tällaisen "hömpän" saaneet aikaan = että
Heille riittäisi hommia = aivan sama USA:ssa = kaikesta tehdään
sopimuksia, jotta asianajajille riittäisi "sopan keittämistä",
nämä kuuluvat vain ja ainoastaan MARKKINATALOUTEEN.

Mennyt = mennyt ja turhaa niitä = enää märehtiä - uutta emme
tiedä, turha niitäkään = märehtiä etukäteen....

Jokainen omassa "kotona" nämä osaavat hoitaa, hoitaa niin kuin
hoitavat, nekin = ETUKÄTEEN "laadittu" näin meneväksi, tulevaksi
opiksi tarkoitettu.

  # KUN EI PELKÄÄ KUOLEMAA, EI PELKÄÄ MITÄÄN #
 
   # KUOLEMAN JÄLKEINEN ELÄMÄ = KUITENKIN SITÄ PARASTA #


    # ON IHANAA KUN ON SAANUT KÄYNYT RAJAN TOLLA PUOLEN #



t.timo

 angel
tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: