Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vuoden ajat ja niiden vaikutukset  (Luettu 9739 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« : 22.08.2007 08:10:06 »

Tervehdys kaikille!
Eilen illalla myöhään katselin kuinka usva hiipi pellolle läheisestä lammikosta, ilman täytty raikas kirpeys ja oli niin pimeää...
Tänään aamulla aurinko kurkista yhdessä kanssani sinne pellolle ja kosteudesta kasvillisuus notkui. Pihalla taas tuoksui vahvasti usva ja kastevesi  Smiley
Syksyllä arkitouhut palaavat kuvioihin ja rytmittävät kesäelämän joutilaisuuden uudelleen. Alkaa vaatimuksia syntyä tehdä tuo ja tämä siihen ja tuohon mennessä  :Smiley Mieli kaipaa takaisin kesään ja haikeus istuu olkapäällä, kun ekat hallayöt tulevat ja runtelevat rakkaudella hoidetut kukkapuskat  Cry Minä myös teen jonkin "välikuoleman" syksyisin yhdessä luonnon kanssa... en millään jaksaisi katsellä syksyä.
Talvi kun saa ja Joulun yli ollaan päästy, ollaan paremmalla puolla  smitten On ihanaa tehdä lumitöitä, lumitaidetta lasten kanssa, kuunnella hiljaisuutta ja ihastella lumea, maisemia...
Keväällä synnyn uudelleen ja aloitankin jo hyvin aikaisin taimien kasvatuksen  Cheesy ja taas uusi kierto on valmis  Grin
Miten te muut koette alkavan syksyn ja vuodenaikojen vaihtelut?
tallennettu
Magia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 22.08.2007 12:50:12 »

Miulle tulee aina loppukesästä, kun postilaatikkoon tipahtelee syysvaatekuvastoja, ihana tunne. Aah, saa taas hiostavn kesän jälkeen vetää villatakin niskaan ja nauttia raikkaasta, virkistävästä ilmasta. Rakastan syksyä. Sellaista raikasta, kuulasta ja aurinkoisa, en niinkään harmaata ja sateista. Syksyllä aina alkaa uusi vaihe elämässä. Opiskelijana kouluun paluu. Muutot on myös osuneet juuri syksyyn. smitten

Kesällä, varsinkin tämmösillä ukkostavilla ilmoilla, yleensä särkee vaan päätä. Silmät sikkurassa pitää kulkea tuolla auringossa (kun ei tajua laittaa aurinkolaseja Wink) En myöskään viihdy kesän vaatimissa pienissä vaatteissa vaan olisin mielummin topattuna.

Talvi menee siinä sivussa, se ei oikeastaan aiheuta mitään tunnetilojen muutoksia. Tai no, kyllä sillon aina pkaipaa sitä lämmintä kesää.

Kevät taas yleensä tuo mukanaan sen ahdistuksen. Ärsyttää kun kaikki muut on niin innoissaan, ja ryntäilevät paikasta toiseen ja intoilevat kesästä.  Undecided Itse haluaisi vaan vielä kyhjöttää sohvannurkassa, talven tavat jää vähän päälle. Hitaasti aina tajuan, että kesä on tullut.

Lapsen syntymän jälkeen kyllä kevätkin on saanut uuden merkityksen. 1,5 vuotta sitten keväällä odotus oli suuri, kun tytön laskettuaika oli kesäkuun lopulla. Viime kesä menikin odottaessa, kun tyttö syntyikin vasta lähempänä heinäkuun puoltaväliä. Odotin koko alkukesän, että sitten kun vauva syntyy, kesä alkaa. No, vastasyntynyt vei oman aikansa ja tajusin sitten syyskuun alussa vasta nauttia kesästä, kun kesä oli jo melkein ohi. Viime kevätkään ei tuntunut niin masentavalta kuin aikaisemmat. Laps ituo niin paljon ohjelmaa elämään, että ei noita vuodenaikojen vaihteluja niin huomaa. Kesä on kyllä silti ehdottomasti pikkulapsiystävällisempi, kuin talvi kaikkine toppapukuineen.

Onkohan syntymäajalla jotain tekemistä sen kanssa, mistä vuodenajasta nauttii? Useimmat syksyllä syntyneet ystävänikin rakastavat syksyä, ja masentuvat hiukan keväällä...
tallennettu

Neitsyt

Nouseva Vesimies
Aurinko Neitsyessä
Kuu Vesimiehessä
Merkurius Neitsyessä
Venus Vaa'assa
Mars Jousimiehessä
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #2 : 24.08.2007 10:56:12 »

Niin, voihan tuo syntymäaika vaikuttaa, koska silloin kun lapsen havoinnointikyky kasvaa ja herää, on varmasti merkittävää mitä ensimmäisenä kokee ja kuinka  Smiley
N.yhden vanhana sitä alkaa jo tutkiskella melko ahkerasti ja itsenäisesti ympäristöään, mikä se kulloisenkin vuodenajan mukaan on.
Itse olen syntynyt keväällä ja sen huomaa  Cheesy Tunnen myös muutamia kaltaisiasi syksystä enemmä pitäviä henkilöitä. Heidän kanssaan on kiva jutustella ja tavallaan saa tukea omaan syys"masennukseen" ja taas keväällä toisin päin  smitten
Meitä kaikkia tarvitaan  smitten
Ja toki oman lapsen syntymä johonkin vuodenaikaan, leimaa sitä aikaa uudella tavalla ja sen muistaa...  angel
tallennettu
Dniwfoffup
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 24.08.2007 13:25:23 »

Magia kertoi sen mitä itsekin olin ajatellut joten enpä ala lisäämään mitään  laugh Itsekin syksyllä syntynyt. Kevät masentaa eniten.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 24.08.2007 16:47:27 »

Minulla syksy on aina uusi alku tavallaan. Ensin tuntuu että ankeus iskee kun kesä on lopuillaan, taas on edessä pimeä pitkä ja kylmä syksy ja talvi.
Sitten iskee syksyn alussa uudistamisen halu, yleensä syksyisin vaihdan työpaikkaa  Smiley
Tulee hyvin voimakas tarve repäistä, uudistaa, aloittaa. Luulisi kevään olevan sellaista aikaa mutta eipä ole.

Talvi sujuu hitaasti pimeydessä, olen väsynyt ja haluaisin nukkua talviunta. Olen äreä ja ikävystynyt, kaipaan valoa! Inhoan kylmyyttä! Talvessa parasta on aurinkoinen kevyt pakkaspäivä jolloin voi tehdä kävelylenkin esimerkiksi meren jäällä ja nauttia auringosta joka säteilee vielä puhtaalla hangella  Smiley Talvella käperryn mielelläni sohvanurkkaan syömään suklaata ja lukemaan kirjaa ja odottamaan että kesä taas tulee.

Kesällä olen voimissani! Rakastan aurinkoa, lämpöä, rehevää luontoa, merta. Kesällä matkailen eniten ja rakastan sitäkin. Kesäloma on vuoden kohokohta! Vapaus!

Kevät sujuu aina hiukan ankeissa merkeissä, allergia vaivaa ja vie voimat. Olen ärtynyt ja nuhainen enkä jaksa. Toisaalta elämää piristää ajatus lähestyvästä kesästä ja suunnitelmat ovat jo valmiina kesää varten  Smiley Toisaalta keväällä on ihanaa nähdä luonnon heräävän  Smiley
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 25.08.2007 09:10:37 »

Meneepä kovasti yksiin Artemiksen kanssa nuo mieltymykseni! Shocked
Odotan jo syksyä ja puitten väriloistoa.Vaahtera,miten upeat värit!
Lehtien kahina jalkojen alla ja raikkaan kirpeät ja tuoksuvat aamut. smitten

Olen syntynyt talvella,27.12:sta,mutta en siedä myöskään talvea lainkaan.Marraskuusta se varsinaisesti alkaa,kun luontokin tavallaan tekee kuoleman.Vain muutat pikkulinnut ja oravat kantavat talven yli,ja ihan ensimmäinen puhtaan valkoinen lumipuku.
Muuten vaivunkin koomaan ja masennuksen vaara on suurin.

Kevät ehkä masentaa monia myös voimallaan.Minä heräilen ja etsin merkkejä auringon ja syntymän ihmeestä taas.
Vapaana virtaavat vedet,ensimmäiset kukat,leppäkertut,perhoset ja muurahaiset! Cheesy
Voi miten suurta iloa ne jaksavat joka kevät tuoda!

Kesällä olen alkanut vanhemmiten kärsimään kuumuudesta.Siis hyvästi haaveet Thaimaasta.Tänä kesänä huomasin,ettei minusta olisi enää siinä ilmastossa lomailijaa. Embarrassed
Mutta kesäkuu on IHANA!Kaikki se syntyvä elämä.Suunnaton määrä lintujen poikasia ja etenkin vesilintujen suloisesti uiskentelevat pörröiset vauvat. smitten

Nyt olen jo aivan syksyyn valmistumassa.Pimeät tuuliset illat.Lyhdyissä tuikkuja pihalla.Ja se villapaita vaan päälle ja ulos!Tuulen raikas,vahva hyväily kasvoilla.
Se on ihanaa aikaa.
Vaan marraskuuta en vielä halua ajatella. Cry
tallennettu

asboo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 26.08.2007 20:57:14 »

Inhoan syksyä. Tuleva syksy on ensimmäinen 16 vuoteen, kun en käy koiran kanssa metsässä hirviä etsimässä. Se oli aina yhtä jännittävää. Nyt sekin positiivinen juttu on poissa, ilman koiraa syysmetsässä tarpominen ei oikein kiinnosta. En pidä syksyn pimeydestä ja koleudesta. Heti syksyn tullessa alan palella kylmän takia. Vaikka olisi kuinka vaatetta päällä niin varpaita ainakin palelee. Auto on taas sellainen, että kun pakkaset tulee niin saa jännittää joka kerta lähteekö se liikkeelle, kun on työpäivän seissyt ilman lämmitystä. Ja loskassa joutuu ajamaan 120km viikonloppuna rakkaan luo..

Toivon todella, että seuraava elämä olisi jossain tropiikissa! Tai no ehtiihän sitä vielä tässäkin elämässä Wink
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 26.08.2007 22:28:56 »

Olen syntynyt keskikesällä, mutta syksy on minunkin rakkain vuodenaikani!

Rakastan kulkea metsissä ja vielä enemmän, kun siellä on noita aarteita, marjoja ja sieniä. Aina löytyy jotain uutta ja ihmeellistä. Ja syksyllä nuo suot!!! Haluaisin kaivautua noihin suosammaleisiin ja nuuskia niitä. Suon tuoksut huumaavat minua, kuten myös märkä metsä. Samoin syksyn tuuliset merenrannat. Tuntuu kuin sydän joskus pakahtuisi. Kaikessa siinä on jotain värähtelyä, joka täydentää minua.

Tässä se, vanha metsätonttu sienen juurella!  smitten smitten

(http://C:\Documents and Settings\Acer\My Documents\nettikuvia)
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #8 : 27.08.2007 07:44:30 »

Ennenvanhaan on syksy merkinnyt ihmisille lepokauden alkua... varsinaisessa merkityksessä  Wink Kesä on huhkittu ja paiskittu töitä välillä kellon ympäri, jotta on saatu kaikki tehtyä mitä pitää tulevaan talveen ja sen yli pääsemiseksi. Talvella sitten on tehty tuvassa puhdetöitä ja ulkona on käyty toimittamassa vain pakolliset elukoiden hoidolliset työt yms. Ehkä kirkolla käyty Sunnuntaisin tapaamassa muita, sikäli keli on ollut suotuisa. Syksyn viimeisimpiin töihin kuuluin mm. kynttilöiden valantaa, jotta valoa saatiin pimeimpään vuoden aikaan. Joulu katkaisi tämän hiljaisen elon ja toi vipinää pihapiiriin... elukat sai hieman parempaa rehua ja niin myös ihmiset  Smiley Jouluun kuului myös paljon taikoja, joilla lepyteltiin mm.kotitonttuja  smitten
Ihmiset elivät luonnonrytmissä parhaan taitonsa mukaan ja oli sattumallakin sormensa vahvasti pelissä  :Smiley
Osaatko ajatella itse, että kesällä "keräät" varastot ja nyt on aika alkaa valmistautumaan "lepokauteen"? On tämä teollinenvallankumous pistänyt tämän kaavan nurinniskoin  Undecided  Eli kuulutko uuteen teolliseenkansakuntaan, joka on nopeasti omaksunut uuden rytmin biologiseen kelloonsa  coolsmiley
Mistä löytyy se nuppi, jotta sen uuden ajan voipi vääntää kohdalle?  buck2 2funny
tallennettu
Varjotar
Astroholisti

Starchild

Profiili
« Vastaus #9 : 07.03.2017 10:14:41 »

Talvi on lepoaikaa, silloin huonosti pystyy yhtään mihinkään, kaikki jaksamine on miinuksella. Kevät ja kesä on parasta smitten
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: