Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: stressin poisto  (Luettu 9542 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
herkkärapu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« : 23.08.2007 10:16:43 »

*huokaus*
kertokaapa rakkaat mulle stressin poisto vinkkejä? kun ei näytä mulle sopivaa poistoa löytyvän enkä tiedä enää mitä kaikkea voisi kokeilla Undecided
joskus tuntuu että on vähän liian rankkaa Cry työt meinaa kaatua päälle ja kun minä olen tämmönen muutenkin helposti stressaava tyyppi niin ei meinaa tulla mistään taas mitään.  Cry




 rapu
tallennettu

kovan kuoren alta löytyy pieni haavoittunut herkkä tyttö.se minä olen.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 23.08.2007 12:33:59 »

*huokaus*
kertokaapa rakkaat mulle stressin poisto vinkkejä? kun ei näytä mulle sopivaa poistoa löytyvän enkä tiedä enää mitä kaikkea voisi kokeilla Undecided
joskus tuntuu että on vähän liian rankkaa Cry työt meinaa kaatua päälle ja kun minä olen tämmönen muutenkin helposti stressaava tyyppi niin ei meinaa tulla mistään taas mitään.  Cry
 rapu

Hei "herkkärapu"

Tuhoa sinäkin huolesi 
Positiivareiden Huolimurskaajalla

Klikkaa tästä (http://www.godlikeproductions.com/images/smilies/u2efine.gif)
TUHOA HUOLESI



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #2 : 23.08.2007 12:39:39 »

Vähennettävä stressaavia asioita yksi kerrallaan. Otettava aikaa, kirjoita vaikka paperille mikä stressaa ja sano, käsittelet vain niitä asioita/ suhteita/ töitä jotka sinulle kuuluu, ei esim muiden asioita.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
herkkärapu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48



Profiili
« Vastaus #3 : 27.08.2007 11:09:16 »

kumpa nuo auttaisikin. Embarrassed
millonkohan sitä ihminen tajuaa että välillä voi ottaa rennosti Cry
tallennettu

kovan kuoren alta löytyy pieni haavoittunut herkkä tyttö.se minä olen.
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #4 : 27.08.2007 11:52:11 »

Minä mietin usein aina sellaisia "murheita" kuin että "mikähän tuota kaveria nyt vaivaa kun se on tuommoinen, olenko sanonut jotain väärää", "eikö tuo pidä minusta kun äyskii vaikken ole ehtinyt häneen vielä tutustuakaan" yms.  Embarrassed
Kyllähän ne mielialaan vaikuttavat tietysti jos aamusta iltaan kohtaa itsestään riippumatonta ikävää käyttäytymistä, mutta olen piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkän prosessin kautta oppinut, että voin itse tehdä aloitteen vaikean tilanteen poistamiseksi, vaikkapa sitten sille kaverille heittää herjan ja katsoa tuottaako tulosta - jos ei, niin olen ainakin yrittänyt, en voi häntä holhota, antaa jurmuttaa sitten kerta tykkää, syy ei ole minun.
Tämä ei tietysti auta jos on huolena ettei ole töitä, rahat ei riitä, mies hakkaa tms. huolet ovat isompaa luokkaa.
Mutta kovan työstämisen kautta olen siis oppinut luopumaan pienemmistä huolista joihin en itse voi vaikuttaa ja ymmärtänyt, etten itse ole aina syypää kaikkeen.  angel
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Atomi
Vieras
« Vastaus #5 : 27.08.2007 12:20:34 »

Minulle stressin poistamista on rauhallinen kävelylenkki. Siis ei mikään hikilenkki sauvojen kanssa tuliterässä R-collectionin puvussa vaan leppoisaa tallustelua ja ympärilleen katsomista. Pysähtyminen välillä katsomaan vaikka lintua, kukkaa tai näyteikkunaa riippuen siitä missä tallailen.  Smiley

Sinä voit itse miettiä mikä on sinun juttusi, jossa voit ...
a) rauhoittua
b) nauttia olemisesta tai tekemisestä
c) keskittyä johonkin aivan muuhun kuin tavallisesti eli irtautua rutiinista
d) puhua aivan muusta kuin työstäsi
... lyhyesti ja yksinkertaisesti vaihda hetkeksi maisemaa omassa elämässäsi vaikka joka päivä.     coolsmiley
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #6 : 27.08.2007 19:37:45 »

Erittäin hyvä tuo Atomin neuvo smitten

Tässäpä vielä muutama vinkki Renee Baronin ja Elizabeth Wagelen kirjasta "Yhdeksän hyvää tyyppiä - enneagrammi itsetuntemuksen ja kanssakäymisen oppaana":

1. Vietä joka päivä jonkin aikaa harrastamalla jotakin virkistävää omaksi iloksesi.
2. Hemmottele itseäsi säännöllisesti.
3. Painota huumorin merkitystä elämässäsi. Paina mieleesi vitsejä, kerää pilapiirroksia, katsele komedioita.
4. Tiedosta se, mitä haluat ja opi pyytämään sitä.
5. Vältä sanaa "pitäisi". Vaihda "pitäisi"-lause "minä haluan" tai "minä en halua" -lauseisiin.
6. Liity ryhmään, jossa harjoitetaan rentoutumista, mietiskelyä tai joogaa.


Nämä vinkit on tarkoitettu erityisesti enneagrammin perfektionisti-tyypille, mutta sopivat mielestäni ihan kaikille  Smiley  Minä sain tuosta innostuksen kokeilla joogaa! Nyt olen menossa reiki-kurssille, josta on myöskin sanottu olevan apua.

Mutta kuten Atomi kirjoitti - jokaisella on ne omat juttunsa Smiley
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: