Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Naapurusto  (Luettu 19327 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« : 23.08.2007 15:17:02 »

Asun vuokralla mieleisessäni huoneistossa.Vieressä virtaa joki,on paljon kauniita pensaita ja puita ja viihdyn yksinäni. Smiley
Toki tervehdin ja vaihdan muutaman sanan naapureitten kanssa,osan,vaan sitten,, Undecided
Osa on näitä vanhoja jääriä,jotka ovat ikänsä tottuneet,että asukkaat siivoavat kaiken,jopa kunnalle kuuluvat maat.
Maksan suht korkeaa vuokraa ja vuokraisäntäni on valmis (myös ehdottanut yhtiökokouksessa) maksamaan ulkopuolisen talonmiehen palveluksista,vaan kun muutamat panevat hanttiin ja sitten tapellaan ja arvostellaan selän takana. knuppel2 police  Grin

Eipä se minua muuten haittaisi,vaan kun kyselevät eri puolet mielipidettäni ja kuulen mielipiteitä,joita en ole sanonut.
Olen ilmaissut vain haluavani elää rauhassa ja sovussa kaikkien kanssa.
Miksi aina mahtuu joukkoon näitä taisteluintoisia?
Mites teillä?Onko jollakin onni asua taloyhtiössä,jossa kukaan ei arvostele toisiaan?
Se on mielestäni perin tärkeää viihtyvyyden kannalta. Smiley
« Viimeksi muokattu: 10.11.2007 20:37:08 kirjoittanut Chandra » tallennettu

Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 23.08.2007 22:35:57 »

....
Mites teillä?Onko jollakin onni asua taloyhtiössä,jossa kukaan ei arvostele toisiaan?

Hei "Chandra"

Itse asustan kerrostalokolmiossa n. 1 km:n etäisyydeltä keskustan ydintä.

Muutin yhtiöömme 5 1/2 v. sitten.

Taloyhtiössämme on paljon iäkkäitä ihmisiä,
jotka ovat oppineet omille tavoilleen
- kaiken piti olla ennallaan, mitään ei saanut muuttaa

Yksi vanhempi leskirouva oli "pomo", hallitsi taloa ja talon asukkaita
- useimmat pelkäsivät häntä
- hän osasi sanoa jokaisesta jotakin piikikästä selän takana


Kun minä muutin taloon, en tiennyt tällaisesta mitään

Olen aina tykännyt tehdä kaunista jälkeä
ja siistin mielelläni taloyhtiömme pihaa
- aluksi vain haravoin ja keräsin roskat, jotka osuivat kohdalleni
 
Pikkuhiljaa aloin laittamaan kukkasia maahan
- pienen alueen kerrallaan
- tekoni oli ennenkuulumatonta, kauheaa
- kuinka julkesinkaan tehdä muutoksia kysymättä muilta mitään


Talonväki istui pihapenkissä talon seinustalla
ja katseli touhujani, eikä kukaan sanonut mitään

Istuskelin heidän kanssaan useitakin tunteja
kuunnellen heidän elämäntarinoitaan
- kaikki oli hyvin, mutta selkäni takana "piikitettiin"

En antanut sen vaikuttaa itseeni
- jatkoin puuhastelua

Isännöitsijän kanssa juttelin asiasta
ja hän sanoi, että saan vapaat kädet,
kunhan en kaada puita

Talon laskuun tuotiin minulle jopa kukkamultaa
- kukat hankin itse ystävieni pihamailta
sekä entisen kotini puutarhasta


Pikkuhiljaa aloin laajentamaan "reviiriäni"
ja tekemään vähän suurempia muutoksia
- purin mm. lasten hiekkalaatikon, joka oli täysin laho ja vaarallinenkin
- siistin entisen lasten leikkialueen: kitkin kaiken rikkakasvillisuuden pois
- alueesta tuli siisti ja hoidetun näköinen


Hankin aurinkovarjon penkillä istujille omilla varoillani
- tilanne oli jälleen hallinnassa

Lasten keinut olivat vielä jäljellä
- keinun päätyyn istutin uusia kukkasia sekä leikkialueen kulmaan
- taloyhtiössämme ei asunut siihen aikaan ainottakaan lasta


Seuraavana kesänä kaadoin käsivoimin heikkokuntoisen
lasten keinun kumoon ja ilmoitin isännöitsijälle, mitä olen tehnyt
- keinu oli metallirunkoinen, joten tilattiin auto noutamaan rautaromua

Keinun paikalle tein keskelle kukkapenkin
- vuohenjuuria, jotka keväisin kukkivat tosi kauniina

Tämä muutti taloyhtiömme pihahengen positiiviseksi,
vaikka alussa oltiinkin kaikkea vastaan
- monta piikikästä sanaa sanottiin selkäni takana,
mutta nykyisin ollaan tyytyväisiä



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #2 : 24.08.2007 13:27:06 »

Olet todella tehnyt sinnikästä työtä Elämänilo! Cheesy

Minä hoidan omaa kukkapenkkiä ja parveketta ja senkin silloin kuin tulee se luomisvimma.Useimmiten keväisin.
Nyt jo laitan lyhtyjä,koska melko aikaisin tulee jo pimeä.
En ole kuin kotipaikassani ja omakotitalossa asuessamme ex:n kanssa tehnyt suurempia pihahommia.Mutta silloin oli vapaat kädet.Kukaan ei katsonut yrmeästi,ei piikitellyt tms.
Taidat asustaa omistusasunnossa,sillä jos täällä alkaisin muuntaa jotain talon ainoana vuokralaisena,niin kyllä soisi isännöitsijän puhelin.
Vuokraemännältä ole saanut vapaat kädet oman pihani ja parvekkeeni laittoon. smitten
Pidän kukista,ampiaisista ja perhosista pyrähtämässä niillä.Lintujen laulusta.Saatan viettää paljon aikaa katsomalla vain,miten muurahaiset hoitavat kirvoja ja saavat niiltä vastineeksi ravintoa.Tosin nyt otin krassit pois siitä pelosta,että kirvoja leviää muihinkin kukkiin.
Katselen pilvikuvia,sellaista kaikkea,jota muut pitävät laiskotteluna.
Ehkä myös siksi otan piikit kovemmin,koska tunnen syyllisyyttä,etten mene pitkin taloyhtiön mantuja,kun vanhemmat mummot kuopivat koko ajan.Haluaisin päästä syyllisyydestä.
Antaa mummojen touhuta,kunhan eivät sano minulle muitten tekemättömyydestä.
Kaksi viimeksi muuttanutta ovat saanet jatkuvaa arvostelua.Toinen on seinänaapurini,aivan nuoripari.
Toinen yksinäinen poikamies,nuori hänkin,mutta oma pihansa on kuitenkin mallikelpoisen siisti.

Miksi siis tosiaan riidellä?Ne jotka haluavat tehdä,saisivat tehdä rauhassa.Onhan se ilo meidän kaikkien silmille. angel
Ja ne jotka pysyttelevät omissa oloissaan,saisivat myös olla rauhassa.Taitaa olla liian yksinkertaista.
Nuoret kun vielä ovat joskus lämpiminä kesäpäivinä pitäneet alkuillat omia grillijuhliaan,johon tietysti musiikki kuuluu,niin se on vallan kamalaa muitten mielestä.
Kuuluhan se nuoruuteen.Ainakin minun nuoruuteeni ja musiikki on aina ollut lähellä sydäntä.Eri asia sitten,kun joskus on lipsahtanut läpi yön juhlinnaksi,silloin omakin pinna on kireä,mutta auttaa,jos piipahtaa vaikka foorumilla,tai laittaa hiljaa oman radioin soimaan.

Kovasti jo ihmettelinkin,että olenkos ainoa,joka tästä selän takana puhumiseta kärsii.Jos muualla onkin kaikki hyvin!
Sinä olisit Elämänilo tervetullut laittamaan pihaamme,sillä kaunistahan sitä on katsella,ja sanoistasi päätellen olet tehnyt kaiken omasta vapaasta tahdosta syyttelemättä muita. smitten Cheesy
tallennettu

Mirjam*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 313


Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta


Profiili
« Vastaus #3 : 24.08.2007 13:48:15 »

Nooh meidän taloyhtiössä jokainen hoitaa omat pihat(lähinnä siis takapiha ja parveke) omalla tavallaan ja ovat niin suojassa aitojen takana muiden katseilta, että niihin en ole kuullut kenenkään puuttuvan mitenkään. Jokaisella oman näköisensä. Seinänaapurin kanssa taidamme molemmat olla sellaisia "puutarhaihmisiä" ja molemmilla on kovasti paljon kukkia yms.

Yleiset alueet hoitaa huoltoyhtiö. Tosin meillä pidetään myös keväällä ja syksyllä yhteistalkoot. Haravointia ja roskien keruuta.

Olen ite kait sen verran omissa oloissani, etten edes tiedä, jos joku napisee selän takana ja arvostelee. Ne menee minulta ihan ohi. Oiskos tässä sellaista porukkaa, että edessä hymyillään ja takana irvistellään.  Grin En tiedä.

Aika rentoa tässä kuitenkin on ja joskus liiankin rentoa.
Eipä kukaan juurikaan yhteisistä alueista välitä. Itse keräilen roskia sieltä pois aina kuljen läpi pihojen ja nurmien.
Olen kieltämättä joskus melkoisen suivaantunut siitä, että osa talon lapsista ei tiedä mikä tarkoitus roskiksella on. Omenanröntit, karkkipaperit, jätskipaperit ja jopa banaanin- ja appelsiininkuoria löytyy pihalta ja joskus jopa meidän pihaltamme.  tickedoff
Itse olen käsittääkseni omat lapseni saanut ymmärtämään mihin roskat kuuluu, eivätkä roskaa luontoa.
Ja pikkuisen risoo sekin, että juuri tämä samainen "roskaaja lapsi" ei ymmärrä, että nämä omat pikkuiset pihamme ovat yksityisiä alueita. Onpa ollut kupin kanssa poimimassa meidän marjojammekin. Rikkonut kukka-ruukun sitä siirrellessään yms yms  knuppel2
Sitten kun tälle(näille) lapsille jotain sanoo, he katsovat vain "hoo-moilasena" ikään kuin eivät ymmärtäisi edes suomen kieltä.  Cheesy

Tuota Elämänilon touhuilua kun luin, niin mieluusti ottaisin meidänkin taloyhtiöön yhden "Elämänilon"touhuilemaan.  Smiley
Minusta jokaisen kuuluisi kuitenkin huolehtia yleisestä siisteydestä, mutta sitten muun puuhastelun ja puutarhatöiden osalta voisi jokainen osallistua oman innon ja ajankäytön mukaan.
tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #4 : 24.08.2007 17:55:25 »

Minulla on taloyhtiö jossa ei ole ongelmia. Kukaan ei riitele, melua, häiriköi tai muutenkaan ahdista.  Smiley
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #5 : 24.08.2007 21:05:06 »

Olet todella tehnyt sinnikästä työtä Elämänilo! Cheesy
...
Kovasti jo ihmettelinkin,että olenkos ainoa,joka tästä selän takana puhumiseta kärsii.Jos muualla onkin kaikki hyvin!
Sinä olisit Elämänilo tervetullut laittamaan pihaamme,sillä kaunistahan sitä on katsella,ja sanoistasi päätelleln olet tehnyt kaiken omasta vapaasta tahdosta syyttelemättä muita.
Hei "Chandra"

Kiitos  :Smiley

Selkään "puukottajat" ovat yleensä jostakin kateellisia
- nauroin aina, kun kuulin jonkun piikitelleen minua

Vastakkain-istuttavan puutarhakeinun hankintaa vastustettiin
parin vuoden ajan,
mutta adressin avulla sain riittävästi nimiä keinun hankintaa varten
- eräänä päivänä keinu tuotiin mummojen yllätykseksi pihamaalle
- se onkin nykyisin kovassa käytössä ja kukkapenkkejäni kehutaan

Mehevimmät jutut olen kuullut tämän kesän aikana,
koska tämä "pomo"-mummo 91 v. muutti alkukesästä palvelutaloon
- koko pihan tunnelma on nyt lempeä ja rauhaisa
- en ota mitään kantaa kuulemistani asioista,
oli kyse minusta tai jostakin muusta


Itse olen  jatkanut samaa linjaani koko ajan
- korjaan talon asioita, jos näen jonkin epäkohdan
- ilmoitan siitä henkilöille, joiden tehtävä on hoitaa asia ymv.


Itse olen taloyhtiömme turvallisuushenkilö
- hätätapauksessa opastan pelastusyksikköä



 smittenElämänilo    smitten
« Viimeksi muokattu: 24.08.2007 21:06:45 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #6 : 24.08.2007 21:26:07 »

Tuota Elämänilon touhuilua kun luin, niin mieluusti ottaisin meidänkin taloyhtiöön yhden "Elämänilon"touhuilemaan.
Minusta jokaisen kuuluisi kuitenkin huolehtia yleisestä siisteydestä, mutta sitten muun puuhastelun ja puutarhatöiden osalta voisi jokainen osallistua oman innon ja ajankäytön mukaan.

Hei "Tsuippaduippa"

Kiitos  Cheesy

Hauskinta tässä koko jutussa on,
että kaikki mitä vastustettiin kovasti onkin nyt tosi kiva juttu

Hyvä esimerkki on pensaiden istuttaminen
- sain ystävättäreltäni pensaan taimia
- istutin ne poikittain piha-alueelle,
jotta niistä kasvaisi joskus ns. näköesti kadulle


Tätä asiaa ei "pomo" ymmärtänyt lainkaan
- kuinka joku voi istuttaa pensaita
keskelle piha-aleutta ja vielä poikittain

Samoin tekemäni hiekka-alueen pienet laatoitukset,
kukkaistukset kiviasetelmineni ei tahdo mennä aina ymmärttykseen
- eihän mitään voi/saa muuttaa

Suurta ihmetystä tuotti mm. se,
mistä niitä liuskakiviä ja laattoja olen hankkinut
- olen kaivanut ne piha-alueemme nurmen alta
- tuli kerran tutkittua, miksi ruoho ei kasva tietyillä kohdilla
- alla oli liuskakivilaattoja laajalla alueelle; kaivoin ne kaikki ylös


(http://www.koillismaa.fi/puutarha/rusopaju.jpg)

Istuttamaani pensasrivistöä on kehuttu , korkeutta 1,5 m
- pensas kukkii kauniita punaisia häntiä
- tosi kaunis kukkiessaan


Naapurit käyvät ihailemassa piha-aluettamme
- kyselevät kuka hoitaa jne.



 smittenElämänilo    smitten
« Viimeksi muokattu: 24.08.2007 22:57:02 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sahemi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #7 : 24.08.2007 22:21:55 »

Ihana tuo kertomasi Elämänilo. Sinun nimimerkkisi on kyllä osuva. Olet tuonut taloyhtiöösi elämäniloa Smiley

Muutin tähän luhtitaloon vuokralle vuosi sitten. Edellinen perhe muutti pois naapurin papan takia (näin minulle on kerrottu). Kukaan ei pidä tästä herrasta. On kyllä hiukkasen äreä välillä  tickedoff, mutta suurella sydämellä varustettu, kun häntä käsittelee oikein  smitten

En ole koskaan ajatellut hänestä mitään pahaa. Kyllä hän välillä huomauttaa minun "luonnon tilassa olevasta" puutarhasta. Minä naureskelen ja ihastelen samalla hänen hienoa pihaansa upeine istutuksineen. Sanoin, että mitäs minä puutarhaa laittamaan kun voin istuskella takapihalla ja katsella naapurin pihaa jossa silmä lepää. Kumpikaan ei loukkaantunut. Ei hänkään halunnut loukata. Hänellä on vain oma vanhanaikainen tyylinsä ilmaista asiat. Hänestä onkin tullut minun virallinen puutarhaopettajani ja olen oppinut hänen (hiukan töksähtelevällä, mutta ammattitaitoisella) opetuksellaan nurmikon istutuksen ja sen miten kasveja siirretään paikasta toiseen. Ja minä antiviherpeukalo tein suuren poikkeuksen ja ostin kotiini kaksi viherkasvia  Smiley Tosin sellaisia kaktuksen sukulaisia, mutta jostain on aloitettava tämä tieni kohti viherpeukaloisen elämää  :Smiley

Naapurit ovat myös hyviä opettajiamme. Opettavat meille paljon itsestämme. Jos reagoimme heidän heittoihin, on hyvä istahtaa alas, kurkistaa peiliin ja miettiä, että mikäs siellä nyt kaivelee. Elämänilo antoi todella hienon elävän esimerkin siitä miten maailmamme muutetaan. Yksi ihminen voi saada paljon aikaiseksi, jos vain uskoo rakkauteen ja ihmisten sisällä olevaan puhtauteen ja hyvyyteen.

Itse voisin alkaa nyt ottaa enemmän kontaktia naapureihini. Olen hiukan erakoitunut. Ei meitä ihmisiä sattumanvaraisesti heitellä asumaan tiettyjen ihmisten naapureiksi. Pitääkin kurkata tarkemmin minkälaisia nuo muut ovat. Wink Yläkerran nuorirouva on ainakin kirjoittanut erääseen lehteen horoskooppeja ja minä heti innostuin: ASTROLOGI!!!??? No nyt sen voi ihan suoraan kerrottuna sanoa: OMASTA PÄÄSTÄ NE KEKSITÄÄN. Hänellä ainakaan ei ollut mitään astrologista koulutusta. Näinhän itsekin olen epäillyt.  knuppel2
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #8 : 24.08.2007 22:52:37 »

Ihana tuo kertomasi Elämänilo. Sinun nimimerkkisi on kyllä osuva. Olet tuonut taloyhtiöösi elämäniloa Smiley

Muutin tähän luhtitaloon vuokralle vuosi sitten. Edellinen perhe muutti pois naapurin papan takia (näin minulle on kerrottu). Kukaan ei pidä tästä herrasta. On kyllä hiukkasen äreä välillä, mutta suurella sydämellä varustettu, kun häntä käsittelee oikein

En ole koskaan ajatellut hänestä mitään pahaa. Kyllä hän välillä huomauttaa minun "luonnon tilassa olevasta" puutarhasta. Minä naureskelen ja ihastelen samalla hänen hienoa pihaansa upeine istutuksineen. Sanoin, että mitäs minä puutarhaa laittamaan kun voin istuskella takapihalla ja katsella naapurin pihaa jossa silmä lepää. Kumpikaan ei loukkaantunut. Ei hänkään halunnut loukata. Hänellä on vain oma vanhanaikainen tyylinsä ilmaista asiat.Hänestä onkin tullut minun virallinen puutarhaopettajani ja olen oppinut hänen (hiukan töksähtelevällä, mutta ammattitaitoisella) opetuksellaan nurmikon istutuksen ja sen miten kasveja siirretään paikasta toiseen.

Naapurit ovat myös hyviä opettajiamme. Opettavat meille paljon itsestämme. Jos reagoimme heidän heittoihin, on hyvä istahtaa alas, kurkistaa peiliin ja miettiä, että mikäs siellä nyt kaivelee. Elämänilo antoi todella hienon elävän esimerkin siitä miten maailmamme muutetaan. Yksi ihminen voi saada paljon aikaiseksi, jos vain uskoo rakkauteen ja ihmisten sisällä olevaan puhtauteen ja hyvyyteen.

Itse voisin alkaa nyt ottaa enemmän kontaktia naapureihini. Olen hiukan erakoitunut.

Hei "Sahemi"

Ihmisiin saa herkästi kontaktin, kun puuhastelee ulkona.

Olen pihalla ollessani tutustunut lähes kaikkiin taloyhtiömme asukkaisiin
- Timmy on hyvä syötti; tulevat silittelemään ja kyselevät nimeä ymv.

Ihmiset juttelevat mielellään, kun heitä jututtaa
- naapurisi pappakin on varmaan mukava,
kun oikeasta narusta vedetään
- yksinäisenä ja ei toivottuna ihmisenä hän sättii muita
- hän haluaa, että hänetkin huomataan ymv.

- anna hänen neuvoa pihan hoidossa, jos hän haluaa
- hän saa hyvän mielen, kun joku kuuntelee häntä
- saat hänestä hyvän haapurin,
kun kehaiset hänen pihaansa
ja olet kiinnostunut mitä hän siellä on tehnyt.

Puutarhassa mullan kanssa tonkiminen antaa energiaa

Kasvit kiittävät sinua hoidosta kukkimalla runsaasti



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #9 : 24.08.2007 22:59:29 »

"Jos sinulla on puutarha ja kirjoja, niin sinulta ei puutu mitään."

 smitten
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Sahemi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #10 : 25.08.2007 00:08:28 »

Kiitos elämänilo hyvistä vinkeistä. Näinpäs teen ja aloitan huomenna. Olen niin kaivannut elämää kotini ja lastenhoidon ulkopuolella ja manaillut, kun en pääse yksinhuoltajana mihinkään. Tuossahan mulla on pihalla elämää yllin kyllin. 0-90 vuoden välillä Wink Ei sitä maailmaa rakkaudella täytetä täällä netissä istuskelemalla ja kotipihan puskan takaa lapsia silmäilemällä. Smiley

Ja kiitos Chandralle hyvästä aiheesta. Tämän juuri tarvin. Tätä elävän elämän "kanavointia" itselleni tavan kanssakulkijoilta Wink

Minulla on pieni puutarha, kirjoja ja kaksi lasta, eli voisin kuvailla itseäni upporikkaaksi.  smitten

tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #11 : 25.08.2007 00:16:20 »

Monenlaista puutarhuria löytyy ja monenlaisia naapureita. Smiley
Kyllä minäkin pidän kukkien istutuksesta,kivistä ja onpa minulla Buddhakin istumassa levollisine katseineen omalla kivetyksellään kiinalaisten lyhtyjen ja kukkien keskellä.

Ongelmana taitaa ollakin se,että meillä ei ole huoltoyhtiötä joka hoitaisi nuo yleiset asiat.
Pari kun panee hanttiin,ettei tule lisäkustannuksia.Mielelläni hieman korkeampaa vuokraa maksaisin,mikäli isojen alueitten nurmikot leikataan,haravoidaan ja talvisaikaan lumityöt.

Toki omat alueeni hoidan,mutta tämä oma tietty juurettomuuteni nykyisin saa aina harkitsemaan esim.syksyisin,istuttaako kukkasipuleita,perennoja sun muuta.
Pari kertaa olen tehnyt niin,etten ole niitä sitten ollut enää näkemässä.

Edellinen kolmen perheen rivitalo oli ihana naapurisopuineen. smitten
Metsä takana ja jokaisella oli omat juttunsa.Toki siinä muutama sana vaihdettiin,mutta ei sen kummempaa.Muutin siitä pois,koska vuokra oli tajuttoman suuri yksin asuvalle,avo kun oli se,joka lähti siitä.Ja halusin uuden ympäristön itsenäiselle ja vapaalle elämälle,jonka taas aloitin.

Enkä niinkään ehkä kärsi riitelystä,kuin siitä,että eri osapuolet vetävät väkisin mukaan omaan joukkoonsa. Undecided
Olen suoraan ilmoittanut,että haluaisin elää vain sovussa kaikkien kanssa,enkä kuunnella pahaa muistakaan.
On tuo 86v mamma silti muuten aivan ihana.Kertoilee miten joskus hänen lapsuudessaan ja nuoruudessaan asiat kulkivat.Sitä leppoisaa jutustelua on mielenkiintoista kuunnella,koska minulla ei ole enää isovanhempia,eikä vanhempiakaan,joilta kysellä asioita nyt kun ne kiinnostaisivat.

Roskat,ruuan tähteet sun muut roinat eivät tietenkään kuulu asiaan ja jokainen meistä ne kerää,jos kohdalle osuu.
Vaan harvoin sellaisia näkyy,talossa kun ei ole kellään lapsia.
Vuodenajat muuttuvat ja vielä kun tuo haravointisota on käyty syksyllä,niin eiköhän jokainen hiljenny taas omaan pesäänsä. smitten
Kodistani silti nautin ja vapaudesta päättää siellä mitä milloinkin teen.Missä on kaapin paikka. Grin
tallennettu

Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #12 : 25.08.2007 00:32:51 »

Kiitos vain itsellesi Sahemi! Smiley

Tosiaan,niin kuin minä olen tuon mamman elämänkertaa kuunnellut (mistä saisi hyvän kirjan),ja saanut siitä paljon,niin kontaktiakin on hyvä jonkun verran olla.
Vaan naapurin mies ei siitä pitänytkään.Vaan kuiskutteli aidan takana,että mummo sekoittaa pääni omilla jutuillaan.Ei sitä pysty sekoittamaan enää,kun olen sen itse hoitanut. Grin
Ensin ilmoitti,että mammukka on varas.Oli kuulemma pari arabian kuppia vienyt.
EI IKINÄ,eikä siihen usko kukaan muukaan,vaikka tuon kaikille ilmoittanut on.
Kaipa se on jonkinmoista kateutta sitten,en tiedä.

Mutta tarvitsen oikeasti sen rauhan silloin kun on hoitoja,tai kursseja.Lapsille ja ystäville kyllä kerron jo etukäteen.Ei olisi mukavaa,jos ovikello soisi vähän väliä katkaisten asiakkaan rentoutumistilan.Tai vaikkapa viritysten aikana.
Vaan erilaisia me kaikki olemme,yritän sopetua,enkä ota edelleenkään kantaa riitoihin.

Se keinu josta Elämänilo kirjoitti,, smitten
Tuli lapsuus ja nuoruus ja kotipaikka mieleen.Vastakkain istuttava keinu oli usein käytössä ja palveli pitkään.Isä saunan jälkeen istumassa saunan verannalla ja soittelemassa harmonikkaansa.Valtava riippakoivu ja,ja ,jaHUOLETON LAPSUUS!! smitten  smitten  smitten
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 25.08.2007 00:34:21 »

Onpas niin elämänmyönteistä juttua, että oli kiva lukea.

Ja varsinkin tuon Elämänilon touhuja!!! Grin Voi mikä puutarhuri ja samalla ihmismielen tarhuri.

'Tee ympäristösi hyväksi, niin on hyvä itselläkin olla'. Maailman rauha alkaa lähipiiristä, eikö ?  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #14 : 25.08.2007 12:19:07 »

Kiitos elämänilo hyvistä vinkeistä. ....
Tuossahan mulla on pihalla elämää yllin kyllin. 0-90 vuoden välillä
Ei sitä maailmaa rakkaudella täytetä täällä netissä istuskelemalla ja kotipihan puskan takaa lapsia silmäilemällä.

Hei "Sahemi"

Rohkeasti vain muiden joukkoon.
- pihassanne on varmasti penkkejä,
joissa voi istuskella katsellessasi
lastesi leikkimistä, keinumistä tmv.
- keinuun voit jopa itsekin istahtaa


(http://acegames.gsmhosting.net/Forum/images/smilies/Swing.gif) (http://membres.lycos.fr/poussinted/Rangs/to_become_senile.gif)

Tervehtimen on hyvä tapa aloittaa naapurisuhde
- pikkuhiljaa juttelee niitä näitä
- siitä se sitten lähtee


(http://www.haridy.com/ib/images/smilies/connie_6.gif)
Jos olet käsityöihminen, käsityö mukaan
Jos pidät lukemisesta, kirja mukaan
Rohkeasti harava käteen
- lastesi leikkejä seuratessasi,
tulee tehtyä jotakin hyödyllistä ja mieltä piristävää


Ihmisiä kiinnostaa mitä luet ja mitä teet
- pienistä asioista kaikki lähtee



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: