Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Naapurusto  (Luettu 19341 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #15 : 25.08.2007 12:28:48 »

Monenlaista puutarhuria löytyy ja monenlaisia naapureita.skellä.
.... Ongelmana taitaa ollakin se,että meillä ei ole huoltoyhtiötä joka hoitaisi nuo yleiset asiat.
Pari kun panee hanttiin,ettei tule lisäkustannuksia.

... Toki omat alueeni hoidan,mutta tämä oma tietty juurettomuuteni nykyisin saa aina harkitsemaan esim.syksyisin,istuttaako kukkasipuleita,perennoja sun muuta.
Pari kertaa olen tehnyt niin,etten ole niitä sitten ollut enää näkemässä.

Vuodenajat muuttuvat ja vielä kun tuo haravointisota on käyty syksyllä,niin eiköhän jokainen hiljenny taas omaan pesäänsä.
Hei "Chandra"

Nuo talkoot aiheuttavat pienissä taloyhtiöissä "närää"
- jos et voi osallistua haravointiin,
voi osallistua talkooväen kahvitukseen ymv.
- jotkut ottavat itselleen "tuuraajan",
joka tekee työt puolestaan


(http://www.ehrliche-hamster.de/forum/images/smilies/haushalt/garten1.gif)


 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #16 : 25.08.2007 12:35:08 »


'Tee ympäristösi hyväksi, niin on hyvä itselläkin olla'.
Maailman rauha alkaa lähipiiristä, eikö ?
Hei "Esmiralda"

(http://smileys.smileycentral.com/cat/7/7_2_201v.gif)

Ystävyys ja sopu syntyy pienistä asioista.
- jos eripuraan tai juoruiluun viittaavaa ilmenee,
paikalta voi poistua vähin äänin
tai vaihtaa puheenaihetta


(http://www.zchev.sk/pics/images/Smilies/PostSmilies/Spring%20and%20Easter//60.gif)
 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #17 : 25.08.2007 13:56:18 »

On sinulla Elämänilo vinkit meille jokaiselle! Grin

Ja toimivilta kuulostavat.
Niin,harmittaahan se,kun ei voi pihalla olla.Jos juttelet yhden kanssa,niin toinen puoli on aivan varmaan kysymässä ja varoittamassa,kun seuraavan kerraan törmää.
Hippasen siis autotallista suoraan viereiselle ovelle ja kotiin.Parvekkeelle eivät voi oikein huudella,kun saattaa asianomainen kuulla. Wink
Näin kirjoitettuna tämä tuntuu pienten lasten leikiltä,naurettavalta,mutta noille jäärille se on totista totta.
Ovat menneet jopa poliisille asti,jotka eivät kyllä ole enää siihen leikkiin mukaan lähteneet.

Mutta taidan pitää tuon "mammani",vaikka se osalle merkitseekin että olen puoleni valinnut.
Hän pyytää katsomaan välillä peräänsä,että metsästä tulee takaisin.Antaa tietyn kellon ajan,johon mennessä tulee.Lapset ovat häneltä nuo metsäreissut kieltäneet,mutta ne ovat hänen elämässään tärkeitä asioita.Ymmärrän,koska pidän siitä myös itse.

Juttelen ystävälliseen sävyyn kaikkien kanssa muutaman sanan.Yksi ei enää vastaa tervehdykseen,vaan minä heilautan kättäni silti.
Tuo mamma on minun aarre-aittani ja nyt sainkin intoa puhuttaa häntä enemmän asioista,joista en lapsuudessa vielä ollut kiinnostunut,kun omat isovanhempani elivät.

En minä nyt naapureitani pelkää,mutta haluaisin niin kovasti pitää edes näennäisen sovun yllä kaikkien kanssa.Niin olisi jokaisen mukavampi oleilla. Smiley
Vaan teenpä laillasi Elämänilo ja menen haravointiin mukaan.Jos siitä nyt toinen puoli vihastuu,niin sittenpä he vihastuvat.En siinä kovin suurta syntiä tee.
Että KIITOS sinulle rohkaisusta! smitten
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #18 : 25.08.2007 14:45:11 »

On sinulla Elämänilo vinkit meille jokaiselle! .....
Juttelen ystävälliseen sävyyn kaikkien kanssa muutaman sanan.Yksi ei enää vastaa tervehdykseen,vaan minä heilautan kättäni silti....
Vaan teenpä laillasi Elämänilo ja menen haravointiin mukaan.Jos siitä nyt toinen puoli vihastuu,niin sittenpä he vihastuvat.En siinä kovin suurta syntiä tee.
Että KIITOS sinulle rohkaisusta!

Hei "Chandra"

Talkoohengessä on voimaa
- tutustuu naapureihinsa
- kivaa työskentelyä yhdessä
- ihastellaan ja vihastellaan yhdessä


(http://www.kilosweg.de/images/smilies/188.gif)

Moikkaile vaan jokaiselle, kyllä ne joskus vastaavat
- minulla meni monta vuotta,
ennenkuin yksi mies reagoi moikkaamisiini
- nyt me jo vaihdetaan muutamia lauseita keskenämme
- arkuuttaan kai ei uskaltanut moikata



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #19 : 05.09.2007 22:28:43 »

...
Yksi vanhempi leskirouva oli "pomo", hallitsi taloa ja talon asukkaita
- useimmat pelkäsivät häntä
- hän osasi sanoa jokaisesta jotakin piikikästä selän takana

...
Mehevimmät jutut olen kuullut tämän kesän aikana,
koska tämä "pomo"-mummo 91 v. muutti alkukesästä palvelutaloon
- koko pihan tunnelma on nyt lempeä ja rauhaisa
- en ota mitään kantaa kuulemistani asioista,
oli kyse minusta tai jostakin muusta

...
Tätä asiaa ei "pomo" ymmärtänyt lainkaan
- kuinka joku voi istuttaa pensaita
keskelle piha-aleutta ja vielä poikittain

Hei Ystäväin


Eilen kävin vesijumpassa vanhusten palvelutalolla,
jonne tämä taloyhtiömme "pomo" muutti
- päätimpä piipahtaa hänen luonaan

Otti minut ilolla vastaan
- kovasti oli dementoitunut ja "haurastunut"
- asioita ei muistanut oikein ymv.


Sanoi olevansa tyytyväinen omaan pieneen huoneeseensa

Lupasin kertoa kaikille naapureille terveisiä häneltä

Toivoi, että kävisin häntä katsomassa, kun käyn vesijumpassa
- en luvannut mitään


 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #20 : 06.09.2007 11:21:27 »

Tulin yksi ilta kotiin, oli jo pimeää. Uusi naapurini tuli samalla ovenavauksella perässäni, miespuolinen sellainen. Vaisto varoitti ja odotin, että hän oli mennyt ohitseni, ennen kuin menin sisään. Päivä oli ollut kuuma, niinpä avasin parvekkeen oven ja makkarin ikkunan. Päätin mennä suihkuun ja pahaa aavistaen laitoin nämä kummatkin kiinni, normaalisti ne olisivat jääneet auki. Suihkusta tullessani avasin jälleen makkarin ikkunan, mutta jätin partsin oven kiinni. Sohvalla istuskellessani kuulin miesten ääniä ulkoa. Ajattelin sen kuuluvan alhaalta pihalta. Mutta sitten kuulin kivien kolahtavan partsin lattialle. Shocked Äkkiäkös tuli pelko päälle, että sielä partsilla on miehiä/murtovarkaita. Tämä on kuitenkin 2.kerros ja partsille on matkaa väh.3 metriä, niin epäilykseni kääntyivät naapurin hepun puoleen, jonka partsi on omani vieressä. No, onneksi äänet loppuivat ja uskalsin kurkata ulos - ketään ei näkynyt. Aamulla kävin tapahtumapaikalla. Olin aiemmin maalannut kaksi hymynaamakiveä ja laittanut ne partsin kaiteelle. Illalla kuulunut ääni oli tullut siitä, kun ne olivat pudonneet kaiteelta lattialle! Ja kivethän ovat lähellä naapurin parvekkeen seinää... Shocked

Siis kaikkihan voi olla vain kuvittelua ja joku lintu ne siitä tipauttanut, mutta  Shocked vielä kerran! Pidän vastaisuudessa kaikki ikkunat ja ovet partsille kiinni pimeällä ja kun olen poissa kotoa.

Tämän nelivuotisena asuinaikanani täällä on kyllä näkynyt vaikka millaista hiipparia, mutta suurin osa naapureista on ihan mukavia ja joitain myös moikkaan.

Viimeksi häädettiin eräs yläkerran asukki, joka soitti Katri Helenaa yöllä seinät paukkuen!

En tule kaipaamaan tätä paikkaa kun muutan pois ensi vuoden alusta Cheesy
« Viimeksi muokattu: 06.09.2007 11:25:27 kirjoittanut asbolos » tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #21 : 08.09.2007 21:33:34 »

 Shocked

Ajattelin tämän topicin aloittamisen jälkeen,että miksiköhän koin tuon muka niin tärkeänä? Huh

Nyt se sitten selvisi,ainakin minulle itselleni.
Torstaina meillä kävi tuossa ulkopuolinen aidan leikkaaja.Menin haravoimaan oman pihani oksat ja paikalle tulikin samantein mammukka,joka ei juuri minua ole huomioinut.
Aina ei ole oikein tervehtinytkään.Olen miettinyt usein mistäköhän se johtuu,kun nainen on muuten lempeän oloinen,noin ulkonäöltään.
Sanoi minulle jotain haravoinnista,sen vaikeudesta kipeän selän takia.
Huomasin sanovani,että voisin koettaa hoitaa sitä ja sillä hetkellä olisin jo voinut puraista kieleni poikki.MIKSI MINÄ SELLAISTA MENIN SANOMAAN? Shocked  idiot2

Kaiken hämmennykseni keskellä tuo vanhus kääntyi ja laitoin käteni hänen harteilleen.
Vain hetkeksi,mutta hän oli tuntenut lämmön vielä useaan otteeseen illalla.
Tänään sitten viedessäni roskista,hän kysyi olisiko minulla aikaa hoitaa häntä ja sovimme,että hän tulee iltapäivällä.Vanhus oli kuin imuri.En ole ikinä hikoillut niin paljon,mutta hoitotilanne oli hyvin koskettava.Koin saavani itse ehkä enemmän kuin hän. angel

Sitten hoitotilanteen jälkeen hämmästyin vielä enemmän. Shocked
En oikein tiennyt mistä jutella hänelle,oliko vanhoilliskristitty,vai mitä.En halunnut säikäyttää.Kunnes pääsimme kauan sitten sattuneeseen onnettomuuteen ja sanoin,että seurauksia voi kantaa koko ikänsä,vaikkei sitä tiedosta.
Mammapa pisti paremmaksi.Tokaisi,että niinpä ja vielä MENNEISTÄKIN ELÄMISTÄ! Grin

Siihen loppui kainosteluni.Keskustelimme enne-unista,rajan tuolla puolen olevista rakkaista,aivan kaikesta.Huomenna jatkamme hoitojamme.
Voi että tuli hyvä mieli.Se oli niin sydäntä lämmittävää. smitten
« Viimeksi muokattu: 08.09.2007 23:21:24 kirjoittanut Chandra » tallennettu

Tibetan
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #22 : 08.09.2007 22:48:27 »

Ihana kertomus, Chandra  Smiley
tallennettu

Katso vettä rakkaudella ja kiitollisuudella! Vesi, jota katsot, värähtelee samalla taajuudella kaikkialla muualla olevan veden kanssa ja rakkauden viestisi tavoittaa jokaisen maailmassa olemassaolevan ihmisen sielun.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 09.09.2007 18:50:32 »

Voi Chandra!

Minkä naapurin olet löytänyt! Olette enkeleitä toisillenne, ensin hiljaa katseltu ja sitten...
Kiittäkää pensasaitaa!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
selkälokki
Vieras
« Vastaus #24 : 09.09.2007 18:57:20 »

 smitten

Aivan ihana tapaus!
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #25 : 09.09.2007 20:39:38 »

... Torstaina meillä kävi tuossa ulkopuolinen aidan leikkaaja.Menin haravoimaan oman pihani oksat ja paikalle tulikin samantein mammukka,joka ei juuri minua ole huomioinut. ...
Sanoi minulle jotain haravoinnista,sen vaikeudesta kipeän selän takia. ....
Kaiken hämmennykseni keskellä tuo vanhus kääntyi ja laitoin käteni hänen harteilleen.
Vain hetkeksi,mutta hän oli tuntenut lämmön vielä useaan otteeseen illalla.
Tänään sitten viedessäni roskista,hän kysyi olisiko minulla aikaa hoitaa häntä ja sovimme,että hän tulee iltapäivällä.Vanhus oli kuin imuri.En ole ikinä hikoillut niin paljon,mutta hoitotilanne oli hyvin koskettava.Koin saavani itse ehkä enemmän kuin hän.
...  Mammapa pisti paremmaksi.Tokaisi,että niinpä ja vielä MENNEISTÄKIN ELÄMISTÄ!
Siihen loppui kainosteluni. ...

Hei "Chandra"

Menit ulos haravoimaan ja ihmeitä alkoi tapahtumaan.
- taisit saada juuri itsellesi uuden ystävän

Odotahan, kun hän puhuu omille ystävilleen,
- pian sinulla on jono oven takana "mammukoita"


 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #26 : 09.09.2007 22:41:51 »

Kyllä kiitän pensasaitaa ja NAAPUREITA olemassa olostaan. smitten
Sanoi eilen,että on kova halaamaan,siihen minä,että johan yhteen sovimme,kun reikiläiset myös halaavat paljon. Smiley

Tänään kuuntelin tarinaa evakkotytöstä,joka oli menettänyt äitinsä jo 8-vuotiaana.
Evakkomatkasta,paikoista joihin hän pääsi asumaan ja kaiken tämän hän puhui kiitollisena ja positiivisella tavalla.

Lähtiessään halattiin sitten ja kyllä se lämmitti! smitten
Vielä pari päivää ja ehkä sitten jossain vaiheessa pääsen kuuntelemaan paremmin.
Hoitojen aikana ollaan vain musiikin ja energian kuljetettavina.

Eipä tuo minun elämäni niin kovaa olekkaan ollut,kun tämän viisaan vanhuksen elämää kuuntelen.Eikä siitä noussut lainkaan katkeruuden tunteita,ainoastaan kertomista miten vuodet ovat tyttöä kuljettaneet.
Hän tipahti elämääni kuin Taivaan lahja! smitten  angel
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #27 : 18.09.2007 20:31:09 »

Hei Ystäväin

Tällaisia valokuvia taloyhtiömme pihamaalta
sain tänään postin tuomana.
- lähettäjän nimeä ei mainittu
- postileimana Kuopio

Tällaista naapurustoa meillä päin  police
- salapoliisityö alkaa - kuka nämä lähetti minulle



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #28 : 19.09.2007 13:11:57 »

Hei Ystäväin

Eilen puhuin leikkimiellellä kivalle mies naapurilleni,
että tarvitsen autokyytiä etäällä olevaan markettiin
- olisi heti lähtenyt minua sinne viemään
joten jouduin häntä vähän toppuutelemaan;
halusin varmaistaa, että tuotetta on vielä saatavilla


Uskomatonta, että tällaisiakin naapureita vielä on

Soitin markettiin ja tein varauksen fläppäri-pöydästä,
jotten turhaa naapuriani vaivaa asialla
- varaus on voimassa lauantaihin saakka

Yhdessä käymme pöydän hakemassa



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #29 : 19.09.2007 13:24:33 »


Ties minkälaisiin seikkailuihin tuo pöytä teidät johdattaakaan! Wink  Cheesy
Jos olisi oikein kiva naapuri,niin siirtäisin hakumatkan jonnekin toiseen kaupunkiin,jolloin ehtisi keskustella mahdollisimman kauan. Grin

Mutta kyllä,naapureissa on näitä ihania ja sitten nuo huomion hakuiset,joiden on saatava joka asiassa pistää hanttiin,on kai vain syytä jättää sen koommin huomioimatta.
Ehkä ovat yksinäisiä,eivätkä uskalla kommunikoida muuten.
En oikein usko,että kukaan haluaisi ehdoin tahdoin vaikean,uteliaan ja juoruilevan mainetta itselleen. Undecided
Sääli,sillä hekin voisivat saada niin paljon toisenlaisella käytöksellä. angel  smitten
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: