Heh, huomasitteko miten Härkä-Piia tunsi alemmuudentunnetta, kun hällä ei oo mahdollisuutta ostaa samanlaisia merkkivaatteita, kuin Martinalla? Eikös Härkien sanota olevan aika materialistisia...Sitten, nurinkurista kyllä, mollasi heti perään päiväkirjahuoneessa Martinaa siitä, että pitää itseään ikään kuin parempana muita, kun hänellä on kaikki meikit sun muut laatukamaa
Olen kyllä huomannut joitain mukaviakin piirteitä tossa Marassa aika ajoin. Sillä on esim todella miellyttävä ääni ja puhetyyli. Harmi vaan, että se, mitä sieltä suusta sitten tulee, ei olekaan ihan yhtä pehmeän käheää ja sulavan kehrävää
. Annan pojot myös siitä, että sanoi oikeasti arvostavansa Tellua suorista sanoista ja rehellisestä tunteiden ilmaisusta. Osoitti näin siis itse seisovansa sanojensa takana, kun on koko ajan penännyt myös muilta avoimuutta ja mielistelemättömyyttä, kun pystyi ottamaan itsekin rankkaa palautetta vastaan, eikä vain antamaan sitä.
Toisaalta myös ärsyttää yhä enenevissä määrin neidon tapa ladella näitä omia "totuuksiaan" joka veen välissä. On hyvä omata mielipiteitä asioista ja ihmisistä, mutta naurettavaa ja narsistista kuvitella, että ne ilman muuta aina ja joka tilanteessa muita ihmisiä kiinnostaisivat, niin kuin niissä olisi jotain poikkeuksellisen hohdokasta ja oivaltavaa, sekä olettaa niiden omien ajatusten olevan ikään kuin jokin absoluuttinen totuus. Martina myös kehuu olevansa äärimmäisen hyvä ihmistuntija. Kieltämättä on osoittanutkin ainakin jonkin asteista tarkkanäköisyyttä tässä asiassa, mutta jotenkin itse ajattelen hyvää ihmistuntijuuteen kuuluvan myös kyvyn arvioida, minkälaista palautetta ja millaisessa tilanteessa kukin on valmis ja halukas vastaanottamaan. Hänellä on vielä valtavasti oppimista siinä, miten ilmaista ajatuksensa ja näkemyksensä sellaisessa muodossa, että vastapuoli voi myös ottaa niistä jotain oppia, eikä ainoastaan ärsyynny ja käänny sanojaa vastaan. Noh, ainakaan Martinaa ei voi haukkua manipuloivaksi luonteeksi
. Sääli toisaalta, että hänessä voi mennä paljon potentiaali hukkaankin. Jos olisi hiukan kypsempi ja diplomaattisempi, voisi saada ihmisissä hyvääkin muutosta aikaiseksi pystymällä peilaamaan heille rehellistä kuvaa itsestään heidän hyviä ja huonoja, vahvoja ja heikkoja puolia osoittamalla.
Tuli muuten mieleen se, kun Martina sanoi kykenevänsä tuomaan ihmisten heikot puolet julki tjsp. Miten skorpparimaista, eikö? Ehkäpä siis hyvinkin on NousuSkorpioni. Sehän se on meidän lukuisien suomalaisten
lahja ja kirous; kyky nähdä ja näyttää ihmisten pimeä puoli. Kenties meidän henkisen kypsyytemme voisikin mitata juuri tavasta "käyttää" tätä kykyä joko hajoittavasti tai rakentavasti. Voi olla hyvinkin, että Martinakin joskus myöhemmin elämässään ymmärtää, että on väärin ylpeillä sillä ja käyttää sitä tekemään kanssaihmisten olon epämukavaksi ja loukatuksi. Voisin kuvitella (ja toivoa lapsen vuoksi), että raskaus ja lapsen syntymä viimeistään voisivat olla tällainen käännekohta ja herätyssoitto hänen elämässään? Luulisi äitiyden vähän pehmentävän kovintakin kitiinikuorta Ravun sydämen ympärillä.
Saas nähdä, mitä raskaustesti sitten näyttää :
. Onko veikkauksia? Jotenkin itseni on niin vaikea uskoa, että saman tuotantokauden aikana kävisi sama juttu kahdesti. Epäilyttää siksikin, että omasta kokemuksestakin tiedän, miten vaarallisen helppoa on tulkita mikä tahansa kehon ja/tai mielen oikku raskausoireeksi silloin, kun raskaus on toivottu ja suunniteltu.
Hiuka OT, mutta tietääkö kukaan, onko silikoonirinnoilla lainkaan mahdollista imettää? Olen aina miettinyt näiden tunnettujen silarimisukoiden raskaushuhuja kuullessani. Itse olen niin pro-imetystyyppi ja imettänyt/imetän myös molempia omia lapsiani pitkän kaavan mukaisesti (esikoista 6kk täysimetys ja osittaisimetyksellä vielä 2vuoden ikään saakka, kuopusta myös 6kk täysimetystä ja luultavasti osittaisella jatketaan jälleen sinne 2vee tienoille), että pidän kyllä suoraan sanottuna aika surullisena juttuna sitä, että nuoret, muuten terverintaiset naiset pilaavat mahdollisesti itseltään mahdollisuuden tarjota omille jälkeläisilleen ravintoa ja läheisyyttä mahd. luonnonmukaisella, terveellisellä ja turvallisella tavalla vain jonkin ulkoisen syyn ja turhamaisuuden vuoksi. Nuoren ja normaalipainoisen naisen vartalo harvoin nyt muutoinkaan on niin ruma ja epäsuhtainen, että moinen kirurginen muokkaus olisi tarpeen. Jotenkin helpompi ainakin minun hyväksyä ja ymmärtää, että joku ylpeästi raskautensa kantanut ja lapsensa imettänyt iäkkäämpi nainen haluaa "korjailla" kroppaansa. Joskin ideaalitilanne olisi mielestäni se, että niin me naiset itse, kuin tämä koko meitä ympäröivä maailma odotuksineen ja kauneusihanteineen oppisi arvostamaan ja ihailemaan normaalin elämän iloissa ja suruissa muovaantunutta ihmiskehoa. Raskausarpien ja riippuvien rintojenhan tulisi olla suoranaisia kunniamerkkejä äitiemme ja isoäitiemme kehoissa! Ymmärrän kuitenkin, että näin tuskin tulee koskaan olemaan...
Hmm...vaivaako Rapuja kenties joku ylenmääräinen täydellisyydentavoittelu ulkonäköön liittyvissä asioissa? Miksi joku missikisan voittanut Lola, miljoonien tv-katselijoiden ihannoima Kauniit&Rohkeat-Taylor, upean uljas Hannele Lauri, suloinen Jessica Simpson tai grunge-legendan räväkän persoonallinen leskivaimo tarvitsisi kirurgin veistä näyttääkseen hyvältä??? Epäilemättä Martinakaan ei ollut lainkaan hullumpi ilmestys ennen silikonejakaan, saattoipa olla jopa useampienkin mieleen luomuna kuin muotoiltuna. Vaikka itseään ja omaa peilikuvaansa varten nuo kai noita toimenpiteitä tekevät; että osaisivat ihailla myös itse itseään. Surullista