Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sanalamako?  (Luettu 17686 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #30 : 12.09.2007 17:22:09 »

Jotenkin tässä hämää se, että tässä netteilykirjoittelussa esiintyy eräänlaisessa imagokaavussa kukin muodostaen kaltaisensa näkemyksensä toisistaan.. Asioiden julkituominen ei ole täysin suoraa vaan tässä joutuu tuon ajatusvisuaalisaatiotasojen kanssa pelaamaan suht paljon niin jää se kaivattu läheisyyskontakti puuttumaan.. Mutta asioilla on puolensa joo..  Wink

Tänne kirjoittelu on vähä niinkuin tajunnan raaputtamista ja rapsuttelua...

uglystupid2 - Miksi pelaat ajatuksilla??? - Mikset kirjoita itsenäsi??? Huh

Eikös juuri aitous ole edellytys luottamukselle, jonka kautta lähestyminen ja yhteyden syntyminen voi tapahtua!

Onko imagokaavun ylläpito tärkeämpää kuin Kaikkeuden perustan Yhdistymishakuisuuden toteuttaminen??? Shocked
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #31 : 12.09.2007 17:26:55 »

Lainaus käyttäjältä: Aamunkoitto
Eli sanomaan vain mitä mielii, jollekin se on aina uutta!  Smiley

2,5 vuotta foorumilla addiktiivsesti  Wink pörränneenä allekirjoitan myöskin tuon, että jollekin on aina uutta ja jopa tärkeää juuri se, mitä sinä juuri sillä hetkellä haluat sanoa, jotenka rohkeasti vaan  Smiley myöskin uudet kirjoittelijat  smitten

tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Mio
Astroholisti

Ea Mai

Profiili
« Vastaus #32 : 12.09.2007 18:39:34 »

uglystupid2 - Miksi pelaat ajatuksilla??? - Mikset kirjoita itsenäsi??? Huh

Eikös juuri aitous ole edellytys luottamukselle, jonka kautta lähestyminen ja yhteyden syntyminen voi tapahtua!

Onko imagokaavun ylläpito tärkeämpää kuin Kaikkeuden perustan Yhdistymishakuisuuden toteuttaminen??? Shocked

Hei täähän on peliä katso peiliin ja näe läpi ihmisen! Muodostettaessa sanoja ruudulle joutuu väistämättömästi toimimaan ajatuksien ja mielikuvatoimintojen kanssa.. Vähä niinkuin leikkisi rakennuspalikoilla!  Cheesy Pyrin niissä kykyjeni mukaan edustamaan sisintäni ja antamaan niiden kautta vilahduksia siitä mitä olen.. Mutta tämä netti on imaginaarinen virtuaaliverho todelliselle olemuksellemme.. Ja todellisuus on sitä miten asiat näet.. Kaikkeus kyllä on perustoiltaan Yhdistynyt ei siitä huolta.. Pääasia on kun se aktuaalisesti/tosiasiallisesti tapahtuisi/olisi läsnä meissä/minuna..

Mitä muuten tarkoitat itsellä? Mikä se sinusta on?
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #33 : 12.09.2007 19:10:31 »

Itse on ilmeisesti ollut muinaissuomalaisen käsityksen mukaan ihmisen sielun osa, sieluun kuuluva muista osista erillinen henkiolento, sieluolento. Itse-olennosta on tullut nykysuomen pronomini itse. Itsen käsittämisestä henkiolennoksi on jäänyt vain joitakin merkkejä itämerensuomalaiselle kielialueelle, mutta joissain etäsukukielissä sanan "itse" vastine tarkoittaa yksinomaan sielun osaa. Esimerkiksi mordvan kielessä issi on sieluolento, joita oli ihmisellä useita. Itseä saattoi jollain tavoin vastata Luonto, joka useimmiten koettiin sielun ulkopuoliseksi suojelushaltijaksi, mutta joka antoi silti nimensä ihmisen sielun perustavanlaatuiselle piirteelle, luonteelle.

Itse on kuin sielun varjo tai varjosielu, se on erillinen minuudesta, mutta rinnakkainen tälle, ikään kuin tämän kuvajainen. Itse voi olla jopa ihmisen ruumiille rinnakkainen kaksoisolento. Itse voi kulkea ihmisen edellä hänen hahmossaan. Edellä kulkeva ihmishahmoinen itse voi aiheuttaa etiäisen.

Itse on voitu menettää, jolloin ihmisestä on tullut itsetön. Itsetön ihminen on pahasti sairastunut, kalpea, masentunut tai menettänyt onnensa. Itsen on voinut viedä esimerkiksi paholainen valansa rikkojalta. Vainajat ovat voineet viedä itsen vainajalaan jo ennen ihmisen kuolemaa. Alkoholismi voi myös viedä itsen. Sen perusteella, miten itsen voi menettää, vaikuttaa siltä, että itse tarkoittaisi jotakuinkin itsetuntoa, omakuvaa tai omaatuntoa, jonka esimerkiksi syyllisyydentunto, itseinho tai syvä masennus voi viedä tai turmella.

Ennen kuolemaa tai kuolemassa itse on lähtenyt omille teilleen, ja voinut esimerkiksi näyttäytyä kaukanakin oleville eläville sukulaisille. Myös itse on lopulta joutunut vainajalaan. Toisaalta kummitukset saattavat olla ihmisen maailmaan jäänyt itse.

Ei ole sanalamaa, mutta niin hyvin Wikipediassa käsitelty tämä aihe, että oli pakko lainata,
vaikka ehkä vähän OT
Smiley
tallennettu
Mio
Astroholisti

Ea Mai

Profiili
« Vastaus #34 : 12.09.2007 20:10:50 »

Hyvin määritelty juuh.. Näköjään sanoilla voi kuvailla itsen merkitystä..

Se minussa.. Minä olen se

Noh, siihen sitten sanat loppuivatkin  crazy2
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #35 : 12.09.2007 22:27:01 »

Kyllä minusta jokaisen 'itsen' oleminen ja purkaminen, ihastelut ja piikittelytkin ovat olleet kaikki tärkeitä. Kun itse purkautuu, voi se samalla olla kuin toisenkin purkautumista. Emmehän koskaan tiedä, mihin ja kehen jokin asia 'kolahtaa' ja toinen tuntee että kuljetaan samaa pääväylää täällä elämän tantereella. Saa lohtua ja tukea omille jutuilleen. smitten

Ja se ärsytyshän on yhtä tärkeää. Silloinhan kannattaa kattoa peiliin ja kysyä itteltä tuota ärsytystäkin. Ties vaikka oppisi jotakin itsestään.

'raivota saa, iloita saa, tonttu voi tulla ikkunan taa'....miten tuo tulikin mieleen.  Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #36 : 12.09.2007 23:30:26 »

Grin Esmiralda

Otsikkoon viitaten :Smiley
Sanasta miestä, sarvesta härkää knuppel2
Uuden luominen, jalostus, tarvitsee edeltäjiensä prosessointia ajassa kuten se on siinä ilmenevä. Ennen taivaaseen astumista, loputtomien eri vaihtoehtojen ja tulkintojen mahdollisuuksien kristallisoitumista Yhteen, pallottelemme sanoja jaloissamme, kunnes koho nostaa ne korkeammalle - Sanoista tekoihin - Sielu tulee lihaksi sanojen kautta. Mistään, edes Henkisyyden tavoitteesta, materian harhasta (siitä lihasta siis) ei voi luopua, ellei sitä ensin 'omista'. Risti on kiltisti kannettava. Sanat muodostuvat käsitteiksi, tekemiseen tarkoitetuin käsin käsiteltäviksi, käsitettäviksi, luojuuden luo(v)uuden muokattavaksi.

Muoks: luo.v.uus. Grin
« Viimeksi muokattu: 13.09.2007 01:31:00 kirjoittanut Ikitosi » tallennettu
BlueRose
Kanta-astroilija

I Love Yuo Mom

Profiili
« Vastaus #37 : 15.09.2007 06:33:16 »

Sama tunne   :Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #38 : 15.09.2007 07:25:19 »

Miksi pelaat ajatuksilla??? - Mikset kirjoita itsenäsi??? Huh

Vastaus kysymykseen - siksi että kaikki inhimilliset aiheet eivät näy olevan suotavia , ollaan sitten kireesti henkisiä vaan..
Wink

(E)Onko kaikki ajatukset jo jotenkin puhallettu tänne foorumille, koska tuntuu ettei osaa enää sanoa tai osallistua? Onko muilla samanlaista tyhjyyden tunnetta?

Kun kaksi vuotta on aikas ahkeraan täällä osallistunut monenlaisiin keskusteluihin, niin varmaan kai sitä on ittensä antanut aika tyhjiin. On jotenkin tyhjä olo.

Tätäkö se onkin, minulla vaan meni 3v ja tuntuu että paluuta ei ole.. haja- kommentteja lähinnä. Huomaan että fiilis alkoi jo vuosi sitten ja syynä saattaa olla:

-halua kääntyä sisäänpäin, ei julistaa mitään eikä kiistellä (onko henkinen kokemus sittenkin yksityinen)
-en tunne löytäneeni sielunkumppaneita, ystäviä vaan ehkä sanailijoita täältä (siis  joitain ihan fiksuja näkökulmia)
-halua olla yksityinen ja elää (muussa elämässä todella on kiirettä ja mielenkiintoa)

(Iiris)Enkä enää hirveästi viitsi jakaa henkilökohtaista elämääni tänne, niinkuin tapana on ollut -  koska joitakin se ihmetyttää/ärsyttää/arvosteluttaa. Ehkä jopa itseänikin.

Juuri tuosta sanoin.. mutta olen huomannut, että paria tylsää kommenttia vastaan on yleensä enemmän positiivista, eli siksi täällä välillä vielä käväisee. Se menee aika aaltoliikkeenä. Joskus tosi ikävä maku, joskus tosi hauska, eli riippuen kuka kommentoi.

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=18724.0
« Viimeksi muokattu: 16.09.2007 07:55:45 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
vislaava_siili
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #39 : 15.09.2007 09:46:28 »

Enkä enää hirveästi viitsi jakaa henkilökohtaista elämääni tänne

Afro
tallennettu
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #40 : 15.09.2007 10:15:49 »

eikös kaikki mene elämässä vähn niinq sykleissä, aikansa kutakin. Ite pohdin paljon asioita, ehkä liikaakin, ja aina kun avaan suni ja sanon et moon vähä miättiny nii kaverit jo karkaa paikalta pitäen käsiä korvillaan ...noo.. yritän itseäni etsiä, löytää palasia sen muurin takaa jonka oon kasannut jo 3-5vuotiaana että selviäisin elämästä. sääli että ne toimintamallit eivät enää päde vaan pitäsi löytää uusia työkaluja..

menipäs vähän asian vierestä mutta pointtini oli että ehkä minäkin tavallaan uutena, kunnioitan teitä vanhempia foorumilaisia (viisaampiakin  Wink ) välillä koen olevani ulkopuolinen ja vaikka olisiskin paljon jaettavaa ja perspektiiviä niin pohdin silti vaan keskenäni..

kaikki osaa puhua mutta harva osaa kuunnella  smitten
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  

Siirry: