Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Luontaishoidot synnytyksen tukena  (Luettu 13878 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
OonaLiinu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 09.09.2007 14:46:48 »

Hei, löytyisikö täältä keneltäkään kokemuksia/tietoa akupunktion ja homeopatian käytöstä synnytyksen tukena? Haluaisin itse mahdollisimman "luonnonmukaisen" synnytyksen ja etsin nyt tietoa/vinkkejä synnytyksen kivunhoitoon. Kollegani tekee minulle vyöhyketerapiaa ennen laskettua aikaa ja ne heijasteet tulevat toivottavasti käyttöön itse tapahtumassakin. Homeopatiasta ja akupunktiosta minulla on muutoin hyviä kokemuksia, mutta synnytyksen tukemisesta niillä en ole löytänyt paljoakaan tietoa!

Kiitoksia jos joltakin löytyisi näihin vinkkejä  Smiley
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #1 : 09.09.2007 15:04:36 »

Homeopatia on synnytyksessä oivallinen apu.

Arnica Montana on lääkeaine käytettäväksi suurten ponnistusten edellä ja etenkin niiden jälkeen. Arnica ennen synnytystä antaa voimia selvitä fyysisestä ponnistuksesta ja jälkeenpäin se rentouttaa ylirasittunutta elimistöä. Koska Arnican toiminta-alueeseen kuuluvat erityisesti ihonsisäiset verenvuodot ja kudosvauriot, se on korvaamaton apu synnytyksen jälkeiseen hakattuun, mustelmaiseen oloon. Arnican erityisominaisuuksiin kuuluu myös istukan irtoamisen helpottaminen. Koska lapsen pää joutuu syntymässä koville, Arnican antaminen äidille on tässäkin mielessä perusteltua. Lääkeaineen vaikutus siirtyy imetettäessä vauvaan.

Välilihan leikkauksesta aiheutuvaan kipuun ja myös lapsen syntyessä tuntuvaan terävään hermokipuun auttaa Hypericum. Myös sektion jälkeisiin leikkauskipuihin Hypericum on oiva valmiste.

Synnytykseen usein liittyvien kuolemanpelkotilojen varalta kannattaa mukaan pakata Aconitum. Äiti on äärimmäisen levoton, hänellä on sydämentykytystä ja hikoilua. Jälkikivut voivat olla vaikeat. Äiti saattaa myös pelätä lapsen kuolemaa enemmän kuin omaansa. Aconitumia voi antaa myös lapselle, jos hän on sininen ja heikko. Myös virtsaumpi äidillä tai lapsella helpottuu usein Aconitumilla.

Jos äiti on kovassa kuumeessa, oireisiin liittyy tykyttävää kipua ja yliherkkyyttä kaikelle tärinälle ja valolle, hän voi olla Belladonna-tilassa. Nämä oireet syntyvät äkillisesti, ja kasvot ovat turvonneet, tumman sinipunaiset ja usein oireisiin liittyy myös päänsärkyä.

Jos äiti on äärimmäisen kipuherkkä, Coffea voi auttaa häntä keskittymään paremmin synnytykseen. Kaikki aistit ovat tämäntyyppisillä äideillä herkistyneet, hän ylireagoi kaikkiin ääniin ja valoihin.

Jos äiti on kipuherkkä ja sen lisäksi vielä äärimmäisen ärtyisä, suorastaan vihainen, Chamomilla voi auttaa. Hän on vaikea potilas: pyytää jotain, ja kun saa haluamansa, ei haluakaan enää sitä. Kivut säteilevät reiden sisäpintaa myöten.

Gelsemium on arvokas lääkeaine synnytystä jännittävälle äidille. Lihakset menevät heikoiksi, hän voi olla myös uninen ja väsynyt. Gelsemiumia voi antaa myös synnytyksen loppuvaiheessa, kun äidille tulee voimaton, tärisevä olo, johon liittyy usein myös oksetus- ja ripulikohtaus.

Cimicifuga synnytys kestää pitkään. Hierominen helpottaa oloa. Sattaa olla hysteerinen, näkee hiiriä ja rottia synnytyssalissa. Hän pelkää ettei synnytys koskaan lopu.

Pulsatillan synnytys on arvaamaton, ja supistukset ovat epäsäännöllisiä. Tottelevainen synnyttäjä, ei halua olla itse aktiivinen.

Ignatia-tilaan voi joutua äiti, joka ei haluaisi että raskaus olisi ohi. Hän itkee ja nauraa vuorotellen, huutaa ja on kenties hysteerinen.

Leikkaushaavan hoitoon soveltuvat Hypericumin ohella myös Calendula ja Staphisagria. Calendulan hyödyllisyyttä tässä tilanteessa lisää vielä sen kohdun takaisinsupistumista edistävä vaikutus.

Tarkempia tietoja voit kysyä minulta yvärinä Smiley
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 09.09.2007 17:24:47 »

Itse synnytin vajaa pari viikkoa sitten ihanan tytön smitten, ja mulla oli homeopatia apuna synnytyksessä.

Sain homeopaatiltani mukaan synnytykseen homeopaattisen survival-packin, jossa oli mm. just noita Ikitosin kuvaamia valmisteita.

Itse käytin avautumisvaiheen nopeuttamiseksi Caulophyllumia ja sitten just tuota Arnicaa. Jossain vaiheessa tuli sellainen olo, että en kertakaikkiaaan kestä enää ja itketti kokoajan, ja siihen otin Pulsatillaa.

Synnytyksen jälkeiseen toipumiseen sain myös omat napit, ja olen toipunut (ainakin neuvolan tädin mukaan) ennätysvauhtia. Myöskin synnytys sujui tosi nopeasti. Ponnistusvaihe vain 10 minuuttia, mikä on kuulemma ensisynnyttäjälle hyvin vähän. Myöskin avautumisvaihe meni nopeasti kun se sitten kunnolla alkoi..kätilökään ei meinannut uskoa kun valittelin että ponnistuttaa..ja tsekattuaan tilanteen oli yllättynyt kun huomasi että taitaa ollakin jo tosi kyseessä.

Suosittelen siis lämpimästi homeopatiaa!

Kävin myös vyöhyketerapiassa, mutta sen verran aikaisin (kun raskaus meni vähän yli) että se ei enää siinä vaiheessa vaikuttanut. Mutta ihana olo tuli muuten kun oli viimisillään raskaana ja kovat helteet just silloin.

Myös äänenkäyttö on luontainen konsti, ja voi auttaa. En tiedä mihin olet menossa synnyttämään, mutta ainakin Hgissä Kätilöopistolla järjestetään Äänenkäyttö synnytyksessä -kursseja.

Tosin itselläni tuo ei sitten enää loppuvaiheessa toiminut, mutta supistusten alkuvaiheessa oli kyllä oiva apu.

Tuossa siis muutamia kokemuksia ja vinkkejä.

Oma synnytys ei kuitenkaan kaikista avuista huolimatta mennyt luomuna, vaan otin myös epiduraalin, vaikka etukäteen olin ajatellut että saattaisin pärjätä ilman. Supistukset olivat kuitenkin niin kovia että rentoutuminen oli vaikeaa, ja kivut alkoi olla kovia. Kyllä voin siis yhtä hyvin liputtaa epiduraalin puolesta.

Mutta kiistämätön apu ja tuki oli kyllä ehdottomasti noista luontaisista vaihtoehdoista. Ehkä seuraava synntys sitten ihan luomuna...

Joka tapauksessa tsemppiä odotukseen!  Cheesy
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 09.09.2007 19:08:02 »

Heps.
Asiasta tietämätön kysyy. Onko tutkittu homeopatia tuotteiden käytön imeytymistä äidin maitoon ja vaikutusta lapseen? Ja kulkeutuuhan  äidin veressä olevat molekyylit istukan kautta suodattuen lapseen raskauden aikana.

Itseäni kyllä tuo homeopatian apu sinänsä kiinnostaisi, vaikka asia ei ole ihan vielä ajan kohtainen, koska tatuointi alaselässä voi mahdollisesti estää epiduraalin käytön.

Meruska
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 09.09.2007 19:24:50 »

Yli C30 potensoiduissa homeopaattisissa lääkkeissä ei ole ainuttakaan lähdeaineen molekyyliä,
joten siinä ei ole kemiallisesti mitään mikä voisi imeytyä lapseen.

Homeopaattiset lääkkeet toimivat puhtaasti energiatasolla, joten vaikutuksen saavat kokea myös läheiset ihmiset, koska hoidettavan värähtelyresonanssi muuttuu harmonisoiden suhteen kaikkeen ympäröivään.
Näin ollen homeopaattinen hoito äidille edesauttaa myös lapsen hyvinvointia.

Itse käytin synnytyksissä ainoastaan Arnicaa - tarvetta millekään muille lääkkeille ei kertakaikkiaan ollut.

Synnyttäminen voi olla todella antoisa luovuudenkokemus -
Voimia sinulle OonaLiinu smitten
« Viimeksi muokattu: 10.09.2007 23:59:00 kirjoittanut Ikitosi » tallennettu
rhodonite
Vieras
« Vastaus #5 : 09.09.2007 20:26:39 »

Akupunktiosta sen verran että pisteitä hegu ja san yin yao ei suositella raskaana oleville. Toinen on peukalon hangassa ja toinen alasäären sisäsivulla. Voi kuulemma olla vaikutuksia synnytyksen käynnistymiseen.
tallennettu
OonaLiinu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #6 : 10.09.2007 21:19:20 »

Lämmin kiitos vastauksista ja vinkeistä  Smiley  Sain niistä tarvitsemani vahvistuksen sille, että haen homeopaattiset aineet mukaan synnytykseen. Toivottavasti ymmärtävät myös Kätilöopistollakin vaihtoehtoisempien hoitojen mukana olon! Smiley
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 11.09.2007 00:01:39 »

Kättärillä ymmärtävät kyllä, ainakin oman kokemukseni mukaan olivat jopa todella kiinnostuneita aiheesta - helpottaahan se heidänkin työtään Wink
tallennettu
Annekka
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 11.09.2007 06:21:20 »

Itse synnytin vajaa pari viikkoa sitten ihanan tytön smitten

Onnea Tyttövauvan onnellisille vanhemmille. Ja siis koko perheelle  smitten
tallennettu

Nousumerkki Rapu
Aurinko Oinaassa
Kuu Vaa'assa
Merkurius Härässä
Venus Härässä
Mars Kaksosissa
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #9 : 11.09.2007 12:36:35 »

Paljon onnea sister of night!  smitten
Tuosta luontaisesta synnyttämisestä jo mainittiin äännen käyttö, eli tosiaan kun annat äänien resonoida rintakehässä (matalat äänet), etkä nosta niitä kurkkuun, saatat huomata sen toimivan hieman hypnoottisena. Itse käytin ns.matraa viimeisen lapseni synnytyksessä ja se oli ainoa lievitys  Cheesy Eli aina kun supisti kovin heijasin itseäni sängyn reunalla käsillä hieman tukea ottaen ja annoin äänen nosta rintakehästä toistuvina sanoina,"koohtaa vaauuvaa tuulllee". Mieheni nauroi sanoi kuulostavan shamanismin joikulta  2funny
Kannattaa etukäteen vaikka kokeilla mitkä äänteet toimii parhaiten... pitkät vokaali vai r-pärinät  Wink
Synnytyslievennyksenä käytetään yleisesti nykyään myös acuarakkuloita (vai mitä ne on?), eli vyötärön alueelle selkärangan kummallekkin puolelle pistetään nestettä (?). Paikat ovat ilmeisesto acupisteitä? Toimii, toisen lapseni synnytyksessä käytin ainoastaan noita, en ehtinyt muuta  Smiley
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 11.09.2007 12:59:10 »

Kiitos onnittelijoille!  smitten Ihanaa olla äippä!

Kyllä ymmärtävät Kättärillä homeopatian käytön. Monilla kätilöillä ei välttämättä ole omaa tietämystä aiheesta, mutta mielenkiinnolla lukivat ainakin minun homeopaatin antamia ohjeita.

Onnea koitokseen!
tallennettu

- Mitä?
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
silhei
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 11.09.2007 18:36:25 »

Heippa!
Katsos aktiivisen synnytyksen sivuilta! suosittelen akupisteen painelua ristiselän kohdalta aina kun supistus tulee. Se auttaa pitkälle! Itse synnytin tytön ilman kivunlievitystä mm. näillä konstein. Polta itsellesi cd mukaan jossa esim. ihanaa enkelimusiikkia, kuuntele sitä ennen synnytystäsi,  ja se soimaan synnytyksen ajaksi. Se tuo voimaa ja rauhoittaa! www.lapsiperhe.net/aktiivinensynnytys/
tallennettu
OonaLiinu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #12 : 29.10.2007 17:40:20 »

Heippa vielä,

Olisin lähettänyt sinulle "Kiitos I" Yksityisviestin mutta se jotenkin epäonnistui...Mutta toivottavasti luet vielä tämän... Smiley

Osaisikohan joku teistä vielä antaa vinkkiä siitä mistä homeopaattisia aineita voi pääkaupunkiseudulla ostaa pienissä erissä, kun katselin että muutamassa paikassa joutuisi ostamaan koko 20g purkin kerralla. Ja ne ei taida oikein kulua synnytyksessä... Lisäksi vähän mietityttää että millä potenssilla kannattaa aineet varata mukaan. Valmiina kaapista löytyy vain arnica D6 , Caulophyllum D6 ja Pulsatilla D12.

Synnytys alkaa lähestyä, mutta jostain syystä jännitystä ei vielä ole... smitten

tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 29.10.2007 23:54:10 »

Hakaniemen apteekista ovat ainakin ennen myyneet lääkkeitä annoksittain.

Synnytykseen suositellaan yleensä vähintää C30 potenssia.

Smiley
tallennettu
katsomerta
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #14 : 29.10.2007 23:56:49 »

Hakaniemen apteekista ovat ainakin ennen myyneet lääkkeitä annoksittain.

Eivät myy enää.
tallennettu

Nouseva Skorpioni yhtymässä Plutoon, Aurinko Kauris, Kuu Vesimies.
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: