Hei taas:)
Ensinnäkin olisin hyvinkin varovainen 'mustavalkoisuus' sanan käytössä...
Se on melkoisen leimaava sanana, kun tässä on keskustelun aiheena kuitenkin
se millaiset moraaliseettiset arvot kullakin meillä naisilla on (miehethän eivät ole ottaneet
osaa tähän keskusteluun ?)...
Toiseksi. En ymmärtääkseni itse ole sortunut tuomitsemaan näitä ns. toisia naisia vaan olen
esittänyt ihmettelyni, miksi näin jotkut naiset tekevät.
Joten toivon myös, ettei tuomitsevaksi tulkittavia asenteita tulisi muiltakaan, kuten
sanan 'mustavalkoisuus' voi jokseenkin helposti tukita...
Suorapuheisuudelleni uskollisena tartuin tähän sanaa, koska se ei mielestäni sovi
kuvaamaan niitä naisia keillä on arvomaailma rakentunut siten, etteivät vaan halua
sotkeutua varattuihin miehiin...mutta jokainen vastatkoon omista teoistaan.
Minulla on naispuoleinen tuttava, jolla oli suhde molempien siskojensa miesten kanssa.
Hän valitsee poikkeuksetta varatun miehen ja silti hän pitää omaa moraaliaan korkeana.
Älykäs ja kaunis nainen, jolla tarjontaa riittää.
Enkä ole häntäkään tuominnut vaan kun olemme jutelleet asiasta ja olen hänelle ihmetellyt, mikä
hänet saa toimimaan näin. Hän ei oikein itsekkään osaa sanoa varmaa syytä muutakuin sen, että
hän kokee olevansa sitoutumiskammoinen. Voihan tietty olla, että tämä on hänen karmaansa;)
Ken karmansa tarkkaan tietää niin täytyy vain ihmetellä, että miten moinen on mahdollista...?
No ehkä se joillekin on...
Itse olen käsittänyt, että hyvin vanhat sielut ja henkisesti kehittyneet ihmiset tiedostavat karmaansa,
tosin heiltä ei odottaisi epämoraalista toimintaa tai näin ainakin
minä olisin taipuvainen uskomaan, mutta tietäähän en voi...
Olen tuonut esille, ettei sovi minun pirtaani sotkeentua varattuihin, koska kunnioitan muiden suhteita
eikä minun edes tarvitse tuntea naista, jonka mies lähestyy minua 'niissä aikeissa'...jos tämä kunnioitukseni
on mustavalkoisuutta, sitten nostan kädet ylös kuin Jurkka aikoinaan ja sanon 'myönnetään, myönnetään'
Sofie