Heips Linn & AthaMaarit,
melkoisen määrään elämiä olettekin päässeet jo käsiksi. Nyt kun otitte puheeksi univihjeet, niin viikko pari sitten näin mielenkiintoista unta, jossa eräs nimi tuli erittäin selvästi esille. En ole varma, onko tämä entinen elämä, mutta enpä sulje poiskaan tätä vaihtoehtoa.
Unessa olin New Yorkissa ja juutuin erään huonekaluliikkeen ikkunan eteen. Liikkeessä myytiin oikein raskaita englantilaistyylisiä huonekaluja (unissani huonekalut ovat aina englantilaistyylisiä). Liikkeen nimi oli Paternak. Jotenkin tuli mielikuva 1920-luvusta. Lienenkö ollut tuohon aikaan siis huonekalukauppias New Yorkissa, mene tiedä. Hämmentävästi tuo nimi muistuttaa Boris Pasternakia, venäläistä kirjailijaa, joka kirjoitti Tohtori Zhivagon. En tiedä, onko näissä mitään kytköksiä tai vihjaavatko unet, että minut pitäisi lukea ko. kirja. Paternak muistuttaa jossain määrin myös nykyistä sukunimeäni.
Toinen uni, jonka yhteydestä entisiin elämiin en ole varma, oli pari vuotta sitten. Tässä olin muinaiskreikkalaisessa asusteessa ja olin yksi harvoista "maailmanlopusta" selviytyneitä. Kyseessä oli tulivuorenpurkaus, varmaankin jollain Kreikan saarista. Selviytyneiden lukumääränkin muistan, 22. En ole varma, onko tämä entinen elämä, koska unessa siirryttiin yhtäkkiä nykyaikaan ja siitä oli löydettävissä paljon symboliikkaakin. Nykyajassa meitä ei ollut enää jäljellä kuin 2.
Ne elämät, joista olen varma ovat Perusta jonain määrittelemättömänä aikana, mutta heiluria apuvälineenä käyttäen saan ajankohdaksi 600-luku jKr. Toinen varma tapaus on n. 1100-luvun Irlantiin sijoittuva elämä naisena. Olin jonkinlainen oraakkeli, erittäin kunnioitettu vieläpä ja katselin näkyjä veden pinnasta. Mahdollisesti kuolin tässä elämässä väkivaltaisesti - raiskaus ja murha.
Muita elämiä, joihin olen tutkimuksissani törmännyt:
Mies Itä-Siperiassa
Tanskalainen viikinki 900-1000-luvuilla. Seilasi Englantiin ja jäi East Angliaan loppuiäkseen. Oikein ikävä tyyppi tutkimuksieni mukaan.
Espanjalaista syntyperää oleva aatelissäätyyn kuulunut mies 1200-luvulla. Asusteli ympäri Eurooppaa, mm. Englannissa ja Portugalissa, liittyi mahdollisesti Temppeliherroihin ja oleskeli pyhällä maalla 1200-luvun loppupuolella viimeisen ristiretken aikana. Oli mukana Akkon taistelussa 1292, jossa kristityt menettivät lopullisesti viimeisetkin tukikohtansa muslimeille. Tässä elämässä olen mahdollisesti oleskellut myös Egyptissä. Oli nuorena kolmesti naimisissa jääden yhtä monta kertaa leskeksi.
Englantilainen aatelissäätyyn kuulunut perijätär 1400-luvulla. Oli korviaan myöten sekaantunut Ruusujen sotaan, vaikka nainen olikin.
Minä uskon, että nuo kolme viimeksi mainittua elämää ovat ihan totta, koska stressitilanteissa on käyttäytynyt aivan omalaatuisesti. Esim:
Koen niin karvaan pettymyksen rakkaudessa, että murhanhimo herää. Välittömästi visualisoituu viikinkikirves kouraan, jonka kanssa haluan lähteä tekemään petturista hakkelusta. (en kuitenkaan toteuta mielitekoja
![Wink](https://www.astro.fi/forum/Smileys/Astro2/wink.gif)
)
Toisessa stressaavassa tilanteessa tuskastuin niin, että halusin liittyä Punaiseen Ristiin ja lähteä jonnekin sotatila-alueelle ambulanssinkuljettajaksi tms. Tuolloin Jugoslavian alueella oli oikein ikävä meininki ja sinne ajattelin mennä tapatettavaksi. Punainen Risti valkoisella pohjalla oli myös Temppeliherrojen symboli.
Perijättären elämään uskon myös täysin. Kaipa menneet rikkaudet loistavat minusta vieläkin, kun tuttavapiiri näyttää pitävän minua yleisenä pankkina. :
![Smiley](https://www.astro.fi/forum/Smileys/Astro2/smiley.gif)