Tässä ketjun alussa, hyvä Enska, oli ihan hyviä vinkkejä entisien elämien tutkimiseen. Kannattaa vielä lukaista sieltä, joskin laitan tähän muutamia asioita ylös muistin virkistämiseksi.
1. Unet
Aika moni on nähnyt menneitä elämiä unissaan, myös minä. Uneen saattaa sotkeutua vähän nykyajan maailman menoa, mutta pikku vinkit kannattaa ottaa mieleen. Itse esimerkiksi nähdessäni unta 1800-luvun aikaisesta elämästäni palloilin Kuopion keskustassa bussien seassa, tosin koko tori oli täynnä 1800-luvun tyyliin pukeutuneita ihmisiä (eli näin se nykyisyys sekoittuu menneeseen).
Entisiä elämiä voi myös opetella näkemään unessa. Päätät vain sinnikkäästi nukkumaan mennessä nähdä unta jostain elämästäni. Ehkä jonkun ajan päästä näet vilauksen jostain, joka voimistuu jatkaessasi tätä harjoitusta. Unessa esiintyneitä nimiä kannattaa etsiä vaikka Googlen kautta, sekin näkyy toimivan hyvin. Jos et saa suoraa vastausta noin, saat ehkä vinkkejä joista jatkaa.
2. Meditointi
Meditoimalla olen itse nähnyt paljon entisiä elämiäni ja saanut osviittaa siitä, miltä olen näyttänyt tai mikä nimeni on ollut milloinkin. Pyydän saada vain nähdä jotain menneen elämäni muistoa. Sanotaan, että jos pyytää Alkulähteeltä johonkin vastausta ja meditoi, vastaus tulee n.20min sisään jos vain malttaa keskittyä ja pysyä rentona (ja toimii todella!
) Minua tässä asiassa ovat auttaneet oppaat ja matkani astraalitasoille.
3. Kanssaihmiset
Jos tapaat jonkun ihmisen, joka jää jälkeenpäin vaivaamaan sinua hyvällä tai pahalla tavalla, olet mitä todennäköisimmin törmännyt entisen elämän tuttavuuteen. Yleensä kaikkein läheisimmät henkilöt ja kaikki vihamiehet ovat tuttuja menneestä. Tällaiseen henkilöön törmätessäni istun meditoimaan ja miettimään, mistä tunnen tämän henkilön ja miksi hänestä tulee tällainen tunne. Näin on selvinnyt paljon asioita ja helpotus varsinkin ahdistavissa tilanteissa on ollut suuri.
Jos ystäväpiiristä löytyy henkilöitä, jotka muistavat myös menneitä elämiä, kannattaa heidän kanssaan keskustella niistä. Olette varmasti tunteneet jossain elämässä tavalla tai toisella ja toinen henkilö sattaa muistaa jotain sellaista, jota itse et enää muista. Tämä on toiminut myös omassa ystäväpiirissäni ja ystävieni omien ystäväpiirien kanssa.
4. Mieltymykset ja pelot
Kuten tiedettyä, yleensä kaikki mieltymykset ja pelot juontavat juurensa menneistä elämistä. Itse pelkään vettä, sillä olen hukkunut joskus, tosin en ole vielä muistanut missä ja milloin. Pelkäsin pitkään myös miehiä, koska miehet ovat yleensä tehneet minulle pahaa ja kohdelleet minua huonosti lähes kaikissa elämissä, joissa olen ollut nainen. Mieltymyksinä mainittakoot vaikka viikingit ja ritarit, joita rakastan yli kaiken! Samoin rakastan kunnon vanhanaikaisia taisteluita ja niiden ääniä (ah, ihan sydän pysähtyy onnesta taisteluhuudon kajahtaessa ilmaan!). Haarniskan kolina on myös yksi ihanimpia ääniä, mitä tiedän. Nämä asiat tulevat menneestä: olen ollut miespuolinen viikinki ja taistellut paljon. Eräässä toisessa elämässä olin ritarin tytär ja vanhalla iällä järjestin paljon turnajaisia (ja minulla oli silmää komeille ritareille
hehhheh!
) Minulla on myös kahtiajakautunut mieltynyt goreen (eli splatter-, silmpomis-, veri-taiteeseeen): yhdessä elämässä silvoin ja kidutin ihmisiä ja nautin siitä. Sitä seuraavassa elämässä maksoin tekoni hoitamalla silvottuja ja kidutettuja ihmisiä ja nautin siitä.
Menneistä elämistä voi periytyä myös fyysisiä arpia tähän elämään, mutta käsittääkseni se on aika harvinaista. Itseltäni tosin löytyy vatsasta valkoinen arven jäännös, jota en ole saanut tässä elämässäni. Ilmeisesti minut on pistetty kuoliaaksi.
5. Selvännäkijät
Sittenhän voi aina mennä selvännäkijän pakeille tai käyttää hypnoosia. Minusta tosin meditointi on eräänlaista itsehypnoosia tarvittaessa
Huomautan vielä, että jokainen varmasti muistaa entisiä elämiään sitten, kun on sen aika! On paljon elämiä, joita olemme eläneet, mutta emme millään voi muistaa kaikkia, emme ainakaan kunnolla. Muuten olisimme aivan sekaisin siitä, ketä loppujen lopuksi olemme. Menneiden elämien unohtaminen auttaa meitä keskittymään juuri tämän hetkiseen elämään.
Jokainen muistaa myös menneitä elämiään sen verran kuin on hyväksi. Alkulähde ja Toinen Taso avustajineen pyrkii pitämään huolen siitä, ettei ihminen muista mitään sellaista, johon ei ole vielä valmis. Muistat siis menneitä elämiä, jos niistä ei ole mitään haittaa sinulle tähän elämään.