Niin, Lilli, unohdin tuossa lainauksessani mainita, että tämä suihkujuttu minun kohdallani ilmennyt vasta melko hiljakkoin. Aikaisemmin en muista sellaista olleen.
Senkin vielä muistin, että jo lapsesta saakka olen inhonnut ns. yleisiä suihkutiloja tai saunoja. Olen kokenut ne jotenkin ahdistavina. Samaten alastomuuden, jopa ihan tuttujenkin seurassa... Mieluiten käyn suihkussa ja saunomassa ihan yksin. Muistan, kun ala-asteella kävimme koulun kanssa uimahallissa, enkä koskaan oikein siitä tykännyt. Olen myös aina ollut huono uimaan, joten en senkään vuoksi pitänyt uimahalli-reissuista. Meinasinpa kerran melkein hukkuakin... Olen AINA inhonnut uimista !!
Niin ja kirjat, TV-ohjelmat tai elokuvat... Minua on AINA kiinnostanut eniten kaikki juutalaisvainoihin liittyvät asiat, vaikka ovatkin hirveitä, niin silti olen halunnut niitä "ahmia"... Muinoin TV-sarja Pala taivasta, pala maata, elokuva ja kirja Kaikkien rakkaitteni puolesta, (jonka juuri hankin omaksi, kun vihdoin löysin), siitä pidin joskus koulussa esitelmänkin, samoin kirjan Hakaristin ruoska, Anne Frankin päiväkirja, Schindlerin lista, Punatakkinen tyttö yms.yms. Mieleeni juolahti vielä sekin, että jonkinlainen "kommuunielämä" on aina jotenkin tuntunut niin tutulta ja kiehtonut, vaikken olekaan sellaista elänyt. Ja vaikka se kiehtoo, olen aina ahdistunut hyvin ahtaista paikoista ja hirveästä ryysiksestä. Lapsena aina myös menin ihan suunniltani, jos vanhempani menivät johonkin. Luulin usein, että he jättävät, eivät tule enää takaisin. Ja aina kun oli nukkuma-aika ovi oli PAKKO jättää auki, että näen mitä tapahtuu ja jollain tavoin koin niin olevani turvassa kaikenlaisilta "möröiltä" yms. Jos äitini salaa yritti oven sulkea huusin aina komentavasti: Ovi auki ! Enkä alkanut nukkumaan, ennenkuin se oli auki.
Eli jotenkin vain nyt lähiaikoina elämääni "putkahtaa" kaikkea tätä. Vaikken millään tavoin tietoisesti niitä hae, enkä mieti. Rupean olemaan koko ajan vain vakuuttuneempi siitä, että todella olin entisessä elämässäni juutalainen keskitysleirillä...
Niin ja sorry "vaahtoamiseni", mutten mahda itselleni mitään ! Tämän kaiken täytyi nyt ulos tulla !
Niin ja varmaan eniten elämässä inhoan kaikenlaista rasismia ja syrjintää !!