Jokainen saa minun puolestani uskoa mihin tahansa haluaa, sillä enhän minä ole pätevä sanomaan kellekään kuinka päin ihmisen pitäisi elon tiellä olla: pitkittäin, poikittain vai päällään seisten
Annan ihmisille rauhan uskoa mihin haluavat, joskin olen mieluusti kertomassa omia näkemyksiäni heille. Oletan tätä samaa "uskomisen koskemuutta" itselleni myös muilta, enkä pidä siitä, että asioita tullaan tyrkyttämään minulle. "Menkää ja tehkää kaikki minun opetuslapsikseni!" Jotenkin tuntuu siltä, ettei Jeesus tätä sanoessaan tarkoittanut oppiensa tuputtamista kellekään, vaan pyysi niitä, joiden silmät ovat avautuneet universaaleille laille, auttamaan myös toisia saamaan silmänsä auki niille. Hellästi, kärsivällisesti, kiirehtimättä, jokaisen omaa kehitystahtia ja sielua kunnioittaen.
Erittäin ikävältä tuntui eräs kerta Helsingissä käydessäni, kun minut ja ystäväni pysäytti eräs mies, joka halusi laulaa meille Jumalasta. Vain siksi, että satuimme molemmat olemaan hyvin mustanpuhuvissa vaatteissa, olimmehan juuri tulossa Tuskasta ja halusimme laittaa festarien kunniaksi päälle parastamme. Noh, onneksi oli sen verran mukava mies, että tajusi kun selitin, että vaikka pukeudunkin joskus kokomustaan (ja voin näyttää silloin ulkopuolisen silmillä syntiseltä Saatanan kätyriltä) se ei silti tarkoita sitä, ettenkö uskoisi Jumalaan. Uskon ja Jumala/Alkulähde on minulle mitä normaalein asia, samoin seurassani olevalle ystävälleni. Ulkonäkö ei aina kerro kaikkea.
Niin, ja itse uskon Jumalaan/Alkulähteeseen, jonka osia me kaikki olemme, sekä universaaleihin peruslakeihin ja Rakkauden voimaan. Sitten kun aletaan näitäkin asioita katsoa suurennuslasilla törmätään jokaisen yksilön omaan näkemykseen siitä, millainen asia on