Äänestys
Kysymys: Uskotko jumalaan, kuka ?  (Äänestys päättynyt: 02.02.2006 18:39:09)
Uskon Jumalaan ja hänen ainokaiseen poikaansa Jeesuksen joka kuoli meidän takiamme. - 16 (24.6%)
Uskon johonkin Jumalaan, mutta en kuulu mihinkään -ismiin . - 26 (40%)
Uskon hyvään ja pahaan. - 7 (10.8%)
Uskon henkimaailmaan ja kaikkeen yliluonnolliseen, mutta jumalaan en. - 9 (13.8%)
Olen itseni herra ja niin kaikki muutkin ovat. - 7 (10.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 51

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uskotko vai et ?  (Luettu 41491 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #30 : 05.01.2006 13:55:08 »

Lumor.
En kyllä tajunnut noista neliöistä sun muista yhtään mitään.

Koskakohan saataisiin valmistettua niin hieno
virtuaalitodellisuus että sinne voisi mennä ja syntyä ihmisenä sitten
palloilla siellä muistinsa menettäneenä.
Pääsisi vielä näkemään kavereitaankin jotka on myös tulleet sinne
 :Smiley
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
KristinA
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94


Elama on ihanaa<33


Profiili
« Vastaus #31 : 05.01.2006 14:03:31 »

Varmaa joku 100 vuoden pääst  Grin
tallennettu

Mennään sokkona yli kaiken, mutta usko ja unelmat taskussa näyttäen tietä niinkuin kompassi, joka ei ikinä petä, faktat tiedossa joka käänteessä ja silmät avoinna, vaikka sokkona vedetääkin Wink

RAKKAUS ON VASTAUS KAIKKEEN<3
KristinA
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94


Elama on ihanaa<33


Profiili
« Vastaus #32 : 05.01.2006 14:27:28 »

No voihan , , mielenkiintoista .  Smiley pitäisi perehtyä enemmän eri asiohin  Smiley
tallennettu

Mennään sokkona yli kaiken, mutta usko ja unelmat taskussa näyttäen tietä niinkuin kompassi, joka ei ikinä petä, faktat tiedossa joka käänteessä ja silmät avoinna, vaikka sokkona vedetääkin Wink

RAKKAUS ON VASTAUS KAIKKEEN<3
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #33 : 05.01.2006 19:10:48 »

Huh  häh ?  Pietro : en mä mitää tahallani provosoinu tosiuskovaisia  Smiley oikeesti .

 coolsmiley  HÖH, unohtui noi """"" merkit pois, joten ei huolta,

                      tuolla " tosiuskovalla ", se oli tarkoitettu

                         VITSIKSI !


                         
« Viimeksi muokattu: 20.01.2006 00:25:49 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Deneb
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3



Profiili
« Vastaus #34 : 05.01.2006 20:58:30 »

Uskoni Jumalaan ja Jeesukseen on vankkumaton. Raamatun oppien mukan en ole koskaan yrittänytkään elää. Raamattu ei ole laki, jota pitäisi orjallisesti noudattaa. Ihminen tekee omantuntonsa mukaan ja hänelle on annettu vapaa tahto. Syy miksi pahoja asioita silti tapahtuu hyville ihmisille on edellä mainitussa ja sitten on yks arkkienkeli, joka meitä koittaa parhaansa mukaan eksyttää. Kukaan meistä ei ole synnitön, jos ei vielä tuomiopäivänäkään ymmärrä katua pahoja tekojaan, päätyy helvettiin. Murhaajakin pääsi ristiltä Jeesuksen kanssa taivaaseen.

Jopa kaikkea mahdollista laitonta ja laillista toimintaa harrastava Steve-O sanoi kerran autossa istuessaan: Jesus can save me – Later.

Minä uskon ja toivon silti jo nyt, että Jumala Jeesuksen nimessä pelastaa minut.

Tiede ja uskonto kulkevat minun mielessäni käsi kädessä, Jumala loi maailman 7 päivässä. Millainen oli päivän pituus 14 miljardia vuotta sitten? Ja raamattuhan on muutenkin täynnä vertauskuvauksellisia juttuja. Henkimaailma on läsnä tässä ja nyt ja senhän kertoo jo suojelusenkelien olemassaolo. Jumalaan uskova voi siis hyvin uskoa henkimaailman asioihin, ja hyvään sekä pahaan. Korteista voi katsoa, ne eivät kerro mitään, mitä emme jo sisimmässämme tietäisi. Minun ajatusmaailmassani uskonto toimii symbioosissa kaiken muun kanssa, ilman ristiriitoja. Ja silti kuulun kirkkoon.

-Deneb-
tallennettu
Shine_S
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 25



Profiili
« Vastaus #35 : 05.01.2006 22:11:17 »

Uskon johonkin Jumalaan, mutta en kuulu mihinkään -ismiin .

Uskon jumaliin, jumalattariin, eri jumaluuksiin tai miksi niitä voidaan sanoa... Ja uskon että jumalia on monia, ja ne kaikki ovat kuitenkin vain yksi jumala Cheesy Ja kaikkien uskontojen Jumala edustaa mielestäni tätä samaa Jumalaa. (Ehkä myös jollain tavalla uskon että Jeesuskin on käynyt täällä [useastikin?? ja niin myös profeetat yms, uskontojen perustajat jne), ei kuitenkaan mielestäni täysin niin kuin Raamattu opettaa....?!  Undecided

Uskon hyvään ja pahaan.

Eri jumaluudet, henkiolennot jne voivat olla joko hyviä tai pahoja.

Uskon henkimaailmaan ja kaikkeen yliluonnolliseen.
 smitten

Sekavaa  Grin
tallennettu

Nousu Neitsyt, Aurinko Oinas, Kuu Rapu, Merkurius Kalat, Venus Härkä, Mars Kauris
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #36 : 06.01.2006 01:20:17 »

Ehkä paremmin voitaisiin sanoa, että avoimempaa kuin se vanha uskonto.  :Smiley smitten

 coolsmiley   Luulin,    että,   on   vain   USKO !

                     Mitä sen ympärillä on.  ON  jo  toinen  juttu !


                   
« Viimeksi muokattu: 20.01.2006 00:26:15 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
KristinA
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94


Elama on ihanaa<33


Profiili
« Vastaus #37 : 06.01.2006 17:11:32 »

Denep   Sun teksti kyllä sai miettimään usempaan kertaaan, tossa on jotai perää  Smiley
tallennettu

Mennään sokkona yli kaiken, mutta usko ja unelmat taskussa näyttäen tietä niinkuin kompassi, joka ei ikinä petä, faktat tiedossa joka käänteessä ja silmät avoinna, vaikka sokkona vedetääkin Wink

RAKKAUS ON VASTAUS KAIKKEEN<3
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #38 : 06.01.2006 20:19:42 »


Jumala asuu muuten Internetissäkin, että jos tahtoisit sielultasi sähköiseksi impulssiksi niin ota yhteys Maitreyaan (se on Luojan mielikuvitushahmo) ja kysy milloin se aikoo imeä meidät sisäänsä? (nimi ja osoite on kryptattu kaikkialle! fakta juttu!!)

This sucks  buck2

Smokey?
« Viimeksi muokattu: 07.01.2006 19:27:31 kirjoittanut Puma » tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #39 : 09.01.2006 23:37:53 »

Tä on liian älyllistä läppää.
Mä olen aika yksinkertainen ja taidan
mennä tästä tuijottamaan seinää monttu auki
ja odottamaan että ehkäpä kärpänen lentäisi sinne.
Blaa.blaa bala?
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
tuikutin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37


Profiili
« Vastaus #40 : 11.01.2006 00:18:20 »

Neale Donald Walschin Keskusteluja Jumalan kanssa. Siinä kirjassa oli monia mun omia ajatuksia, se alkoi jossain vaiheessa olla friikkiä. En kommentoi siihen, "ohjasiko" Jumala tosiaan Walschin kättä ja antoi tälle vastauksia kysymyksiin. Luin kirjan filosofisena teoksena ja yllätyin positiivisesti.

Jonkinlainen Jumala on mielestäni olemassa, mutta en halua sitoutua kristinuskon oppeihin. Kirkkoon kuulun kylläkin, kulttuurin ja perinteen takia enemmän kuin itse uskon. Kirkko kylläkin on aina jotenkin maaginen paikka, olipa minkä uskonnon kirkko tahansa.
tallennettu

"Koti on rakastaa ja olla rakastettu." (c)tuikutin
KristinA
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94


Elama on ihanaa<33


Profiili
« Vastaus #41 : 11.01.2006 06:51:03 »

Neale Donald Walschin Keskusteluja Jumalan kanssa. Siinä kirjassa oli monia mun omia ajatuksia, se alkoi jossain vaiheessa olla friikkiä. En kommentoi siihen, "ohjasiko" Jumala tosiaan Walschin kättä ja antoi tälle vastauksia kysymyksiin. Luin kirjan filosofisena teoksena ja yllätyin positiivisesti.

Saiskohan ton kirjan ostettua kirjakaupasta   :Smiley  Grin voisin ostaakkin kuulosti tosi hyvältä kirjalta. OLiko tosi mielenkiintoinen vai ?  Smiley
tallennettu

Mennään sokkona yli kaiken, mutta usko ja unelmat taskussa näyttäen tietä niinkuin kompassi, joka ei ikinä petä, faktat tiedossa joka käänteessä ja silmät avoinna, vaikka sokkona vedetääkin Wink

RAKKAUS ON VASTAUS KAIKKEEN<3
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #42 : 11.01.2006 08:58:16 »

Kyllä sen kirjan saa kirjakaupasta ja myös kirjastosta ja pakko sanoa, että olen tuikutin kanssa samaa mieltä siitä että kirja oli hyvä.Itsekin koin varsinaisen ahaa elämyksen luettuani sen n. 5 vuotta sitten, koska se oli aivan kuin minunkin ajatukseni  Cheesy.Tuntui ihanalta lukea sellaista mitä itse oli aina ajatellut ja miettinyt mielessään.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #43 : 11.01.2006 11:58:20 »

Niitä Keskusteluja Jumalan kanssa -kirjoja on itse asiassa kolme ja muutakin vastaavaa tuotantoa Walschilta löytyy. Itselläni on nuo kaikki kolme osaa kirjahyllyssä ja jokainen oli erittäin kiinnostava, suosittelen.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
puntari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Sininen rytminen myrsky


Profiili
« Vastaus #44 : 11.01.2006 12:05:44 »

Onpa todella usein mielessä käyvä kysymys tämä!

Vaikeuksia teetti kuitenkin valita - nääs uskon Jumalaan - jumaluuteen, uskon että Jeesuskin oli ja kyllä varmaan "Jumalan poika", mutta uskon Jeesuksen silti olleen erittäin radikaali henkilö aikanaan, merkityksellinen "filosofina" ja sellaisena jonka avulla uskosta on tullut mitä se on - mutta en usko että Jeesus "ainoa poika" on, vaan vähän kaikki tässä ollaan saman jumaluuden tyttäriä ja poikia.

Erittäin hyvä kysymys!
tallennettu

Kaikki aika käytössäsi - tämä hetki
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: