Niin ja kateutta ei myönnetä itselle helposti sillä kukapa haluaa olla kateellinen ihminen?
Sen takia kateus käännetään ylpeydeksi, ylimielisyydeksi, nenän vartta pitkin katsomiseksi, ylemmyyden tunteeksi, jotka ovat 'hyväksytympiä' kuin kateus...
Oon katsellut sivusta kun meidän työpaikalla on kaksi oikein ilopilleri-ihmistä, no toinen on vanha keittiöhenkilökuntalainen ja hänen iloisuutensa hyväksytään melko hyvin (jotkut nauravat hänen jutuille heltyneinä, toiset jäävät näköjään haavi auki ja miettivät päässään what the f...)
Esimerkiksi yksi aamu kun kaikki olivat paikalla ja pidettiin raporttia, hän tuli keittiöstä päiväsaliin, hymyili iloisesti ja heilutteli käsiään ympäri.. "minä tulin nyt pitämään teille aamujumppaa"
joku siihen että miten sä jaksat olla tuollanen tähän aikaan
"no voi kuule! Olen pirteä kun peipponen kun kävin kylmässä suihkussa..se oli ihanaa!"
Samainen täti tokaisi erään hoitajan 60v synttärinä kun istuimme kaikki aamutauolla kakkukahveilla
"Kyllä minä olen sitä mieltä että elämässä pitää olla juhlaa! Minä olen aina juhlinut, lapsillekin aika syntymäpäivät ja nimipäivät, vaihdettiin huonekalujen järjestystä ja verhoja ja pidettiin sitten oikein hauskaa yhdessä! Se on niin mukavaa, kutsua sukulaisiakin ja vain olla yhdessä!"
Eräänä päivänä hän kertoi, miten lääkäri oli kietänyt häntä leipomasta ja siivoamasta kaappeja sairaslomallaan ...
Nykyisin kun hän on terve, hänellä on neljä ystävätärtä kenen kaappeja hän käy järjestelemässä,
kun se on hänen mielestään niin mukavaa...
Hän myös puhuu jatkuvasti ruoka-aineista, mikä on terveellistä ja mikä ei, hänellä kuulemma oli yksi pahe, luontaistuotekaupan lakritsi, mutta kun hänen kalium-arvonsa olivat hieman laskeneet, hän lopetti lakritsin syönnin ja syö joka päivä yhden banaani koska siinä on kaliumia....
Anteeks..
Mun oli pakko kertoa tästä tädistä kun mä aina naureskelen ittekseni sille. Sen on pakko olla
!!
Mutta siis sille ollaan selvästikin kateellisia tuon virkeyden ja jaksamisen takia,
olishan sen jo pitänyt jäädä eläkkeellekin mutta tekee silti töitä!
Toinen työpaikan ilopilleri on sitten sellainen osastonapulaissihteeri joka on tosi ystävällinen ja tosi kohtelias koko ajan ja mielettömän avoin ja mukava... Olen huomannut että jotkut hoitavat matkivat hänen puheitaan, mm siihen he takertuvat että hän sanoo ihmisistä aina "hän" eikä "se"......
Kummallisista asioista ihmiset häiriinytvät ja nurisevat!