Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten toimit ryhmässä?  (Luettu 21611 kertaa)
0 jäsentä ja 25 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« : 21.09.2007 17:41:29 »

Tulipas mieleeni monia ajatuksia kun katselin BB:tä. Miten itse toimisin suljetussa tilassa ryhmässä? Minkä "roolin" ottaisin ryhmässä? Se varmaan riippuisi ryhmästä jossa olen. Omassa ystäväpiirissäni olen se joka saa ihmiset nauramaan, jolta kysytään neuvoa. Pitävät minua rohkeana ja rempseänä.
 oinas lienee tämä?

"ei niin läheiset ystävät" pitävät minua melkolailla samanlaisena kuin lähimmätkin, tosin he eivät näe kiukutteluani niin paljoa  :Smiley


Töissä olen ihminen johon luotetaan ja joka hoitaa kaiken tunnollisesti, jota pidetään ehkä aavistuksen "nössönä" mikä on hassua sillä omat ystäväni eivät ikinä pitäisi minua sellaisena. Olen yhteistyökykyinen ja rauhoitan riitoja, olen kai sellainen sovittelija. Osaan kuulema sanoa asiat kauniisti  Smiley
Lienee 11.huone asialla ja  merkurius  kalat

Työporukassa annan mennä enemmän toisesta korvasta ulos ennemmin kuin nostan metakkaa.

Vieraammassa porukassa olen alkuun sivusta seuraaja, en ole äänessä vaan seuraan ihmisiä ja katson mikä on tilanne.
 askendentti  rapu


Miten sinä toimit ryhmässä yleensä ja näkyykö se kartaltasi?
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #1 : 21.09.2007 20:07:20 »

Moninkertaisena leijonana JOUDUN aina ryhmän johtotehtävään, vaikka olisin koko joukkion nuorin tai kokemattomin tai miten yrittäisin vetäytyä ja antaa toisten hoitaa moinen homma, niin aina se jotenkin silti lankeaa mulle crazy2 Siis minun täytyy aina määrätä mitä tehdään ja kuka tekee mitäkin, kantaa vastuu kaikesta, ja viimekädessä tehdä hommat loppuun asti. buck2

Waikka oh well, ohan mulla leweet leijona hartiat  Grin
tallennettu
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #2 : 21.09.2007 20:12:10 »

Mielenkiintoinen kysymys, Artemis!
En osaa sanoa näkyykö ryhmäkäytökseni kartaltani. Itse ottaisin varmasti sellaisen tutkailijan roolin. Siis en olisi kokoajan äänessä vaan sanoisin jotain vasta kun tärkeää asiaa. Voisin kyllä keskustella kahdenkesken pitkäänkin, mutta ryhmässä olen varmasti se hiljaisin.
Tjaa, no ehkä tuolla  aurinko  aspect_con  merkurius skorpionissa on asian kanssa jotain tekemistä?
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #3 : 21.09.2007 20:12:41 »

Miten sinä toimit ryhmässä yleensä ja näkyykö se kartaltasi?

Mielenkiintoinen kysymys, etenkin kun opiskeluissani etenen pian noihin ryhmäpsykologian saloihin. Smiley

Olen ryhmässä varmasti useimmiten tarkkailija, mutten kylläkään aina hiljainen sellainen. Jos ryhmällä on tavoite, eikä kukaan muu ryhdy tekemään mitään sen hyväksi, otan vetäjän roolin, mutta yleensä vasta silloin. En siis ole mikään luontainen liideri, vaan teen mieluummin itsenäistä työtä kuin ryhmätyötä ylipäätään. Mikäli tilanne ja ujouteni sen sallii, pidän mielelläni viihdyttävää keskustelua yllä.

Tarkkailijaan yhdistän kartaltani aurinko kalat ja kuu vesimies:n, vastuunkantamiseen tietysti askendentti kauris:n. Itsenäiseen työskentelyyn venus oinas:n ja kaikki muut planeettani 1. huoneessa ja tuohon viihdyttävään pulinaan merkurius aspect_con kuu vesimies:n.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 21.09.2007 20:17:59 »

Ryhmässä minun pitää ensin saada tunnustella 'athmosfäärejä', kunkin voimavaroja, lahjoja, vaikutteita, päämääriä, suuntaa...jne.

Olen aurinkorapu, rapu myös venuksessa, mikä suo minulle noita vaistonvaraisia lahjoja, joita alan nostattamaan tarpeen mukaan.

Niillä kai en mitään tekisi, jos minulla ei olisi kuu kaloissa, joka suo minulle alitajuiset voimavarat alkaa kutoa noista ryhmän voimavaroista ja muusta kuin salaista verkkoa, silottaa sitä silkkisen kauniiksi ja hämähäkin seitin vahvuiseksi. Ja voi miten energiat alkavat niissä kulkea!  Smiley

Ja nousevana jousimiehenä (sillä tunnen olevani se, jos skorpioni onkin näkyvillä) että maailmallisena vainuan myös oikeat hetket, paikat ja ulkopuolisen tarpeen.

Ja naps!  Cheesy

Olen kokoaja rooliltani ryhmässä, otan veturinkin paikan huomaamatta jos tarvitsen, mutta en ole johtaja. Monta ryhmää ja ryhmien päämääriä on syntynyt näistä vaikutteista.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #5 : 21.09.2007 20:19:54 »

Minä olen ollut pari kertaa sellaisessa ryhmähaastattelussa, jossa meidän annettiin ensin touhuta itse jonka jälkeen psykologit antoivat arvionsa.

Minä olen sellainen "virnuileva tarkkailja" joka seuraa mitä tapahtuu, sitten heittää muutaman nasevan kommentin tai kysymyksen niille, jotka eivät ole olleet äänessä. Minusta on tärkeää, että jokainen huomioidaan.

Mutta sitten taas, jos keskustelunaihe on tylsä, keksin mitä vaan jotta jotain tapahtuu.  Grin Tai alan itse johtaa joukkoa...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #6 : 22.09.2007 01:28:52 »

Minun kohdallani vaihtelee aika paljon tilanteen ja ryhmän mukaan.

Perhepiirissä olen passiivinen ja annan äitin ja siskon riehua rauhassa.  Wink

Opiskelupiireissä esim. mielenkiintoista projektia tehtäessä olenkin sitten paljon aktiivisempi ja idearikas! Panostan paljon, huomioin muut, delegoin, mutten ole mikään domina kuitenkaan.

Tämän hetkisessä duunissa ei juuri ryhmätöitä ole, mutta perinteisesti olen ollut sellainen ahkera puurtaja, yleisystävällinen, ehkä aika hullu monen mielestä  idiot2

Ryhmässä innostun jutuista usein paremmin kuin yksin, olettaen tietenkin, että ryhmä koostuu edes jossain määrin mukavasta porukasta. Täytyy tosin myöntää, että konfliktitilanteita väistelen, mutta olenkin  askendentti rapu.Muuten olen aurinko   mars harka 11.huone lisäävät vissiin juuri intoa toimia ryhmässä. Vaikka olenkin yleensä energinen ja jopa drmaattinen ryhmässä (kuu 5.huone, ulkoplaneetat jouskarissa ja 6.huoneessa) niin tuo härkä ehkä välillä tuo sellaista tietynlaista jähmeyttä ja muutosvastaisuutta...
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 22.09.2007 11:27:23 »

Hmm, mielenkiintoinen kysymys. Minulla on oikeastaan hyvin jännällä tavalla erilainen käytös riippuen ryhmästä...

Jos tulen johonkin ryhmään ensimmäisen kerran, olen usein hyvin hiljainen, tarkkailen tilannetta, olen aika jäykkä ja itselläni on usein epämukava olo. Tämä on todella harmillista, sillä se tuntuu itsestä huonolta. Jos tunnen oloni jotenkin uhatuksi/arvostelluksi, niin annan hyvin kaurismaisen kuvan itsestäni, vastuuntuntoisen, luotettavan ja jopa jähmeän ( aurinko keskitaivas kauris  askendentti harka). Usein nämä ihmiset eivät voisi kuvitellakaan millainen olen oikeasti, sillä sitten taas ollessani jo osa jotain ryhmää, olen selvästi usein se johtohahmo, olen todella letkeä, teen kaikkea hullua naurattaakseni muita, hupsuttelen, heitän vitsejä ja olen aivan toisenlainen kuin ikinä voisi kuvitella.

Usein ryhmätöissä esim. koulussa minusta tulee melkein automaattisesti johtohahmo, ehkä tiedostamattani sitten valitsen sen?  Huh En jotenkin halua jättää mitään sen varaan, että homma k*see, koska kukaan ei ole panostanut yhtään. Sen sijaan esim. kaveripiirin jutuissa, että mitä tehdään ja minne mennään jne. annan muiden päättää ja olen hyvin mukautuvainen ja harvoin johtajan roolissa - tämän roolin usein ottaakin sitten  aurinkooinas  kuu leijona  askendentti kauris ystäväni. Jos itse johdan porukkaa, kyselen aina kaikilta, että sopiiko kaikille ja kysyn aina erikseen myös niiden mielipidettä, jotka ovat hiljaisia eivätkä sano suoraan mitä haluavat.

Oikeastaan veikkaan että tuo vaihtelevaisuuteni käytöksessä johtuu siitä turvallisuushakuisuudesta mikä  aurinko kauris kuu rapu on. Lisäksi uskon että uudessa porukassa minun on jotenkin kai sulauduttava näiden ihmisten maailmaan tunteen tasolla, ennen kuin voin alkaa olla oma itseni...Tuo huumoristinen puoli ja sen "salailu" taas on varmaan  jupiter oinas 12.h syytä.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2007 11:28:54 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #8 : 22.09.2007 11:59:02 »

Johtajana.. nyt ymmärsin taas lisää.. ryhmään ei välttämättä sovi monia johtajia, minua on melkein mahdotonta johtaa, ellei liksa ole kohdilla+kemiat.

En tosin harrasta ryhmiä vaan tiimejä.

Naistiimissä jaettu johtajuus voi toimia, miestiimeissä yleensä ei. Heidän kanssaan voi leikkiä koristetta, ei välttämättä päätöksentekijää. Älykäs firma antaa mahdollisuudet päästä pitkälle ja tukee johtajuutta.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2007 12:22:28 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #9 : 22.09.2007 17:52:39 »

Moninkertaisena leijonana JOUDUN aina ryhmän johtotehtävään, vaikka olisin koko joukkion nuorin tai kokemattomin tai miten yrittäisin vetäytyä ja antaa toisten hoitaa moinen homma, niin aina se jotenkin silti lankeaa mulle crazy2 Siis minun täytyy aina määrätä mitä tehdään ja kuka tekee mitäkin, kantaa vastuu kaikesta, ja viimekädessä tehdä hommat loppuun asti. buck2

Waikka oh well, ohan mulla leweet leijona hartiat  Grin

Se on leijonan osa, luonnollisesti  Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #10 : 22.09.2007 18:00:53 »

Omassa ystäväpiirissäni olen se joka saa ihmiset nauramaan, jolta kysytään neuvoa. Pitävät minua rohkeana ja rempseänä.
 oinas lienee tämä?

sama homma. Olen yhtäaikaisesti äidillinen että huligaani. Liittyy seurasta ja kuka lietsoo ketä.  Smiley

Töissä ajaudun vahingossa esimiesasemaan, minkä toisaalta koen kyllä helpoksi. Saan erilaisiin ihmisiin helposti kontaktin, koska kohtelenkin heitä tasa-arvoisina. Neuvon ja opastan, missä koen olevani ihan hyvä ja tykkään tosi paljon kouluttamisesta.
Tällä lienee tekemistä  aurinko ja  venus kympissä  aspect_con  chiron 11:ssa.

Lainaus
Vieraammassa porukassa olen alkuun sivusta seuraaja, en ole äänessä vaan seuraan ihmisiä ja katson mikä on tilanne.
 askendentti  rapu

samoin ja  askendentti  rapu

sanotaan myös, että oinas onkin ensin lammas, mutta tosi paikan tullen kasvaa sarvet päähän. Siitä syystä minua paitsi pelätään myös kunnioitetaan. Puolustan aina heikompaa, enkä siedä kaltoinkohtelua vaan tulitantarvittaessa aika jykevää tekstiä vaikka ulkoisesti olen tosi tyttömäinen. Tässä on varmaan myös tuo oinas-vaikutus.
Merkurius on härässä 11. huoneessa.

Nykyään yritän piiloutua ryhmään jos se on mahdollista. Vapaa-aikana välttelen johtajan asemaa, mutta toisinaan se on vaikeaa...

Totta tuo lammas juttu  Grin Minä tunnustan saman. Ja jykevää tekstiä tulee tästäkin suusta jos tarve vaatii  Smiley
Minulla nousee tunteet pintaan jos "heikompaa" aletaan kiusaamaan/vainoamaan. En pidä sellaisesta. Haluan että ryhmässä kaikilla on hyvä olla, ja vaikka aina ryhmässä on vahvempia persoonia ja syrjäänvetääntyneempiä niin esimerkiksi illanistujaisissa yritän huomioida kaikki. Vaikka tunnen vetoa enemmän "näkyvempiin" persooniin niin silti menen viettämään aikaa myös ujompien kanssa jos huomaan että joku jää yksin seurassa. Liekö tuo 11.huoneen stelliumia?

Olen ollut joutua moneen riitaan mukaan koska jos huomaan toisen osapuolen joutuvan liian heikkoon asemaan ja toinen jyrää päälle niin yritän rauhoittaa tilannetta ja saada heidät ymmärtämään toisiaan. Usein aika hyvällä menestyksellä. Olisikohan  merkurius  kalat syy?

tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #11 : 22.09.2007 21:33:52 »

vitsit Artemis olisi kiva tavata, meissä tuntuu olevan niin paljon samaa  Grin

Niin olisi  Smiley
Koen aina sellaisen ahaa  elämyksen jos huomaan jonkun olevan samantapainen itseni kanssa  Grin
Laita viestiä vaikka tuolta yksityisviestien kautta niin voidaan jutustella lisää. Tosin olen lähdössä "humputtelemaan" ehkä nyt illalla joten tältä osin voi jäädä viestittelyt vähiin mutta palaan mielelläni asiaan  Smiley
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #12 : 23.09.2007 11:53:06 »

Aurinko harkana voin olla  hyva ystava monenkin kanssa, mutta tyoasioissa olen erittain vaarallinen vastustaja ja hitaasti, mutta maaratietoisesti menen(joudun) tilanteisiin, joissa etsin itselleni hedelmallisen maaperan.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2007 11:55:24 kirjoittanut diamond » tallennettu
Taikatalvi
Vieras
« Vastaus #13 : 23.09.2007 18:48:00 »

Huonosti.  askendentti kauris joten otan ja saan vastuuta mutta olen huumorintajuton tiukkapipo muiden mielestä. Mieluiten teen työni yksin,  mars oinas, liekö sillä osuutta sitten? Ehkä ärsytän muita siinä että tuo  mars pistää mut toimimaan sillon kun muut vielä juoruaa kahvilla joten en oikein sovi joukkoon....sooloilija Angry
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #14 : 24.09.2007 17:34:53 »

heh, Taikatalvi, mie myös  aurinko vesimies   askendentti kauris, mutta tulen kyllä ryhmissä toimeen. Yleensä olen porukan kannustaja ja ilmapiirin keventäjä. Toki nousukauris tekee sen, että olen aika vastuuntuntoinen, ja suoritan asiat loppuun asti.
Mutta oiskohan tuo meikäläisen  mars sijainti se ( jousimies 11. huone ), joka vaikuttaa minuun noin?  aurinko askendentti kuu - merkkejäni ajatellen voisin hyvinkin olla vähemmän porukassa viihtyvä.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2007 17:38:03 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: