noo, ehkä on hyvä olla näitä eri lajeja, että jos yksi ei toimi, niin sitten voi sanoa että toinen toimii
Kyllä mun mielestä ihan parhaita neuvoja kuulemiani neuvoja astrologiassa on, että valitsee omat systeemit ja metodit ja pitäytyy sitten johdonmukaisesti niissä. Eli haluamaansa tekniikkaa voi käyttää, mutta käyttää sitä sitten johdonmukaisesti, eikä ala sekoittelemaan aina sen mukaan, mikä milloinkin sattuu sopimaan, että nyt jos ei keskipisteet toimi, niin otetaan sitten asteroidit ja jos nekään ei toimi, niin otetaan sideerinen eläinrata nyt tämän kartan kohdalla...
.
Mä olen itse valinnut tämän sideeris-intialaisen metodin ja toisaalta jättänyt hirveästi asioita pois, joita en yleensä tutki kartalta ollenkaan, esimerkkinä ulkoplaneetat, asteroidit, keskipisteet, MC:n, kheironin, t-neliöt, suurkolmiot, muut aspektikuviot, progressiot... oon tosi tyytyväinen, että mulla on pohja länsimaisessa astrologiassa ja tunnen nuo kaikki kyllä ja tiedän mistä puhutaan, mutta en itse enää tätä nykyä yhdistä niitä omaan tulkintaani.
Olen Ippuskan kanssa samaa mieltä siitä, että minusta on ihan loistavaa, ettei ole yhtä ainoaa totuutta, vaan että voi itse tutkia, miten (uskoo, että) asiat vois olla.
Se on aina hienoa, oli asia mikä tahansa. Omalla kohdallani olen huomannut, että molempien eläinratojen käyttäminen ei onnistu, valinta on ollut tehtävä. Kun pitkään harrastaa, niin eläinradan asteisiin muodostuu hyvin läheinen suhde. Näkee vaikka 24 Leijonaa niin heti muistaa, että ai niin, sillä ja sillä oli siinä sitä ja sitä ja Suomen kartalla on siinä kohtaa... eli jos roikottaa kahta eri eläinrataa mukanaan, niin käy tosi raskaaksi ja väistämättä ne menee jossain vaiheessa sekaisin.