Ahaa mielenkiintoista.
Jotenkin vaikeaa mieltää rapua hengelliseksi yms..kun on sellainen voimakas mielikuva ujosta ravusta, joka syö liikaa ja punastelee, kun on niin ujo.
Pohdin lisää tuota sideeristä Rapua ja sen suhdetta trooppiseen Leijonaan. Trooppista Leijonaa pidetään usein semmoisena vähän lapsekkaan huomionkipeänä merkkinä tyyliin "katsokaa minua, minä pyörähtelen!". Tämän vuoksi esim. Liz Greene on ristinyt Leijonan hallitsijan Auringon "divine childiksi" eli "jumalalliseksi lapseksi", mikä minusta ei ole kovin osuva luonnehdinta mahtavasta ja julmasta sotapäällikkö-Auringosta. Jos ajatellaan, että valtaosa trooppisesta Leijonasta on sideeristä Rapua, niin tuo tietynlainen huomionkipeys selittyisi Ravun hallitsijan Kuun peilisymboliikalla. Kuuhan on taivaankappale, joka heijastaa Auringon valoa maahan. Olisko niin, että Rapukin tarvitsee aina sen peilin tekemisilleen, tai sitten hän ovat itse peilinä toisille (myötätunto, myötätuntoinen ohjaus)? Kuu symboloi myös lapsuutta ja ihmisen pehmeää ja ehkä vähän naiiviakin puolta.
Sideerinen Leijona sen sijaan ei ole varsinaisesti huomionkipeä, koska se on hallitsijansa mukaan omavaloinen. Leijona saa huomiota ihan ilman mitään kipeyttä! Sille on samantekevää, huomataanko hänen tekemisensä tai ei, se on ennen kaikkea toimija. Sideerinen Leijonan merkki on myös luonteeltaan vakaa, sideerinen Rapu puolestaan on merkkinä hallitsijansa Kuun mukaan hyvin vaihteleva ja ailahteleva. Nyt täytyy huomata, etten puhu mitenkään erityisesti aurinkomerkeistä, vaan merkin luonteesta yleensä. Sideerisellä eläinradalla näkyy myös minun mielestäni merkin maskuliinisuus ja feminiinisyys hyvin: "katsokaa, minä pyörähtelen!" on feminiininen, rapumainen piirre, suoraviivainen, pois alta risut ja männynkävyt -tyyppinen toiminta sekä ohjaksien käsiin otto puolestaan maskuliininen, leijonamainen piirre.
Suurin osa sideerisestä Leijonasta kuuluu trooppisesti Neitsyeeseen ja tietämäni astrologiaa harrastavat trooppiset nousu-Neitsyet näkevät itsensä neitsytmäisen kriittisinä, mutta minun näkökulmastani kyse on Leijonan täydellisyydentavoittelusta. Kerta toisensa jälkeen näkee myös ihmettelyä, että "miten niin Neitsyt jotenkin väritön ja huomaamaton merkki, en minä ainakaan ole, eikä muutkaan tuntemani (trooppiset) nousu-Neitsyet!" Eivätkä he totisesti ole! Tyypillinen sideerinen keski-ikäinen nousu-Leijona -nainen on voimakas, voimakkaisiin väreihin ja suuriin kuvioihin pukeutuva, määrätietoinen olento, joka taatusti huomataan ja joka ei epäröi sanoa mielipidettään asioista ja tämä on oma empiirinen havainto.
Iso kala pienessä lammessa, hyvä luonnehdinta. Astro.comista näkee tarkasti ja Lahiri on erittäin käyttökelpoinen ayanamsa, kyllä niihin planeetta-asemiin voi luottaa.