Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vainoharhaisuus ja pelot  (Luettu 18908 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« : 29.12.2005 19:58:21 »

Onko muita jotka onnellisia ollessaan alkavat heti pelätä että jotain pahaa tapahtuu? Ettei tavallaan osaa olla onnellinen sillä tietää/pelkää kaiken taas kääntyvän toistepäin. Mistä tekijöistä kartalla tuollaisen voisi tunnistaa? Ja miten päästä tunteesta eroon?
Olisiko plutolla tekemistä asian kanssa vaiko jollain muulla?
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #1 : 29.12.2005 23:43:12 »

Hei Artemis, voi miten tuttua ja miten tuskallista kun aivan tietoisesti yritän päästä tuosta ajatus kuviosta eroon.

Minä kyllä veikkaisin Neptunusta. Joka itselläni tekee Neliötä Kuuhun...

Neptunus on paitsi haaveita myös painajaisia aiheuttava.

Pluto itselläni on päinvastoin auttanut tunnistamaan niitä alitajuisia juuria, josta nämä jatkuvat pelot saavat alkunsa. Ei tunne ansaitsevansa mitään hyvää ja siksi heti onnellisuus saa tumman sävyn kun alkaa miettimään että tämä nyt vain on jokin epänormaali tila, kohta taas jotain kauheaa tapahtuu.
Huomaa reagoivansa useammin omiin mielenliikkeisiinsä kuin todellisiin tilanteisiin.

Pluto voi päinvastoin nostaa sieltä Neptunuksen painajaisista ja auttaa havaitsemaan todellista tilannetta eikä mitään oman mielen illuusiota  knuppel2
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #2 : 29.12.2005 23:54:31 »

Heip A:t!
Kylläpä kuulosti tutulta kaikki.. Oisko suomalaisen sananlaskun vika: Kell onni on, se onnen kätkeköön..
Sitten on tietenkin tämä fiilis, että joku hyvä juttu varmaan tuplaantuu pahana, ja jos itse tekee tietoisesti jotain pahaa, niin eikös kohta varmaan salama iske. Näin siis kuvittelee.
Mutta tuosta ajatelusta olen ihan pikkasen yrittänyt kasvaa eroon, sillä eihän mistään tulisi mitään jos vaan tasapainottelisi sellaisessa ettei mitään onnen /epäonnen tilaa nyt järkyttäisi. Sitä paitsi jos pahalle ei aina välttämättä voi mitään, se tulee yllättäen nurkan takaa jos niikseen, niin myös hyvien asioiden kanssa. Ja onhan se myönnettävä, että jotkin pahat siat olisvat saaneet jäädä tapahtumatta, mutta missä maailma/ihmiset/kuka tahansa/minä olismme nyt, jos jotain muutoksia ei olisi syntyynyt, vaikkakin sitten epäonnen kautta... Joskus on vain tietty silmitöntä pahaa jollei ei tunnu löytyvän mitään selitystä ja joista kukaan ei tunnu oppivan mitään, sellainen menee yli pienen ymmärrykseni..
Mutta Neppistä kai on peloista ja painajaisista syyttäminen. Alzbetallahan se tekee neliötä kuuhun, mutta mistä huoneesta ja mihin? Entäs Artemiksellä?
Itelläni Neppis Jouskarissa kolmoskärjeltä on neliössä Merkkariin ja Aurinkoon Kaloihin vitoshuoneessa..
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #3 : 30.12.2005 00:20:48 »

Heip E,

Itse tosiaan liitän vahvasti tuon vastoinkäymisistä oppimisen ja niiden syvällisen merkityksen ymmärtämisen Pluton hyveisiin.

Kartallani  kuu kalat 11. huoneessa tekee neliötä  neptunus  jousimies 6. huoneeseen. Tosin Neptunus tekee sekstiiliä Plutolle 5. huoneessa. Varmasti auttaa myös purkamaan niitä Neptunuksen ikävämpiä piirteitä...

Silti tosiaan välillä järkyttää kuinka lujassa tuollaiset ajatuskuviot onnesta/ epäonnesta ja niiden mystisestä suhteesta ovat...
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #4 : 30.12.2005 21:12:31 »

Hei Enska ja Alzbeta. Itselläni neptunus ja pluto tekee paljonkin aspekteja, voisiko johtua siitä. Tuttua on juuri se tunne että jos jotain hyvää tapahtuu niin sitä odottaa pian jotain kamalaa tapahtuvaksi...

Omat aspektit:

 neptunus  aspect_tri  aurinko
 neptunus aspect_tri kuu
 neptunus aspect_tri mars
 neptunus aspect_tri venus
 neptunus aspect_squ merkurius
 pluto aspect_opp aurinko
 pluto aspect_opp kuu
 pluto aspect_opp mars
 pluto aspect_opp venus
 pluto aspect_kvi merkurius
 neptunus aspect_sex pluto

Eli paljon neptunuksen ja pluton aspekteja. Pelkoja löytyy...
Neptunus on huoneessa 6 jousimiehessä joten terveydentilaan liittyy myös paljon pelkoja ja luulotautisuutta  :Smiley
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #5 : 30.12.2005 21:26:02 »

Artemis Smiley

Tavallistakin tutumpi mulle tuo pelko, mutta olen opetellut ajattelemaan, että se mitä pelkää sitoo paikalleen ja taatusti käy niin kuin pelkää.

En enää pelkää, opettelen sitä jokahetki, jokaikinen sekuntti, miksi pelätä? Syytä siihen tuskin kuitenkaan lienee.
Sepon sanoin: "onnelliseksi ei voi tulla. Onnellinen voi vain olla"

Mulla  neptunus 1.huoneessa, eli pelot tulevat itsestäni. Tässä onkin aika vääntöä kerran jos toisenkin. (lisänee hieman myös harhaisuutta Huh Embarrassed )
Kun pelkään jotain, katson sitä tarkkaan, tarkastelen sitä, mitä tämä pelko on ja hups Shocked, äkkiä sitä pelkoa ei olekaan, se katoaa jonnekin.
Aspekteja Neppariin, en ulkomuistista muista, mitähän lie....
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #6 : 30.12.2005 22:05:15 »

Kiitos vastauksesta stareyes!
Tiedän, miksi pelätä... itselläni hyvin vahva mielikuvitus joka tekee sen että päässäni pyörii monenlaisia ajatuksia, myös uhkakuvia vaikkei siihen mitään syytä olisikaan.
Ehkä pääsen siitä eroon vielä  Smiley
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #7 : 30.12.2005 23:03:06 »

Kyllähän se meissä suomalaisissa taitaa olla yleinen pelko, mutta minä olen ruvennut ajattelemaan näin: Olen Onnellinen silloin kun on aihetta ja ne surut jotka tulee surraan ajallaan  Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Hannari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76


Gingerbread.


Profiili
« Vastaus #8 : 23.10.2009 17:29:48 »

Pelkoja löytyy ja monenlaisia minulta. pluto n ja neptunus en aspektit kartallani:

pluto aspect_sex kuu
pluto aspect_squ aurinko
pluto aspect_squ merkurius
pluto aspect_squ jupiter Embarrassed
pluto aspect_sex uranus
neptunus aspect_con kuu
neptunus aspect_con venus
neptunus aspect_con uranus
tallennettu

askendentti rapu
aurinko kalat 10.huone
kuu vesimies 9.huone
merkurius kalat 10.huone
venus kauris 8.huone
mars kalat 11.huone
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #9 : 23.10.2009 21:51:20 »

Mulla on paljon Nepparin ja Pluton aspekteja kartalla ja olin nuorena aika pelokas, eteenkin murrosiässä. Nykyisin pelkotiloja ei enää tule, ja jos tulee, niin paniikki iskee hetkeksi ja sen jälkeen rauhoittuu. Sitä on tavallaan opetellut vaan ulos pelosta, kasvattanut itseään niistä käyttäytymismalleista ja ajatustavoista ulos, joskin joillakin elämän osa-alueilla tuollainen epäilevä mielentila iskee herkemmin.

 pluto aspect_kvi merkurius
 pluto aspect_opp venus
 pluto aspect_opp mars
 pluto aspect_con saturnus
 pluto aspect_sex neptunus
 neptunus aspect_squ aurinko
 neptunus aspect_squ merkurius
 neptunus aspect_tri venus
 neptunus aspect_sex saturnus
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #10 : 23.10.2009 22:46:46 »

Nuorempana pelkoja oli enemmän.
Tai ainankin pelot ovat muuttaneet luonnettaan. Lapsena pelkäsin kaikkea ei näkyvää, pahoja henkiä, metsää, pimeyttä, murhaajia. Johtui varmaan osaltaan siitä että mielikuvitukseni oli vilkas..( merkurius aspect_con jupiter kaksoset) ja toisaalta siitä että vanhempani antoivat minun katsoa milloin mitäkin sontaa televisiosta. Twin Peaksit sun muut 13 vuotiaana. Huh

Eipä tulisi ihan äkkiä mieleeni antaa omieni katsoa vastaavaa. No joo. Minä katsoin ja pelkäsin. Valvoin öitä kun en uskaltanut nukahtaa. uglystupid2

Vanhemmiten pelot liittyvät ehkä enemmän tuohon  saturnus teemaan.
Taloudellinen turva?
Entä jos minä telon itseni niin kuka huolehtii lapsistani?

Kartallani on muuten myös   aurinko kuu merkurius jupiter aspect_opp neptunus
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Asterix
Vieras
« Vastaus #11 : 23.10.2009 23:45:48 »

Minun perheeni, ystävät ja tuttavat tituleeraavat minua reippaaksi ja rohkeaksi,
mitä tulee elämän eri kysymyksiin, isoihinkin muutoksiin.
Äitini sanoo, että siitä lähtien, kun opin kävelemään, olin siellä missä tapahtuu
ja se, joka yleensä on saanut tapahtumaan.

Muuten tässä ei oltaisi varmaan edes hazardilla ulkomaillakaan asumassa.

No tämä pätee kaikkeen muuhun paitsi sitoutumiseen ja hiiriin, rottiin tai sen näköisiin. Grin 2funny
Pelkään myöskin satuttaa eläintä aivan sietämättömästi, vaikka kärsin niin pahoin
kärsivästä eläimestä, että saan paniikkikohtauksen.

Olen ollut haiden keskellä sukeltamassa, sota tantereella, ihmisten kateuden
ja sabotoimisyritysten kohteena, rahattomana laskujen kanssa, jätettynä ja petettynä,
onnettomuuksissa ja fyysisten hyökkäysten kohteena, elänyt epätoivon keskellä,
että mistä seuraavan asunnon saa, yksinäisenä, kerännyt pennejä kasaan saadakseni
pastapussin ostettua seuraaviksi 6 viikoksi elämiseen jne just name it,
mutta jos jossain parisuhde asiassa osoitat minua aseella päähäni ja kysyt, että kumman valitset,
luodin vai minut, niin vastaan edelleen, että luoti kiitos. Grin

Tämä on oikeasti tapahtunut minulle. Tosin en saanut luotia ja se aseen pitelijäkin
jäi roikkumaan elämääni, kunnes se päätti kuolla oman käden kautta. Tongue


Pelkään elämisen vapauteni puolesta niin paljon, että ennemmin kuolen kuin menetän sen
jollekin (epämiellyttävälle), joka haluaa kontrolloida sitä.
No tästä kertoo paljon se, että olen perunut hääni muutamaan otteeseen,
kuin myös kihlautumiset ja en ole edelleenkään pystynyt kohtaamaan kunnolla tuota
pelkoa kokematta toimintakyvyttömäksi tekevää ahdistusta ja masennusta
ja paniikkikohtauksia.
Nuorempana minulla oli vaikeuksia sitoutua samaan työpaikkaan
ja ahdistus iski jo työhaastattelussa kysymyksestä, että mitä teen 5 vuoden päästä,
jos se esitettiin siihen malliin, että sillä odotettiin/toivottiin minun olevan edelleen
samassa virassa ja/tai kun työnantaja kyselee henk.koht. elämäni kuvioista,
koska koen sen kontrollointina. Osa työnantajista pelkää perheenlisäystä,
osa taas toivoo, osa haluaa olla osa henk.koht. elämää.

Elämä tosin opetti, että työhön sitoutuminen ei ole niin elämää
ja sen kuvioita sotkeva  ja stressaava juttu kuin vakava parisuhde.
Kyllä miehessä on enemmän työtä ja stressiä ja sen on 24h/7 ja siitä ei saa edes palkkaa.

Tästä syystä rakastan työntekoa ja uran rakentamista ja opiskelua.
Näistä sitoumuksista saa vain itselleen hyvää. Smiley


Ystävyyssuhteisiin minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia sitoutua
ja ne kestävät vuosia. Vanhimmat ystäväni ovat lapsuuden aikaisia,
eli 20-30 vuotta vanhoja suhteita.
Kaikki parisuhteeni alkavat ystävyydestä ja jos ei, niin roihunnan jälkeen
muuttuvat ystävyyssuhteiksi. Kaikki parisuhteeni muuttuvat ennen pitkää ystävyyssuhteiksi.

Sitoutumispelollani on varmasti osuutta asiaan, koska ihminen tarvitsee toisia
ihmisiä, vaikka pelkäisi sitoutumista ja tuolloin ihminen hakee sopivamman ilmaisumuodon.
Arvostan enemmän parisuhdetta, joka perustuu ystävyyteen, toisin sanoen,
hengitysilmaan ja vapauteen välissä ja vapauteen olla oma itseni.
Ainoakaan ystäväni ei halua muuttaa huonoja puoliani, eikä ole nalkuttamassa niistä,
vaikka tietää ne ja eivätkä ole määräämässä ja kyselemässä menemisiäni
ja ne ovat aika oleelliset jutut.

Monet väittää, että olen ihminen, joka ei päästä lähelleen todellisesti kovin helposti
ja luottamukseni pitää vähän niin kuin ansaita, kuten se paikka lähipiirissä.
En tunnista itse tuota piirrettä itsessäni, kai olen siihen niin tottunut,
mutta tunnistan sen sijaan pienen varautuneisuuden uusiin ihmisiin,
kun niistä ei aina tiedä, puhuuko ne liikaa ja tuoko ne mukanaan ongelmia
tai/ja ongelmallisia ihmisiä, joita en omaan elämääni halua.

Minulla tapana ottaa pari kysymystä ongelmien ilmennettyä
ja jos en saa tyhjentävää vastausta kysymyksiini, niin minulla on tapana
kadota/ottaa etäisyyttä/vältellä.
Jos kysymykseeni on tullut tyhjentävä vastaus ja tyyppi teettää uuden ongelman,
niin se on usein lopullisesti auf wiedersehen ja sitä toivotettua jälleen näkemistä
ei kannata ihan tosissaan ottaa, muuta kuin kohteliaisuutena.  Tongue

Ongelmat ja ongelmalliset ihmiset usein kontrolloivat muita niiden ongelmien kautta
ja en minä muutenkaan halua stressiä itselleni asioista, joihin minulla ei ole osaa eikä arpaa.

Minulla on  pluto MC:llä  vaaka:ssa ja tekee  aspect_tri  aurinko kaksoset:n
ja  kuu vesimies:n  kanssa, joten triplasti vapautta ja ilmaa ympärilleen kaipaavissa
ilman merkeissä. Grin 2funny
Lisäksi se on  aspect_opp mars jupiter oinas kanssa ja  aspect_sex neptunus jousimies,
joten tulen hyvin kiukkuiseksi ja ahdistuneeksi, jos vapauttani liikkua
tai välttämättömiä tapahtumia/asioiden etenemistä rajoitetaan. Tongue


tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #12 : 24.10.2009 10:02:35 »

aikas vierasta puuhaa itselleni.  Wink

lähdenkin ostamaan sirkuslippuja, ne esittäjät ei paljon saa pelätä!
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #13 : 24.10.2009 17:01:29 »

On tietysti paljon astrologisia indikaattoreita jotka osoittavat pelon eri muotoja.
Esimerkiksi uranus - kuu kontaktit voisivat viitata hysteriaan.

Kuintenkin olen taipuvainen ajattelemaan, että koska meidän todellinen identiteetti on rauha ja rakkaus niin kaikki pelon muodot ovat vain oman ajattelumallimme harhoja ja ne tulisi antaa kohdatessa anteeksi, sillä anteeksi antaminen on pois antamista ja kun puhdistamme mieltämme tällä tavoin tulemme tietoisemmiksi kerta kerralta todellisesta itsestämme.
Mikä voisikaan olla tärkeämpää?  smitten
Rakkaus on vapautta. Pelko supistuu ja rajaa. Rakastamalla itseään ihminen vapauttaa itsensä.

http://www.youtube.com/watch?v=HJ25QDeku1I
« Viimeksi muokattu: 24.10.2009 17:56:54 kirjoittanut Theus » tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #14 : 24.10.2009 17:15:37 »

Komppaan Theusta! Astrokartan tarkoitus on toimia oppaana itseymmärrykseen ja ymmärrykseen muista ihmisistä. Se ei siis ole mikään riippakivi jalassa tyyliin "no kun minulla nyt on kartalla nähtävissä tällainen ominaisuus niin ei siitä pääse yli eikä ympäri... Sellainen minä vain olen".

Kartan on tarkoitus näyttää missä elämänosa-alueissa on vielä työstettävää, sillä kaikki on mahdollista saada tasapainoon keskenään. Sieltä löytyvät ne meidän elämän OPPItunnit, jotka tuleekin oppia. Kun ne on opittu, ne eivät enää vaikuta vaan aspekti muuttuu positiiviseksi tai vastaavasti kertoo, mitä haasteita olet jo voittanut, ja voit taputtaa itseäsi selkään. Se voi näyttää, että "hei, minäkin olin aiemmin tällainen, se näkyy kartastani, mutta voitin tämän, joten muutkin jotka painivat saman asian kanssa, voivat sen voittaa ja kenties voin olla heille esimerkki".
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: