Mutta eikö juuri unessa olo ole henkimaailmassa liikkumista?
Jos vaikka erilaiset henkiset gurut ovat jo niin pro,
että eivät tarvitse unta välineenä siihen
ja me muut henkisyydet tarvitsemme unen välineeksi?
Kyllä, näin olen itse asian ymmärtänyt. Oikein pitkälle ehtineet gurut ovat yleensä henkisesti tulleet tänne opettamaan ihmisiä opiskelemisen sijaan, joten ehkä olisi noin käytönnänkin puolesta huono homma, jos opettaja-guru vain nukkuisi koko ajan eikä ehtisi jakaa tietoaan oppilaidensa kanssa
Nukkumisen määrä ei tietenkään ole suoraan verrannollinen siihen, että vähän nukkuvat ovat henkisiä guruja ja paljon nukkuvat onnettomia oppilaita. Aivan kuten biseksuaalisuudenkaan määritelmä ei ole verrannollinen siihen, että biseksuaali olisi henkisesti pitkälle ehtinyt (rakastaa sukupuolesta huolimatta tasavertaisesti) ja hetero olisi vielä onneton opiskelija
Luulen, että unen tarve saattaa riippua myös siitä, miten paljon olemme päättäneet ennen syntymäämme haluta käyttää aikaamme henkimaailmassa. Joku sielu saa selkeyttä asioihinsa esimerkiksi meditoimalla paremmin kuin nukkumalla, koska hän on ehkä valinnut omaa elämäntehtäväänsä ajatellen ruumiin, jota pitkä nukkuminen rasittaa kuin auttaa. Toinen taas päättää, että työskentelee, tutkii ja opiskelee mieluummin alitajuisesti unen aikana henkimaailman puolella ja valinnut ruumiin, joka tarvitsee paljon unta jaksaankseen.
Täytyy aina muistaa tarkastella ihmisenä itseään ilmentävää sielua kokonaisuutena - valittu kroppa vaikuttaa hyvin paljon unentarpeeseen ja valittuun kroppaan - tai siis sen valintaan - vaikuttavat menneet elämät, tämän elämän oppiläksyt ja elämäntehtävä. Jos elämäntehtäväsi on olla ballerina, et varmaankaan ota sieluna mukaasi hirveää ruhoa, kun synnyt tänne
Vastaavasti jos elämäntehtäväsi on olla fyysistä voimaa vaativassa työssä, ruikulikroppa tuskin auttaisi sinua tehtävässäsi.