|
Tiigris
|
|
« Vastaus #76 : 28.04.2008 18:34:11 » |
|
Syön muutenkin pähkinöitä ja oliiviöljyä... Ja just jyrsin porkkanaa välipalaksi. No nyt laitoin ruokalusikallisen pellavansiemeniä likoamaan lasilliseen vettä, minkä juon sitten illalla.. Jos toi ei auta, niin ei mikään...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #77 : 28.04.2008 22:13:25 » |
|
Hei Tigrinum-osta Tiibettlaista teeta-et takuulla saa ummetusta-ruan jalkeen juot lasillisen sita 5 min haudutettuna ja juokset aamulla vessaan...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #78 : 29.04.2008 09:35:32 » |
|
Täällähän on ihan upeita "selviytymistarinoita"! En tiedä onko mitään hyötyä lopettajille tästä ei-kokemuksellisesta löpinästä (sanokaa, jos ette jaksa enää kuunnella ), mutta olen käsittänyt että vieroitusoireet (henkiset ja fyysiset) tulevat lähinnä siitä, että on totuttanut elimistönsä saamaan "helppoa mielihyvää" tietyissä tilanteissa. Tietty määrä nikotiinia säännöllisesti on siis muodostunut elimistölle oletusarvoksi ja kun sitä ei enää saakaan, elimistö kuvittelee ettei vastaavaa mielihyvää voi saada enää mistään muusta kuin siitä tupakasta. Ikään kuin jäisi jostain paitsi, vaikka koko asia on alun perinkin eräänlainen harha. Mutta mistä sitten oikeasti jäisi paitsi? Elämässähän on tuhansittain asioita, jotka palkitsevat paremmin ja terveellisemmin kuin tupakointi. Se ei ole millään tavalla olennainen osa luonnollista ihmiseloa. Eihän tupakka edes maistu hyvältä kuin niiden suussa, jotka ovat totuttaneet elimistönsä nikotiiniin - muille se maistuu vain myrkyltä, eli siltä mitä se onkin. Pidän erittäin kannustavia peukkuja teille kaikille lopettajille! Olkaa kärsivällisiä ja armollisia itsellenne, vanhoja tapoja ei hetkessä muuteta, mutta pikkuhiljaa.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #79 : 30.04.2008 10:52:36 » |
|
Tigrinum, kärsin itsekin laiskasta suolesta Ja lopetin jo yli 2 kk sitten... Juon vettä, syön kuituja ja vaikka mitä muttei auta.. Kehoni on toiminut nikotiinilla viimeiset 13 vuotta ja on nyt näköjään jotenkin lukossa. Muuten sujuu hyvin, enää en juurikaan edes nuuskuttele muiden tupakansavua, se ei tuoksu edes enää hyvälle. Tigrinum, olen ylpeä sinusta! Siitä se lähtee, ja lupaan sinulle että se helpottaa! Alkuun minäkin kyseenalaistin lakkoani koko ajan mutta nyt olen niin iloinen että lopetin. Muillekkin tsemppiä! Se helpottaa kyllä, ekat päivät on pahimpia, ekat viikot on vaikeita mutta siitä se helpottuu joka päivä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Norna
Vieras
|
|
« Vastaus #80 : 30.04.2008 11:29:08 » |
|
Miten teidän kahvinjuonti? Onko kahvi jäänyt tupakoimattomuuden jälkeen? Se minulla ainakin pistää aamulla suolistoon liikettä yksistäänkin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #82 : 03.05.2008 16:15:30 » |
|
Ei ole kahvi jäänyt, päinvastoin. Ennen join 2-4 kuppia päivässä, nyt juon 3-7 kuppia päivässä kahvia. Ilmeisesti korvaan tupakointia sillä että työpäivän aikana juo kahvia koko ajan. Mutta eipä tuo kai paha ole...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #83 : 03.05.2008 16:21:25 » |
|
Arvatkaa mitä olen huomannut? Olen unohtanut tupakoinnin.. En enää mieti edes päivittäin että "nyt tupakalle", en vaan yksinkertaisesti muista koko tupakkaa ennen kun joku juuri tupakoinut ihminen tulee viereen hönkimään, ja se vaan vahvistaa mielipidettäni, että onneksi en enää polta. Ja varmaan se, että teen tämän lopettamisen vielä tällaiseen stressavaan aikaan opiskelun ja ihmissuhteiden osalta, osoittaa, että olen todellakin saavuttanut sen vahvan päätöksen että nyt loppu. Yleensä kun ketuttaa tai surettaa tai jotain, niin ekana meen tupakalle. Nyt olis ollut niitä tilanteita paljon, eli olen hyvin pystynyt vastustaan kiusausta.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #84 : 03.05.2008 16:38:30 » |
|
Ihanaa Tigris Mä lopetin sauhuttelun muutamaa kuukautta ennen raskauttani (olen jo tainnut kertoakin : Ensin vähensin pikkuhiljalleen pariin röökiin päivässä ja sitten vaan LOPPU.Isäni tapasi syödä pahimpaan tupakantuskaansa rusinoita, mutta hänellä olikin jo siinä vaiheessa tekarit Liikunta auttaa jos vaikka mihin himoon
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Norna
Vieras
|
|
« Vastaus #85 : 03.05.2008 19:21:53 » |
|
Minäkin olen nyt sitten ilman tupakkia, näin alussa onkin helppoa kun samoin tein iski joku ihanainen pöpö kurkkuun ja tuntuu että olisi jokin toispuolinen angiina. Ei käy edes mielessä mikään tupakan tapainen... Sitten taas katsotaan taisteluasemia uudestaan kunhan tästä tervehtyy Raskausaikainen tupakoimattomuus tuntui jotenkin itsestäänselvältä, aloin kuitenkin polttamaan imetyksen loppusuoralla , imetinkin jonkun lähemmäs vuoden. Miksi ihmeessä aloitin uudestaan? Sosiaaliset tapaamiset tupakoivien kanssa hermostuttaa jo etukäteen , niitä kun on jostain syystä pyörinyt tossa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #86 : 03.06.2008 08:41:26 » |
|
Hyvä kaikki lopettaneet!!! Ja sitä suunnittelevatkin Itselläni kolmas kuukausi ilman ja hyvin menee! En kaipaa juurikaan enää typerää käärylettä. Se haiseekin jo kamalalle
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elektra
|
|
« Vastaus #87 : 11.06.2008 11:22:06 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sissis
|
|
« Vastaus #88 : 19.06.2008 16:43:59 » |
|
Heissulivei, tänään tuli kuukausi täyteen savuttomana ja edelleenkään ei tee pätkääkään mieli kessutella. Työpaikalla tupakkahuoneen ohi pitää juosta, koska se haju ON karmee.. kuinka olen ikinä voinu istua siellä..? Kummallista on myös kaupassa, kun en ollenkaan ole edes meinannut ostaa tupakkaa (tosin kielsin alkuun myymästä mulle vaikka anelisin kuinka ), jotenkin vaan ajattelin sen olevan niin tapa että meinaa ostaa vaikkei ole haluakaan. Tsemppiä kaikille irti päässeille ja yrittäjille
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #89 : 02.07.2008 09:05:28 » |
|
Hienoa Sissis!!!! Olen hyvin ylpeä sinusta!!!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|