Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: mustasukkaiset härät?  (Luettu 21828 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mirjam*
Kanta-astroilija

Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta

Profiili
« Vastaus #15 : 23.10.2007 21:03:41 »

"Se on turhaa, koska jos se toinen haluaa lähteä, niin se lähtee - that's it!"
Minusta mustasukkaisuutta on oltava sopivasti molemminpuolisesti. Jos sitä ei ole jommalla kummalla, niin ei ole myöskään omistautuvaa rakkautta.

Minusta tuo on nykyään harmillisen löyhää ajattelua..... "jos toinen haluaa lähteä, lähtee..." Se on perimmiltään "tosiasia" MUTTA, siinä unohdetaan ihmisen vastuu omasta elämästään....ja toisista ihmisistä.
Suhde on aina kahden kauppa. Jos nyt noin voi edes sanoa.
Tällöin katoaa tahto sitoutua ja rakastaa....
Minä en oikein jaksa enää uskoa sellaiseen, että tulee joku "salama-rakkaus", ja just täydellinen puolisko itselle ja toiselle ja sitten vaan eletään pitkää suhdetta, kun se rakkaus ja sitoomus on ikäänkuin lahjana valmiina ja sen eteen ei tarvitse siis mitään tehdä... (nämä kaikki illuusiot parisieluista ja muista)  Wink Jos toinen pettää, se on vaan karmaa.... jne  buck2

Minä uskon siihen, että nimenomaan pitää olla valmis rakentamaan se rakkaus ja siihen kasvatetaan yhdessä ja siihen sitoudutaan. Jos petät/loukkaat, et ole valmis itse parisuhteeseen.

tallennettu

Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä.
Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna.

https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
limoviikuna
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #16 : 23.10.2007 23:57:11 »

Muoks* ei oikein lainaus onnistunut  Wink
"Minä uskon siihen, että nimenomaan pitää olla valmis rakentamaan se rakkaus ja siihen kasvatetaan yhdessä ja siihen sitoudutaan. Jos petät/loukkaat, et ole valmis itse parisuhteeseen."

Samaa mieltä olen. Rakkauden ja parisuhteen rakentaminen ei käy hetkessä. Se vaatii todellakin työtä.

Ja mitä tulee härän mustasukkaisuuteen....itse olen härkä-nainen ja härkä ei ole mustasukkainen, jos siihen ei anneta aihetta... ainakaan minä  knuppel2 jos sen verran periksi annan, niin terve mustasukkaisuus on mielestäni rakkauden ja kiintymyksen merkki. Sitä pitää olla himpun verran, muttei liikaa  smitten
« Viimeksi muokattu: 23.10.2007 23:59:03 kirjoittanut limoviikuna » tallennettu
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17 : 24.10.2007 01:48:42 »

Jos ihminen omistautuu toiselle, toivoo sitä tietenkin, että myös toinen omistautuu. On aivan luonnollista epäillä, että toinen ei sittenkään tunne samoin ja silloin on aivan inhimillistä loukkaantua ja tuntea mustasukkaisuutta.
AMS
tallennettu

askendentti vaaka
 aurinko merkurius venus uranus pluto kuu vesta neitsyt
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
limoviikuna
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #18 : 24.10.2007 02:29:46 »

Jos ihminen omistautuu toiselle, toivoo sitä tietenkin, että myös toinen omistautuu. On aivan luonnollista epäillä, että toinen ei sittenkään tunne samoin ja silloin on aivan inhimillistä loukkaantua ja tuntea mustasukkaisuutta.
AMS
Näin on. Jos itse lähtee suhteeseen täysin rinnoin suhteeseen mukaan, sitä toivoo toisenkin lähtevän. Jos näin ei toiveista huolimatta käy, niin soppa alkaa oleen valmis keitettäväksi. Avoimuus ja rehellisyys ovat avainsanoja. Ei sanoja joita ei täydestä sydämestään tarkoita, ei turhia lupauksia. Toiset ovat mielestäni herkempiä aistimaan kuin toiset, jos jokin suhteessa mättää.
tallennettu
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #19 : 24.10.2007 15:25:23 »

DeltaPavonksen ja muiden kanssa samaa mieltä. sitoutuminen ja rakastaminen on päätöksiä ja kehittymistä yhdessä. mustasukkaisuus voisi ainakin periaatteessa olla tervettä ja tuoda myös eloa suhteeseen(muistuttaa rakkaan tärkeydestä), mutta...
 Itselläni hyvin surullinen ja vaikea suhde meneillään ja juuri siinä vaiheessa etten todella tiedä mitä tehdä. Härkämies on todella härkä(melkein kaikki merkit härässä mm. aurinkomerkuriusmarsvenus ..) Tanhuan rakausmittarin mukaan olemme lähes täydellisiä toisillemme, mutta minä olen mustasukkainen, toisaalta myös rehellinen, hän on paljastunut valehtelijaksi ja luottamus sekä koko homma vaakalaudalla.. Härkään liitän kyllä omistuksenhaluisuuden, sekä kumppaniin, itseensä ja ideoihinsa nähden.
tallennettu
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #20 : 24.10.2007 21:29:15 »

Oletko tutustunut rakkauden rasteihin. Etsi se tuolta vanhoista viesteistä tai tee synastria- ja kompositiokartta astro.com ssa.
Eihän aurinkoneitsyellä ja -leijonallakaan pitäisi olla mitään tekemistä keskenään, mutta kun sattuu mulla olemaan Dc  oinas jota hallitsee  mars joka on leijonassa - ja taas aurinkoleijonalla sattuu olemaan Dc kauris jota hallitsee  saturnus joka on neitsyessä. Lisäksi meillä on esim.  venus mars keskipiste ihan tarkasti samassa kohdassa sekä suuret määrät yhtymiä sekstiilejä ja kaikkee mahollista synastriakartoilla selityksiä niille löytyy tuolta: http://www.cafeastrology.com/synastry.html
astro.comissa on tosi oikeilta tuntuvat selitykset kompositiokartalle.
AMS
tallennettu

askendentti vaaka
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
seepra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #21 : 25.10.2007 13:04:53 »

Heippa

Ystäväpiiriini kuuluu härkämies joka on järjettömän mustasukkainen minusta. Saa hepulin jos näkee minun edes juttelevan toisen miehen kanssa. Meidän välillämme ei ole ystävyyttä kummempaa hänen aloitteestaan ja se tässä niin kummastuttaakin. Loukkaantuu jos annan huomiota muille ja tarrautuu muihin naisiin aivan kuin näyttääkseen tai provosoidakseen mustasukkaisuutta esiin minusta  Sad itse en vaakana jaksa erityisen mustis olla, vaikkakin  kuu leijona minussa pitääkin draamasta toisinaan.  Samainen kaveri on myös tajuttoman kontrolloiva ja mustasukkainen siskostaan Undecided ei varmaan ihan tyypillistä härälle...
tallennettu

vaaka nouseva vaaka kuu leijona
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #22 : 25.10.2007 17:17:26 »

seepralle:
Mun ex-ex- aurinko harka oli joillain reissuilla mustasukkainen myös kaveriensa puolesta esim. kun yhen poissaolevan kaverin vaimolla oli sen mielestä liian hauskaa muiden miesten kanssa (tuskinpa siinä mitään sen kummempaa edes oli).
Yks tuttu härkä taas puolustaa siskoaan; siskon poikakaveri oli pettänyt ja kun tää härkäpää sai sen selville, niin se karjaisi niin, et siskon poikakaveri hyppäs suinpäin aidan yli ja luikki pakoon.
Tavallaan olisihan se kiva, jos mullakin olis sellainen veli, joka puolustaisi tilanteessa kuin tilanteessa, mut omistava  harka miehenä on vähän liian raskassoutuinen juttu mulle. Mun on saatava jakaa ajatuksia ihmisten kanssa. Mä en tutustu ihmisiin seksuaalisina vaan ajattelevina olentoina. Seksuaalisuudesta ja tunnetasosta saa olla mustasukkainen, mut ei ystävyydestä, luovuudesta, työtoveruudesta tai yhteisistä ideoista jonkun toisen kanssa. Tai jos on sittenkin mustasukkainen, niin se on puhuttava ulos - joskus pieni kohtauskin voi raikastaa ilmaa.
AMS
tallennettu

askendentti vaaka
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #23 : 27.10.2007 22:47:19 »

Vähän outo kysymys - ei oo koskaan ennen edes tullut mieleen, et voisko joku olla mustasukkainen energiatasolla tapahtuvasta yhteydestä vastakkaisen sukupuolen välillä - siis ilman fyysistä yhtymistä. Onko sellainen mustasukkaisuus ylipäätään mahdollista ja/tai sallittua. Mulle ei oo ainakaan koskaan tullu mieleenkään olla mustasukkainen sellaisesta.
AMS
tallennettu

askendentti vaaka
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
dissolve
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #24 : 28.10.2007 00:37:41 »

Olen kuu-Härkä (8.huoneessa), toisaalta myös aurinko-Skorpioni ja aivan sairaalloisen mustasukkainen (myös Pluto yhtymässä Asciin, Saturnus 1.huoneessa). Härkähän tykkää haalia materiaa, kaipa myös kumppanit (nykyiset ja tulevat) lasketaan sellaisiksi. Olen ollut joistain kumppaneista mustasukkainen vielä vuosiakin eron jälkeen, tosin en ole kenellekään kyllä mennyt sanomaan suoraan että kenen kanssa he saavat liikkua. Menen kyllä vieläkin ihan palasiksi edes pelkästä epäilystä, että kumppanilla olisi toinen nainen.

Härkä ei siis oletuksena ole mustasukkainen, siinä mielessä mitä esimerkiksi Skorpioni (ja mustasukkaisuushan yleensä kumpuaa huonosta itsetunnosta), joten kannattaa katsoa kartalta muut aspektit, sieltä saattaa löytyä vastaus.
tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #25 : 23.12.2009 23:37:27 »

Valitettavasti mustasukkaisuus kuuluu ihmisen luonteeseen halusimme sitä tai emme.Uskon myös,että meillä jokaisella on raja, kuinka pitkälle jaksamme epäillä toista/sietää toisen loukkaavaa käytöstä.Satuin katsomaan Dr.Philiä ja hänen vieraanaan oli pariskunta,joka oli ollut 11 vuotta naimisissa.

Aviomies oli niin mustasukkainen vaimostaan,että oli asentanut vaimonsa autoon paikantimen, jolla hän seurasi vaimonsa jokaista liikettä.Muita  tapoja millä aviomies piti vaimoaan henkisessä hirressä olivat murtautuminen puolison facebook-tilille,  vale-vasektomian ja pankkitilin jäädyttäminen.
Dr.Philille mies jaksoi jankuttaa,että ei halua loukata vaimoaan,mutta todellisuudessa hän loukkasi vaimoaan koko ajan.Jos seurustelisin tällaisen ihmisen kanssa tulisin hulluksi!Tuossa olisi ainakin minun rajani,jossa en kestäisi toisen mustasukkaisuutta.

Mikä sitten saisi minut raivonpartaalle ja epäilemään toista?Jos saisin puolisoni kiinni pettämisestä, niin tottakai luottamus toiseen olisi katkolla!Seuraava esimerkki on tapahtunut tosielämässä ja ainakin, jos olisin ollut serkkuni vaimo olisin heittänyt vieraan talosta pihalle alta aikayksikön!

Serkkuni perheessä oli afrikkalainen vaihto-oppilas, joka töksäytti kesken päivälliskeskustelun serkkuni vaimolle ja anopille ruokapöydässä ,että:"Ei sinun tarvitse olla mustasukkainen puolisostasi!Minä olisin oikein hyvä kumppani hänelle." Shocked

Serkkuni vaimo tapasi siis tämän vaihto-oppilaan ensimmäistä kertaa.
En yhtään ihmettele,jos hän  sai tästä 17-vuotiaasta tytöstä varsin negatiivisen ja kyseenalaisen kuvan.Tämän vaihto-oppilaan ja serkkuni välillä ei siis tapahtunut mitään,mutta tämä afrikkalainen likka oli muutenkin omituinen.Jos olisin ollut serkkuni vaimon saappaissa niin olisin ajatellut,että onpas loukkaavaa ja epäkohteliasta käytöstä! Muistaakseni missään kulttuurissa ei mennä ehdottelemaan tällaisia toisen puolison kuullen!Vai tekevätkö afrikkalaiset tässä poikkeuksen?
Mitäs te olette tästä käytöksestä mieltä?

p.s Linkki Dr.Philin jaksoon mistä tuossa aikaisemmin puhuin.
http://www.youtube.com/watch?v=zzaP3jE91Zs
« Viimeksi muokattu: 23.12.2009 23:54:18 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #26 : 25.12.2009 14:06:41 »

jos härkä ei olisi mustasukkainen, mitä se sitten olisi?

pitääkö jonkun merkin olla erityisen mustasukkainen?  Grin
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #27 : 25.12.2009 14:31:32 »

Minun härkäni puolestaan ei edes tunne sanaa mustasukkaisuus. Onneksi.
tallennettu
Veskari-83
Kanta-astroilija

Inner peace is found through passion

Profiili
« Vastaus #28 : 04.01.2010 01:30:28 »

Vähän toiselta kantilta jos asiaa mietitään, niin mitä mustasukkaisuus oikeastaan tarkalleen ottaen on. Sehän on siis sitä, että omistetaan (tai siis yritetään omistaa) jokin sielu, jonka ei anneta rakastaa vapaasti mitään muuta kuin itseään, eikö näin? Voidaanko me kuitenkaan omistaa kenenkään sielua tai ketään ihmistäkään yksilönä? Tarkalleen ottaen siis me emme pysty estämään tai keskittämään Jumalan täydellistä rakkautta mitenkään mihinkään yhteen ihmiseen, vaan se on täysin yksilöimätön jokaista ihmistä kohtaan, ainakin sen minkä nyt itse olen ymmärtänyt. Tämän mukaan siis jos ihminen tuntee rakkautta jotakuta toista ihmistä kohtaan, mielestäni sitä ei pitäisi pystyä kenenkään rajoittamaan, koska tämä rakkaus tulee suoraan Jumalalta, ja Jumalan rakkaus on täysin rajaton. smitten

Tämä on myös mahdollisuus antaa oman parisuhteen syventyä hyvinkin paljon, jos pystyy antamaan toisen tietoisesti rakastaa kaikkea ja kaikkia joita kohtaan hän tuntee rakkautta. Se ei ole helppoa, ei varmasti, mutta se mitä se omalle parisuhteelle antaa on täysin käsittämätöntä. Jokainen ihminen kuitenkin peilaa meihin meidän omia puutteitamme ja suurimpia ongelmiamme suoraan sellaisena kuin ne meissä on, ja jos rajoitamme jopa muiden ihmisten tapaamista, niin oma suhteemme on vaarassa kuihtua olemattomiin. Tämän tekstin ei ole tarkoituksena loukata ketään, eikä käskeä mihinkään tyhmään, vaan antaa ainoastaan uusia ajatuksia mitä kaikkea rakkaus oikeastaan onkaan. Se, ken pystyy oikeasti ja puhtaasti rakastamaan, on täysin näiden mustasukkaisuuksien yms. tavoittamattomissa. Haasteellista se on, mutta niin henkinen elämä on muutenkin Smiley angel

Itse tekstiin liittyen, seurustelin jonkin aikaa erään aurinko kuu harka kanssa, ja hänelle ainakin nämä asiat olivat täysin tuntemattomia, mutta hänen piti ensin itse oivaltaa että toisen omistamisessa ei ole mitään järkeä. Sen jälkeen hän ei ole voinut muuta edes kuvitella.
tallennettu

aurinko vesimies (4. huone)
nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)
Kuunsolmu rapu (10.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
mirka222
Vieras
« Vastaus #29 : 08.01.2010 12:56:57 »

Mulla on  kuu ja  venus  harka ja sen kyllä huomaa Grin Olen todella mustasukkainen ja omistushaluinen eikä asiaa helpota yhtään  pluto aspect_opp venus ja venus 8. huoneessa ja kuu 8/9 rajalla  Tongue...Tuo mustasukkaisuus onkin mun suurin haaste parisuhteessa, saa tekemään joskus ihan järjettömiä temppuja, joita saa hävetä sitten jälkeenpäin tunnekuohun laannuttua..Suhteen alussa osaan peittää hyvin/hallita mustasukkaisuuttani mutta auta armias kun päätetään lyödä hynttyyt yhteen oikein kunnolla, mikä pirttihirmu musta paljastuu, mies parat Grin
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: