Atomi
Vieras
|
|
« Vastaus #45 : 13.10.2007 18:00:46 » |
|
...vielä tuosta kaksosten valehtelusta, taitaa olla niin, että kaksosilla on monesti paljon venyvämpi ja värikkäämpi käsitys totuudesta, kuin meillä muilla Mutta pahantahtoisia he eivät ole, joten kysymys on ennemminkin käsite-eroista. Kovin on tuntemani kaksosella värikäs käsitys totuudesta. Kun hänen kanssaan pitäisi lähteä neuvotteluihin ja yhdessä sovimme mitä tavoittelemme, niin neuvottelupöydässä huomaankin olevani yksin sitä mieltä ja kaksonen on ihan samaa mieltä kuin vastapuoli. Totuus on kaksoselle todella "venyvä ja värikäs" käsite. Tämä kaksonen on erittäin sosiaalinen ja kaikkien kanssa hyvä kaveri ja ihan h***in luotettava yhteistyökumppani, jos tavoite on vaan jutella mukavia ja olla suosittu. Jos jokin ihan oikea asia pitää hoitaa, niin EI KIITOS kaksosia paikalle.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilli
|
|
« Vastaus #46 : 13.10.2007 19:51:26 » |
|
Tällaisten stereotypioiden takia minä en ollut astrologiasta kiinnostunut ennen kuin täytin 35 v. Senkin jälkeen kiinnostuin asiasta vain sen takia, kun omat unet suorastaan painostivat tämän "tieteenhaaran" pariin. En vain löytänyt itseäni tyypillisen Kaksosen kuvauksista. Mutta tokihan minä tätä merkkiä toteutan monellakin eri tavalla. Eri merkeillä on varmasti omat tapansa olla epäluotettavia. Minä olen aikoinani esim. juossut vieraissa - en mitenkään tuhkatiheään, mutta kuitenkin. Nuorempana tässä ei ollut edes mitään ongelmaa, koska suhteet olivat kovin hippityylisiä ja vapaita ja niistä puhuttiin enemmän tai vähemmän avoimesti. Tuntemani Kuu-Kaksoset ovat olleet jossain vaiheessa elämäänsä varsinaisia kukasta kukkaan liihottelijoita, mutta pettämistähän tästä tulee vasta siinä vaiheessa, kun lupaillaan liikoja. Olen pyrkinyt aina toimimaan puheitteni mukaisesti, joka saattaa sitten tulla muille yllätyksenä. Ei ole harvinaista, että juttujani pidetään palturina tai että niitä epäillään (kunhan puhuu tai vitsailee tai muuttaa mielensä muutamassa vuodessa), kunnes nämä epäuskoiset saavat faktat silmille. Tämä liittyy paljon muuhunkin kuin vain ihmissuhteisiin. Tyypillinen suustani kuultava lause onkin: "Niinhän minä juuri sanoin." En myöskään usko, että perus-Kaksonen viihtyisi kauan työssä, joka ei kiinnosta häntä älyllisesti tai jossa ei saisi kommunikoida tai reissata jollakin sopivalla katsomallaan tavalla. Tässä voi nähdä vastuun pakoilua, jos sellaista yritetään liikaa sysätä harteille. Kaksosta ei kiinnosta hirveästi raha, valta eikä vastuu, vapaus taas sitäkin enemmän. Itselläni on suuria vaikeuksia motivoida itseäni mihinkään sellaiseen työtehtävään, josta en ole innostunut, on moraalisesti arveluttavaa tai johon en yksinkertaisesti usko lainkaan. Saatan tehdä tällaisessa tilanteessa hommia konemaisesti jonkin aikaa, jonka jälkeen alan voida huonosti ja minusta tulee surkea työntekijä. Epäluotettavakin varmasti monen mielestä. Mitä tulee noihin valehtelijan aspekteihin, niin tarkistin erään tuntemani miehen kartan. Hän suoltaa sellaista palturia (etenkin alkoholin vaikutuksen alaisena), että kaikki hänen sanomisensa pitää tarkistaa. Hän on Aurinkomerkiltään Leijona ja kunnia maine ja kulissit ovat mielestäni hänelle kaikki kaikessa. Tämän takia hän syyllistynyt melko räikeisiinkiin huijauksiin, joiden takia on mm. menettänyt jo saavuttamansa oppiarvon. Neitsyessä sijaitseva Merkurius tekee hyvin vähän aspekteja, semisekstiilin Auringolle, yhtymän Venukselle ja kvinkunssin Kuulle. Siinäpä se. Hän on ollut aikoinaan julkisuuden reposteltavana tuon huijauksen takia ja vaikka hän puhuu asiasta "karmeana koskenlaskuna", niin loppujen lopuksi hänelle on tainnut negatiivinenkin julkisuus olla mieleen. Miehellä on muuten harvinaisen raskas 5. huone ja Leijona on muutenkin kartan hallitseva merkki. Kuumerkki on hänellä Oinas (oppositiossa Neptunukseen), Rapu nousee. Eräs toinen mies ( ) on ilmeisesti ottanut valehtelun ja huijaamisen suorastaan elämäntehtäväksi. Hänellä onkin sitten kartallaan , kolme viimeistä planeettaa 5. huoneessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ebenia
|
|
« Vastaus #47 : 15.10.2007 22:04:58 » |
|
Yksi aspekti muuten nimetään "valehtelijan aspektiksi", nimittäin . Siinä henkilö saatta liioitella ja päästellä juttuja ( ) Jupiterin innolla... hehe, heti piti silmäillä läheisieni karttoja ja kahdelta, jotka hivenen änkyttävät, löytyi voi olla kaukaa haettu, mutta silmään osui kuitenkin... Minulla on tarkka mutta en ole koskaan ollut mikään valehtelijatyyppi, vaikka Neptunuksen aspektejakin on kartallani runsaasti. Johtunee kenties siitä, että Merkuriukseni on kuitenkin Kauriissa ja Jupiterini Oinaassa - saatan päästellä sammakoita, olen tosi kova puhumaan ja saatan ilmaista itseäni joskus liian "kovasti" suhteessa siihen miten ajattelen (esim. "Vihaan makaronilaatikkoa" vaikka oikeasti voisin syödä sitä, jos olisi pakko, mutta en vain pidä siitä niin paljon -> tämä johtaa usein siihen, että a) joudun selittelemään sanojani b) selitän kauheasti ettei tulisi vastaavia väärinkäsityksiä), mutta en voi sanoa että valehtelisin juuri koskaan.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
nikki
|
|
« Vastaus #48 : 15.10.2007 22:42:51 » |
|
minäkin mietin tuota , haasteen viejä eikä niinkään valehtelija, paremminkin ja luovaa sanailua, liikaa puhetta,suuria lupauksia,yltiöpäistä kielenkäyttöä, se kun kävisi niin hyvin erääseen kierrellen kaarrellen sanoja mutkitellen käyttäneeseen ihmiseen ja kartaltansa löyty tuo, ja tuo kykenemättömyys valehdella, oisko puhdas omatunto , puhe ilmaisee henkeänsä? on kuulemma Tanhuan mukaan ehdottoman totuudellinen, vaatii totuutta esiin,julkituotavaksi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mirjam*
Kanta-astroilija
Maata ei peritä isiltä, vaan on lainassa lapsilta
|
|
« Vastaus #49 : 16.10.2007 07:18:27 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Totuus ja Vääryys kylpivät yhdessä. Vääryys nousi ensin vedestä ja pukeutui Totuuden vaatteisiin. Koska Totuus ei puolestaan halunnut pukeutua Vääryyden vaatteisiin, hän liikkuu alastonna. https://www.astro.fi/blog/Mirjam%252A
|
|
|
Sissell
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #50 : 17.10.2007 14:43:15 » |
|
Itse olen tuossa vuosi sitten ja siitä eteenpäin päässyt tutustumaan lähemmin Kaksosten kiehtovaan maailmaan, erityisesti miesystävän kautta. (En tiedä mistä noita kaksosia tai kaksos-vaikutteisia ihmisiä oikeen on alkanut sadella yhtäkkiä ) Enimmäkseen olen näihin moniin piirteisiin kyllä todella tykästynyt enkä varmaan vaihtaisi hetkeäkään pois Meidän suhteessa kyllä vaikuttaa välillä siltä, että itse olen useasti se epäilty Myönnän olevani aika laskelmoiva tyyppi ja välillä varsinainen juonittelija. Parhaiten valehtelen tilanteissa, jotka tulevat täytenä yllätyksenä yhtäkkiä päin naamaa. Usein olen vääristellyt asioita niin, että periaatteessa en valehtele, mutta tiedän vastapuolen käsittävän asiat kuitenkin eri tavalla (sillä tavalla kuten toivonkin). Äiti jo välillä ollessani lapsi huomautti kieroilustani. Yleensä en itse ole jäänyt koskaan kiinni, ja lapsena syyt lankesivat muiden niskoille. Olen kyllä muuttunut huomattavasti parempaan päin ja uskon kehityksen kulkevan siihen suuntaan koko ajan Ihmettelen vain mistä mahtaa nämä piirteeni johtua? Kasvatusta tai ympäristön vaikutusta ei oikein voi syyttää, sillä koko perheeni ja lähisukuni on sellaista porukkaa, joka ei osaa valehdella oikein sitten millään Eivätkä sitä edes hyväksy. Siksi olen vähän hämilläni mistä kaikki oikeen juontaa juurensa Huonoa omatuntoa ei ole juurikaan tullut usein podettua, "olihan käytökselläni hyvä syy tai tarkoitu tai ainakin sain mitä halusinkin" No mutta onneksi tosiaan asioissa tapahtunut hyvää kehitystä ja ainakin myönnän asioita.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko-Kalat Nousu-Vaaka Kuu-Oinas Merkurius-Kalat Venus-Oinas Mars-Jousimies
|
|
|
nauris
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #51 : 28.10.2007 17:46:26 » |
|
Yyh! Minä olen kyllä luotettava . Puhun paljon ,mutta katson mitä puhun. Ja olen kyllä niin rehellinen, että saan toisen valehtelunkin takia itse tunnontuskia. Tuttavapiirissä on kyllä myös erittäin lörppösuisiakin tapauksia. Hauskaa minulla aina pisaa itseni ja muiden kustannuksella : ...hallitusti ..Meitä on moneen junaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
rokokoo
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #52 : 04.11.2007 15:16:30 » |
|
No huh huh, jos olisin tämä jutut lukenut, niin enpä olisi aurinkomerkkiäni paljastanut Eiköhän se kuitenkin ole niin, että ihminen on kokonaisuus. Eheyteen vaikutavat niin ikä, syntymäkartta, kasvatus kuin henkinen kasvukin. Ja erityisesti omasta kartasta se nouseva merkki 30-ikävuoden jälkeen. Jokaisella tähtimerkillä on omat hyvät ja huonot puolet. Eiköhän tärkeintä ole kuitenkin tiedostaa omat kehitystä kaipaavat puolensa ja siten pyrkiä kasvamaan & kehittymään hyväksi ihmiseksi Kaikkea hyvää jokaiselle meille toivoo rokokoo
|
|
|
tallennettu
|
*Aurinko kaksoset; Asc kauris *Kuu, Saturnus, Chiron & Ceres kalat *Merkurius & Vesta härkä *Jupiter, Venus, kuunsolmu & Ic kaksoset *Uranus, Pluto & Mars neitsyt *Neptunus skorpioni ***
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #53 : 04.11.2007 17:34:33 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.11.2007 17:46:19 kirjoittanut Arkiviisu »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #54 : 04.11.2007 17:47:07 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #55 : 04.11.2007 18:11:56 » |
|
Juu, ei millään vakavuudella! Topikin aloittaneena vähän haluan pehmentää asiaa. Astrokursseista vasta tässä innostuneena esitin noita 'lentäviä lauseita', joita niitäkin voidaan tulkita monella lailla. Aloin ymmärtää omaa poikaani vähän paremmin, joka on kyllä aivan ihana vesseli rokkipoika-saippuakauppias-maailmanmatkaaja!
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #56 : 04.11.2007 18:12:20 » |
|
Just osuit ytimeen ... ihana IPPUSKA - oli minunkin kommentoiva
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
rokokoo
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #57 : 04.11.2007 18:46:59 » |
|
Kirjoitin kyllä vähän pilke silmäkulmassakin kommenttini. Tässä on vähän samaa kuin aikoinani tilaamassani tulkinnassa omasta syntymäkartasta. Siinä ei huikentelevuudella ollut loppua, pettäminen ja flirttailu näytti olevan päätarkoitukseni maan päällä Osaan ottaa asiat huumorilla, enkä hätkähdä pienistä. Niinpä osasin kategorioida myös tuon tulkinnan, jos ei nyt roskakoriin, niin ainakin pinon alimmaiseksi. Mutta entäs sellaiset ihmiset, jotka suhtautuvat elämään vakavammin..niille tuollainen tulkinta voi tehdä itsetunnolle/henkiselle minälle vaikka mitä vaurioita.
|
|
|
tallennettu
|
*Aurinko kaksoset; Asc kauris *Kuu, Saturnus, Chiron & Ceres kalat *Merkurius & Vesta härkä *Jupiter, Venus, kuunsolmu & Ic kaksoset *Uranus, Pluto & Mars neitsyt *Neptunus skorpioni ***
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #58 : 04.11.2007 21:35:49 » |
|
Eka kurssista mm. tämä jäi mieleeni! Yleensä kun etsitään niitä itseä tukevia ilmaisuja, niin kurssinvetäjä opetti meitä siihen, että kiinnitettäisiin aina huomio niihin heikkouksiin, myös omassa merkissä. Silloin astrologia saa enemmän merkitystä.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
selkälokki
Vieras
|
|
« Vastaus #59 : 06.11.2007 21:06:09 » |
|
Ja kyllä täällä foorumilla jokainen aurinkomerkki on saanut kuulla huonot puolensa moneen kertaan, joten kai tämäkin kestetään. terkuin hajamielinen ja muutoinkin hankala jääräpää ja läheisistä piittamaton veskari ai niin, ja koko kulmakunnan omituisin tapaus tietenkin....
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.11.2007 21:07:57 kirjoittanut selkälokki »
|
tallennettu
|
|
|
|
|