Elämänilo
|
|
« Vastaus #15 : 03.01.2008 23:27:46 » |
|
Hei Ystäväin
SIIRTYMINEN SYMBOLISEEN VOIMAAN - symbolivoima on vielä paljon yksilön voimaa syvempi ulottuvillamme oleva ymmärryksen taso - kun saamme yhteyden arkkityyppien valtakuntaan, me voimme nähdä tapahtumien fyysisten tarkoitusten ohi ja tarkastella tapahtumia jumalan suomina mahdollisuuksina kehittää tietoisuuttamme. - symbolinen havaintokyky havannoi ulottuvuutta, jota mystikot ovat kuvanneet paljon todellisemmaksi kuin fyysistä, vahvemmaksi kuin käsinkosketelvaa. Symbolisen tietoisuuden yhteyttä jumalalliseen mieleen kiusaavat harvemmat häiriötekijät kuin yksilön tietoisuuden yhteyttä. - se havaitsee korkeamman värähtelytason, jota kutsutaan ikuisuudeksi, ja voi ilmentyä upeana, sisäisenä tuntemuksena, hengellisenä heräämisenä tai jonkinlaisena psyykkisenä kokemuksena - se voi olla myös syvän henkilökohtainen suhde luontoon tai uusi luovan ilmaisun keino tai erityinen luova oivallus, läpimurto tai ratkaisu.
s. 137 jatkuu
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.01.2008 23:16:56 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #16 : 04.01.2008 14:44:06 » |
|
s. 137 jatkuu
Esimerkki symbolisesta ajattelutavasta
Oletetaan, että sinulla on juuri todettu vakava sairaus; syöpä tai keskushermoston pesäkovettuma - kummankin sairauden ennuste on pelottava
Saatuaan tällaisen taudinmäärityksen, ihmiset tuntevat järkytystä ja ehkä vihaakin, mikä on aivan luonnollinen reaktio. Lopulta uutiseen on kuitenkin reagoitava aloittamalla hoito-ohjelma, joten alat syödä lääkkeitä. Paranemisen nopeuttamiseksi saatat myös muuttaa ruokatapojasi.
Kun useampien viikkojen kuluessa et saavutakaan toivomiasi tuloksia, sisäinen äänesi alkaa esittää muuan muassa seuraavia kysymyksiä. "Miksi minulle oli pakko käydä näin? Ja miksi juuri nyt, kun kaikki alkoi olla järjestyksessä?"
Sisäinen ääni ehkä kysyy: "Miksi minä niin yllätyin siitä, että näin kävi juuri minulle? Minullehan käy aina huonosti. Minun olisi jo pitänyt tottua tähän, eikä minun todellakaan pitäisi odottaa ihmeitä."
Masennus tulee mukaan kuvaan.
Jokainen meissä kantaa sisällään jotain, joka tuntee olevansa Uhri. - joissakin meistä Uhri ilmestyy pinnalle aina kun ryhdymme läheiseen ihmissuhteeseen - toisissa Uhri alkaa puhua aina, kun heiltä kysytään mielipidettä jostain asiasta - kolmansissa Uhri hokee koko ajan mitä tulee odottaa, kun pääsee "sinne", mikä se sinne sitten onkin
Jokainen kantaa sisällään Uhria ja sen takia kenenkään ei pitäisi ottaa Uhriaan henkilökohtaisena asiana - se on vain ihmisen psyyken yleistä koostumusta
Mitä jos sinulle annettaisiin mahdollisuus kohdata tämä osa itseäsi ja päästä sen negatiivisesta vaikutuksesta kerta heitolla Ryhtyisitkö siihen?
***************
Sinun on tavattava Uhrisi kasvokkain, kohdattava Uhri tilanteessa, jossa se on kaikkein vahvimmillaan, jotta voit saada selville, mikä osa itseäsi pystyy haastamaan tämän.
Miten kohtaan sisäisen Uhrini?
Kysymys: "Saako sairauteni tuntemaan itseni uhratuksi?" Vastaus: "Kyllä, se saa minut tuntemaan avuttomaksi, saastuneeksi, voitetuksi ja kehoni pettämäksi. Se saa minut pelkäämään".
"Keskity sitten näihin tunteisiin", "älä sairauteen", sinua neuvotaan.
Anna tämän totuuden opastaa itseäsi: Älä ota haastetta henkilökohtaisesti oli se sitten sairaus, ihmissuhdetrauma tai työkriisi.
Ensimmäinen vaihe on irroittaa itsesi haasteesta ja kohdata suoraan pelot ja uhriksi itsesi tuntemisen tuntu, jotka kriisi sinussa aktivoi.
s. 137-139 jatkuu
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.01.2008 23:17:18 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #17 : 04.01.2008 15:23:22 » |
|
s. 138 jatkuu
Ryhtyisitkö siihen?
***************
Sinun on tavattava Uhrisi kasvokkain, kohdattava Uhri tilanteessa, jossa se on kaikkein vahvimmillaan, jotta voit saada selville, mikä osa itseäsi pystyy haastamaan tämän.
Miten kohtaan sisäisen Uhrini?
Kysymys: "Saako sairauteni tuntemaan itseni uhratuksi?" Vastaus: "Kyllä, se saa minut tuntemaan avuttomaksi, saastuneeksi, voitetuksi ja kehoni pettämäksi. Se saa minut pelkäämään".
"Keskity sitten näihin tunteisiin", "älä sairauteen", sinua neuvotaan.
Anna tämän totuuden opastaa itseäsi: Älä ota haastetta henkilökohtaisesti oli se sitten sairaus, ihmissuhdetrauma tai työkriisi.
Ensimmäinen vaihe on irroittaa itsesi haasteesta ja kohdata suoraan pelot ja uhriksi itsesi tuntemisen tuntu, jotka kriisi sinussa aktivoi
Toinen vaihe on kulkea suoraan näiden tunteiden sisään. Sairaus ei ole nyt ongelma ja sitä on hoettava itselle sata tai tuhat kertaa päivässä, niin usein kuin on tarpeen. Ongelma on voiman menetys, jonka sairaus sinussa saa aikaan.
Ala seuraavaksi etsiä niitä asioita, jotka saavat sinut tuntemaan vahvaksi. Tee päätöksiä, jotka tuovat voimaa järjestelmääsi. Kehitä mielikuva uskosta ja siitä mitä voit tehdä päästäksesi selkeämmin yhteyteen sisäisen henkesi kanssa. Toista itsellesi yhä uudestaan, että sairaus ei ole ongelma. Sinä kohtaat nyt itsessäsi sen osan, joka on saanut sinut tuntemaan itsesi lyödyksi ja pelokkaaksi, ja sairaus on vain keino kohdata tämä mörkö.
Sitten mieti vahvuuttasi. Juhli jokaista päivittäistä saavutustasi, oli saavutus mielestäsi sitten suuri tai pieni. Symbolisesti jokainen saavutus on suuri. Etsi vahvuuden ja heikkouden malleja, jotka ovat aina vaikuttaneet sinuun.
Kutsu heikoimmat mallit esiin, vaikka yksi päivässä jos se on tarpeen, jotta voit valita - ja tee ne valinnat.
Jokaisena päivän sisäinen Uhrisi heikkenee ja Voittaja vahvistuu.
Jokaisena päivänä tunnet syvenevää yhteyttä elämään, jota tunnet hallitsevasi, ei elämään, joka on ottanut sinut hallintaansa.
Näin sinun on tarkoitus elää, koska se saa sinut haluamaan elää * vahvistuminen saa sinut tuntemaan, että voit saada aikaan mitä tahansa.
Jonain päivänä huomaat, että et enää tiedosta Uhria. Sinulla on voimaa kohdata mitä tahansa mitä sinun on kohdattava, on se sitten uuden elämän luomista tai luopumista elämästä, joka on eletty täysin loppuun.
Näin meidän on tarkoitus tuntea itsemme, mutta tunnistaen samalla kokemuksemme universaalin persoonallisuuden. syvän henkilökohtaisesti
s. 137-140 jatkuu
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.01.2008 23:24:03 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikitosi
|
|
« Vastaus #18 : 04.01.2008 15:57:04 » |
|
Kiitos näistä Elämänilo Tarkoitus on juurrutta oma voima niin, ettei se horju jos_vaikka_mitä tapahtuisi. Käytännössä tapahtui, että jokin päivä sitten kadotin kalenterini. Aikaisemmin sellainen tapahtuma olisi vähintäänkin ärsyttänyt tai muuten sekoittanut olotilaani, aiheuttanut just niitä "miks näin piti tapahtua just nyt just mulle"-uhritunteita, mutta nyt muutaman päivän etsiskelin ja kyselin kalenterin perään, ja samalla tein suunnitelman B kaikkien tietojen uudelleen keräämiseksi. Tänä aamuna pohdin kalenterijuttua iloisena, kun oivalsin, että tämä vastoinkäyminen, vaikka kohtuullisen kokoinen olikin, ei ollut mitenkään rasittanut voimiani. Siinä samassa soi puhelin - kalenteri oli löytynyt! Tunsin kiitollisuutta elämänopetusten kuuntelun palkitsevuutta kohtaan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #19 : 04.01.2008 17:30:45 » |
|
Jatkuu s. 140
Arkkityyppien järkeily sellainen mistä tuo oli esimerkki, on kaikkein vapauttavin ajattelumuoto, jonka ihminen voi kehittää sisällään.
Yhdistettynä heimon ja yksilön voimaan, symbolinen mieli antaa ihmiselle kyvyn tulkita elämän negatiivisia haasteita ja ymmärtää, että kukin niistä on positiivinen lahja, vaikka lahja ei heti olisikaan nähtävillä.
Ajalla ei ole vaikutusta symboliseen näkökykyyn. Se on ikuinen näkökyky, joka sisältää kaiken totuuden, minkä ihmiskokemukset ovat koskaan koonneet. Kun sitä hyödyntää, voi vapaasti ammentaa suurten henkisten ja filosofisten opettajien oppeja, eikä sitä ja missä kulttuurissa he vaikuttivat, ole mitään haittaa heidän oppiensa käyttämiselle nyt.
Ihmisellä on vapaus huomata, että tämän päivän kriisit ovat yhteydessä jo menneisiin ja vielä edessä oleviin tapahtumiin ymmärtäen, että se miten hän reagoi tällä hetkellä vaikuttaa sekä menneeseen että tulevaan.
Symbolinen mieli on vahvuuden ja totuuden lähde, ja kun sen kanssa on päässyt yhteyteen, pystyy selviämään mistä tahansa. Tällaiset ihmiset pystyvät myös kokemaan heräämisen, joka on puhtaan mystillinen heille, jotka eivät ymmärrä symbolisen ja näkymättömän elämän ulottuvuuden voimaa.
Symbolinen voima on myötäsyntyinen meissä kaikissa. Se muodostaa kahdeksannen chakran ytimen.
Kahdeksas chakra on voimakeskus, joka resonoi fyysisen kehomme yläpuolella, se on puoliksi henkilökohtainen ja puoliksi yleinen ja se yrittää koko ajan houkutella meidät löytämään oman todellisen energiamme ja luonteemme. Se on meidän piilotajuinen minämme, se osa meistä, joka haluaa päästä esille ja ryhtyä tietoiseksi liittolaiseksi, ei vetämällä meidät pois hurmioituneesta yhteydestä fyysiseen elämään, vaan antamalla meille vapauden hyväksyä koko elämä vailla pelkoa, että emme ole riittävän vahvoja tuntemaan sitä kokonaisuutena.
s. 140-141
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.01.2008 23:23:40 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #20 : 04.01.2008 17:43:55 » |
|
Hei Ystäväin
JOHDATUKSEN VASTAANOTTAMINEN Jokaisesta tilanteesta, oli se kuinka haastava tahansa, voi aina etsiä tapahtuman tarkoitusta. Jossain tapauksissa tämä voi yksinkertaisesti tarkoittaa siihen luottamista, että on pakko olla olemassa jokin syy, mitä on tapahtunut ja että sitten kun ja jos aika on joskus sopiva, tarkoitus paljastuu. Se ei todellakaan ole mikään helppo reaktio saada aikaan kriisitilanteessa, varsinkaan sellaisissa elämää uhkaavissa tilanteissa jollaisia sairaudet usein voivat olla.
Juuri tämä reaktio kuitenkin antaa ihmiselle eniten voimaa ja selkeimmän johdatuksen.
Me reagoimme kriiseihin käyttämällä kolmea voimaa siinä järjestyksessä kuin olemme ne kehittäneet sekä ihmiskuntana että yksilöinä; heimo, yksilö ja symbolinen.
Tämä reaktio on automaatinen. Niin meidät on ohjelmoitu käsittelemään tilanteita.
Meidän ensimmäinen reaktiomme esimerkiksi sairauden diagnoosiin on jokseenkin samankaltainen kuin reaktiomme maanjäristykseen. Maailma jalkojemme alla on ytimiään myöten ravisteltu * jotain valtaisaa ja odottamatonta on tapahtunut ja se voi mahdollisesti muuttaa elämämme tärkeimmät osat, mukaanlukien läheisimmät ihmissuhteemme ja työmme suovan turvan.
On lähes täysin mahdotonta reagoida aivan heti positiivisesti tai nähdä heti toivon kohoavan horisontin ylle.
Niimpä me reagoimme sairauteen ensin heimon tasolla, koska meidän on ensin saatava hallintaan uhan fyysiset vaikutukset.
Meidän on myös ymmärrettävä millaisesta sairaudesta on kyse ja mitkä ovat hoitovaihtoehdot ja meidän on järjestettävä elämämme niin että voimme elää sairauden kanssa.
Kun sairauden kriisi on kulkenut heimomielen ja alempien chakrojen läpi, se yltää yksilön mieleen.
Tämä on elintärkeä ja hyvin pelottava siirtymä, koska niin kauan kuin me ajattelemme ja toimimme heimomielen sisällä, koko ryhmä osallistuu kokemukseemme ja tukee meitä.
Siirtymä yksilön mieleen aktivoi psykologiset ja emotionaaliset reaktiot, ja sen jälkeen olemme omillamme.
Kukaan muu ei voi vaientaa pelkoa, joka puhuu meille öisin, kun makaamme sängyssä pohtimassa, mitä on edessä huomenna.
Tämän pelottavan matkan keskellä tulee mahdollisuus siirtyä pois epätoivosta ja etsiä sisäistä keskustelua, josta voi kohota oivallus ja johdatusta, joka ylittää fyysisen tilanteen.
Tämä on siirtymäkohta symboliseen mieleen.
Eteneminen kolmen vaiheen kautta noudattaa tätä mallia: ......
s. 141-142 jatkuu ....
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.01.2008 23:23:19 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #21 : 04.01.2008 18:42:09 » |
|
Jatkuu s. 142 Siirtymä yksilön mieleen aktivoi psykologiset ja emotionaaliset reaktiot, ja sen jälkeen olemme omillamme.
Kukaan muu ei voi vaientaa pelkoa, joka puhuu meille öisin, kun makaamme sängyssä pohtimassa, mitä on edessä huomenna.
Tämän pelottavan matkan keskellä tulee mahdollisuus siirtyä pois epätoivosta ja etsiä sisäistä keskustelua, josta voi kohota oivallus ja johdatusta, joka ylittää fyysisen tilanteen.
Tämä on siirtymäkohta symboliseen mieleen.
Eteneminen kolmen vaiheen kautta noudattaa tätä mallia:
Heimo:
Perhe voi tarjota asennetta että "tämä sairaus koskee meitä kaikkia ja yhdessä me käymme sen kimppuun". Lääkäri voi tuode esille tiedot, miten hoidot ovat muihin vaikuttaneet ja ovatko muut parantuneet. Kaiken tämän aikana perusasenne on, että sairaus on ryhmän haaste ja keskeinen kysymys on "Miksi meille käy näin ja miten me tämän hoidamme?"
Yksilö:
Sairauden todellisuus nähdään sinä henkilökohtaisempana haasteena, joka se todellisuudessa on. Sairaus ei tapahdu "meille", se tapahtuu "minulle".
Seuraava esiin nouseva kysymys on useimmiten se kaikkein lamaannuttavin: "Mitä minä tein tämän ansaitakseni?"
Ihmisestä tuntuu, että jos hän vain tietäsi miksi näin käy hänelle, hän voisi kestää tilanteen.
Tässä vaiheessa itsesääli ja masennus voivat vallata mielen ja muodostaa aivan yhtä suuen kriisin kuin itse fyysinen sairaus.
Symbolinen:
Tämä asennoituminen voi auttaa enemmän kuin mikään fyysinen hoito: kyky reagoida symbolisesti, eikä kirjaimellisesti, siihen mitä on tapahtuu.
Sen sijaan että kysyisi: "Miksi minulle käy näin?", syvemmät ja aidoimmat kysymykset esitettäviksi ovat: "Miksi näin käy?
Mikä on tämän tilanteen tarkoitus ja mikä on paras tapa reagoida siihen".
Tapahtumat mielletään mahdollisimman persoonattomin termein ja tästä asemasta, tuona hetkenä, harkitaan, mikä voisi olla kaikkein eniten voimaa vapauttava reaktio.
Kriisi mielletään tapahtuvaksi jollekulle täysin vieraalle ja sitten mietitään, miten toista neuvoisi.
Kannattaa muistaa henkiset opetukset,että kaikelle on syynsä ja että uskomalla ja luottamalla syyn olemassa oloon voi tehdä mahdottomasta aivan mahdollista.
Tämän asenteen saavutettuaan ihminen on valmis ottamaan vastaan johdatusta ja selkeimmän oivalluksen tason. Symbolisesta ulottuvuudesta ihminen voi nähdä sairautensa koko elämänsä kontekstisssa, joka on paljon laajempi kuin se mitä jollain tietyllä hetkellä tapahtuu.
Hän pystyy tunnistamaan arkkittyyppiset mallinsa, ymmärtämään niitä ja keskustelemaan niiden kanssa, näkemällä selkeästi toistuvat haasteet, jotka ovat muovanneet elämän jatkuvaa dynamiikkaa.
Tämän prosessin kautta hän pystyy paremmin mukautumaan elämänsä siihen mysteeriin, joka hänen osakseen on tullut, koska hänelle on nyt keino, jolla saada tukea tuosta mysteeristä.
Hänen elämänsä vastauksetta jääneet osat eivät enää pidä häntä kiinni menneessä, vaan muodostavat linssin, jonka läpi voi saada selville enemmän omasta kehityksen polustaan.
Tässä ilmapiirissä aito johdatus kukoistaa. Symbolinen mieli sisältää mahdollisuuden kutistaa jokaisen pelon pelkiksi sanoiksi.
Symbolisella näkökyvyllä ihminen voi palata sairauden fyysiseen haasteeseen aseistautuneena ikuisuuden tunnulla.s. 142-143 Elämänilo
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.01.2008 23:22:56 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #24 : 05.01.2008 00:51:56 » |
|
Hei "Ystäväin"
CHAKROJEN VISUALISOIMINEN
Chakraenenergioiden visualisoiminen on hyvä keino tutustua näihin seitsemän voiman tasoon, kunhan sen suorittaa usein s. 223
ENSIMMÄINEN CHAKRA
s. 224
Hindulaisten Muladhara, joka sankritin kielellä "juurituki" Budhalaisuus pitää tätä keskusta yhteytemme maapisteenä Tämän selkärangan tyveen sijoittuvan chakran kautta virtaavat kabbalistisen Elämänpuun juuret, joihin hebreaksi viitataan nimellä shekhina Kristityssä perinteessä symbolisoi Kasteen sakramenttia * Ensimmäisen chakran energian on tarkoitus luoda meille perusta, saada meidät tuntemaan, että olemme sekä osa elämän suurta kokonaisuutta että jollain epämääräisellä tavalla yhteydessä elämän fyysiseen puoleen. Koska tämä energia on hyvin suorassa yhteydessä fyysiseen elämään, koska se saa voimaa ja antaa voimaa yhteyksiin ulospäin, sitä pidetään naiselllisena voimana
* Kun me emme tunnusta tätä yhteyttä tai kun muutoin loukkaamme sitä vastaan, koemme ensimmäisen chakramme varjopuolen. - meidän tasapainomme järkkyy, meillä on vaikeuksia olla mukana fyysisessä maailmassa, me emme saa asioita tapahtumaan niin kuin haluaisimme ja meidän luovat kokeilumme epäonnistuvat ja saavat aikaan turhautumista. * Toinen ensimmäisen chakran varjopuolen aspekti on kyvyttömyys löytää tästä maailmasta paikka, joka "tuntuisi kodilta". Ihmiset, joilta puuttuu tietoinen yhteys ensimmäiseen chakraan, pitävät usein monia näkemiään paikkoja kauniina, mutta mikään ei tunnu lukkiutuvan heidän järjestelmiinsä sillä tavoin, että haluavat asettua sinne asumaan. - he kaipaavat paikkaa johon asettua ja yhteisöä, johon kuulua, mutta he lopulta kenties valitsevat jonkin alueen kodikseen, jokin heidän yhteydessään tähän paikkaa tuntuu aina epätäydelliseltä.
Ensimmäisen chakran Tulen sytyttäminen - lue kirjasta: 226-227
Chakrat jatkuu ...
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.01.2008 23:20:01 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #25 : 05.01.2008 14:33:03 » |
|
TOINEN CHAKRA
s. 227
Hindulaisuuden Swadisthana, tarkoittaa "luovan naiseuden asumusta" Hebealaisessa peristeessä nimellä jesod Kabbalistisessa perinteessä tätä keskusta pidetään yleensä miehisenä, luomiselle elintärkeän aktiiviivisen fyysisen energian symbolina - annetaan sekä saadaan selvää elämänvoimaa, joka lähtee ja tulee seksuaalisuuden kautta - keskityy kehossa sukupuolielinten alueelle Kristyssä peristeessä symbolisoi Ehtoollisen sakramenttia
* Kuten ensimmäinen charka tämäkin energiakeskus on magneettinen linnake. - sen tarkoitus on houkutella muita luoksemme ja meitä muiden luo Me muodostamme kahdenkeskeiset suhteet tämän energian avulla ja me löydämme sen kautta sekä kumppaneita että vihamiehiä. * Toinen chakra on vaistojemme ydin. - se aktivoi seksuaaliset halumme, varoittaa meitä vaaroista joita emme fyysisesti näe, ja tarpeen vaatiessa tuo meille tietyn määän fyysistä vahvuutta, joka ylittää normaalit kykymme. * Näistä syistä toista chakraa voi pitää selviytymiskeskuksena. - se luo fyysistä elämää ja suojelee sitä.
* Toisen chakran varjopuoli kehittyy, kun me uppoamme aggressioon, vihamielisyyteen, koston tai himon tunteisiin tai kun me jatkuvasti muistelemme petoksia, fyysistä vakivaltaa tai seksuaalista hyväksikäyttöä. - tämä mieliala voi saada aikaan monia häiriöitä mukaanlukien impotenssia - sekä seksuaalista impotenssia että kyvyttömyyttä saada aikaan vetovoimaa kahdenkeskeisissä suhteissa. - liika keskittyminen negatiivisiin tunteisiin voi saada aikaan sen, että emme ehkä pysty ylläpitämään värähtelevää yhteyttä heihin, joiden kanssa meillä on henkilökohtainen suhde, koska energiamme valuu tyhjiin nopeammin kuin saamme sitä lisää.
Toisen chakran Tulen sytyttäminen - lue kirjasta: 228-229
Chakrat jatkuu ...
|
|
« Viimeksi muokattu: 11.01.2008 22:06:11 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #26 : 05.01.2008 15:03:07 » |
|
KOLMAS CHAKRA
s. 229
Sisältää kaksi voimaa, jotka ovat keskeisiä hengillemme; - hod, joka edustaa rehellisyyttä, - netsah, joka symboloi kykyä kestää Hindulaisten Manipurana, tarkoittaa "hohtavan jalokiven kaupunkia" Kristityssä perinteessä symbolisoi Konfirmaation sakramenttia
* Itsetunto, itsensä kunnioittaminen, loukkaamattomuus. Itsensä kunnioittaminen on tarpeen, jotta yleensä voi parantua. Sen puute tai epärehellinen luonne ovat jo itsessään sairaus. - kun meiltä puuttuu kestävyyden, rehellisyyden, kunnian ja itsetunnon perustuvat henkiset määreet, fyysisen kehon parantaminen muodostuu kaksinaiseksi haasteeksi.
* Kolmannen chakran varjopuolelle siirtymisen tuntee helposti: se tulee häpeänä, riittämättömyyden tunteena, itsetietoisuutena ja muiden pelkäämisenä. - negatiiviset tunteet kuluttavat energiaa, jota tarvitaan paranemiseen. - tässä kohdin täytyy harkita, mikä vie pohjan kestävyyden ja rehellisyyden alta, missä energiavuoto tapahtuu. Rehellisyys ei ole ainoa tapa, jolla käyttäydytään muiden kanssa - se on tapa, jota noudattaen käyttäydytään myös itseä kohtaan. Pystymmekö sitoutumaan itseemme ja pitämään sitoumuksen rehellisesti? Voimmeko me luvata itsellemme muuttavamme omaan käytöstämme (kolmannen chakran oppi) ja pitävämme lupauksen? Pystymmekö me kestävyyttämme kasvaattaaksemme omaksumaan elämäntavan muutoksen ja sietämään uuden polun noudattamisen aiheuttaman epämukavuuden? Pystymmekö me tarkastelemaan itseämme ja tuntemaan ylpeyttä omasta kunniakäsityksestämme?
* Kaikki chakrat esittävät tärkeää roolia paranemisessa, mutta kolmas chakra sisältää kestävyyden energian - voiman jatkaa loppuun saakka. - itselle tehty lupaus jaksaa loppuun asti on tavallaan paranemishaasteen selkäranka.
* Omistautuminen minälle antaa kyvyn kestää sellaista, mikä voi tuntua psyykkisesti, emotionaalisesti ja fyysisesti mahdottomalta. - sitoutuminen paranemiseen on henkisen kunnian ja itsekunnioituksen asia ja siten se heijastaa sitä, kuinka pyhänä ihminen omaa elämäänsä pitää. * Sitoumuksen ylläpitäminen - päivä päivän ja tunti tunnin perään, aktiivisesti ja passiivisesti, unissa ja ajatuksissa - luo itsetunnon ja itsensä tiedostamisen vahvuutta.
Kolmannen chakran Tulen sytyttäminen - lue kirjasta: 230-231
Chakrat jatkuu ...
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.01.2008 23:19:18 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #27 : 05.01.2008 15:26:31 » |
|
NELJÄS CHAKRA
s. 231
Hebrean kielen tif eret, symbolisoi harmonian ja kauneuden energiaa Hindulaisten Anahata, joka tarkoittaa "ei tukossa" (virtaa luomisen puhdasta energiaa) Kristilnuskossa symbolisoi Avioliiton sakramentti - avioliittoa toisen kanssa, mutta myös sisäistä kehon, mielen ja hengen liittoa
* Tämä chakra toimii välittäjänä alempien kolmen ja ylempien kolmen chakran välillä - sydämen kautta mielen on tarkoitus kanavoida toimet, joita se valvoo, ja sydän välittää myötätuntoa ja huomiokykyä enemmän fyysisesti orientuneiden chakrojen hallitsemiin vaistomaisiin perustunteisiin, energioihin ja toimiin. - sydänkeskuksen energia myös kohtottaa meidät fyysisestä maailmasta suorempaan yhteyteen sisäisen maailmamme kanssa, varsinkin sen suhteen miten ymmärrämme rakkautta.
* On lähes mahdotonta erehtyä todellisen rakkauden voimasta, sillä se on meidän puhtain yhteytemme elämänvoimaan - se on kaikkein voimakkain voima, joka kauttamme kulkee - me kaikki tiedämme, miltä tuntuu tunne, että meitä ei rakasteta - olemme kokeneet sen joko silloin kun olemme menettäneet jonkun, jota rakastamme tai huomatassamme, että jokin ihmissuhde ei olekaan meille paras mahdollinen - tämä puute aiheuttaa erittäin suuren vuodon energiajäjestelmässä.
* Itsekäs rakkaus ja omistushaluisuus kuluttavat energiaamme. - kun me rakastamme jotakuta tai jotain ehdollisesti, me häiritsemme tämän avokkaan tunteen vapaata virtaa, joka ilmaistaan Anahatan symbolisessa takoituksessa "ei tukossa".
Rakkauden varjopuoli ja sen energia ilmentyvät katkeruutena, mustasukkaisuutena ja anteeksiannon puutteena - nämä varjotunteet haittaavat myös kykyämme rakastaa ja kunnioittaa omaa itseämme - ne estävät meiltä sisäisten energioidemme symbolisen avioliiton ja valan rakastaa, kunnioittaa ja suojella emotionaalista energiaamme.
Neljännen chakran Tulen sytyttäminen - lue kirjasta: 233-234
Chakrat jatkuu ...
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.01.2008 23:18:56 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #28 : 05.01.2008 15:48:50 » |
|
VIIDES CHAKRA
s. 234
Hindulaisuuden viides energiakeskus tuo vishuddhan, joka tarkoittaa "puhdistettua", energian Budhalaisuudessa viides chakra edustaa "oikeaa puhetta", mikä sekin viittaa kykyymme puhua rehellisesti Tämä chakra sisältää hebrealaisen hesedin ja gevuran voimien energian - hesed edustaa suuruutta ja rakkautta, kykyämme puhua rehellisesti muille ja muista, ja sitä kuinka arvostamme totuuden voimaa. - gevura symboloi oikeaa tuomiota ja sen enegia kukoistaa, kun me arvotelemme muötätuntoisesti emmekä käytä väärin valtaamme tuomita toisia kovasti ja epärehellisesti. Hebrealaisen hesedin ja gevuran voimien energia - hesed edustaa suuruutta ja rakkautta, kykyämme puhua rehellisesti muille ja muista ja sitä kuinka arvostamme totuuden voimaa - gevura symbolisoi tuomiota ja sen energia kukoistaa, kun arvostelemme myötätuntoisesti, emmekä käytä väärin valtaamme tuomita toisia kovasti ja epärehellisesti - oikea puhe ja rehellisyys kannustavat muita ja vahvistavat omaa energiajärjestelmäämme Kristityssä perinteessä symbolisoi Syntien tunnustuksen sakramenttia, jossa puhdistaudumme virheistämme tunnustamalla avoimesti ilman syyllisyyttä tai kieltoa
Viidennen chakran Tulen sytyttäminen - lue kirjasta: 235-237
Chakrat jatkuu ...
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.01.2008 23:18:30 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #29 : 05.01.2008 17:24:21 » |
|
KUUDES CHAKRA
s. 237
Kuudennen chakran symboliikka paljastuu hindujen sanasta ajna, joka sankiitin kielellä merkitsee "käsky". Ajna edustaa kykyä nähdä selkeästi ja myötätuntoisesti ja sitä symboloi kolmas silmä. Kabbalainen vastine on pari bina, joka yhdistetään ihmisen rajallisen järjen jumaluuden ymmärtämiseen, ja hokhma, joka symboloi kykyämme kutsua jumaluuden viisauden voimaa opastamaan havaintojamme. Ymmärryksen symbolisella tasolla kristittyjen Papiksi vihkimisen sakramentti kertoo meille, että me kukin esitämme tärkeää roolia elämän kehittymisessä tällä planeetalla, huolimatta siitä miten tuo rooli ilmenee fyysisellä tasolla - työmme voi vaikuttaa merkityksettömältä sosiaaliselta kannalta ja ja sen pohjalta ehkä päättelemme virheellisesti, että olemme henkisestikin merkityksettömiä - silti jokainen elämämme osa on arvokas omalle elämällemme kokonaisuutena ja maailmankaikkeudelle
* Symbolisesti meidän on kuitenkin tarkoitus vastata kutsuun palvella - meidän täytyy vihkiä itsemme tehtäväämme ja hyväksyä, että elämämme on mielekästä, vaikka me emme koskaan voi tietää, minkä lisän juuri me itse kokonaisuuteen tuomme.
* Kuudennen chakran varjopuoli on itsensä epäileminen ja vahingollinen vertaaminen muihin - kun me emme enää ymmärrä omaa arvoamme, meidän tasapainomme järkkyy ja alamme tarkkailla muita vihamielisesti, kateellisesti ja negatiivisesti tuomiten. * Nämä tunteet uhkaavat terveyttämme ja meille syntyy tunne, että "emme pääse minnekään". Me sokeudumme kaikelle sille, minkä voimme osaltamme antaa muiden elämään, ja menetämme symbolisen näkökyvyn.
Kuudennenen chakran Tulen sytyttäminen - lue kirjasta: 238-239
Chakrat jatkuu ...
|
|
« Viimeksi muokattu: 09.01.2008 23:18:08 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
|