Sun73
|
|
« Vastaus #45 : 24.10.2007 21:45:14 » |
|
Kävin haistelemassa Aqua di gio ja Truth naisten tuoksuja kaapillani ja tykkään kanssa niistä ite kovasti..May be
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #46 : 25.10.2007 18:34:46 » |
|
Härkäiseni on ihastunut juuri viime viikolla DKNY:n miesten uusimpaan, siihen omppu-pullo tuoksuun, jonka parempaa nimeä en muista.
Tuoksu on raikas, mutta siinä on jokin viettelevä juju, tai sitten se vain tuoksuu niin hyvälle juuri hänellä. :
Härkä-mieheni käyttää alinomaan vain raikkaita tuoksuja, mutta käyttää iltaisin mausteisimpia. Hän tykkää minulla myös mausteisista tuoksuista, vaikka itsekin kallistun enimmäkseen raikkaiden ja kevyiden tuoksujen puolelle.
Vaaka-mieheni käyttää Bvlgarin jotain raikasta tuoksua päivisin ja vaihtelee sitä jonkun Hermésin tuoksun kanssa, joista kumpaankaan en ole tehnyt pullo-tuttavuutta. Vaaka-mieheni mieltymykset ovat täysin erilaiset kuin Härkäni, mutta onhan heillä 10 vuotta ikäeroakin ja jotenkin tuntuisi hassulle, jos he tuoksuisivat toistensa tuoksuille.
Molemmat mieheni, Vaaka että Härkä rakastavat ylläni Estée Lauderin Pleasures Intensestä ja Chanel Allure Sensuellesta. Liimautuvat korvan juureeni kiinni. :
Molemmat pullot menevät aina tyhjiin nopeasti.
Käytän päivä-aikaan Estée Lauderia sen keveyden ja raikkauden vuoksi (vaihtelen kyllä Eau de Cartierin kanssa) ja Chanelia iltaisin, kun pitää olla tyrmäävämpi.
Mielestäni voimakkaat ja mausteiset tuoksut kuuluvat ilta-menoihin. Työpaikalla ja päivä-aikaan ne ovat jotenkin ristiriidassa athmosfäärien kanssa ja aiheuttavat enemmänkin päänsärkyä, kuin mielihyvää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sun73
|
|
« Vastaus #47 : 26.10.2007 08:44:51 » |
|
jaahas täytyypäs käydä haistelemassa tänäin miesten tuoksuja ostoskekuksessa Jokin raikas tuoksu olisi ihana, mieheni ei ite nyt niin tartte siitä tykätä, kunhan mä tykkään se on pääasia Mä oon käyttäny päivisin E Lauderin Pure White Linen, kevyt tuoksu, ostin summassa lentokoneesta ja se sopikin mulle
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #48 : 26.10.2007 10:06:55 » |
|
Kävin haistelemassa Aqua di gio ja Truth naisten tuoksuja kaapillani ja tykkään kanssa niistä ite kovasti..May be Kappas, no sehän sattui!
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #49 : 26.10.2007 12:40:13 » |
|
Molemmat mieheni..
Ihailen tuota rohketta ja vapautta omiin valintoihin Eikös niillä entisillä amazoneillakin ollut .... : JA - kanarialaisilla
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Milona
|
|
« Vastaus #50 : 26.10.2007 19:58:38 » |
|
Hei, tytöt, eikös tämä Sashan miesjuttu jo ole käsitelty niin moneen kertaan....!? Ja Sashallehan on se ihan oma ketjunsa. Mutta jos tuoksuihin palataan niin itse pidän kovasti Salvador Dalin tuoksuista. Eniten (olen käyttänyt vuosia) Lagunasta. Se on minun päälläni sopivan raikas mutta kuitenkin vähän mausteinen. Ja ne pullotkin ovat niin kauniita että niillä saa koristeltua kylppärin
|
|
|
tallennettu
|
usko enemmän, tavoittele tarkemmin
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #51 : 26.10.2007 20:32:06 » |
|
Yep! Tässä linkki, minne voi käydä itkemässä, nauramassa, valittamassa, huutamassa, kiukuttelemassa and what ever kaikista miehistäni, elämän tyylistäni, persoonastani jne. jos elämäni ei ole kuin sinun tai muiden.
https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=19999.0
Minä en ole pitkään aikaan törmännyt Salvador Dalin tuoksuihin, mutta pullot ovat jääneet mieleen. Tuoksut muistaisin aika makeahkoksi?
Nyt on jo jonkun aikaa ns. vintage-tuoksut tulleet takaisin. Esim. Chanelin nr.5 ja legendaarinen YSL:n Paris, joka oli pitkään äitini suosikki ja minun teini-iän tuoksu.
Jos joku tietäisi sellaisen tuoksun kuin Lumiére (en ole varma oikeinkirjoituksesta) lähes 20 vuoden takaa, onko sitä vielä jostain saatavissa, olisin tiedosta onnellinen.
Kyseeseen tuoksuun liittyy niin kaunis muisto. Olin noin 11-12 vuotias ja äitini otti minut ensimmäistä kertaa kosmetologille. Sain kasvohoidon ja meikin ja äiti osti ensimmäiset omat meikkini ja kosmetiikkani minulle. Kasvovoiteen, ripsivärin, huulikiillon ja tuon kyseisen tuoksun.
Sitten menimme cafeteriaan, aurinko paistoi helmikuussa kirkkaasti ja tilasimme kahvia ja söimme kinuskikakkua.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
julyette
Vieras
|
|
« Vastaus #52 : 27.10.2007 02:54:30 » |
|
Jos joku tietäisi sellaisen tuoksun kuin Lumiére (en ole varma oikeinkirjoituksesta) lähes 20 vuoden takaa, onko sitä vielä jostain saatavissa, olisin tiedosta onnellinen. Ranskalaisella, ihanalla Rochasilla on ainakin kukkaistuoksu Lumiere Perfume tai Lumiere for Women, jota saa vieläkin. Se alunperin lanseerattiin 80-luvun alussa. Tuoksussa taitaa olla ainakin bergamottia, freesiaa ja santelipuuta. Suomesta sitä ei ole saatavilla mutta sieltä Wienistä todennäköisesti löytyy.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Milona
|
|
« Vastaus #53 : 27.10.2007 12:00:10 » |
|
Tuosta Sashan lapsuudenmuistosta tuli mieleen omani: Äiti oli ostanut vähistä rahoistaan Chanel 5-tuoksun ja piti sitä pulloa aarteenaan ja minä tyttöhän (olin ehkä 4-5v) tietysti halusin kokeilla aarretta ja lorautin koko pullon päälleni Äiti suuttui VALTAVASTI ja sain pienen ikäni kuulla kun olin tuhonnut hänen aarteensa No, aikuisena sitten olen kovasti yrittänyt korvata asiaa pitämällä hänet sekä siinä että muissa tuoksuissa Mutta Chanel 5:sta muistan vieläkin äitini.
|
|
|
tallennettu
|
usko enemmän, tavoittele tarkemmin
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #54 : 27.10.2007 14:05:45 » |
|
Tuostapa tuli mieleeni, kun murkkuna koulussa minulla oli mukana äidiltäni saatu ihana parfyymi, pieni pullo mutta melkein täysi - nimeä en muista. Eräs poika luokaltani sen nähdessään tahtoi sitä hiuksiinsa. Lorautin vähän ja hän pyysi lisää siihen asti kunnes pullo tyhjeni Chanel 5 I love Kerran erään baarin drinkkijonossa takanaoleva mies halusi välttämättä maksaa juomani, koska tuoksuin NIIIN hyvälle
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #55 : 27.10.2007 17:57:34 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #56 : 27.10.2007 18:39:59 » |
|
Chanel 5 I love Kerran erään baarin drinkkijonossa takanaoleva mies halusi välttämättä maksaa juomani, koska tuoksuin NIIIN hyvälle Tuo tuoksu on mielestäni parfymien Einstein ja aatelinen ja ehdoton suosikkini myös! Einstein siksi, että se tuoksu-sekoitus, mistä se parfym koostuu, on niin älykkäästi tehty miehille, että ne sekoaa siitä oitis.
Ko. olevan parfymin resepti on kuulema erittäin varjeltu salaisuus, jota pidetään enempien lukkojen takana kuin monia kruunun jalokiviä maailmassa. Olen törmännyt jäljitelmiin, mutta niistä puuttuu "se jokin".
Chanelin Allure Sensuellissa on "jokin sama" kuin Chanel No.5:ssa, mutta se ei ole niinkään pohjatuoksussa, vaan jossain ns. ensituoksun ja keskituoksun välillä ja miehet käyvät ihan kuumana myöskin siitä tuoksusta.
Kumma kyllä, Chanelin Alluere, siis pelkkä Allure, ei saa ainakaan minulla sellaista reagtiota aikaan ja en edes pidä Alluresta, mutta Allure Sensuellista taas ihan täysillä.
Chanel No 5 oli vielä jokin aika sitten ns. matami-tuoksu, mutta nyt se on saanut uuden tulemisen, kuten myös aika monet klassikot ja vintage-tuoksut ja nuoret naiset käyttävät niitä kaikissa muodin suurimmissa mekkoissa, kuten Milano, Moskova ja Pariisi.
Myöskin drinkeissä on huomattavissa sama ilmiö. Kaikki vanhat "drinkit" 10- 20-30-40 -ja 50 luvuilta ovat myyntilistojen kärjessä.
Jos haluat olla todella chic, niin juot ainoastaan Rémy Martinia, Dom Pérignonia tai Disaronno Orginalea, eli Amarettoa ja niitä ei sekoiteta tai mixata mitenkään tai mihinkään.
Ainoastaan orginellia kaikessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #57 : 28.10.2007 13:13:26 » |
|
Minä en tiedä Chanelista mitään, täytyy myöntää! ...köyhä maalaistyttö, syntisen viulunsoittajan tytär, naapurissa palvaamo, muistissa verta vuotavat ruhot.... ...mutta äidin puutarhassa kasvoivat ruusut ja ihanat tuoksuvat resedat, jos tiedätte. Äidin hajuvesi oli Tosca. Näin kerran markkinoilla niitä pulloja, piti ostaa yksi kun sydämessä sykähti ja tuoksusta muistin äidin. Äidin tuoksuja lisäksi vaaleanpunaiset pastillit ja anislikööri.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Pallaskissa
|
|
« Vastaus #58 : 28.10.2007 13:46:25 » |
|
Minulle Chanel nro 5 oli lievästi järkytys, kun sitä ensimmäisen kerran aikuisena nuuhkaisin. Mummoni tuoksui siltä
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #59 : 28.10.2007 16:34:40 » |
|
Äidin hajuvesi oli Tosca. Nuoruuteni muistot liittyvän tuohon ekaan "hajuveteeni" - vieläkö sitä jostain saapi?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|