metsätonttu
Vieras
|
|
« : 30.12.2005 20:37:11 » |
|
Otetaanpa tässä uudelle vuodelle jotakin purtavaa ja purettavaa. Nimittäin TUNTEET !!! Astrologi-Seppo teki nimittäin minulle aivan hurjan luonneanalyysin tunteineni kaikkineni. Miten ihmeessä sitä on yleensä selvinnyt elämässä! Mihin tunne teitä kuristaa, lyö, jää jäytymään? Miten sitä purkaa, ymmärtää? Jotkut sanoo, että 'järki se on mikä jyllää'. Minä sanon, että 'tunteet ne siellä enemmän'. On järkevää kun kahmit rahaa, mutta on järjetöntä esim. rakastaa. Tunteet arvomitoissa on aina alapäässä. Kuka uskaltaa ne nostaa arvoonsa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
eckert
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #1 : 30.12.2005 20:42:34 » |
|
NIINPÄ! Ihmissuhteiden kanssa etenkin sitä joutuu kamppailemaan järjen ja tunteiden kanssa... Minun elämässä pyörii ihminen; järjellä ajatellen tiedän että suhteesta ei yksinkertaiseti mitään tule mutta tunteet tekevät jatkuvasti tepposet... Ei helppoa ollenkaan!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
taiska
|
|
« Vastaus #2 : 30.12.2005 20:56:22 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen Egyptiläinen: Isis Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko Druidi: Pähkinäpensas Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
|
|
|
CorvusLeonis
Vieras
|
|
« Vastaus #3 : 30.12.2005 20:56:52 » |
|
Tunteet? Joo, joskus iskee sellaisia kiusallisia tiloja... tiättekste tekisi mieli vaikka suuttua jostain koska jokin sanoo että tilanne saattaisi periaatteessa olla loukkaava, mutta se on hyvien tapojen vastaista ja muutenkin sopimatonta joten en voi, ja sitten ottaa päähän niin pirusti että vaihdan puheenaihetta tai menen pois. Todella yleinen on just tämä, että nyt mulle riitti ja menen tekemään jotain rakentavaa kuten nostamaan punttia. Joo ja suhteista ei tule pidemmän päälle juuri mitään, en tykkää joutua kohtaamaan toisen vuodatusta ym. ja yleensä en vaan näe mitään järkeä nähdä vaivaa suhteiden ylläpitämiseksi jos järkipohjainen merkitys menee (tunteen varassa en niitä edes aloitakaan.)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
taiska
|
|
« Vastaus #4 : 30.12.2005 21:03:25 » |
|
CorvusLeon olen elänyt suhteessa lähemmäs 30 vuotta eikä minun ole kyllä koskaan tarvinnut mitään "vuodattaa" .Tunteet ovat eleissä, teoissa ja ilmapiirissä esim. nauravissa silmissä .... ihanaa
|
|
|
tallennettu
|
Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen Egyptiläinen: Isis Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko Druidi: Pähkinäpensas Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #5 : 30.12.2005 23:02:02 » |
|
Tunteet? Joo, joskus iskee sellaisia kiusallisia tiloja... tiättekste tekisi mieli vaikka suuttua jostain koska jokin sanoo että tilanne saattaisi periaatteessa olla loukkaava, mutta se on hyvien tapojen vastaista ja muutenkin sopimatonta joten en voi, ja sitten ottaa päähän niin pirusti että vaihdan puheenaihetta tai menen pois. Todella yleinen on just tämä, että nyt mulle riitti ja menen tekemään jotain rakentavaa kuten nostamaan punttia. Joo ja suhteista ei tule pidemmän päälle juuri mitään, en tykkää joutua kohtaamaan toisen vuodatusta ym. ja yleensä en vaan näe mitään järkeä nähdä vaivaa suhteiden ylläpitämiseksi jos järkipohjainen merkitys menee (tunteen varassa en niitä edes aloitakaan.) CorvusLeonis, etkä sinä ollutkin se rohkea strippari galaksien palatsissa? Ne olivat hienot juhlat ne! Mutta mitäs piilottelet, olet yhtä kehno purkaan tunteita kuin vastaanottamaan toisen (Oletkos kateellinen, kun toinen osaa purkaa ?). Uskallatko sanoa toiselle: "Sinä loukkasit nyt minun tunteitani"? Tai 'saanko kertoa miltä minusta tuntuu'?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #6 : 30.12.2005 23:03:48 » |
|
Teksti on lainattu Tommy Hellstenin kirjasta: ELÄMÄN PARADOKSIT - sitä saat mistä luovut- lukemisen arvoinen kirja - Ihminen luo itselleen O M A V O I M A I S E N T U R V A N kun ei voi hyvin eli ei koe saavansa r a k k a u t t a [/b] Yksi tekee sen MATERIAALIN avulla,
toinen tukeutuu TIETOON,
yksi tarttuu TOISEEN IHMISEEN,
joku hakee avun USKONNOSTA,
moni vetää KILTIN roolia,
jollekin tämä tapahtuu TEKEMISEN KAUTTA; tekee aina samoja asioita ja asioita samalla tavalla,
yksi keksii elää SITTEN KUN ... aikaa,
KIIREEN IHMINEN taas luo, ettei todellisuutta tarvitsisi kohdata,
jollekin meille sopii muuttuminen TÄYDELLISEKSI,
ja jollekin toiselle ryhtyminen NÄKYMÄTTÖMÄKSI,
voi elää myös MUIDEN ELÄMÄÄ, jottei tarvitse elää omaansa,
MUIDEN HOITAMINEN on yksi tapa,
tai sitten
MINULLA EI OLE ELÄMÄÄ,
EI TUNTEITA EIKÄ OMIA TARPEITA,
joku löytää turvansa PÄIHTEISTÄ eli vaihtaa läheisyyden kokemisen mielihyvän kokemiseksi Teemme itse elämästämme sellaisen, että meidän on mahdotonta elää S Y V Ä Ä E L Ä M Ä Ä tämä puolestaan johtaa I D E N T I T E E T I N M E N E T T Ä M I S E E N [/b] - ihminen ei löydä i t s e ä ä n, todellista identtiteettiään ja elämäänsä muualta kuin s y v y y d e s t ä ä n
- jos haluaa elää hyvä elämä, hänen on elettävä hyvä elämä
- ihmisen s y v y y s on hänen sísällään
SYVÄN ELÄMÄN PUUTTUMISTA
EI VOI KOMPENSOIDA
ULKOISELLA ELÄMÄN YLIKOROSTAMISELLA Elämänilo
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #7 : 30.12.2005 23:04:07 » |
|
CorvusLeon olen elänyt suhteessa lähemmäs 30 vuotta eikä minun ole kyllä koskaan tarvinnut mitään "vuodattaa" .Tunteet ovat eleissä, teoissa ja ilmapiirissä esim. nauravissa silmissä .... ihanaa Taiska, suo anteeksi, nyt menee vähän ohi, mutta tuo 'vuodattaa'. Mitä se sinun mielestäsi on?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #8 : 30.12.2005 23:11:34 » |
|
Elämänilolle toivon avoimuutta ja rohkeutta selvittää ne tuhannet tunteet, joita olen hänen sanojensa takaa lukenut! Toivon, että kaikki voimme tukea toisiamme! Toinen hyvä kirja, joka oli ystäväni suurimpia tukiesineitä hänen taistelussaan, oli 'Tietoisuus on voimaa', kirjoittajasta en ole varma oliko Sanya Roman vai se toinen...joku varmasti muistaa. En voi mitään, tunteileva rapu ja paljon muuta kun olen, alan nyt kokea kaikkien em. tunteet. Mutta ei huoli. Jotenkin uskon, että kun toiset tunteilee, siinä purkautuu omiakin. Jotenkin se helpottaa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
faust_
Vieras
|
|
« Vastaus #9 : 30.12.2005 23:17:48 » |
|
Surkeasti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
taiska
|
|
« Vastaus #10 : 30.12.2005 23:21:21 » |
|
"vuodattaa" oli lainaus Corvus Leonin sanoista ja minulle se tuo eittämättä mieleen sellaisen ihmisen joka purkaa tunteitaan ns. "vuodattamalla". Voitko ymmärtää paremmin ?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #11 : 30.12.2005 23:24:23 » |
|
Niin. Ymmärrän, että vuodatus voi olla esim. kyynelehtimistä, puhumista omista tunteistaan eli purkautumista. Pitäisi siis kysyä Corvus Leonilta samaa. Siis miksi vuodattamisella on jotenkin negatiivinen leima? Miksi sitä ei kestä, jos toinen vuodattaa?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #12 : 30.12.2005 23:37:50 » |
|
Tunteet? Joo, joskus iskee sellaisia kiusallisia tiloja... tiättekste tekisi mieli vaikka suuttua jostain koska jokin sanoo että tilanne saattaisi periaatteessa olla loukkaava, mutta se on hyvien tapojen vastaista ja muutenkin sopimatonta joten en voi, ja sitten ottaa päähän niin pirusti että vaihdan puheenaihetta tai menen pois. Todella yleinen on just tämä, että nyt mulle riitti ja menen tekemään jotain rakentavaa kuten nostamaan punttia. Joo ja suhteista ei tule pidemmän päälle juuri mitään, en tykkää joutua kohtaamaan toisen vuodatusta ym. ja yleensä en vaan näe mitään järkeä nähdä vaivaa suhteiden ylläpitämiseksi jos järkipohjainen merkitys menee (tunteen varassa en niitä edes aloitakaan.) CorvusLeonis, etkä sinä ollutkin se rohkea strippari galaksien palatsissa? Ne olivat hienot juhlat ne! Mutta mitäs piilottelet, olet yhtä kehno purkaan tunteita kuin vastaanottamaan toisen (Oletkos kateellinen, kun toinen osaa purkaa ?). Uskallatko sanoa toiselle: "Sinä loukkasit nyt minun tunteitani"? Tai 'saanko kertoa miltä minusta tuntuu'? Oikeastaan, Corvus Leonis, minun pitää pyytää sinulta anteeksi! Et ole suinkaan kehno purkamaan mitään. Sinähän kerroit hienoja asioita. Uskalsit puhua juttuja, johon varmaan moni yhtyy. Kiitos sinulle!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #13 : 30.12.2005 23:44:47 » |
|
Elämänilolle toivon avoimuutta ja rohkeutta selvittää ne tuhannet tunteet, joita olen hänen sanojensa takaa lukenut! Toivon, että kaikki voimme tukea toisiamme!
Toinen hyvä kirja, joka oli ystäväni suurimpia tukiesineitä hänen taistelussaan, oli 'Tietoisuus on voimaa', kirjoittajasta en ole varma oliko Sanya Roman vai se toinen...joku varmasti muistaa.
Kiitos "metsätonttu" L A P S U U S H A N se noiden tunteiden takana on.- alkoholisti isä -> vanhempien ero; olin isän tyttö -> HYLJÄTYKSI TULEMISEN TUNNE - äiti väsynyt 4-lapsen kanssa -> MIELLYTTÄMÄLLÄHÄN siitä selvisi sekä olemalla mahdollisimman KILTTI ja NÄKYMÄTÖN L A P S I - mummo vihasi minua ja HAKKASI -> vihaani mummoa kohtaan en tuonut julki - sanoin kyllä Justiinaksi ja sain TUKKAPÖLLÖÄ ja SELKÄÄNI, mutta uskalsin sanoa P a t o u t u n e e t V I H A N T U N T E E T aiheuttavan sen, että ihminen M A S E N T U UKun on hukannut oman identiteettinsä, sen löytäminen vie aikaansa
- mielestäni olen nykyisin hyvin sen löytänyt -
- pyrin olemaan OMA AITO ITSENI - en esitä enää sitä IKUISTA ROOLIA, jota olen koko elämäni ajan tehnyt
- monia kursseja olen tämän asian myötä käynyt ja apua saanut Elämänilo
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.07.2006 16:22:09 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
taiska
|
|
« Vastaus #14 : 30.12.2005 23:46:40 » |
|
Ehkä se että kaikki eivät kestä ns. vuodatusta eli tunteista puhumista sen paremmin myönteisessä kuin kielteisessäkään muodossa johtuu siitä että kaikki eivät koe sitä tarpeelliseksi ja varsinkin jos ajattelee järkiperäisesti, niin monesti se ns. vuodatus itsestään selvistä asioista tekee jopa kipeää tai saa ihmisen joka ei niin ajattele aivan sekaisin .Näin minä olen asiasta ajatellut, koska tiedän paljon ihmisiä jotka tunteista puhuttaessa sanovat :"Anna olla, en halua puhua siitä !"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|