Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Naisista ja naisten "vaivoista"  (Luettu 9624 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2400


oinas, asc jousimies


Profiili
« : 18.10.2007 22:26:48 »

Nyt on pakko kääntyä tänne näin höpsön asian kanssa  Wink Tahtoisin kuulla kokemuksia kierrukoista, hormooni lähinnä mutta saapi pistää kuparistakin  Smiley
Minulle tarjotaan sitä hoitona, (ei ehkäisyyn) jo toistamiseen vuosien varrella. Pääsyy on se anemia josta olen tänne myös tarinoinut  buck2 hb on alle 100, mutta hyvin mummo porskuttaa... on jo niin tottunut  :Smiley
Elikä... plussat ja miinukset, kiitos  angel
On suuria ongelmia päättää tahkooko edes yrittää, tuntuu niin ei-sopivalta jutulta  Sad mutta se voi olla ennakkoluuloja myös...
Samalla pohdin täällä, että missä vaiheessa naisten kk.sta on tullut "sairaus", joka vaatii hoitoa? Kun siis montaa aikaa ei ihmishistoriassa mennä taaksepäin, kun vielä vaimo oli aina tiine tai imettämistouhuissa. Moni kuoli tähän hommaan ja vielä useampi sai tulehduksia, jotka varmasti hoitivat homman. Kuinka monta sukupolvea on elänyt raskauksien suunnitelmallisuuden aikaa ja aikaa jolloin naisten arkea värittää useammin kk.t kuin raskaudet tai imetys?
Eli pohdin myös sitä olenko sairas, kun kehoni toimii sen toimintamallin mukaan jonka tarkoitus on tulla raskaaksi ja synnyttää lapsia, vaikka minä en enään tahdo?  idiot2
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #1 : 18.10.2007 23:12:10 »

Minulla on hormonikierukasta pelkästään hyviä kokemuksia.

Kuukautiset sekä pms-vaivat ovat tiessään enkä ole kokenut mielialan heilahtelujakaan. Minulla myös anemia taipumusta, paljon paremmin voin nyt, kun ei vuotoa ole. Olen myös paininut sen ajatuksen kanssa, ettei se kovin luomua ole. Siinähän huijataan elimistöä, kierukka luovuttaa pieniä määriä keltarauhashormonia suoraan kohtuun, jolloin elimistö luulee, että raskaana ollaan eikä munasolua tarvitse kypsyttää, näin muistan lukeneeni.
Mutta hormonin määrä on aika pieni ja paikallinen, siis paljon pienempi kuin pillereitä syödessä. Ja minun lapsiluku on jo täysi, ainakin biologinen, joten kierukka pysyy. Ollut jo kuutisen vuotta ja pitäisi vaihtaa kohta uusi.

Plussat versus miinukset kallistuu reippaasti positiivin puolelle!
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
sirpakka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #2 : 19.10.2007 13:23:50 »

Muuta kokemusta kierukasta minulla ei ole kuin se, ettei minulla pysynyt sisällä. Mutta tuohon anemia-asiaan omakohtainen kokemus. Itselläni oli valtavan runsaat kuukautiset, jotka aiheuttivat anemiaa. Gynekologini kertoi, että tämä on valmis kierre. Mitä runsaammat kuukautiset, sitä enenmmän anemiaa ja mitä enemmän anemiaa sitä runsaammiksi kuukautiset tulevat. Eli tärkein hoito on hemoglobiinin nostaminen.

Parhaimman avun olen saanut viherjauheesta, http://www.medimeal.fi/nutrivital.html

Viherjauhe tehostaa maksan toimintaa ja lisäksi se puhdistaa verta. Tällä jauheella olen saanut saanut pysymään hemoglobiiniarvoni hyvällä tasolla. Lisäksi kuukautiseni ovat paljon maltillisemmat nykyään. Otan sitä aina yhden teelusikallisen verran aamuisin, omenamehuun sekoitettuna se on hyvä aloitus päivälle.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2400


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #3 : 22.10.2007 15:09:56 »

Kiitos Synapsi ja Sirpakka  smitten
Tätä painia jatketaan ja asioista otetaan selvää, muidenkin kokemuksia lueskellaan mielellään.
Tuo viherjauhe kiinnostaa, teen tutkimusmatkan luontaistuotekauppaan tässä kun tili tulee... ja ennen kuin se menee  Grin
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #4 : 01.11.2007 23:01:40 »

Onkohan asia vielä ajankohtainen? Oon ollut muuton takia nettipimennossa viikon päivät, ja ajattelinpa tulla taas teitä morjestamaan Smiley Mulla on kuparikierukasta sellainen kokemus, että paikalleen laitto sattui ihan hirmuisen paljon (näin kauniisti sanottuna) ja ovulaatioaika tuntui niinkuin olisi ollut synnyttämään menossa. Särkylääkkeet pistivät vaa pään sekaisin, mut kipu ei kadonnut minnekään. Et sellaista. Sai lähtä moinen värkki kropastani pois.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2400


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #5 : 02.11.2007 00:10:55 »

Kiitos Tulitirppa kun kerroit ja on tämä ajankohtainen tavallaan... olen kallistumassa kannalle, että jatketaan näin  angel En taida olla riittävän kipeaä tai heikko anemian takia, jotta otan riskin tulla vielä huonompaan kuntoon parantuakseni  Huh
Saman suuntainen kokemus on myös kuparista minullakin  Sad kehoni vain itse runttas sen ulos, eli pitäis kait lisätä "synnytyksiä" listaan mokoma vekotin  2funny
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 02.11.2007 01:03:03 »

Minun herkkä kroppani ei sietänyt mitään vieraita, kun ei sietänyt edes tampoonia.

Piti nipsasta kanava poikki.  Embarrassed

Vaikka olinhan saanut kuitenkin jo kaksi poikaa.

En sietänyt sitten mitään hormonihoitojakaan. Ne hermostuttivat minua. Mieluummin aallot ja yöheräilyt. Ne kestin.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #7 : 03.11.2007 23:04:25 »

Kaveri sairastaa hermokipua(älkää nyt vain kysykö mitä se tarkoittaa).Sen tiedän,että sairaus on todella ikävä ja kivulias.Hän oli rämpännyt taysissa varmaankin kolmella erilääkärillä ja yksikään niistä tohtoreista ei osannut sanoa,että mikä häntä vaivaa.No kerran sitten yhdellä käynti kerralla hän ohimennen mainitsi niukat kuukautiset(ei itse liity hermokipuun mitenkään).Siihenhän  määrättiin e-pillerit.Nämä tyypit tayssissa sitten lähettivät kaverin jollekkin erikois-spesialistille Helsinkiin hermokivusta.Kun kaveri taas mainitsi kuukautiset ja sanoi lääkärille,että syö e-pillereitä tämä erikois-spesialisti oli todennut siihen,että "Älä missään nimessä syö e-pillereitä menkkojen säännöllistämiseen ne vain pahentavat tilannetta!"
Mitenkähän sen asian laita nyt sitten on?Kannattaako niitä syödä vai ei?

Itse ainakin olen tullut siihen lopputulokseen,että hankin mieluiten kierukan niin ei tarvitse sitten miettiä,että otinko napin vai en...
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: