Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hengellinen opettaja  (Luettu 10687 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
vehmis
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 21.10.2007 18:32:55 »

Mistä löytää hengellisen opettajan itselleen?

Siis ihmisen joka opastaa ja auttaa eteenpäin hengellisellä tiellä.
Vai pitäisikö kaikki opetella itse, välillä kantapään kautta?  Huh

Olisi niin mukavaa jos olisi joku neuvomassa ja jolle voisi jutella kokemuksistaan. Saisi vinkkejä ja varoituksia.

Ovatko muut selvinneet omillaan eteenpäin? Kertokaa kokemuksianne, sana on vapaa.  Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #1 : 21.10.2007 18:37:51 »

Kun oppilas on valmis, opettaja saapuu.

Kai se sinun tietoisuutesi vetää opettajan puoleensa, esim minulle on tullut kolmekin mahdollista, Amma, PRSarkar ja tämä Natha yogakoulun opettaja, josta en ennen tiennyt, mutta nytpä tiedän. Joskus sitä ahmii tietoa loputtomasti.

Samalla tietty itse muotoutuu jonkinlaiseksi opettajaksi, jota en nyt juuri halua olla, mutta välillä se vaan tapahtuu. Ainakin tietoa on sielu täys.

Kun opettaja on valmis, oppilas saapuu?

Yksi tuttuni koetti olla opettajani ja välittää omaa henkistä opettajaansa minulle, enkeliä, mutta en vielä ole samaa mieltä filosofiastaan.

Jotkut sanovat että sydän vie opettajan luo. Joillekin sopii Jeesus, tätäkin on minulle evankelistat tarjonneet useasti. Korkein minäsi on oppaasi, fyysisessä kehossa on joitakin mestareita.

Jos tässä topicissa pysytään maan pinnalla, jätetään nuo ulkoavaruuden ja toisten galaxien opet vielä pois..  Wink

Onnea matkaan!
« Viimeksi muokattu: 21.10.2007 18:41:04 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
selkälokki
Vieras
« Vastaus #2 : 21.10.2007 18:46:38 »

Minä uskon, että tarpeellisia "opettajia" voi olla useita. Itseasiassa en haluaisi olla kovin kiinni jossain yhdessä ja ainoassa..Herkästi tulisi muokkautuneeksi vain hänen näkökantojensa mukaan. Mutta olen kokenut, että elämä kyllä kuljettaa kohdalle tarpeelliset oppaat. Ja sitten jonkun ajan jälkeen voi olla aika jatkaa taas matkaa. Smiley
Eikä tuon opettajan tarvitse olla edes mikään guru. Itselleni sattui hyväksi opettajaksi ihan työkaveri ja ihan yllättäen. Ole vain avoin asioille ja luota, että saat ohjausta.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 21.10.2007 19:11:18 »

Yhdyn kyllä ihan täysin SA:n sanoihin, eli kun oppilas on valmis, opettaja saapuu. Itse leventäisin opettaja-käsityksen koskemaan ihan kaikkea, joka auttaa meitä eteenpäin ja antaa meille AHAA!-elämyksiä. Wayne W. Dyer kirjoitti kirjassaan "Sinäkö ihmeiden tekijä?" juuri tästä "kun oppilas on valmis, opettaja saapuu"-sanonnasta. Hän korosti, että kun olemme tietoisesti valmiita seuraamaan sisäistä ääntämme alamme saada kaikenlaisia opettajia elämäämme, jotka auttavat meitä eteenpäin. Tämän opettajan ei välttämättä tarvitse olla mikään henkinen tapaus, vaan myös kaikki maalliset asiat, jotka auttavat meitä eteenpäin, ovat opettajiamme.

Esimerkiksi minullahan on nyt menossa tuo oma sarjakuvaprojekti. Joudun siistimään kuvia vähän kuvankäsittelyohjelmalla - ylilevinneitä siveltimen jälkiä, skannerin tekemiä valotusvirheitä ja muuta vastaavaa. Tämä kuvankäsittely ei olisi hallussa minulla tippakaan, jos minua ei olisi opastettu joitakin vuosia sitten graafikon hommiin. Sain puoleksi vuodeksi työpaikan graafikkona, vaikka minulla ei ollut kokemusta kuvankäsittelystä, eikä koulutusta kyseiselle alalle ja hakijoita oli kahteen avoinna olevaan paikkaan yli 20. Siellä tuli opittua kuvankäsittelyn perustaidot, joiden avulla pystyn työstämään sarjakuvaani. Opettaja siis tuli elämääni, kun olin siihen valmis ja nuo opetukset kantavat yhä!

Hengellisistä opettajista puhuttaessa voidaan joukkoon lisätä myös meidän jokaisen omat henkioppaat. Samoin kuolleet läheiset auttavat meitä yleensä kuolemansa jälkeen selviämään täällä ja ymmärtämään asioita. Henkioppaista on ollut puhetta täällä useassakin ketjussa, mutta lyhyesti kyseessä on meille tuttuja sieluja, jotka auttavat ja opastavat meitä eri asioissa koko elämämme ajan. Minulla on esimerkiksi 1800-luvun viktoriaaniseen asuun pukeutunut naisopas Zue-Anne Diana Chrysler (ainoa opas, joka on esitellyt itsensä nimeltä). Zue-Anne opettaa minulle eleganttista feminiinisen energian hyödyntämistä - kuinka olla yhtä aikaa voimakas ja herkkä. Luulen, että hän vaikuttaa jotenkin myös taiteelliseen puoleeni. Miespuolisia oppaita edustaa mm. ihan ensimmäinen koskaan tapaamani opas, jonka ristin Ianiksi. Ian on olostellut jo joitakin vuosia taka-alalla antaen tilaa toisille oppailleni, mutta voin aina ottaa yhteyttä tähän tummanpuhuvaan pitkätukkaan, jos jokin vaivaa minua.

Omien henkioppaiden lisäksi meillä on myös erityisiä jumaloppaita - jumaluuksia ja jumalattaria. Heillä on myös omat alansa, joilla he opettavat meitä. Selvänäkö ja ennustusosiossa on ketju "Haluatko viestin sisäiseltä jumalattareltasi"-jossa voi kysyä kuka jumalatar opastaa meitä missäkin elämän osa-alueella. Itse tunnen tällä hetkellä 3 jumaluusopastani - ensimmäinen on egytpiläinen Anubis, joka opastaa minulle mm. oman sisäisen äänen kuuntelemisen ja Itsen rehellisyyden tärkeyttä. Hänhän on egyptiläinen tuomari, joka punnitsee ihmisten kuoltua tämän sydämen eli eletyn elämän totuuden sulkaa vastaan. Jos ihminen on elänyt sydämensä mukaisesti, sydän on totuuden sulkaa kevyempi ja vainajaa odottaa paratiisi. Anubis edustaa myös balsamointia ja kuolemaa.
Toinen oppaani on egyptiläinen Seth, joka auttaa minua päästämään irti vanhasta ja tuhoamaa sen voidakseni saada uutta elämääni. Seth edustaa luojajumalan Ran vastakkaista puolta - hän tuhoaa, jotta Ra voi taas luoda. Hän on myös myrskyn, kaaoksen, sekasorron, yön ja tuhon jumala, joka suojelee Rata tämän matkustaessa taivaan poikki yöaikaan. Kaikenlisäksi Seth on biseksuaali ja kasvissyöjä eli hän opastaa ettei rakastaminen ole kiinni fyysisestä ruumiista/sukupuolesta ja että kasvisruoallakin elää loistavasti (itse kun kamppailen vielä tästä lihasta eoon pääsemisen kanssa Grin)
Kolmas on intialainen jumalatar Kali, myöskin kuoleman ja tuhion jumala, mutta myös olemassaolon eli Brahman yksi ilmentymä. Kali autaa minua pääsemään eroon liiasta maskuliinisuudesta, jotta feminiininen energia saa sille kuuluvan luontaisen paikan elämässäni. Joku toinen jumalatar puolestaan tuo tätä feminiinista energiaa minulle, mutta hän ei ole vielä ilmoitellut itsestään Wink

Omiin jumaloppaisiin voi tutustua tutkimalla ja miettimällä, mitkä jumalhahmot kutsuvat ja miellyttävät eniten.

Yleensä ihmiset tuntevat eniten opastavaa vetoa enemmänkin pyhimyksiin, mutta henkiopas, jumalopas ja pyhimys eivät tietenkään sulje toisiaan pois. Meillä on vain iso tukipiiri, jonka puoleen kääntyä Wink Jos sinulla on ongelmia ja kysymyksiä, voit esittää niitä mietiskellessäsi oppaillesi ja he vastaavat.

Vastaukset elämän ongelmiin voivat tulla ihan millä tavalla tahansa. Riittää, että pyytää Alkulähteeltä johdatusta ja neuvoa tilanteeseen, joka hiertää. Universumi kyllä auttaa sinua - oppaat auttavat, jumaloppaat auttavat, sinulle ryhdytään järjestelemään tilannetta, jossa saat vastauksen.

Minulle henkilökohtaisesti eniten oppaina ovat toimineet kirjat. Olen lueskellut paljon esoteerista, elämän filosofista ja ei-kristillisen uskontotieteen kirjallisuutta. Samoin ajattelevien ihmisten kanssa keskusteleminenkin antaa yleensä noita opastavia AHAA!-elämyksiä.

Varsinaista pyhimysopasta minulla ei edelleenkään ole.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2007 19:13:59 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
vehmis
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 21.10.2007 19:13:19 »

Itselleni on sattunut puolisoksi ja yhtiökumppaniksi ihmiset jotka ovat avoimia näille asioille. Heidän kanssaan juttelen paljonkin, mutta eivät he voi minulle opettaa asioita.

Jos lähdetään ihan perusjutuista, kuten esim. shakrat, intuitio, maadoitus, itsensä suojaaminen ym...
Mistä tiedän että teen ne oikein ja kaiken tarvittavan? No joo, ne tuntuu hyvältä...  Smiley Mutta silti, mistä tiedän etten tee jotain vahingollista tai jätä tekemättä jotain tarpeellista?

Selvästi menossa mietintäkausi...  Grin

Ja olettehan tekin nyt opettajinani   Wink
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 21.10.2007 19:17:31 »

Lainaus
Jos lähdetään ihan perusjutuista, kuten esim. shakrat, intuitio, maadoitus, itsensä suojaaminen ym...
Mistä tiedän että teen ne oikein ja kaiken tarvittavan? No joo, ne tuntuu hyvältä...  Smiley Mutta silti, mistä tiedän etten tee jotain vahingollista tai jätä tekemättä jotain tarpeellista?

Kaikki hengelliset opettajat korostavat aina, että heidän tietojaan ei tule niellä siltään, vaan ihmisen on itse koettava ja sisäistettävä nuo asiat, joista he kertovat.

Itse uskon, että jos samaan aiheeseen törmää useassa eri lähteessa monta kertaa samoin sanoin, siinä on pakko olla jotain perua! Grin Miksi meillä olisi intuitio, jos se ei olisi tarpeelinen? Miksi Alkulähde olisi luonut meille chakrat, jos niistä ei ole meille mitään hyötyä? Miksi maadoitusta korostetaan niin paljon, jos se ei autakaan? Wink

Ihan samoin voidaan ryhtyä kyselemään meille tavanomaisia, arkisempia asioita: Miksi ihmiset nukkuvat, jos uni ei ole tarpeellista? Miksi Alkulähde on antanut meille kyvyn tunteisiin, jos niistä ei ole mitään hyötyä? Miksi terveellistä ruokavaliota korostetaan niin paljon, jos se ei autakaan?

Hengellinen tie on hyvin simppeli, samoin kuin universumi. Ihmiset vaan tekevät siitä hankalan miettimällä liikaa ja yleensä vielä egopohjaisesti, koska egohan ei halua uskoa mihinkään, mikä on sen ulkopuolella eikä kuulu fyysisen maailman piiriin Grin
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 21.10.2007 19:17:45 »

Vautsi Atha, Kali avautui minullekin tuolla Nathan tapahtumassa.. siinä voisi olla jotain uutta.. !

vehmikselle; henkisellä tiellä minulle ei koskaan ole tapahtunut mitään "pahaa" niin kauan kun ymmärrän tietyt henkiset periaatteet ja ymmärrän ykseyden lain. Jos en kutsu tietoisesti alempia henkiä, ne eivät mellasta jne, jos tällaista ajat takaa.

Kannattaa vähän kysellä muilta että kuka ohjaaja on hyvässä maineessa, nuo chakrat jne tulevat ainakin energiahoidossa, meditaatiossa jne vastaan. Niitäkin on ainakin 13, joista ylin on kosminen chakra.. kaikesta tulee lisää tietoa niin paljon kuin mieli osaa ottaa vastaan.

Suojaaminen ja maadoitus lie tarpeen lähinnä kun on henkimaailman kanssa tekemisissä tai regressiomatkoilla, kun maadoitutaan maan sisäiseen kristalliin tai muuten vain juurilla maahan. 
« Viimeksi muokattu: 21.10.2007 19:55:06 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
selkälokki
Vieras
« Vastaus #7 : 21.10.2007 19:17:55 »

Itse aikanani hakeuduin reikikurssille juuri sen vuoksi, että halusin löytää ihmisiä, joiden kanssa voisi jakaa näitä asioita ihan kasvotusten. Ja sieltähän löytyi sielunsiskoja  smitten
tallennettu
vehmis
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 21.10.2007 19:54:10 »

Reikikurssille olin kerran menossa, olisi ollut yksi paikka vapaana, mutta jostain syystä tuli tunne etten menekään. Enkä mennyt. Ilmeisesti en tuolloin ollut vielä valmis.  Smiley

Kun mietin pari vuotta elämää taaksepäin, niin on paljon asioita ja tapahtumia mitkä ovat silloin tuntuneet käsittämättömiltä. Nyt kuitenkin huomannut että jokaisella tapahtumalla on ollut oma merkityksensä. Aina on tullut tarvittavat asiat ja ihmiset, jotka ovat auttaneet eteenpäin, vaikka lopullinen määränpää ei ole ollut tiedossa vielä silloin. Eikä ole vieläkään! Välivaihettahan kaikki on  Wink
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 21.10.2007 19:55:58 »

Koko elämän idea on hengen matka aineeseen ja takaisin henkeen, niin että hyvässä vaiheessa olet. Kun sisäinen jumaluus muistaa että tietää kaiken eikä pelkoa ole, niin..
tallennettu

selkälokki
Vieras
« Vastaus #10 : 21.10.2007 19:58:01 »

Reikikurssille olin kerran menossa, olisi ollut yksi paikka vapaana, mutta jostain syystä tuli tunne etten menekään. Enkä mennyt. Ilmeisesti en tuolloin ollut vielä valmis.  Smiley

Kun mietin pari vuotta elämää taaksepäin, niin on paljon asioita ja tapahtumia mitkä ovat silloin tuntuneet käsittämättömiltä. Nyt kuitenkin huomannut että jokaisella tapahtumalla on ollut oma merkityksensä. Aina on tullut tarvittavat asiat ja ihmiset, jotka ovat auttaneet eteenpäin, vaikka lopullinen määränpää ei ole ollut tiedossa vielä silloin. Eikä ole vieläkään! Välivaihettahan kaikki on  Wink

Niinhän siinä usein käy, että taaksepäin katsoessa huomaa eri asioiden merkityksellisyyden. Ja kyllä, välivaihetta kaikki, jokainen meistä on omalla matkallaan ja omassa vaiheessa matkaa...Kaikilta ei voi vaatia samaa ymmärrystä, eikä toinen ole parempi henkisessä kehityksessä tai enemmän oikeassa. Jokaisella on se oma polku.
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #11 : 21.10.2007 20:43:23 »

Me kaikki olemme henkisiä opettajia toinen toisillemme.
Jokaisella on opetettavaa -
Oppilaaksi tulemisen tärkein läksy on löytää guru kaikesta.
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 22.10.2007 09:44:23 »

Reiki tulee kyllä ajallaan - jos on tullakseen  Smiley  Minäkin suunnittelin useamman vuoden ajan reikikurssille menoa; kerran jo ilmoittauduin... ja peruin. Nyt kun mietin elämääni taaksepäin, en olisi aikaisemmin ollut valmis kohtaamaan niitä asioita, joille reiki avasi silmäni. "Kun oppilas on valmis, opettaja saapuu."

Erinäisten yhteensattumien vuoksi en ole edelleenkään suorittanut ykköskurssia loppuun, mutta silläkin oli tarkoituksensa. Seurasin sydämeni ääntä, ja loput näytettiin minulle uusien yhteensattumien kautta. Tuli hyvä mieli. Tunsin olevani oikealla tiellä. Omalla tielläni.

Loppujen lopuksihan ihmisessä itsessäänkin on valtavasti sisäistä viisautta ja ymmärrystä, kunhan sitä oppii kuuntelemaan.
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Atomi
Vieras
« Vastaus #13 : 22.10.2007 10:55:04 »

Olen samaa mieltä, että ope löytyy kun aika on oikea ja opettajia on koko ajan ympärillämme. Oikeastaan tarvitsee vain herätä kuulemaan heitä ja itseään. Kirjoista saa todella hyvää tietoa, mutta jos nyt ihan oikeesti kaipaat nimenomaan luentoja niin kysäise henkisen kehityksen johdanto- ja peruskursseja. On heillä varmaan muutenkin luentoja vaikka millä mitalla.

http://www.henkinenkehitys.fi/

Profiilin mukaan olet Tampereella ja siellä on muistaakseni myös jokin valonkantajat tms. yhdistys. Se on iso kaupunki ja voi olla paljon muutakin tarjontaa, johon kannattaa tutustua. Tuo henkinen yhdistys vaan tuli ekana mieleen, kun heillä on noita koulutussarjoja, joissa käydään läpi juuri kaipaamiasi perustietoja. Itse kävin ne kurssit Tampereella ja mulle ehkä olivat liian heppoisia juttuja, mutta sulle saattaa olla ihan passelia tarjontaa. Pääasia on, että kuuntelet sydämesi ääntä. Älä mene sinne minne muut kehoittavat menemään vaan sinne mihin sydämesi sinua vetää. 
smitten           smitten           smitten
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 22.10.2007 11:10:14 »

Pääasia on, että kuuntelet sydämesi ääntä. Älä mene sinne minne muut kehoittavat menemään vaan sinne mihin sydämesi sinua vetää. 

Hyvin sanottu  smitten  Se, mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle - ja päinvastoin!
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: