Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kireät farkut ja "epävenusiaaniset" lantiot?  (Luettu 23231 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #30 : 14.11.2007 18:45:46 »

Naiset, joille on siunaantunut kurvikas lantionseutu, saavat amerikkalaistutkimuksen mukaan älykkäämpiä jälkeläisiä kuin kurvittomat sisarensa.

No ilmankos pienet poikani ovatkin neroja!  2funny
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #31 : 14.11.2007 20:25:44 »

Jotenkin tuli mieleen sellainen juttu, että itseluottamus vaikuttaa voimakkaasti kaikenlaisissa testeissä pärjäämiseen - ja käsittääkseni jenkkinaisten itsetunto, ikävä kyllä, rakentuu liian paljon ulkonäköseikkojen varaan.
tallennettu

askendentti vaaka
 aurinko merkurius venus uranus pluto kuu vesta neitsyt
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #32 : 15.11.2007 09:27:31 »

...
Tutkimuksesta kerrottiin Evolution and Human Behaviour -lehdessä.

Tutkijat epäilevät, että älyllisen menestyksen ja kurvikkuuden yhteys löytyy lantion rasvahappojen määrästä. Naisen lantionseudulle kerääntyy paljon puhuttuja omega 3 -rasvahappoja, jotka voivat parantaa naisen omia ja raskauden aikana myös hänen lapsensa mentaalisia kykyjä.

Shocked

Minulla rupesivat OMEGAT  2funny kerääntymään vasta raskauden aikana ja siihenhän jäivätkin - jenkkakahvoiksi  Grin
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #33 : 15.11.2007 14:26:03 »

Hmmh... uglystupid2 Mutta kuinka minä voin olla näin älykäs, vaikka äidilläni on kapea ja luiseva lantio..  :Smiley Grin
Samaa pohdin osallani  2funny ja myös, että mistä on tullut oma ahterini  :Smiley isältä ?!  2funny
Esmiralda heitti hyvän pohdinnan, sama kävi täällä mielessä  Wink kuin myös mikä on älykkyyden määritelmä yleensä?
Omat pentuni ovat koulumaailman määreiden mukaan keskitasoa nippanappa ja lukivaikeutta löytyy... vaikka äidillä on leveä peräsin  2funny 2funny 2funny 2funny mutta ovat lahjakkaita taideaineissa ja harrastavatkin niitä koulun ulkopuolla, kun koulu ei tarjoa sellaista  Smiley
...niin joo, NE taidot ovatkin VAAN lahjoja, ei mitään tekemistä älykkyyden kanssa... sori  Cheesy
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 15.11.2007 15:48:13 »

Tässäpä heitän näitä älyykkyyden mittareita. Liian usein ajatellaan ja mitataankin vain tuota matemaattis-loogista ja kielellistä älykkyyttä, mikä on nykypäivän vaatimuksiin nähden täysin puolittaista. Minä ainakin kallistun Gardnerin kannalle.

Joten voi miettiä mistä löytyy ne vahvat alueet itse kullekin. Mielestäni tästä uupuu eräs näkemys joka osoittaa kokonaisnäkemystä alueista ja joka luo nykyisen johtajan ominaisuudet eli ....äsh kun en nyt muista sitä hienoa nimeä.

mutta tässä...

Howard Gardnerin älykkyys- eli lahjakkuusluokittelu

Howard Gardner on luokitellut älykkyyden seitsemään eri lajiin jotka ovat toisistaan riippumattomia, mutta Gardnerin moniälykkyysteoria itse asiassa koostuu erilaisista lahjakkuuden lajeista. Meillä jokaisella on taitoja eri lahjakkuuden lajeista mutta jotkut niistä ovat vahvempia tai heikompia.

* Interpersoonallinen lahjakkuus

Kyky ymmärtää muita ihmisiä ja ihmisten välisiä suhteita.

* Intrapersoonallinen lahjakkuus

Itsetuntemukseen liittyvä lahjakkuus. Kyky ymmärtää omia tunteitaan, asenteitaan motiivejaan ja ajattelumallejaan ja muuttaa niitä.

* Kielellinen lahjakkuus

Kyky käyttää kieltä luovasti ja taidokkaasti ja ilmaista itseään halutulla tavalla joko kirjallisesti tai puheessa. Kielellisesti lahjakkaat ihmiset saattavat oppia uusia kieliä helposti tai heillä on laaja sanavarasto.

* Liikunnallinen eli kinesteettinen lahjakkuus

Liikunnallisesti lahjakkaat hallitsevat kehonsa liikkeitä hyvin ja voivat olla taitavia urheilijoita tai tanssijoita.

* Matemaattis-looginen lahjakkuus

Tarvitaan esimerkiksi matematiikassa ja ohjelmoinnissa mutta myös ihan tavallisessa päätöksenteossa tai ongelmanratkaisussa.

* Musikaalinen lahjakkuus

Kyky ymmärtää ja säveltää musiikkia, soittaa jotain instrumenttia ja tunnistaa äänien eri vaihteluita.

* Visuospatiaalinen lahjakkuus

Kyky hahmottaa itsensä ja ympäristönsä välisiä etäisyyksiä ja ympäristön muotoja. Visuospatiaalisesti lahjakkaat ihmiset voivat olla taitavia esimerkiksi kartanluvussa, rakennuspiirustusten ymmärtämisessä tai kaavojen muokkaamisessa vaatteiden ompelussa.

Muita Gardnerin ehdottamia lahjakkuuden lajeja ovat luonnontuntemuksen lahjakkuus eli naturalistinen lahjakkuus, hengellinen eli spirituaalinen lahjakkuus ja eksistentiaalinen lahjakkuus.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #35 : 15.11.2007 21:25:03 »

Älykkyyttä on todellakin aika vaikea määritellä.

Esim. minulla on eräs ystävä, joka on todella lahjakas matemaattisesti, koulussa kaikki kuvittelivat että hän jos joku pärjää... Mutta todellisuudessa hän ei ole saanut töitä koska ei pysty tekemään töitä. Mitä hyötyä on hallita jokin kaava perusteellisesti jos ei pysty sitä hyödyntämään?

Eli sosiaalinen lahjakkuus/älykkyys puuttuu. 

Meillä taas on työpaikan seinällä vitsi, Hesarin otsikko "Blondeilla kevein palkkapussi" eli jonkin tutkumuksen mukaan blondit tienaavat vähemmän kuin muut.  Grin

Heh.  Grin

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #36 : 16.11.2007 00:48:08 »

...
Tutkimuksesta kerrottiin Evolution and Human Behaviour -lehdessä.

Tutkijat epäilevät, että älyllisen menestyksen ja kurvikkuuden yhteys löytyy lantion rasvahappojen määrästä. Naisen lantionseudulle kerääntyy paljon puhuttuja omega 3 -rasvahappoja, jotka voivat parantaa naisen omia ja raskauden aikana myös hänen lapsensa mentaalisia kykyjä.

Shocked

Minulla rupesivat OMEGAT  2funny kerääntymään vasta raskauden aikana ja siihenhän jäivätkin - jenkkakahvoiksi  Grin

Pistetäänpäs tähän väliin kielellinen puujalkavitsi:

o-mega (oomega) tarkoittaa siis kai 'iso (pitkä?) o', o-mikron taas 'pieni (lyhyt?) o'....

buck2
tallennettu
miumiu
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #37 : 24.11.2007 12:07:51 »

ja sitten tulee mieleen että onneksi on siunaantunut hyvä itsetunto niin ei tartte juosta uusimman muodin perässä  Wink  Cheesy

Pakko kommentoida tähän, että muodikkuus ei minusta kyllä mitenkään korreloi huonon itsetunnon kanssa. (vaikka tuskin Ardith sitä ihan niin tarkoittikaan?) En itse seuraa muotia mitenkään orjallisesti, mutta minusta on kiva poimia sieltä aina uusia, jänniä juttuja pukeutumiseeni. Kai yleisolemukseltani olen siis aika muodikas, mutta tietysti jätän sellaiset muoti-ilmiöt väliin, jotka eivät minua miellytä tai eivät yksinkertaisesti sovi omaan tyyliini.

Olen myös huomannut, että silloin kun olen masentunut tai itsearvostukseni on nollassa, en myöskään jaksa panostaa pukeutumiseeni. Sen sijaan ollessani onnellinen ja tyytyväinen elämääni, on meikkaaminen ja ihanien vaatteiden käyttäminen suorastaan nautinnollista. Se on ikäänkuin tapa näyttää sitä hyvää oloa ulospäin. Ikävä kyllä Suomessa omaan ulkonäköön panostaminen nähdään usein juuri merkkinä huonosta itsetunnosta, tai sitten turhamaisuudesta ja tyhjäpäisyydestä.  idiot2

Muodin suhteen korostetaan aina ilmiön negatiivisia puolia, mutta minusta muoti on myös ihana asia! Se on tapa uudistua ja leikkiä erilaisilla tyyleillä. Toki sen voi tehdä ilman muotiakin, ja jos joku on luova ja valmis käyttämään enemmänkin aikaa ja vaivaa suunnittelemalla itse oman lookinsa, niin hyvä juttu! Luulen, että ilman muotimaailman vaikutusta suurin osa ihmisistä kuitenkin pukeutuisi aika mielikuvituksettomasti ja tylsästi. Ja usein niillä oman tiensä kulkijoillakin muoti vaikuttaa siellä taustalla, vaikkapa viittauksina menneiden vuosikymmenten muotiin.

Itse siis ihailen persoonallisia ihmisiä (muodikkaita tai ei), eikä minua mitenkään häiritse jonkun ihmisen täydellinen välinpitämättömyys uusimpia muotivirtauksia kohtaan. Jokainen saa minun puolestani pukeutua ihan miten lystää. Mutta saman pitäisi minusta koskea myös niitä, jotka nauttivat muodin seuraamisesta ja sen soveltamisesta omaan olemukseen. Eihän se ole keneltäkään muulta pois! Sallittakoon kaikkien olla ulkoisesti sellaisia, mikä itsestä tuntuu hyvältä. Smiley

Niin, ja pakko vielä huomauttaa, että en missään nimessä ole minkään kertakäyttökulttuurin kannattaja! Voihan olla muodikas, vaikka hankkisi vaatteensa kirpparilta tai yhdistelisi eri tavalla vanhoja vaatteitaan. Mieluiten itse ostaisin laadukasta ja eettisesti tuotettua vaatetta, mutta käytännössä tämä ei opiskelijabudjetille aina sovi... pyrkimys kuitenkin on ostaa harvemmin, mutta laadukkaampaa.  Smiley

Toivottavasti ei lähtenyt liian kauaksi rönsyilemään alkuperäisestä aiheesta...  Lips Sealed
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  

Siirry: