Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lucid dreams-selkounet  (Luettu 10808 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« : 29.10.2007 11:01:57 »

Tuossa oli puhetta valeheräämisistä.
Itse olen kokenut niitä ja toinen mikä usein toistuu unissani on se että olen hyppäämässä korkealta ja mietin että onkohan tämän nyt unta vai ei, sillä jos se on totta niin kuolen, jos taas se on unta niin pystyn lentämään. Tämän olen usein unessani testannut nipistämällä itseäni, koska nipistäminen ei unessa satu niin tiedän uneksivani ja voin huoletta hypätä ja lentää  Smiley

Onko muilla näitä tietoisia unia?

Toinen mikä on toistunut usein unissani on se että kun tulee uhkaava tilanne niin päätän herätä, siis oikeasti herään. Uni kulkee niin että minulle on tapahtumassa jotain ikävää ja tiedän että jos herään niin olen turvassa, unessa vaivun "pimeään" tahdonvoimalla ja sitten herään sängystäni.

Näitä unia voi kuulema pystyä jopa kontrolloimaan ja päättämään mitä unissa tapahtuu? Jotkut puhuvat ruumiista irtautumisestakin näiden unien yhteydessä. Onko kokemuksia?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 30.10.2007 01:27:20 »

Minulla on tuota kuvailemaasi tahdonalaista unesta heräämistä. Erityisen paljon sitä oli teini-iässä. Heräsin helpommin unista, jotka alkoivat ihan normaalisti ja mukavasti, mutta jossain vaiheessa unen tunnelma alkoi muuttua uhkaavaksi. Mitään pahaa unessa ei ollut vielä tapahtunut, mutta tiesin, että jos jatkan unta, näin tulee käymään. Niimpä herätin itseni tuumaamalla, että nyt on paras lopettaa tähän. Sinunlaillasi vaivun unesta tuollaiseen hetkelliseen pimeyteen, jonka jälkeen herään - aivan kuin olisin herännyt normaalistikin.

Nykyisin unieni teemat ja tunnelmat menevät erittäin, erittäin, ERITTÄIN harvoin niin mataliksi, että minulla olisi tarvetta herätä niistä. Viimeisimmät heräämiskokemukset ovat liittyneen unenaikanani olleisiin astraalitason luentoihin, joissa on ollut jotain raskasta teemaa (tavallaan maailman epäkohtia, herättelyä ja sellaista). Olen joutunut muutaman kerran jättämään luennon väliin, koska en ole enää pystynyt katsomaan näkemääni, kun siitä heijastuva energia on niin raskas. Viimeksi olin katsomassa luentoja, jossa näytettiin kuihtuneita, nälkiintyneitä, vammautuneita aikuisia ja lapsia (tarkoituksena minulle pyynnöstäni korostaa, että olemme yhtä ja tuntea heidän hätänsä omanaan), mutta materiaali alkoi mennä niin raskaaksi, että jouduin tuumaamaan, etten pysty enää katsomaan tätä ja pimeään vaipumisen jälkeen heräsin.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #2 : 30.10.2007 16:27:07 »

Mielenkiintoista!

Oletko koskaan irtautunut, jossain luki että näissä tietoisissa unissa voisi kyetä irtautumaan jos haluaa.

Itse toivoisin voivani enemmänkin kontrolloida uniani juuri niin että esim. painajaisunissa pystyisin jollain tapaa lopettamaan sen "mukavasti"  Smiley Siihen en ole pystynyt vielä, eli että kohtaisin jahtaajani tai uhkaavan vaaran pakenemisen sijaan.
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #3 : 30.10.2007 20:23:41 »

Tarkoittaisko toi Lucid nimenomaan tietoisesti ohjailtuja unia?

Mulla ainokainen kokemus oikein selkeästä sellaisesta viimeyönä,
kun laitoin naapurin rouvan pyörimään keittiössä ja juttelemaan höpöjä 2funny
Hauskaa oli mulla, kun tajusin että voin ihan tahdollani laittaa sen
tekemään ja sanomaan mitä tahansa -
Pesi tiskiharjalla hampaansa, kaatoi vettä korvaansa, nauroi ja kutitteli itseään yms... Cheesy

Mikä lienyt unen viesti Grin
tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 247


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #4 : 02.11.2007 14:28:32 »

Mä näen monesti unissa jotain tuttuja elementtejä, sit monesti sanonkin siellä, että hei tuon minä oon jo nähny. Mut silti ne unet yleensä jatkuu siitä, tulee vaan semmoinen "merkintä" tietoisuuteen, ja sitten yleensä herättyäni jossain vaiheessa päivää muistan siellä olleen viime yönä taas jotain tuttua.

Sitten jännästi joskus valveilla, ihan tässä oikeassa elämässä, nämä jutut joskus pulpahtelee pintaan, ja saatan tunnistaa jonkun tilanteen sellaiseksi, että jossain olen nähny tai kokenu sen jo aiemmin. Hetket on lyhyitä, mutta tunne silloin jännä ja voimakas.  Tongue

Monesti sinne uneen tulee aina täysin tuntemattomia ihmisiä, mutta morjenstelen niitä kuin vanhoja tuttuja.  Grin Ja teen monesti asioita yhdessä niiden kanssa eikä siinä häiritse se, etten ihan perillä ole, kuka se tyyppi on. Oisko edellisistä elämistä sitten...?

Vai liittyykö noihin tuntemattomiin tyyppeihin enemmänkin se, että uni ei halua keskittyä muihin ihmisiin vaan enemmän siihen mitä minä siellä silloin teen?

Onko kukaan muu tiedostanut valveilla tapahtuvien juttujen löytyneen aiemmin nähdyistä unistaan???

Tää on muuten mielenkiintoinen aihe.  Wink
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2400


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #5 : 02.11.2007 17:04:33 »

Täällä myös yksi unien entinen ohjailija  Sad Tämä vahvuus oli voimakas murrosiässä ja siitä eteenpäin, loppui ensi raskauteen  idiot2 ja takaisin ei ole tullut. Lentäminen jäi myös silloin, mutta sen sain viime talvena takaisin ja melkein itkin aamulla, kun olin niin kaivannut lentounia ja vihdoin pääsin. Harvemmin kyllä nykyään kuin silloin nuorempana...? Olen ajatellut raskauden aiheuttaneen unitila muutoksen ja unen rakenne muuttui... pakko reagoida vauvan tarpeisiin  smitten Ehkäpä uni palautuu vielä, vaikka kylläkin uni muuttuu vanhemmite myös  Undecided
Kerran tälläisessä  lucid dream (uusi käsite) olen irtautunut ja leijaillut ikkunasta pihalle ottamaan vastaan sateenkaaren väreissä saapuvan enkelin ja toivotin lämpimästi tervetulleeksi, kuin myös viipyvän niin kauan kuin vain tahtoi  smitten palaisin samaa reittiä vuoteeseeni ja kuin tipahtamalla hätkähdin valveille  angel
Topaasi - silloin aikaisemmin tein myös monia aivoriihi projekteja koulun puitteissa unisani  Wink eli työstin ideoita vapaasti, unessa ei kahlinnut tekniset toteutus vaateet  tai muut tuotannolliset hankaluudet. Samoin olen joskus hukattuani jotakin, yöllä herännyt ja melkein huutanut, että missä se kadonnut tavara on  Grin
Unitila on ihmisen järkeilyn piinaman pään pelastus  smitten Grin angel
tallennettu
Aur
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Elämä on synergiaa ja virtaa


Profiili
« Vastaus #6 : 02.11.2007 20:30:43 »

Tämä lucid dreaming on mulle kans hyvinkin tuttua  angel
En ole kokeillut tehdä työasioita valmiiksi unissani. Pitää kokeilla kun mahdollista. Mutta olen muutaman kerran lentänyt tai suoraan siirtynyt "matkustanut" paikkaan joka oli tuttu ennestään. Esim vieraillut lapsuuden kodissa. Toi on muuten täysin hassua. crazy2
Unissa suurinosa niistä kenet "tapaa" lucid dream tilassa ei omaa kasvoja mut kuitenkin tietää keitä ne on jos ne on ennestään tuttuja. Niillä vain ei tunnu olevan "kasvoja".
Ketä täällä on nähnyt enneunia sarjoina? Näkee muutaman päivän tapahtumat kuvasarjoina "tilanteina".
Kuinka kaukaa olette nähneet etukäteen enneunen? coolsmiley
Pakko kysyä kun suurin osa mitä olen kuullut on noin 2-6kk. Onko ketään joka on nähnyt 18kk tai pidemmälle.
tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 247


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #7 : 02.11.2007 23:17:09 »

Täytyypä vielä yksi kumma nukkumiskokemus avartaa:
Omiin ylioppilaskokeisiini aikoinaan vuosia sitten kun olin  valmistautumassa, pelkäsin kovasti etten herää ensimmäisenä aamuna kirjoituksiin.

Laitoin oikein useamman kellon soittamaan ja illalla nukahtaessani muistin pyytäneeni/toivoneeni "herätyksen", lähinnä itselleni hoin että sitten kanssa heräät aamulla.

No aamun koittaessa, ihan muutama sekunti ennen kuin yksikään kello pärähti soimaan, kuulin vieraan miesäänen huoneessani sanovan "Herää". Sitä ennen oli ollut juuri tuo puhuttu musta pimeys. Heräsin välittömästi äänen kuultuani ja sillä hetkellä en ihmetellyt sitä.

Sitten samana päivänä iltapäivällä, kun porukat olivat tulleet töistä kotiin, kyselin että kävikö joku perheenjäsen mua herättämässä. Ei käyny eikä se ääni kyllä keltään kuulostanutkaan.

mikä lie Jumaluus kuiskaillut siellä sitten, kiitoksia sinne suuntaan kuitenkin!  smitten
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #8 : 04.11.2007 17:33:08 »

Tämä lucid dreaming on mulle kans hyvinkin tuttua  angel
En ole kokeillut tehdä työasioita valmiiksi unissani. Pitää kokeilla kun mahdollista. Mutta olen muutaman kerran lentänyt tai suoraan siirtynyt "matkustanut" paikkaan joka oli tuttu ennestään. Esim vieraillut lapsuuden kodissa. Toi on muuten täysin hassua. crazy2
Unissa suurinosa niistä kenet "tapaa" lucid dream tilassa ei omaa kasvoja mut kuitenkin tietää keitä ne on jos ne on ennestään tuttuja. Niillä vain ei tunnu olevan "kasvoja".
Ketä täällä on nähnyt enneunia sarjoina? Näkee muutaman päivän tapahtumat kuvasarjoina "tilanteina".
Kuinka kaukaa olette nähneet etukäteen enneunen? coolsmiley
Pakko kysyä kun suurin osa mitä olen kuullut on noin 2-6kk. Onko ketään joka on nähnyt 18kk tai pidemmälle.

Minäkään en yleensä näe kasvoja, paitsi jos se on ruma, esimerkiksi painajaisissa hirviöt, ne kyllä näen.
Tiedän kuitenkin aina että kuka on kuka  Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #9 : 07.11.2007 10:43:48 »

Miten jännää!!!

Viime yönä näin kamalan painajaisen, minua jahdattiin ja yritettiin murhata  Tongue
Pakenin ja yht´äkkiä seisahduin kesken kaiken ja tajusin että tämä on unta  Smiley Tuli kohta jossa kaikki seisahtui hetkeksi, tauko tavallaan. Sitten ajattelin unessa että voin tehdä mitä haluan ja hyppäsin korkealta. Vapaa pudotuksen tunne oli hauska ja sitten lähdin lentoon  Smiley Ja unessa kun tajusin että tämä on unta, muistin täällä käymäni keskustelun  Shocked Outoa ja jännää. Samalla uni myös menetti pelottavuutensa.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #10 : 07.11.2007 19:33:40 »

Minullakin on unessa usein jalat raskaat. Samoin ääni ei aina kulje, jos yritän huutaa.
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #11 : 15.06.2010 16:41:07 »

Lucid-unet ovat kiinnostaneet minua. Olen joskus vahingossa ajautunut lucid-uniin, varsinkin lapsuudessa ja teini-iässä. Muistan, kuinka 14-vuotiaana päätin mennä unessa harrastamaan seksiä The Rasmuksen Laurin kanssa  Grin Tietoisesti en pysty sitä vielä tekemään pitkästä harjoittelusta huolimatta (siis selkounta, ei sitä Lauri-juttua  Grin).

Teidän kuvailemat painajaiset, jotka ovat muuttuneet lucid-uniksi, ovat ehkä yleisimpiä kokemuksia minulla. Kun tilanne tulee tarpeeksi pahaksi, tulen yllättäen tietoiseksi ja pystyn tekemään mitä vain.

Mieleeni tuli kaverini kaveri, jolla oli tapana seikkailla lucid-unissa. Hän pystyi välillä päättämään täysin uniensa tapahtumat. Kun hän kerran taas näki lucid-unta, oli tumma mieshahmo saapunut yllättäen paikalle ja ilmoittanut, että tällainen lucid-pelleily saa loppua. Unimaailma oli kuulemma hänen valtakuntansa, jossa hän määrää. Tyttö oli pelästynyt sen verran paljon, että lucid-seikkailut olivat ainakin hetkeksi jääneet Smiley
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 247


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #12 : 24.10.2010 15:03:42 »

Tuolla ennen kelloa heräämisellä ei ole mitään tekemistä selkounien kanssa.
Kuka tahansa pystyy sanomaan illalla, mihin aikaan tahtoo herätä - ja kun aivot on aktivoitu siihen, niin tapahtuu.  Smiley Ihmiset eivät vain osaa käyttää tietoista mieltään juuri mihinkään.

Minä olen saanut (vihdoin) painajaiset hallintaani, tosin enpä tiedä onko sekään selkounta. Oli pakko opetella lopettamaan ne aika nopeasti, pelotti liikaa  Tongue



Olen samaa mieltä, ettei se ole lucid dream, jos vain vaistonvaraisesti osaa herätä samaan aikaan, kun tietää heräävänsä kellon hälyytyksen ääneen.

Minä aiemmassa kirjoituksessani pidin tuollaista heräämistä outona, melkein lucid dreamia muistuttavana siksi, että ihan kuulin ääneen miesäänen huoneessani sanovan ääneen "Herää", ja sen jälkeen ehkä 10 sekunnin päästä alkoi kello soimaan. Olin jo virkoamassa, kun kuulin miesäänen ja herätyksen äänen aikaan olin jo täysin hereillä, ihmettelin vain miesääntä. Se ei ollut kukaan perheen jäsenistä, kun myöhemmin kyselin.

Joka tapauksessa outo ja puhutteleva kokemus, muistan sen aina. Eikä liittynyt näkemiini uniin, vaan näin mustan pimeyden ennen ääntä, ääni tuntui todelliselta eikä unelta. Tärkeä päivä -siis ylioppilaskirjoitusten ensimmäinen kirjoitus- oli koittamassa. Lucid dreamiksi tätä eivät monet varmastikaan tunnusta, ajattelin nyt vain jakaa oudon kokemukseni tänne.  Smiley

Onko kukaan muu täällä kuullut puhetta unen läpi, selkeitä käskyjä tai lauseita, jotka muistaa sanantarkkaan jälkikäteen?
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 247


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #13 : 24.10.2010 15:19:35 »

Tämä lucid dreaming on mulle kans hyvinkin tuttua  angel
En ole kokeillut tehdä työasioita valmiiksi unissani. Pitää kokeilla kun mahdollista. Mutta olen muutaman kerran lentänyt tai suoraan siirtynyt "matkustanut" paikkaan joka oli tuttu ennestään. Esim vieraillut lapsuuden kodissa. Toi on muuten täysin hassua. crazy2
Unissa suurinosa niistä kenet "tapaa" lucid dream tilassa ei omaa kasvoja mut kuitenkin tietää keitä ne on jos ne on ennestään tuttuja. Niillä vain ei tunnu olevan "kasvoja".
Ketä täällä on nähnyt enneunia sarjoina? Näkee muutaman päivän tapahtumat kuvasarjoina "tilanteina".
Kuinka kaukaa olette nähneet etukäteen enneunen? coolsmiley
Pakko kysyä kun suurin osa mitä olen kuullut on noin 2-6kk. Onko ketään joka on nähnyt 18kk tai pidemmälle.

Juu, niistä tutuista ihmisistä: minä näen unissa niiden kasvotkin, en välttämättä sitten muista enää kuin seuraavana päivänä hetken aikaa, miltä näyttivät. Monesti ne ihmiset saattavat lähestyä minua ja minä niitä tosi tuttavallisesti, alamme vaikkapa puhua jo ennestään tutusta aiheesta.

Tai sitten ne tutut ihmiset tulevat antamaan kritiikkiä minusta, kerrankin yksi sanoi: "Sinä olet vaan tuommoinen, menet ja tulet miten itse haluat." Lause jäi mieleen, mutten muista siinä unessa kovin vahvasti hallinneeni tapahtumia. Ehkä hän tarkoitti sitten sitä, kuinka itsenäinen olen ominaisuuksiltani välillä valvemaailmassa.  Grin

Olen etukäteen nähnyt tapahtumia, jotka ovat toteutuneet. Esimerkiksi yhdessä työsuhteessa sain pitkään jännittää, että uusitaanko minun määräaikaista sopimustani. Sitten noin viikko ennen tiedon saamista näin unen, jossa pomoni kertoi kahden kesken, että en tule saamaan jatkoa. Näinhän siinä sitten oikeastikin kävi, että en saanut jatkaa. Oikea tilanne ei sentään sanatarkkaan ollut samanlainen kuin unessa, mutta hyvin samankaltainen ja sama lopputulos. Harmittihan se, mutta osasin jo unen pohjalta odottaa...  Sad

Kouluaikoina näin unta yhdestä ruotsinkokeen arvosanasta. Se koe ei edes ollut hiertänyt mieltäni ihmeellisemmin, näin unta, että kokeesta tuli 7 + arvosanaksi. Sitten samana päivänä saimme kokeet koulussa ja se numerohan siellä paperissa oli sitten. Tuli TOSI outo olo, koska koulussa ei edes etukäteen tiennyt aina, minä päivänä kokeet tulee takaisin. Ja mistä minä juuri tuon tiedon unessa sain, kun en ollut edes miettinyt etukäteen koko asiaa... Mystistä.  idiot2

Nyt aikuisena, ehkä pari vuotta sitten, äitini oli kylässä käymässä. Minulla oli joku 38 astetta kuumetta (en tiedä oliko sillä vaikutus näkyihin) ja äiti lähti kävelylle, minä jäin nukkumaan. Nukahtaessani mietin, että mihinköhän äiti menee kävelylle. Sitten näin kaikki kadut, paikat, erään kasvitieteellisen puutarhankin ja muita nähtävyyksiä. Kun kysyin häneltä, hän oli juuri siellä kävellyt, nähnyt kaikki ne paikat! Eikä ollut kyse mistään yhteisestä tutusta rutiinilenkistä, jota hänen kanssaan olisimme toistuvasti kävelleet.  Shocked

Ihmeellisiä nämä unet välillä. Mitään tapahtumaa monen kuukauden tai vuoden päähän en vielä ole onnistunut näkemään, vain juuri nyt elämään liittyviä asioita. Mutta jotenkin hieno olo niistäkin tulee, ja ainakin muistaa pitkään!  smitten
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #14 : 24.10.2010 22:28:43 »

Tajuan usein unessa ollessani unen olevan unta jos siinä tapahtuu jotain mikä on täysin päähäni integroidun tiedon tai mielipiteen vastaista, tällöin kuitenkin pyrin automaattisesti herättämään itseni (epämiellyttävää, siinä jää sellaiseen vastenmieliseen rajatilaan missä ruumis on edelleen unessa mutta pää ei, ja tuntee olevansa halvaantunut.) 

Mielestäni lucid dreamingista ei ole ollut mulle kovin paljon hyötyäkään, koska näen selkeitä enneunia muutenkin jopa vuosien päähän riippumatta siitä tajuanko näkeväni unta vai en.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: