Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pyhäinpäivä/Halloween  (Luettu 3190 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« : 03.11.2007 15:37:45 »

Vietättekö jompaa kumpaa,pyhäinpäivää tai halloweenia?
Itse en oikein ole tuota halloweenia omaksunut.Liekö syynä sitten se,että sitä ei vietetty kun olin lapsi.
Nykyisin näitä karkki tai kepponen juhlia jo vanhemmat valmistelevat ja lapsia puetaan erilaisiin asuihin.
Varmasti hauskaa tuon perinteisen pääsiäisvirpomisen lisäksi.

Pyhäinpäivänä minulla on tapana viedä kynttilä rakkaitteni muistoksi.
Käynhän toki muutenkin aina silloin tällöin heille juttujani höpöttämässä. uglystupid2
En tiedä onko sillä muuta merkitystä minulle kuin tuo kynttilän vieminen haudalle.Sekin johtunee siitä,että siellä satojen kynttilöitten joukossa on niin kaunista. angel
Odottelen tässä illan pimeyttä ja sitten kävelemään hautuumaalle. smitten
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 03.11.2007 16:17:48 »

Vietättekö jompaa kumpaa,pyhäinpäivää tai halloweenia?
Itse en oikein ole tuota halloweenia omaksunut.Liekö syynä sitten se,että sitä ei vietetty kun olin lapsi.
Hei "Chandra"

Minunkaan lapsuudessani ei tuota halloweenia vietetty


Kynttilöitä olen joskus vienyt äitini kanssa haudoille

Laitan aina pyhäinpäivän kunniaksi lyhtykynttilän pihamaalle



 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #2 : 03.11.2007 18:16:46 »

En oikein osaa tuota Halloweenia omaksua minäkään, mielestäni se on niin räikeä vastakohta vainajien hiljaiselle ja rauhalliselle muistamiselle.
Taidan olla tosikko Kaksoseksi.  Wink
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #3 : 03.11.2007 20:09:37 »

Täällä on sitten toinen tosikko ja monia muitakin tuntui olevan.
Kävelin tuonne hautuumaalle.Juuri sopivan pituinen matka.
Sillä välin sauna lämpeni ja lyhdyt myös terassilla vastassa kotiin palaajaa. smitten
Oli siellä niin hiljaista ja rauhallista.Ihmiset kävelivät yksin,pareittain,perheittäin.
Ei soineet kännykät,eikä räikeitä valoja.

Sen jälkeen oli ihanaa mennä vielä lämpöiseen saunaan ja tuore kahvikupillinen sen päälle.
Oih,autuutta! smitten
tallennettu

Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #4 : 03.11.2007 20:55:19 »

Täällä on sitten toinen tosikko ja monia muitakin tuntui olevan.
Kävelin tuonne hautuumaalle.Juuri sopivan pituinen matka.
Sillä välin sauna lämpeni ja lyhdyt myös terassilla vastassa kotiin palaajaa. smitten
Oli siellä niin hiljaista ja rauhallista.Ihmiset kävelivät yksin,pareittain,perheittäin.
Ei soineet kännykät,eikä räikeitä valoja.

Sen jälkeen oli ihanaa mennä vielä lämpöiseen saunaan ja tuore kahvikupillinen sen päälle.
Oih,autuutta! smitten

.... minä pyöräili n5km. matkan hienoisessa lumisateessa ... no aamulla jo reilusti ennen yhdeksää kävin veljeni kanssa autokyydillä kynttilänsytytysreissulla oli jo silloin paljon väkeä ja kynttilöitä oli jo paljon loimottomassa valoaan ... sitten polkaisin vielä päivemmällä viemään sitä harmaanvihreetä pollukkajäkälää ( olin jo aiemmin metsästä kerännyt)  Gallunoitten kaveriksi - sopivat hyvin yhteen  smitten  ... ja silloin oli väkeä jo " kuin helluntaiepistolassa"  Cheesy ...

Tämä on sitä perinnettä joka on tullut lapsuudenkodista ja jota perinnettä olen itse jatkanut ja jakanut omille lapsilleni ...  joilla heillä kyllä on molemmat Halloweeni ( pieniä lapsia perheessä) ja  Pyhäinpäiväkynttilät ... sinänsä itsekkään ole niitä eritellyt tai vertaillut - molempi parempi  Kiss
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: