Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jokelan ammuskelu 7.11.07  (Luettu 83337 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #60 : 09.11.2007 11:03:23 »



Mistähän johtui "valmiiksi pureksittua" meiltä Sasha, "timantti"
timo - toisistamme tietämättä?

Onko meillä telepatia yhteys - mitäs ME teletapit Cheesy

T.timo

 smitten
tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #61 : 09.11.2007 11:05:43 »

Edelleen, en ole kokenut jotain toista kulttuuria sen paremmaksi absoute kuin täällä olemista, vain ilmasto - kenties osittain iloisempaa luontoa on muualla - mutta on muilla mailla kyllä aika synkkää historiaa tarjottavana.

Isoja sosiaalisia ongelmia näin nimenomaan Länsi-Euroopassa, ei niin paljon Pohjolassa, mutta se olenkin minä.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2007 11:18:01 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #62 : 09.11.2007 11:12:06 »



Mistähän johtui "valmiiksi pureksittua" meiltä Sasha, "timantti"
timo - toisistamme tietämättä?

Onko meillä telepatia yhteys - mitäs ME teletapit Cheesy

T.timo

 smitten

Ei sillä mitään tekemistä ole telepatian kanssa
-se vaan on suomessa niin totta ja täyttä arkipäivää.


tallennettu
Jannica
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #63 : 09.11.2007 11:24:11 »


Maailma/maailmankaikkeus muuttuu ja kehittyy. Tsunameja tarvitaan ja myöskin tällaisia tapauksia, valitettavasti..  Cry

Mutta ajatelkaa miten paljon hyvää tällainen tapaus voisi saada aikaiseksi jos todellakin kaikki vanhemmat tästä lähtien kuuntelisi ja viettäisi enemmän aikaa lastensa kanssa...

Seppo Tanhua kirjoittaa asiasta kauniisti etusivulla.
tallennettu
AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #64 : 09.11.2007 11:36:59 »


Maailma/maailmankaikkeus muuttuu ja kehittyy. Tsunameja tarvitaan ja myöskin tällaisia tapauksia, valitettavasti..  Cry

Mutta ajatelkaa miten paljon hyvää tällainen tapaus voisi saada aikaiseksi jos todellakin kaikki vanhemmat tästä lähtien kuuntelisi ja viettäisi enemmän aikaa lastensa kanssa...

Seppo Tanhua kirjoittaa asiasta kauniisti etusivulla.



AUTTAJA aivan samaa mieltä ja meinasin tästä kirjoittaa,
onneksi samoin ajatteleviakin =)

t.timo

tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #65 : 09.11.2007 11:53:14 »


Maailma/maailmankaikkeus muuttuu ja kehittyy. Tsunameja tarvitaan ja myöskin tällaisia tapauksia, valitettavasti..  Cry

Mutta ajatelkaa miten paljon hyvää tällainen tapaus voisi saada aikaiseksi jos todellakin kaikki vanhemmat tästä lähtien kuuntelisi ja viettäisi enemmän aikaa lastensa kanssa...

Seppo Tanhua kirjoittaa asiasta kauniisti etusivulla.



AUTTAJA aivan samaa mieltä ja meinasin tästä kirjoittaa,
onneksi samoin ajatteleviakin =)

t.timo


angel  NIIN ON  angel
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #66 : 09.11.2007 12:58:01 »


Lainaus
Tietysti ko.henkilön on täytynyt olla sekaisin ja psykoosissa, näin ainakin toivon.

Eikö hänen toimintansa ollut aika hyvin sunnitellut sekä harkitut?

En mene sanomaan, kun en tiedä muuta kuin sen, mikä meedia on kertonut.
Ja voihan hänet diagnisoida miten vaan näin jälkeenpäin. Onko sillä oikeastaan mitään väliä?



On sillä aika paljon väliä, ymmärtääksemme, ja laajemminkin jotta päättäjät ja ihmiset täällä yleensä ymmärtäisivät mistä on kysymys, ja miten senkaltaiseen voisi vaikuttaa ennalta tästedes. Kyllä psykoosissa voi suunnitella vaikka mitä hirmutekoja, ainakin toteuttaa ne. Mikäli tämä parka olisi ollut vain kauhean älykäs ja oikeasti "vallankumouksensa" takana, hän ei olisi tappanut peloissaan itseäänkin. En itsekään tiedä tarkkaan mistä oon kyse, mutta spekuloida voi, ja luulen ettei ihan terve henkilö voi olla ollut kyseessä.

Helsinginsanomien pää-kirjoituksessa syytettiin tapahtumasta lähinnä internettiä. niinpäniin.Olen itse lähikuukausina kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka naurettavaa ja kamalaa on, että tv:n avatessa, sieltä tulee päätoimisesti amerikkalaista viihdettä, ja ammuskeluun ym. väkivaltaan perustuvaa toimintaa, elokuvia joissa aina ase ratkaisee tilanteen kuin tilanteen, sitä kannattaa tarkkailla, kuinka yllättävissäkin tv-sarjoissa tämä "ase-ideologia" jyrää. Ei voi väittää etteikö se mitä tv:stä, isoimmilta suomalaisilta kanavilta tulee, vaikuttaisi koko kansaan. Voihan sen tv:n sulkea, mutta kun  useat tuntuvat pitävän sitä itsestäänselvyytenä, ja tärkeänä osana arkeaan, niin eikö meidän kanavatarjoajat voisi panostaa suomalaiseen tv-ohjelmaan, ja elokuviin. Sekä kansainväliseen, hyvään tv-viihteeseen, myös kriittiseen, myös rauhalliseen(ei aina päätäpuuduttavaa,aivoja kuolettavaa actionia), dokumentteihin jne...? Ja entäs mainontapuoli? Miksi isojen tv-kanavien ja yrtitysten mainokset hallitsevat katukuvaa? miksi on niin tärkeää olevinaan että joku taas uusi amerikkalainen tv-sarja on alkamassa tms.? onko kukaan huomannut että raha, iso raha, hallitsee kaikkia julkisia tilojamme? Se mitä tulee terveyspalveluihin, siihen mitä yleensä arvostetaan yhteiskunnassamme, välinpitämättömyyteen, jääköön asiantuntevammalle keskustelijalle.
tallennettu
Kuutiikeri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #67 : 09.11.2007 13:18:11 »

sori epona, en ollut huomannut vastaustasi.

Nämä uskon asiat on aina tällasissa jutuissa esillä.  musta kannattaisi pysyä konkretian ja järjen valon alla tämmösissä tilanteissa, jotta voitaisiin esim.lapsille välittää asia hyvin, ja ei mentäis sille ns.henkiselle tasolle, jolla millään ei mitään väliä enää ole..se menee musta kieltämisen puolelle. asioihin täytyy kuitenkin jotenkin konkreettisesti vaikuttaa (tunnen että kauris minussa puhuu)

Hyvä seuraa pahaa, mutta en tiedä kuinka ajatukseen suhtautua, kun en itse ainakaan haluaisi sitä pahaa olla aiheuttamassa tahallani, "tehdäkseni hyvää", se on vaikea asia.

silloin kun sarjaa "Dexter" alettiin mainostamaan, ja katsoin sarjasta kaksi jaksoa, sanoin poikaystävälleni, että pelkään, mitähän tällainenkin ahdistuneiden nuorien päässä voi saada aikaan. millainen malli annetaan siitä, mikä voi olla moraalista.. muutenkin itsemurhaiskujen maailmassa. en sano että se olisi edelleenkään ainoa, tai edes tässä osallisena syynä, mutta aivan varmasti vaikuttaa. onko viihteen maailmassa enää moraalia ollenkaan?
tallennettu
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #68 : 09.11.2007 13:21:36 »

.Olen itse lähikuukausina kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka naurettavaa ja kamalaa on, että tv:n avatessa, sieltä tulee päätoimisesti amerikkalaista viihdettä, ja ammuskeluun ym. väkivaltaan perustuvaa toimintaa, elokuvia joissa aina ase ratkaisee tilanteen kuin tilanteen, sitä kannattaa tarkkailla, kuinka yllättävissäkin tv-sarjoissa tämä "ase-ideologia" jyrää.
[/quote]

Ihan samaa mieltä Kuutiikerin kanssa. Itse lopetin tv:n katselun lähes kokonaan yli vuosi sitten, kosken kestä enää sitä verellä mässäilyä, silvottujen ruumiinosien lähikuvia, murhaajien sankarirooleja ja yleensä jenkkiläistä skeidaa. Se on iljettävää ja lopulta kaikessa kauheudessaan erittäin kyllästyttävää. Mutta kysyntää ilmeisesti ko. "viihteelle" riittää, koska tarjontaa tulee ainakin joka tuutista.
Itse sensuroin todella tarkkaan mitä lapset saavat tv:stä katsoa, vaihdan kanavaa välittömästi edes näitten veriroiske-suolenpätkä-sarjojen mainoksia vilahdellessa.
Maalaisjärjellä ajateltuna eiväthän nämä tällaiset elokuvat/sarjat VOI olla vaikuttamatta vielä keskenkasvuiseen mieleen jos niitä joka päivä katsoo ja itseensä imee.lapsellista edes väittää muuta. Eri asia sitten, kenen psyyke kestää ne vioittumatta.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2007 13:24:16 kirjoittanut Aamunkoitto » tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #69 : 09.11.2007 14:20:44 »

MUOKKASIN TEKSTIÄ - tai tarkensin - kun itseäni kävin peiliin katsomassa.


Off Topic Sashalle
Annoin itseni ärsyyntyä kirjoittelustasi tähän aiheeseen.

on vähemmän viihdyttävää kuulla ihan sieltä Wienistä asti annettuja yleistäviä kommenttejasi tästä        Suomesta.


Tämä haava paranee vain sisältä päin jos on parantuakseen,

Kiitos.


 Täytyy myöntää että minäkin annoin "itseni ärsyyntyä" samasta aiheesta - kuin annalilja  tickedoff että  jostain maiden ja merten takaa  smiley6600 ...  vaikk`ei tämä olekaan "meidän suomalaisten oma yksityinen juttu"
( avaamatta nyt yhtään tarkemmin mitä tarkoitan)         MUTTA itse koin Sasha sinun  kirjoituksen " kuvainnollisesti kuin ämpärillisenä jäistä vettä "   Shocked

Tämän tapahtuman vaikutukset ovat  jo nyt ja  ovat vielä pitkään niin järkyttävät ja JA sanoinkuvaamattoman traumaattiset - että edes leikkimielistä syyllistämistä on vaikea tässä kohdin ottaa  vastaan ENKÄ minä ainakaan pidä itseäni kovinkaan herkkähipiäisenä VAAN juurikin päinvastoin . JA SEN VUOKSI
 " tämä tiikeriemo tässä karjahtaa"

Niin että kyllä minäkin jos en ihan loukkaantunut niin rapsakkaasti ärsyynnyin - vaikka asia ei sinänsä ole itselleni suoranaisesti henkilökohtainen - ja toisaalta kuitenkin on - sillä jollain lailla tämä ko.7.11. tapahtuma koskettaa jokaista suomalaista JA AIVAN VARMASTI JÄTTÄÄ jälkensä tähän yhteiskuntaan - viittaan nyt esm lukuisiin kirjoituksiin tälläkin foorumilla SIITÄ millaisia kokemuksia on ollut . ETTÄ RAJANSA KAIKELLA - huumorille on sijansa vaan tässä kohdin sen paikka on hyvä valikoida tarkasti.

TÄMÄ HAAVA PARANEE IHAN VARMASTI - VAAN ARPI SIITÄ JÄÄ - ja tämän kanssa on vain elettävä eteenpäin - arjessa, arkisissa toimissa.

taaviisuinen

muoks.
enkä nyt tarkoita ettei tapahtumaa ja siihen johtaneita tapahtumia tule tarkasti tutkia ja syita etsiä - rakentavassa mielessä - sillä niin helppo olisi nyt syyllistää  mikä taho vain- ja niin helpottavaa olisi löytää SE SUURIN SYYLLINEN JOHON VIHANSA JA KIUKKUNSA VOISI KOHDISTAA -  joku taho jota syyttää  - joku olemassaoleva taho johonka voisi syyttävän sormensa osoittaa.

ETTÄ  oikeaa asiallista tutkintaa ja tulkintaa on syytä tehdä , ja pitääkin tehdä - muttei heitellä arvioita ihan mututuntumalla. Tässä nyt päällimmäisiä kiukkuja - ja taidat sinä Sasha saada osaksesi jotain tästä kiukusta  tickedoff  - en silti poiskaan pyyhi sanojani - tarkennan vain tuntojani.

taaviisuinen
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #70 : 09.11.2007 14:46:22 »

Amma ei tule Suomeen. Kansallisesta karmasta puhutaan. Jänniä yhteensattumia.. hmm..

Amma oli ilmaissut todella lämpimästi olevansa pahoillaan ja surullinen ettei päässyt nyt Suomeen. Oli myös vastaanottanut huolemme Suomen henkisen tunnelman raskaudesta ja pahoittuneista mielistä. Amma oli sanonut ymmärtävänsä, millaiset tunnelmat Suomessa ovat.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2007 14:48:55 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #71 : 09.11.2007 16:08:00 »

Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, eikä kumpikaan tee kohteestaan huonompaa.
Itse en ole asunut muualla kuin Suomessa, joten en pysty vertaamaan maiden paremmuutta, eikä mulla siihen mitään tarvetta olekaan. Todennäköisesti olen niin juntti että parempi pysyäkin täällä Suomessa.  Wink Cheesy laugh
Silti kulejn pystypäin, enkä koe että pitäisi hävetä itseäni tai suomalaisuuttani.  Wink
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #72 : 09.11.2007 16:10:32 »

Meidän pitää varmaan itse tehdä henkiselle tasollemme jotain.
Onpi hyvä, ettei nyt haaskaannu energiamme ammojen
halailuun, vaan sinne voimme ne käyttää, mihin
on tarve oikeasti. Sisäiset ja muut lapset
oikein huutavat haleja. Keskitetään Voima sinne. Rakkaus smitten smitten smitten
tallennettu

AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #73 : 09.11.2007 16:28:33 »

No, oikeesti se on niin että Amma antaa voimia niille jotka halaavat, mutta universaalinen Äiti on kyllä kaikessa ja kaikkialla. Kaikilla ei vaan ole täysi tietoisuus, mutta mahdollisuus siihen.

Lovea.. eräältä Rakastuneelta..  smitten smitten smitten



Onkos tullut "marraskuun" villitys?

t.timo

 smitten
tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #74 : 09.11.2007 16:42:01 »

Totta puhut Diamond.

Suomessa ei suosita omaa ajattelua ja aivojen käyttöä,
vaan kaikki pitää olla valmiiksi pureksiltua.
Luonnollinen ihminen kuitenkin hakee omia ideoita
ja tässä varmaan tiivistyy se, kun se oma ajattelu
vääristyy valmiiksi pureksillun myötä.



Mulla on tuosta ihan päinvataiset käsitykset käytännön pohjalta.
Ihmiset eivät viitsi tai halua tehdä itse yhtään mitään elämäsnsä taikka terveytensä eteen. Odotetaan ja vaaditaan että kaikki kannetaan kiltisti syliin eikä kanneta vastuuta. Perätään oikeuksien perään, onhan veroja maksettu ja paljon. Mutta ei ajatella hetkeäkään velvollisuuksia. Se vanhan ajan vastuullisuus on kadonnut uusavuttomuuden upottavaan suohon.

Mistä tämä johtuu? Onko syy vapaassa kasvatuksessa?? Lamassa.... Laman lapset ovat nyt aikuis iässä... (Itse kuulun niihin, saan kiittä peräänantamatonta äitiäni siitä että opin varhain mitä päätösten takana seisominen merkitsee.)
Osa syy on varmasti holhousyhteiskunnassa, suorittamisen pakossa jne.. Ihminen on vieraantunut sosiaalisesta elämisestä liikaa.

Yksilöllisyyttä korostetaan yhteisöllisyyden sijaan...
Yhteisöllisyydellä en tarkoita erilaisuuden vierastamista taikka tuhoamista. Yhteisöllisyydellä tarkoitan yhdessä toimimista, toisten kuuntelemista, ymmärtämistä, keskustelua ja näin katsontakantojen laaja-alaistamista, ymmärryksen lisäämistä.... Siis oikeastaan lähimmäisen rakkaudesta....?

Yksilöllisyys korostuu joissakin ihmisissä voimakkaaksi MINÄ ajatteluksi että syntymästään asti sosiaalinen eläin, ihminen vieraantuu normaaleista kannssakäymisympyröistä niin voimakkaasti että kokee joutuvansa etsimää hyväksyntää, kunnioitusta muualta. Paikasta jossa voi olla kasvoton, säilyttää yksilöllisyytensä suojan....

Hmph. Ja täällä minä itse paatosta juuri samalla tavalla nimimerkin takana!!!!  Onneksi täältä löytyy näitä maanpinnalle pudottajia!!!

 smitten smitten smitten

Meruska
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: