Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Caroline Myss  (Luettu 27654 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
julyette
Vieras
« Vastaus #15 : 19.11.2007 15:08:55 »

Tuo MySpacen Los Angeles asuinpaikkana ei pidä paikkaansa. Caroline Myss asuu Chicagossa Oak Parkin esikaupunkialueella ja hänellä on toimisto Harlem Avenuella. Myss mainitsee itsekin omilla nettisivuillaan uutiskirjeissään monta kertaa asuinpaikkansa.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 19.11.2007 18:23:31 »

Ihanko totta!

Siis sittenkin, mistä sinä sen luit?

Kun minä ihastuin siihen, on niin tuplasti tuota jousimiestä ja siinähän näkyy hänen opettajuutensa ja kulkunsa monien vaiheiden läpi. Haluaisin näyttää karttaa astrologiopettajalleni, joka on myös jousimies.

Kiitos
esmiralda  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 19.11.2007 18:29:15 »

Elämänilo.

Caroline Myssin syntymäaika: 2.12.1952 klo. 08.00  Chicago (IL), USA)
Sitä en tiedä sitten onko oikea, Astrothemen datapankista tuo tieto. Mutta tuo Chicago ainakin voisi olla, koska kirjassaan Hengen anatomia hän sanoo asuvansa Chicagossa.

Itselläni on tuo Myssin Hengen anatomia. Kirja on niin tuhtia asiaa, että se piti lukea pienissä erissä miettien aina välillä  Smiley

Esmiralda, missä olet tehnyt tuon arkkityyppiympyrän?

Ahaa, siis täällä liikkuvat tiedot! Ehdin jo Elämänilolta saada tiedon kartan oikeudellisuudesta, johon itse jo ihastuinkin. Näytti niin mielenkiintoiselta. Ja niinhän on tuo Caroline itsekin.

Muistaakseni lukemastasi kirjasta seuraava onkin 'Sielun sopimus', mikä käsittelee juuri tuon arkkityyppikartan tekemistä ja arkkityyppejä hänen tulkitsemanaan.
Työstin sitä eräänä vaikeana vuotena omien arkkityyppien kautta ja opin itsestäni sellaisia puolia, sekä heikkouksia että vahvuuksia, että syvästi kiitän.
Siitä oli suuri apu alakulooni ja suruuni. Eli itsetuntemista taas uudesta näkökulmasta! Oikeastaan tuplaten kun tähtikartta on taustalla.

Suosittelen. Mutta ei ole taas sitä lonkalta lukemista varten tämäkään... Wink
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #18 : 19.11.2007 22:10:43 »

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=13803.msg124100#msg124100

smitten tässä yksi linkki .....

taidettiin tämän topicin puitteissa " tutustua" Esmiraldan kanssa - vai  Wink
Niin nää päivät menee ...  Kiss taaviisuinen
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 19.11.2007 23:04:52 »

Voi sinä olit 'liekki' silloin, viisuseni! smitten

Kävinpä katsomassa, miten sitä silloin ajateltiin ja eihän ne ajatukset ja kokemukset siitä juuri muutu. Taas tuli sitä toistetuksi ja todistetuksi!  Grin

Nyt tosin lähdin peräämään noita karttoja ja varsinkin Carolinen karttaa, mitä siitä näkyisi. Eli näkyykö hänen ihmeellinen elämänsä siinä?  Jospa vielä opin vaikka itse sitä tässä katsomaan.

Ensin luulin erehtyväni ja oikuttelin topikkini kanssa. Nyt niitä on tässä kaksi vähän ristikkäin.

Juu, päivät menee...
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 19.11.2007 23:37:23 »

no kuule,
näkyyhän se ihmeellinen elämä siellä kartalla,
mutta sinä ehkä halusitkin pähkäillä tämän itse,Esmiralda?
joten josko jätän kertomatta omat huomioni  angel
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 19.11.2007 23:38:42 »

Ei, ei, minun kurssini kestävät vuosia oppia!

Sano vain, annat potkua minullekin, please!  Kiss
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 20.11.2007 00:16:06 »

tuosta kartasta ei kuvana saa selkoa hyvin,mutta kun lähti tutkimaan tuota planeettaluetteloa niin siellä kiinnittyi huomio
moniin ASTEENTARKKOIHIN aspekteihin,
että ne planeetat mitkä tekivät noita aspekteja saivat sitten tasan täsmällistä energiaa toisiltaan,
ns. saumaton yhteistyö,
intuitiivisuus,herkkyys,taiteellisuus,kirjallinen lahjakkuus,nokkeluus:
 kuu 23  kaksoset aspect_sex :pluto:23  leijona aspect_sex neptunus saturnus 23  vaaka
näistä plutolle tarkka oppositio junolta  vesimies 23,
vahva yhteisöllisyys,halu jakaa intuitiivinen tietonsa

arkkityyppeihin perehtyminen,jumalattaret,jumalaiset älynväläykset,naisasianainen? yang-taistelija?
 venus 20  kauris aspect_sex pallas 20  kalat

kutsumus,hengen anatomia kirjaksi asti,
 merkurius 5 (oma luku) aspect_con vestajousimies
jolla voisi maailmaa ehkä vähän myös parantaa,
tässä kai se hengen anatomia onkin,
 aurinko 10  jousimies puolisekstiili (jos ois sekstiili niin tämä ois yod mutta olkoon nyt luojan pikkurilli..)
 chiron 10  kauris aspect_kvi ceres 10  kaksoset,
pikkurillillä osottaen kuinka huolehdimme itse itsestämme ja sitä mukaa kanssaihmisistämme,
kuinka yhdistää kvinkunssin erilaiset energiat ja päästä tasapainoon,
ja elämänilo,kyllä se kaksonen myös "käsi"ttelee vaikka tässä chironin hiertäessä kohti täydellisyyttä

tuo aspektiluku 23,kuu ja jupiter ja yhteensä 5,merkurius,
 saturnus hällä taisi olla hallitsevin planeetta mutta hyvin ne tulee nuo  neptunus, pluto ja  :jupiter:kin messiin,
ja kun nuo asteet pelittää noin yksiin niin samalla myös
esim  venus kauris ,eikö se ole ylennyksessä siellä?
ja kauriin  saturnus vaa assa yhdessä neptunuksen kanssa ja kaloissa taasen  pallas ja sitä rataa..ympäri käydään ja yhteen tullaan

hengen anatomiaa olen lukenut,nyt se on lainassa,
pitäs perehtyä noihin muihinkin,
vaan jotenkin sielu ei ota nyt vastaan luettua tietoa,
liikaa ainakaan,oivallus tulee jostain muualta vissiin
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #23 : 20.11.2007 08:27:55 »

Esmiralda  smitten niin olin - ja palaahan se liekki sisimmässä vieläkin  Wink
TÄSSÄ YKSI LINKKI ARKKITYYPPI"AIHEESEEN"
http://kuutarha.nettisivut.fi/planeetat/asteroidit/

... ITSE OLEN ARKKITTYYPPIEN kanssa elelleyt jo  - siis tietoisesti ja tiedostaen - hmmm. mooooooonta vuotta, ja kokemusta on monenmoista - vaan " niin hyvää ettei sanotuksi saa" ....   Cheesy  Kiss

hei ja tässä enklanninkielinen linkki - http://www.spiritualconcepts.org/ARCHETYPEShtm.html
http://www.spiritualconcepts.org/ARCHETYPEShtm2.html

JA  Huh - sitähän nämä  "kaikki roolipelit ynnä muut animat  ja animet ja ynnä muut  samankaltaiset ovat - arkkityyppisiä hahmoja .... Smiley  JA ainakin itselläni aika pitkälle omat avattaret myös - kyse on hyvin pitkälti energiasta joka ottaa sitten ilmiasun ...  smitten
http://meridian59.neardeathstudios.com/images/M59-Archetypes-01.jpg
« Viimeksi muokattu: 20.11.2007 08:32:44 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
julyette
Vieras
« Vastaus #24 : 20.11.2007 16:27:49 »

Ahaa, siis täällä liikkuvat tiedot!

Muistaakseni lukemastasi kirjasta seuraava onkin 'Sielun sopimus', mikä käsittelee juuri tuon arkkityyppikartan tekemistä ja arkkityyppejä hänen tulkitsemanaan.

Mietin pitkään kumpaan ketjuun vastaukseni laitan ja pukkasin sitten tänne kun täällä oli tuosta arkkityyppijutustakin  Cheesy 

Voisikohan mode yhdistää nämä Myss-ketjut yhdeksi niin ei tarvitsisi surffailla molemmissa?   idiot2

Alan perehtyä  tuohon Sielun sopimukseen ja arkkityyppikarttaan kun haen torstaina kirjan itselleni.  Mielenkiinnolla odotan minkälainen on, Hengen anatomia osui minulla sopivaan kohtaan elämässä. Siinähän käydään läpi näitä fyysisen sairauden heijastumia chakroihin muun muassa.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 20.11.2007 17:00:00 »

Samaa mieltä, nämä voisi yhdistää.

Tuolla aiemmin on myös käsitelty Caroline Myssiä, mutta käsittää pelkästään arkkityyppejä. Ei itse kartan tekoa. Tässä kartassa on mukana myös chakrat.

Kun aloitin lukemaan Sielun sopimusta, olin niin avuttomassa tilassa, että tein työtä mitä Caroline käski. Hän pyysi aloittamaan aivan siitä lähiarkkityypistä, minkä ystävät usein sinusta löytävät ja minkä itse on itsellensä jotenkin hyväksynytkin.

Kuten minulla oli 'metsäkauris'.

Kirja ohjaa kuinka keskustella kysymyksiin vastaillen tämän arkkityypin kanssa ja se työ oli minulle hyvin rauhoittavaa ja terapeuttista. Minulle siunautuikin sitä asiaa paksu vihkonen. Varmaan oli halvempi kuin terapeutit tai lääkkeet.  smitten

Mutta sittemmin olen halunnut auttaa samoin ystäviäni.

Löysinkin jostain listan, missä oli nimetty tämän pohjalta 'terapeutteja' lukemaan näitä karttoja. Lista koski enimmäkseen USA, mutta 'asiantuntijoita' löytyi myös Euroopasta. Suomia en löytänyt.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #26 : 20.11.2007 18:37:03 »

Olen tehnyt aikoinaan myös tuon arkkityypit astrokartalleni. Aukesi hyvin 7 h oli prostituoitu ja se avasi kyllä silmäni avioliittoni suhteen myin itseni rauhasta.
Itselläni toimii heiluri ja sillä selvitin ensin mitkä olivat arkkityypit ja sitten mihin huoneeseen ne kuului. Vaikka Caroline sanoo että kartta tehdään kerran niin omasta mielestäni se siis jää pohjaksi, mutta ihminenhän kehittyy ja kasvaa joten tein sen vuosia ensimmäisen jälkeen ja muutosta oli tapahtunut, voi ajatella että käsittely muuttaa paikkaansa ja arkkityypit vaihtuivat.
Hyvä käsittelytapa rehellisyttä vaaditaan itselleen, ja asioiden käsittämistä syvällisesti, kuten tuo prostituoitu sanana, mutta niinhän me todellisuudessakin myymme itseämme milloin mistäkin  tickedoff
Tämä kirjasarja on käsikirjastoksi sopiva sitä ei kerralla saa kaikkea irti, vaan ajan kanssa aukeaa uudet asiat ja se on kattava terveyden näkökulmiin, mistä voi alkaa fyysiset vaivat ja miten niistä selviää.

Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 20.11.2007 18:46:29 »

Olet oikeassa, Mateve!

Ihmisetkin takertuu liian helposti niihin omiin hyviksi näkemiin kaavoihin, kuten esim. kirkolliset instituutiot ja jousto on vaikeaa. Olen minäkin tehnyt toisen kartan, ihan terveyden kannalta katsottuna.

Ja minulle kävi samoin, kun otin prostituoidun mukaani arkkityyppeihin. Koska mukana tilanteessa oli hyviä ystäviä, sainkin siitä hyvän tien purkaa, miksi koin sen kohdistuvan itseeni ja ryhmässä kun käsiteltiin asiaa, niin todettiin, että oikeastaan tuo arkkityyppi on sellainen, että se kuuluisi jokaiselle. Sillä jokainen on jossakin tilanteessa myymässä itseään. Eli Myssin arkkityyppifilosofia avautuu kyllä kun lukee kirjaa ja keskustelee asiasta, vaikka sitten vain itsensä ja arkkityyppinsäkin kanssa.

Enkä uskokaan että Myss tarkoittaa, että se kaikki pitä avautua hänen laillaan, vaan juuri oman intuitiivisen näkemyksensä kautta. Arkkityyppi, huone, chakrat ja tähtimerkki siinä vauhdittavat ja virittävät sitä intuitiota.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #28 : 20.11.2007 23:01:42 »

....
ja elämänilo,kyllä se kaksonen myös "käsi"ttelee vaikka tässä chironin hiertäessä kohti täydellisyyttä

Hei "nikki"

Olet ihana.

Kiitos Caroline Myss´in kartan tulkinnasta.

smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #29 : 23.11.2007 11:13:24 »

Tässä lissää Myssiä  Wink

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=14570.msg128948#msg128948

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=20688.msg173909#msg173909

tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: