Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten siivoat (ei testi)  (Luettu 16123 kertaa)
0 jäsentä ja 16 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #30 : 19.11.2007 22:14:40 »

Siivoan vähän kerrallaan, ikkunat yhtenä päivänä, imurointi toisena, pyykkäys kolmantena jne. Ja joka päivä siivouksen lopuksi tarvii olla kahvia ja jotain namua jolla palkitsen itseni. Ei sitä muuten jaksa.  Grin

Ihana!!! Kuulostaa niin tutulta! Ja ylipalkkioksi voisi vaikka viivähtää astrossa! Niin minä teen!  Grin Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #31 : 19.11.2007 23:06:57 »

Muakin ärsyttää kun en osaa pitää huolta kotini siisteydestä. On päiviä, kun ajattelen, että nyt sitten siivoan ja pidän kämpän puhtaana, mutta sitten, se ei onnistu. Olen epäsiisti, ja sen kyllä huomaa..Joskus en erota sohvaa/ tuolia sen tavaramäärän alta, sama ongelma pöytien kanssa. ja aina täytyy ottaa uusi muki tai jokin muu astia ja saan tosi nopeesti kaikki astiat kulutettua. Tiskaus ei toki käy yhtä nopeasti ja rempseästi kuin se sotkeminen..

Ja yllättävää on  se, että olen kauris, ja kauriiden sanotaan olevan siistejä-poikkeus vahvistaa sääntöä laugh

Haluaisin palkata siivoojan todellakin itselleni. Katsotaan milloin se onnistuu.. Cool
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 20.11.2007 00:13:00 »

Kauriitko siistejä? He ovat kausisiisteja! Aivoihmisiä! Organisoivat aivoissa asioita eivätkä näe metsää puulta. Pikkutarkkoja tietyissä asioissa, toisissa liiankin suureellisia. Minun kauris siivoa keskeltä lattiaa, ei koskaan näe pölyjä ja laskee tavaran siihen missä sattuu olemaan tilaa. Ei minkäänlaista järjestystä. Järjestys löytyy sitten kun pitää lähteä johonkin, aikajärjestys. Pitää tietää prikulleen milloin missäkin ollaan.  Esim......

Taisin siivota pääkoppaani. Tuossa juuri kauriini kanssa sanailin, siivouksesta riideltiin!  tickedoff knuppel2 uglystupid2
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
selkälokki
Vieras
« Vastaus #33 : 20.11.2007 09:22:43 »

Se täytyy sanoa, että miulla ei ole valittamista mieheni siivouksesta. No, ehkä hänellä ei tule sohvaa imuroitua, mutta muuten on varsin aurinko neitsyt mukainen.
Tavarat hänellä pysyy paremmassa järjestyksessä, kuin minulla.
Ja on aika omatoiminen pyykinpesun ja siisitimisen kanssa, ei tarvitse komennella ollenkaan.
Anoppini on   aurinko kauris , hänellä on tavarat todella hyvässä järjestyksessä ja siistiä kyllä. Pölyjä meinaa tosin hyllyyn karttua, että niiden päältä ei ole kovin nirso. Mutta ihan ok huusholli kaikin puolin. Ja ruoanlaitossa ja leivonnassa on erittäin hygieninen ja tarkka.
tallennettu
Bast
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 121



Profiili
« Vastaus #34 : 20.11.2007 12:07:45 »

Esmiralda: hyvä tietää, että en ole ainoa laatuani..kyllä mä pikkutarkka olen, mutta siivous pääse tähän kategoriaan mukaan ollenkaan. Ei siinä, ettenkö haluais olla siisti, mutta en pysty.. uglystupid2 Hyvä selitys.

 Mietin aina välillä sillai, että jos joku mulle tän kämpän nyt siivoais ja laittais kuntoon, niin sitten mun olis helppo jatkaa siitä eteenpäin  :Smiley paskan marjat! sitä hyvässä lykyssä kämppä pysyis siistinä ehkä pari-kolme päivää! Mä en voi käsittää, kuin se on niin vaikeaa.

 Ja sillai hauskaa,kun välillä laitan siivoamattomuuteni fyysisesti raskaan työn piikkiin, että en vapaa-ajalla enää vaan yksinkertasesti jaksa siivota..Siihenkin on sanottava mun itelleni, että paskan marjat! Olin tässä puol vuotta takaperin pari kuukautta työttömänä. Joten kaikki voimat olis voinu sitten käyttää siivoukseen, niin voitte uskoa, että yhtä sotkunen mun kämppä oli. Keksin aina jotain muuta tekemistä, kun siivota..  Cool

paljon on visioita siisteydestä, mutta ne harvoin toteutuu. Olen jo 26 vuotias, kohta 27...muuttuukohan tämä asia koskaan..
Onhan se tietty positiivista, että sitten kun vihdoin alan siivota, niin tuloksen ainakin huomaa heti.  Grin

Tästäpä sainkin kimmokkeen, että ehkäpä tänään otan omaa sisäistä kauristani sarvista ja siivoan täällä! coolsmiley

Katotaan miten käy Cheesy

tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Asterix
Vieras
« Vastaus #35 : 20.11.2007 15:26:08 »

Lainaus
Minulla vain on jotenkin sellainen käsitys että onnellisuus asuu siistissä ja kauniissa kodissa

Adoptio-äitini  aurinko vesimies ajattelee näin
ja hän on hurjan siisti!
Biologinen äitini  aurinko kauris on boheemi ja taiteilijaluonne
ja joka paikka on täynnä liikaa tavaraa ja ne eivät ole järjestyksessä.
Hänellä on välillä siivousvimmoja, jolloin kaikki menee uusiksi ja uusille paikoille
ja koti säihkyää, mutta ei kauaa.

Minä  aurinko kaksoset olen sekä siisti että epäsiivollinen.
Riippuu tilanteesta.
Kun olen kiireinen ja stressaantunut töissä,
niin luonnollisestikaan en kykene keskittymään enään siivoamiseen.
Olen antanut itselleni anteeksi tämän kykenemättömyyden.
Ei minun tarvitse kaikkea osata, hallita ja tehdä. Wink

Kun taas minulla on löysempää töissä ja aikaa enemmän
viettää kotona, niin sitten järjestelen paikkoja mielelläni.
Se on suorastaan terapeuttista. Smiley

Työskentelen 10-12 h päiviä, kuten aika moni itävaltalainen,
joten siivoojan apu on korvaamaton.
Omaa vapaa-aikaa ei mielellään kukaan halua käyttää siivoamiseen,
vaan panostavat sen läheisiin ihmissuhteisiin, lapsiin ja
perheen yhdessä oloon. Smiley
Olisi ikävää, jos elämässä siivoaminen on tärkeämpi toiminta
kuin viettää aikaa läheisten ja rakkaiden kanssa.

Maksan siivoojalleni 40 euroa kerta ja se on sen arvoista
-saan enemmän aikaa itselleni ja muille
ja koti pysyy paremmin siistinä. Smiley
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #36 : 20.11.2007 22:55:25 »


Lainaus
ähetetty: tänään kello 14:26:08
Kirjoittanut: Sasha

Lainaus
Lähetetty: tänään kello 11:19:26
Kirjoittanut: Tigrinum
Minulla vain on jotenkin sellainen käsitys että onnellisuus asuu siistissä ja kauniissa kodissa[/size]
Adoptio-äitini  aurinko vesimies ajattelee näin
ja hän on hurjan siisti!

Biologinen äitini  aurinko kauris on boheemi ja taiteilijaluonne


Minä  aurinko kaksoset olen sekä siisti että epäsiivollinen.
Riippuu tilanteesta.

Olen antanut itselleni anteeksi tämän kykenemättömyyden.
Ei minun tarvitse kaikkea osata, hallita ja tehdä. Wink

... ja aikaa enemmän
viettää kotona, niin sitten järjestelen paikkoja mielelläni.
Se on suorastaan terapeuttista. Smiley

http://i131.photobucket.com/albums/p315/ovivip/flowers/n010.gif

... " ilo on jollain minulle käsittämättömällä tavalla tarttuvaa, samoin kuin innokkuus ja rakkaus" - Coelho

Jollain lailla,  - jota koetan kuvata ja tavoittaa näillä kukkasilla ja Coelhon sanoilla - NIIN jollain lailla jokin tässä kirjoituksessasi kosketti ...  smitten

taaviisuinen  aurinko  kaksoset
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: