Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Facebook  (Luettu 22231 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Sekhmet
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 260


Nil novi sub sole.


Profiili
« Vastaus #15 : 21.11.2007 17:50:40 »

Shocked      Shocked      Shocked      Shocked     Cry      Embarrassed      Embarrassed       Embarrassed      Embarrassed

 Shocked Shocked Shocked - entäs sitten TÄLLÄ ASTROFOORUMILLA -kuinkas turvassa täällä ollaan  Huh  Ihan " foorumin eli palvelun tarjoajan eli Astrofoorumin kautta ELI  millainen mahdollisuus on olemassa että "joku" murtaa "joitain turvamuureja" ja saa tietoja joita on vain Ylläpidolla TAI YV - viesteissä....  Embarrassed

Ja täällähän aina ajoittain on ollut kuvia näkyvissä - ihka omia kuvia - sekä avataaroina että liitekuvina ja myös " jutun sisällä" ( vielä kun se oli mahdollista)....
Ei ole murtovarmaa pankkiakaan olemassa.
FortKnoxt on vain tehty erittäin vaikeaksi.
Ovathan pankitkin netissä muta salasana systeemi on Suomessa pankeilla hyvin suojattu.

Ja yleensä foorumiohjelmat ovat turvallisia, jos ovat hyvän serverin hallussa.
Vaikka täälläkin on tietoihin laittanut syntymäaikansa puuttuu siitä sotutunnus osa, ja nimitiedot ovat salattu.
Ja käsittääkseni tämäkin foorumi on yhdessä Suomen turvallisimmista servereistä, Eikös tämä ole Nebulassa.

Facebook on mielestäni arveluttava jo senkin takia sinne rekisteröidytään monta ihmistä harhaanjohtavalla menetelmällä.
eli pyydetään sähköpostiosoitetta ja salasanaa.
Älkää vain hyvät ihmiset laittako samaa salasanaa mikä on omassa sähköpostissanne.

Ja jokaisesta itsestään riippuu mitä muita tietoja itsestään antaa.


« Viimeksi muokattu: 21.11.2007 18:12:55 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Sekhmet
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 260


Nil novi sub sole.


Profiili
« Vastaus #16 : 21.11.2007 18:26:14 »

Sekä vielä lisäksi minä suosittelen että tekee jokaiselle  nettiasialle oman sähköpostiosoitteen, on hyvä turvallisuustoimenpide.
Minulle on jo kertynyt turhan monta (15kpl)
Näin oppii näkemään myös, mistä hankkii itselleen roskapostia.
 tickedoff ja tietää vastaisuudessa varoa.
Mutta sähköpostit pysyvät hyvässä järjestyksessä hyvällä sähköpostiohjelmalla, käytän POPpeeper,iä

P.S POPpeeperissä toimii kaikki sähköpostit:
OutLookit
hotmailit
gmailit
ym.
« Viimeksi muokattu: 21.11.2007 18:46:28 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #17 : 21.11.2007 19:32:39 »

smitten  Tosi Iso Kiitos Ikiaika.  smitten

 taaviisunen
tallennettu
Sekhmet
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 260


Nil novi sub sole.


Profiili
« Vastaus #18 : 21.11.2007 20:35:46 »

smitten  Tosi Iso Kiitos Ikiaika.  smitten

 taaviisunen

Eipä kestä, yritän vain auttaa.  smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #19 : 22.11.2007 10:06:26 »

jos sitten itse avaankin ison aukon turvallisuussuojiini ELI olen itse TIETÄMÄTTÄNI se suurin riski ....  tickedoff

No näinhän se vaan on. Smiley Itsehän sitä on itsensä on suurin turvallisuusriski. Tietoturva-asiat on ihan hyvä tiedostaa ja pitää mielessä, mutta niillä itsensä pelottelu on mielestäni yhtä turhaa kuin muillakin asioilla pelottelu.

Ikiksellä on ollut monia hyviä vinkkejä, joista kannattaa ottaa vaari - kiitos minunkin puolestani, että laitat tietoa jakoon.

Tuli aiheesta mieleen Positiivarien viesti, joka aamulla kolahti meiliboksiin. Siinä oli tällainen juttu luottamuksesta, joka jotenkin sopii tähänkin aiheeseen:

Mies soitti asianajajalleen ja sanoi: ”Olen
tekemässä sopimusta sellaisen henkilön
kanssa, johon en luota. Haluan sinun laativan
niin aukottoman sopimuksen, että hän ei pysty
kiertämään sitä. Sen on suojeltava minua
kaikilta petoksen yrityksiltä.”

”Hyvä ystävä”, juristi sanoi, ”kielestämme ei
löydy sanoja, jotka voisivat korvata vanhan
kunnon rehellisyyden ihmisten välisessä
kanssakäymisessä. Eikä myöskään sanoja,
jotka voisivat täysin suojella kumpaakaan
mikäli olette päättäneet pettää toisianne.”
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sekhmet
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 260


Nil novi sub sole.


Profiili
« Vastaus #20 : 05.01.2008 02:48:29 »

Minä vaan tiesin tämän tulevaksi:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Facebookin+ihastussovellus+levitt%C3%A4%C3%A4+vakoiluohjelmaa/1135233027794
 tickedoff tickedoff tickedoff tickedoff
Ja uskokaa tai älkää, ei se tuohon lopu.

 Angry Angry Angry Angry Angry
« Viimeksi muokattu: 05.01.2008 02:53:56 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Sekhmet
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 260


Nil novi sub sole.


Profiili
« Vastaus #21 : 05.01.2008 20:35:12 »

On se surullista, että ihmisen pitää pelätä toista ihmistä, mutta niin kai se vaan tässä maailmassa on, ja ymmärrän "uhkien" realistisuuden.

jännä ajatus, että välissä on vaan tälläinen sähköinen järjestelmä, ja meidän pitää alkaa pelätä toisiamme Wink

Mikä olisi se realistinen uhka, jos vaan kävelemme toistemme ohi kadulla...vaikka olisimme samaan aikaan facebookissa, irc-galleriassa tai astro.fi:ssä?

(en tarkoita tässä nyt mitään ääritapauksia missä pahat sedät houkuttelevat lapsia "tapaamisiin"-yöks)

vaan onko uhka lopulta vaan se, että ihminen tietää mitä toinen ihminen on sanonut tai kokenut?
Ei ihmistä tarvitse pelätä, vaan ottaa realistisesti, ja ymmärtää että maailman on vain luojamme rakentanut tyyliin: Syö tai tulet syödyksi.
Kun avaa silmänsä, näkee sen selvästi.
( turha puhua vain pahoista sedistä, on niitä tätejäkin )
Joka ummistaa silmänsä uhkaa kohtaan, on täydellisen naivi. :Smiley
tallennettu
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #22 : 16.05.2008 06:13:48 »

mäkin oon facebookissa ja naureskelen sille, että mulla on siellä "jo" yli sata kaveria.. mut kummasti en koskaan vietä aikaa kenenkään niitten kans.. mullon vaan ihan sairaasti "naamatuttuja" eli semmosia, joille voi vaan moikata kylillä ja sit joskus ehkä vaihtaa pari sanaa. tai sit ne on noita tuttuja jostain harrastuksista ja nettituttuja osa. en oo innostunu tosta facebookista oikeen, mut onpahan nyt olemassa.

irc-galleriasta mut on löytäny jo vuojesta 2003. eipä sielläkään tuu niin usein enää käytyä, enkä mä sen kummemmin paljoo siellä "tsättäile". ircci onkin sitte erikseen..

(kertokaa jos löydätte mut galtsusta Wink)
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #23 : 16.05.2008 14:04:28 »

No eiköhän jokaisella saitilla minne ihmiset kirjoittaa ole näitä tietoturvariskejä vaikka kirjoittaisit rekisteröidyllä nimimerkillä niin ei sitä tiedä jos joku onnistuu murtautumaan tilillesi.Facebookissa on minullakin tunnukset ja en ole laittanut sinne mitään puhelinnumeroita tai vastaavia(paitsi sähköposti) eikä sitä kuvaakaan ole pakko pistää.Sivustolla voi määritellä sen ketkä näkevät tilisi.
 
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #24 : 16.03.2010 20:27:44 »

noh, eräs tuttu oli siellä heti. en ole tuhlannut aikaani tähän mutta kun 76 tuttua näkyi olevan, tai ensin niitä oli yli sata..

jos ei kerro itsestään juuri mitään, minne ne murtautuvat?
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1481



Profiili
« Vastaus #25 : 16.03.2010 20:38:19 »

mä löysin naamakirjasta veljeni, oli hukass 24v. muutti siis ulkomaille äitinsä kanssa kun oli 1 v.
tavattiin hiihtolomalla, ja jäätiin jäihinki  smitten
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #26 : 16.03.2010 20:39:53 »

ensimmäinen joka vastasi minulle, oli  kauris nainen jonka veli hukassa, maailma on pieni. no tarkkaillaan. siis siellä on 400 milj tyyppiä? yllättävän moni esim Lähi-Idässä tai kustannusalalla löytyi sieltä.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #27 : 16.03.2010 20:42:59 »

Olen kyllä aina ihmetellyt sitä miten vainoharhaisia ihmiset ovat nettijuttujen suhteen. Itsellä on se periaate, että sitä mitä en voisi kaikille sanoa en sano millään palstoilla. Täällä tosin tulee kirjoiteltua aika henkilökohtaisiakin, mutta toisaalta minua ei juurikaan häiritse jos ihmiset minusta jotain tietävät. Puhelinnumeroita ja sellaisia en mielelläni laittele joka paikkaan, mutta muuten olen aikalailla avoin itsestäni, sillä omana itsenäni olen kuitenkin täälläkin. Facebookissa valitisen kaverit siten, että kavereina ovat ne jotka eivät ole menttäneet kunnioitustani silmissäni ja jotka oikeasti tunnen, kun minulla on tällä tavalla valitut kaverit en näe mitään syytä sille, että minun tulisi piilotella suosikki bändejä tai sähköpostiosoitetta. ^^

Eikä minua haittaa jos netissä minun liikkeitäni seurataan sen verran, että edes osataan niitä oikeita mainoksia minulle näyttää ^^
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #28 : 16.03.2010 20:57:24 »

jep, ei omia tietoja. filosofia ja sen sellainen käy. tuota.. näkyi paljastavan että eräskin tuttu hakee seuraa heh. ja sitten tuli afrikkalainen huijauskirje, että sama on tullut netissäkin. 3 ystävää vastasi samantien.

mutta miten tämä linkittyy noihin kustantamoihin, kun saan sieltä messaget??  Grin

ekojen tuttujen joukossa pari kanavoijaa. voidaan tietty kysyä, miksi aina on kanavoitava, mutta eräillä näyttää tuo suhde kukoistavan..  Smiley
« Viimeksi muokattu: 16.03.2010 21:43:00 kirjoittanut ^Chicomecoatl ^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #29 : 16.03.2010 22:17:13 »

Hei! Lukaisinpas näitä juttuja!

Onko asiaa tai mitään, minkä taustalta ei löytyisi uhkapilviä? Wink

Olen ollut mukana Facebookissa turvallisesti ystävieni ja ystävien ystävien, kuten myös astrolaistenkin kanssa ja mukavasti raatailtu ja kuulumisia kuunneltu. Ja kun tykkään valokuvista ja kuvaamisesta, niin ne jutut ovat niitä mieluisimpia!

Mikä on ollut ihan merkityksellistä, niin seurata omien poikaini juttuja maailmalta. Vaikka toinen pojista jo suuttui kommenttiini  Grin ja uhkasi heittää minut pois. Joten kurkistan hänen profiiliaan ihan hiljaa...

Olen löytänyt iloisesti myös vanhoja vuosien takaisia tuttuja. smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: