Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Päämääränä savuttomuus  (Luettu 71176 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #60 : 24.01.2006 17:00:10 »

Oshon meditaatio kirjassa on hyvä 'meditaatio' tupakan polton lopettamiseen...
Siinä ei tarvita tahdonvoimaa, minkä käyttäminen lopettamiseen tuokin vain jonkin uuden riippuvuuden tilalle, vaan kyse on asenteen muutoksesta.
 Wink
tallennettu
KristinA
Kohtuuastroilija
**

Elama on ihanaa<33

Profiili
« Vastaus #61 : 25.01.2006 22:00:39 »

joojoo kiitti,,, minkähän kirja on kyseessä ? vois lukeakki Smiley
tallennettu

Mennään sokkona yli kaiken, mutta usko ja unelmat taskussa näyttäen tietä niinkuin kompassi, joka ei ikinä petä, faktat tiedossa joka käänteessä ja silmät avoinna, vaikka sokkona vedetääkin Wink

RAKKAUS ON VASTAUS KAIKKEEN<3
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #62 : 14.04.2006 10:52:36 »

Hei 'boboo' ja 'Valonkantaja' ym tupakan kanssa taistelevat.

Miten olette onnistuneet yrityksissänne? knuppel2

Itse en ole viime toukokuun puolenvälin jälkeen polttanut.
Nyt taitaa olla mun tupruttelu ohi lopullisesti, ihanaa.

smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Risama
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #63 : 14.04.2006 23:31:15 »

Smiley Kannan oman korteni kekoon tässä tupakka-asiassa...
Minä poltin 18 vuotta ja olin tapa-ja ketjutupakoitsija. Elämä pyöri tupakan ympärillä joka alkoi lopulta ahdistamaan.
Yritin muutaman vuoden nikotiinilaastareilla, -purkalla ja inhalaattorin avulla eroon, mutta aina sorruin polttamaan ja siitä tuli morkkis. Siihen aikaan elämäntilanteeni oli vaikea joten nyt ymmärrän ettei se voinut onnistua.
Sitten kerran kuulin miten työkaverini kertoi päässeensä hypnoositerapian avulla eroon tupakasta. Se jäi mieleeni. Ja moni pari vuotta siitä kun olin jo siinä pisteessä että olin valmis kokeilemaan hypnoositerapiaa.
Ja niin siinä vain kävi, että kahden käynnin jälkeen tupakka jäi - kertakaikkisesti. Eikä kertaakaan ole tehnyt mieli sen jälkeen tupakoida!! Smiley
Siitä on nyt aikaa 7 vuotta ja edelleen jaksan hämmästellä sitä, että minä ketjupolttaja olen savuton!! Ja olen iloinen siitä! Smiley
Hypnoositerapiaan kannattaa mennä mieli avoimena sillä ei se toimi jos on heti sitä mieltä ettei se minuun tehoa.
Vaikka tupakanhimo jäi, niin vierotusoireet fyysiset olivat aika rajut, mutta niistä selvisin kun ei todellakaan ollut mielitekoa poltella.
Suosittelen lämpimästi hypnoosia!!

http://www.hypnoosi.fi/irtit.html
tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
- Franciscus Assislainen -
Oikku67
Vieras
« Vastaus #64 : 15.04.2006 07:24:03 »

Hei, Risama!  coolsmiley
Kysyisin sinulta (ja muiltakin jotka tietävät), että tiedätkö onko keski-suomessa hypsoosihoitoa? Olen yrittänyt etsiä netistä, mutta kaikki on aina Hki, Tre jne. suunnalla.  Sad
Olen yrittänyt huonoin tuloksin päästä eroon tupakasta jo kauan. Nautintoa en ole enää aikoihin saanut kessuttelusta, mutta tapa on 25 vuodessa "pinttynyt" pahankerran. Nyt kun pieni poikani on alkanut osoittaa suunnatonta kiinnostusta "kääryleisiini", on viimein aika tehdä jotain. Poika myös huolehtii, että elääkö äiti vielä kun hän on aikuinen (niinhän kaikki lapset tekee, mutta raastaa sydäntä kun kyseessä on oma rakas lapsi.  smitten
Joten tuumin josko hypnoosi auttaisi minua.. Huh Olen useista eri addiktioistani eroon pääsyt vertaistukiryhmän avulla, mutta nykyisin ei aika opiskelun ja työn ohella riitä enää ylimääräisiin "kokouksiin", vaikka olisi kuinka tärkeää itseni kannalta.. kiukuttaa tickedoff
Jospa minäkin jonain päivänä kuuluisin tupakoimattomien joukkoon.. Smiley

Oikku67

muoks. Voi kääk, meninpä linkistäsi kurkkaamaan ja sieltä löytyi ainakin puh.nro josta voin kysyä.. voi,minua Embarrassed Pitäisi ensin keskittyä asiaan ja sitten vasta toimia.  Cheesy
« Viimeksi muokattu: 15.04.2006 07:29:56 kirjoittanut Oikku67 » tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #65 : 15.04.2006 17:49:40 »

toivottavasti boboo onnistut siinä smitten asenne ja luja tahto edistää haluasi ja päämäärääsi, tosin koettelemuksia tulee mutta tiukasti vaan knuppel2 Tsemppiä smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #66 : 15.04.2006 18:15:28 »

Hei, Risama!  coolsmiley
Kysyisin sinulta (ja muiltakin jotka tietävät), että tiedätkö onko keski-suomessa hypsoosihoitoa?
Hei

Jyväskylästä apua löytyy.

Hypnologi Pentti Sundell

http://www.hypnoosi.fi/yhteys.html

http://www.happi.ws/index.php?pageName=irtikoukusta

smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 15.04.2006 18:18:49 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Oikku67
Vieras
« Vastaus #67 : 15.04.2006 18:47:44 »

Kiitos, Elämänilo! Smiley

Olen kuulut kyseisen herran nimen joskus ja sitä en saanut päähäni millään. Kyselin ja etsin summamutikassa sieltä, täältä ja tuolta, mutta kukaan ei muistanut kuulleensa.. Sad
Nyt pääsen asiassa eteenpäin. Tämä on piinannut minua siitä päivästä, kun poika syntyi ja pahentunut vaan. Aiemmin ajattelin, että kuolenpa joskus kuitenkin ja mitä pikemmin sen parempi.. uglystupid2 Ei ollut asiat ihan kohdallaan, onneksi nykyisin ajatukset ja elämä toisella mallilla angel

Eli, vielä ISO KIITOS!  smitten[/color]

Oikku67 smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #68 : 15.04.2006 21:37:14 »

Kiitos, Elämänilo!

Hei "Oikku67"

T U P A K O I N N I N   V A S T U S T A J A    P E I K K O

(http://forums.france2.fr/images/perso/7/folavoine.gif)

- näykkäsee joka kerta huuliasi,
kun laitat savukkeen huulillesi.

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Risama
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #69 : 15.04.2006 22:06:31 »

Heips!

vuonna 1997 olin Pentti Sundellin joukkohypnoosissa joka kesti yhden viikonlopun, mutta se ei tuonut toivottua apua. Tämä siksi koska se oli sama kaikille. Rentoutukseen hyvä, mutta ei tupakan vastaiseen taisteluun.
Että, kyllä se pitää olla yksilöllisesti juuri sinua varten räätälöity.
Minä kävin hypnoositerapiassa v 1999 täällä josta laitan linkin:

http://www.netikka.net/hypnoosikeskus/

Soittaessani aikaa, oli haastattelu pienimuotoisena jossa kyseli tupakointitapojani...Ohjeeksi antoi luvan polttaa entiseen tapaan ensimmäistä käyntiä odotellessa. Kun menin ensimmäiseen terapiaan, piti kertoa seikkaperäisesti oma tupakointihistoria. Sillä siihenhän se vaikuttaa, kun sinun omia ajatuksia laitetaan mielen syövereihin, eli käännetään ajatuksia toiseen suuntaan tupakasta. Ensimmäisen käynnin jälkeen tupakointini väheni rajusti ja se oli tarkoitus ettei kerralla lopettaa, vaan antaa elimistön totutella tulevaan.
Toisella kertaa tupakka jäi sinne.
Ja toisekseen, hypnoositerapia on äärimmäisen rentouttava ja miellyttävä kokemus.SUOSITTELEN!!! Smiley
tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
Oikku67
Vieras
« Vastaus #70 : 16.04.2006 08:38:04 »

Hei, Elämänilo!
Huomasin "kummallista nykimistä" huulissani, kun kävin ensimmäisen kääryleen polttamassa ja maku oli jos mahdollista, vielä pahempi kuin yleinsä..  buck2
  Joten todella tehokkaan peikon lähetit "avukseni".. kiitän!  Smiley  Heti arjen koittaessa aion selvittää kuinka pian hypnologille voin aikaa saada. smiley6600

Hei, Risama! Kiitos, myös sinulle omasta kokemuksestasi. Painan sen mieleeni ja jos suunnitelma nro. 1, ei toimi toivotulla tavalla, kaivan suunnitelman nro. 2 esiin. :Smiley

Koska KAIKKI keinot pitää nyt käyttää, itsekuri kun ei tunnu riittävän tässä "taistelussa".  knuppel2

Oikku67 smitten
« Viimeksi muokattu: 16.04.2006 08:43:50 kirjoittanut Oikku67 » tallennettu
Risama
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #71 : 16.04.2006 09:19:53 »

Smiley Kiva juttu jos omista kokemuksista on sinulle Oikku67 apua ja muillekkin jotka tupakan kanssa taistelee.

On se vaan kumma juttu miten tuollainen myrkkykääryle vie valtaansa ja alkaa hallita elämää...  idiot2

Itsestäni sanon näin että olen ikuinen nikotinisti vaikka savuton, sillä jos yhden tupakan menisin vaikkapa kokeilumielessä polttamaan, tupakkaura lähtisi uudestaan. Mutta, olen jo niin monta vuotta ollut polttamatta että uskon ettei siihen tule tarvetta.
Hypnoositerapiassa annettiin mielikuva jossa pitää osata olla tupakoivien seurassa. Ja niin se vain on ollut että alusta asti olen ollut mukana esim. työpaikallani tupakkaporukassa, nyt vain savuttomana. Enkä sillä lailla huomaa että muut tupakoi, ellei ny ihan lähellä kasvojeni vieressä.
Mutta, paras tunne on se kun en muista millaista oli tupakoida!!! smitten

TSEMPPIÄ KAIKILLE JOTKA PYRKIVÄT KUKIN TAVALLAAN SAVUTTOMAAN ELÄMÄÄN!!! Smiley

ps. ja tähän loppuun on pakko laittaa 80-luvulla ollut mainoslause: "HAISTA, MAISTA KESÄ, TUPAKATTA TOTTAKAI! :Smiley
tallennettu

Oikku67
Vieras
« Vastaus #72 : 16.04.2006 10:00:16 »

Lainaus
"HAISTA, MAISTA KESÄ, TUPAKATTA TOTTAKAI!

Voihan nenä, tuo teksti palautti minut kesään -81. Olin kesätöissä postityttönä/ jokapaikanhöylänä raittiusliitossa.. :Smiley Siellä käärin rullalle ja postitin eräänkin kyseisellä tekstillä varustetun julisteen ja paidan.  coolsmiley  Voi sitä teinin tuntemaa "iloa", kun polttelin salaa tupakkaa nurkalla ja viikonloppuisin kaljoittelin, suureen ääneen rehennellen kesätyöstäni kavereille.  uglystupid2 Kotona sitten olin niin enkeliä  angel, että oikein hävettää..
Silloin jo sain neuvoja ("vanhuksilta", n. 20-25 vuotiailta,(itse olin 14v.)), että kannattaisi lopettaa kun vielä olisi helppoa.
Voi, kunpa olisi kuunnellut  Sad

Oi, sitä kultaista nuoruutta! smitten
Oikku67 smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #73 : 16.04.2006 11:35:21 »

Hei, Elämänilo!
Huomasin "kummallista nykimistä" huulissani, kun kävin ensimmäisen kääryleen polttamassa ja maku oli jos mahdollista, vielä pahempi kuin yleinsä..  buck2
  Joten todella tehokkaan peikon lähetit "avukseni".. kiitän!  Smiley  Heti arjen koittaessa aion selvittää kuinka pian hypnologille voin aikaa saada. smiley6600
Hei "Oikku67"

T U P A K O I N N I N   V A S T U S T A J A    P E I K K O

(http://forums.france2.fr/images/perso/7/folavoine.gif)

- näykkäsee joka kerta huuliasi,
kun laitat savukkeen huulillesi
- lisäksi ohjelmoin sen pilaamaan tupakan maun,
kunnes se on niin pahaa,
että hauat lopettaa tupakoinnin

- tätä ohjelmointia ei voi peruuttaa

tallennettu

Oikku67
Vieras
« Vastaus #74 : 16.04.2006 15:51:49 »

Grrr.., kirjoitin piiiitkäään viestin ja kun painoin esikatselu, niin koko juttu pompsahti "kirjaudu sisään" osioon.. ja VARMASTI olin kirjautuneena kokoajan.. tickedoff (Nyt kyllä sapettaa!!)

Asiani lyhyesti..
Ohjelmointisi on toiminut todella hyvin Elämänilo! Olen polttanut vain kolme kessua tänään, koska ei ole maistunut. Hajukin niin paha, että piti "tupakkatakkikin" pestä..
Grin 
Siitä vaan kirjoitin, kuinka itseään voi ajatuksin psyykata.. mutta pinnan palaessa ei mikään auta  Embarrassed

Oikku67 smitten
« Viimeksi muokattu: 16.04.2006 18:49:40 kirjoittanut Oikku67 » tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
  Tulostusversio  

Siirry: