Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Joulu  (Luettu 19662 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Sekhmet
Kanta-astroilija

Nil novi sub sole.

Profiili
« : 23.11.2007 20:47:16 »

Joulu tulee väkisin.

Alla on kuvia, ja lisää löytyy täältä.

« Viimeksi muokattu: 23.11.2007 20:51:51 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Sekhmet
Kanta-astroilija

Nil novi sub sole.

Profiili
« Vastaus #1 : 23.11.2007 20:59:32 »

Toiset ovat sitä mieltä että:
Joulu on kerran vuodessa, mutta Juhannus on joka kesä.   Smiley

Toiset taas tykkää että:
Juhannus on kerran vuodessa ja Joulu on joka talvi.   Smiley

2funny 2funny 2funny 2funny 2funny
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 23.11.2007 21:32:50 »

Kuulun jälkimmäisiin.
Joulu on kaupallisin ja väkisin tehdyin juhla mitä tiedän. Cry
Joulu on menettänyt merkityksensä minun elämässäni.
Tosin jos saisin viettää sitä kuten itse haluan,voisi olla toisin.
Hiljaisuudessa sen merkitystä kuunnellen ja etsien.
Nyt pitää ja haluankin huomioida lapseni ja lapsenlapseni.
Eikä siitä humusta tosiaankaan voi välttyä jos lukee lehtiä,katsoo televisioita,puhumattakaan kaupassa käynneistä. buck2

Juhannus on ilon,valon ja vehreyden juhla!Suomen kesä kauneimmillaan. smitten
Luonto vihreä ja raikas.Linnuilla poikueet.Kukkaloisto kedoilla upeimmillaan,,, smitten
Aurinkoa,lämmintä kesäsadetta,saunan tuoksua,veteen pulahtamista.
Painottomana kellumista yhdessä vesikasvien ja lintujen kanssa.
IHANAA AIKAA!!!! smitten
tallennettu

Sekhmet
Kanta-astroilija

Nil novi sub sole.

Profiili
« Vastaus #3 : 23.11.2007 21:48:51 »

Taidatpa Chandra olla oikeassa. Joulu on saatu vedätettyä niin valtavaksi bisnekseksi vetoamalla että on lasten juhla.
Eikä ymmärretä yhdessäolo on juhlaa, ei lahjat. Huh
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 23.11.2007 21:57:26 »

Niinpä. Embarrassed

Ja kun katson lastenlasteni jouluaattoa,niin siinä on kyll samaa odotusta ja taikaa kuin omassa lapsuudessanikin,mutta se lahjojen määrä!!! buck2
Tolkutonta ostamista,valtavat vuoret ja lapset repivät paketteja kiireessä auki.
Edellistä ei vielä kunnolla purettu kun jo uusi kädessä.
Ei se ole heidän vikansa,niitä vain kertyy.
Itse en osta heille jouluna kuin korkeintaan pienet enkelit.
Molemmat tytöt rakastavat enkeleitä.Ostan silloin,kun sattuu siltä tuntumaan ja rahaa olemaan.Ei se siinä röykkiössä enää missään tunnu.
Vasta seuraavana aamuna tytöt ehtivät katsomaan,mitä lahjojen joukossa on.

Turha yrittääkään sopia sukujen kesken mitään,eivät ne koskaan ole pitäneet.Teen oman ratkaisuni ja vietän joulua tosiaan vain onnellisena siitä,että läheiset ovat siinä. smitten
tallennettu

Sekhmet
Kanta-astroilija

Nil novi sub sole.

Profiili
« Vastaus #5 : 23.11.2007 22:13:00 »

Niinpä. Embarrassed

Ja kun katson lastenlasteni jouluaattoa,niin siinä on kyll samaa odotusta ja taikaa kuin omassa lapsuudessanikin,mutta se lahjojen määrä!!! buck2
Tolkutonta ostamista,valtavat vuoret ja lapset repivät paketteja kiireessä auki.
Edellistä ei vielä kunnolla purettu kun jo uusi kädessä.
Ei se ole heidän vikansa,niitä vain kertyy.
Itse en osta heille jouluna kuin korkeintaan pienet enkelit.
Molemmat tytöt rakastavat enkeleitä.Ostan silloin,kun sattuu siltä tuntumaan ja rahaa olemaan.Ei se siinä röykkiössä enää missään tunnu.
Vasta seuraavana aamuna tytöt ehtivät katsomaan,mitä lahjojen joukossa on.

Turha yrittääkään sopia sukujen kesken mitään,eivät ne koskaan ole pitäneet.Teen oman ratkaisuni ja vietän joulua tosiaan vain onnellisena siitä,että läheiset ovat siinä. smitten

Aivan. smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 24.11.2007 02:54:55 »

Minä olen ehdottomasti jouluihminen! Rakastan läheisieni lahjomista, joten joulu on oiva syy antaa läheisille jotain sellaista, josta he ilahtuvat suuresti. Kellekään ei ainakaan tule syyllisyydentuntoa eikä annettuihin lahjoihin suhtauduta tyylin "no ei sun olis pitäny!" kuten käy, jos hommaan muuten vain jotain kivaa läheiselleni.  Joulun antamisen henkeä voi siis hyödyntää näinkin Grin Itse en oleta enkä odota lahjoja muilta, vaikka pidänkin lahjoista.

Joulufiilis iskee heti, kun lumi tulee maahan, eikä joulun kaupallisuus häiritse minua. Eihän siihen tarvitse lähteä itse mukaan. Jos joku haluaa kaupallisen joulun, OK, jos joku haluaa uskonnollisen joulun, OK, jos joku haluaa hiljaisen joulun, OK ja jos joku ei vietä joulua ollenkaan, OK. Se on ihan itsestä, asennoitumisesta ja pääkopasta kiinni loppupelissä Cheesy Tuttavapiiriin kuuluu joulun rakastajia, joulun vihaajia sekä heitä, jotka eivät ole koskaan oikeastaan edes viettäneet joulua millään tapaa.

Olen jo ihan innoissani, kun pääsen alkavan työni puolesta ala-asteen joulujuhlaan. Jestas, en ole ollut vuosikausiin joulujuhlassa! Ala-asteen aikaiset omat joulujuhlat ovat jääneet mieleen aivan uskomattomina helminä ^______________^

Ja kohta saa ostaa joulukalenterin, jee! Cheesy Piparitaikinaa naamaan ja glögiä kurkusta alas heti, kun vaan niitä tulee myyntiin! ... Tosin piparitaikinaa tule syötyä ihan silleensä vuodenaikaan katsomatta xD
« Viimeksi muokattu: 24.11.2007 02:57:46 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 24.11.2007 09:02:56 »

Minä olen ehdottomasti jouluihminen! Rakastan läheisieni lahjomista, joten joulu on oiva syy antaa läheisille jotain sellaista, josta he ilahtuvat suuresti. Kellekään ei ainakaan tule syyllisyydentuntoa eikä annettuihin lahjoihin suhtauduta tyylin "no ei sun olis pitäny!" kuten käy, jos hommaan muuten vain jotain kivaa läheiselleni.  Joulun antamisen henkeä voi siis hyödyntää näinkin Grin Itse en oleta enkä odota lahjoja muilta, vaikka pidänkin lahjoista.

Joulufiilis iskee heti, kun lumi tulee maahan

Minullakin joulufiilis tulee ensilumista. Viime yönä onkin satanut ohut lumikerros, valoisampaa ja kaunista  Smiley
Kun ulkona on kylmää, on kiva käpertyä koloonsa ja rakennella, askarrella ystäville jotakin pientä jouluksi. Nimenomaan siis itse tehtyä, ei kaupasta ostettua. On ihanaa ilahduttaa ystäviä omatekoisilla pienillä lahjoilla joissa on sydän mukana  smitten
Viime viikolla kävin pojan kanssa kaupungilla ja siellä se ahdistus iskee... Katselin kauhuissani sitä joulukrääsää  buck2 Mutta sieltä pääsee onneksi pois. Sitä ei ole pakko ottaa vastaan, kaupallisuutta, jollei se tunnu mielekkäälle.

Joulutorttuja ollaan jo paistettu parista kilosta voitaikinaa  Cheesy . Vein niitä työpaikallekkin ja lautanen tyhjeni hetkessä  Grin

Kaikenlaista matskua olen keräillyt kesän aikana askarteluja varten, mutta joulukorteista aloitan aina, nekin pitää itse näprätä  Smiley

smitten

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
* Sininen lunaarinen yö  *
kengururotta
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #8 : 24.11.2007 15:01:21 »

Joulu on ihanaa aikaa. smitten Koko perhe kokoontuu pöydän ääreen syömään hyvää ruokaa ja vietetään rauhallista yhteiseloa,pelataan mahdollisia uusia pelejä joita saadaan,jutellaan asioista,lauletaan joululauluja,saunotaan,ja ollaan vaan. Smiley Ja kaiken kruunaa lahjat,joita ei tarvitse olla hirveää määrää,tärkeintä on että muistetaan muutamalla lahjalla.Hauskaa on myös se kun joulupukki tulee ja kukaan meidän perheestä ei enää usko joulupukkiin ja aina se on joko joku sukulainen tai sitten ihan joku oma sisko (no onhan sekin sukulainen Cheesy) tms... sitten on kiva nauraa kuinka se yrittää leikkiä joulupukkia eikä itsekään pysy vakavana. Grin ihanaa aikaa on myös joulua edeltävä aika,jouluvaloja ripustetaan ikkunoihin,kuusi tuodaan sisälle ja ihana kuusen tuoksu leviää olohuoneeseen.Itse teen aina itse kortit ja niitä on kiva väkertää ystäville ja kummeille jne. Itselleni joulu on välittämisen aikaa,osoitetaan toisille että ne ovat tärkeitä ja nautitaan yhdessä olosta.
Jouluostoksillakin on kiva käydä kun ottaa vaan positiivisen asenteen ja ei mene pahimpaan ruuhka-aikaan,ostaa lahjat jo hyvissä ajoin. Hirveen monet tuntuu juuri ajattelevan että joulu on vaan kaupallinen juhla,mutta on joulussa paljon hyvääkin ja itselleni joulu on juhla yli kaiken. Siinä on sitä ihanaa tunnelmaa. Smiley Ilman joulua talvikin tuntuisi paljon kylmemmältä ja pidemmältä.
Olen siis hyvinkin jouluhenkinen ihminen,jotenkin sitä yhdessä oloa ja rauhallista,ihanaa tunnelmaa osaa arvostaa.  smitten
tallennettu

Nouseva Leijona
Aurinko Neitsyt
Kuu Kalat
Merkurius Neitsyt
Venus Leijona
Mars Kaksoset
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 24.11.2007 15:42:22 »

Lainaus
itselleni joulu on juhla yli kaiken.

Sama täällä! Joulu on ainoa juhla, jota vietän! En juhli juhannusta, pääsiäistä, itsenäisyyspäivää, halloweeniä, laskiaista enkä omia syntymäpäiviäni, jos ne eivät satu olemaan pyöreitä tai vitosia (kuten ensi vuonna) ja silloinkin juhliminen tarkoittaa sitä, että hankin itseleni jotain, josta olen kauan haaveillut ja siinäpä se. Ei kakkua, ei synttäribileitä, ei kavereita kyläilemässä. Joulu saa minut kuitenkin juhlamielelle ja teen jopa jonkinlaisia jouluvalmisteluja.

Lahjoja alan ostaa jo heti seuraavan vuoden alussa, viimeistään kesällä Cheesy
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 24.11.2007 17:17:29 »

Mielestäni kaupallista joulua ei nykypäivänä voi välttää,vaikka miten haluaisi.
Tavarataloissa on  pakko joskus asioida ja kyllä se sieltä vastaan hyökkää,ellei kulje silmät kiinni ja korvissa todella tiiviit supertulpat.
Se on vain vastaan otettava,kuten tv-mainokset ohjelmien välissäkin.

En kuitenkaan halua luopua esim.tv:n katselusta niitten ohjelmien kohdalla joita olen seurannut.
Radio Nova oli viime vuonna ainut järjellinen kanava,joka soitti kaikenlaista musiikkia ja ajoitti joululaulut vasta hieman ennen joulua.
Se tuntui kivalta.

Toki sen tunnelman itsekin saavutan,mutta nyt tällä iällä jo eri asioista.
Hiljaisella hautausmaalla käynneistä,kun koko alue loistaa kynttilöiden valossa. smitten
Ajoitan käynnit hyvin myöhäiseksi.
Samoin kotiin tulo ja hiljentyminen parvekkeelle tähtikirkasta (toivottavasti) taivasta katselle ja läheisiä rajan toiselle puolen siirtyneitä muistellen,, angel

Jouluani kuvaisi hyvin laulu:"On jouluyö sen hiljaisuutta yksin kuuntelen,,,"
Hieman kun olisi vielä lunta maassa niin tunnelma olisi kauneimmillaan. smitten

Kai se johtuu jo omasta iästänikin ja siitä,että niin moni jouluun kuulunut henkilö on poissa.
Toki itsekin olen ennen viettänyt ja nauttinut erilaisesta joulusta.
Jotenkin vanhempien pois siirtymisen (melko nuorina) jälkeen,joulu ei ole enää tuntunut samalta.
tallennettu

mirka222
Vieras
« Vastaus #11 : 24.11.2007 17:29:34 »

Talvi ja joulu on ihanaa aikaa Cheesy Paljon parempaa kuin kesä. Kokoonnumme koko lähisuku vanhemmilleni syömään kunnon jouluruokaa ja viettämään aikaa yhdessä. Vielä muutamia vuosia sitten kuusen alla olevat asiat kiinnostivat minua enemmän kuin muut asiat, mutta nyt "vähän vanhempana" tärkeintä on läheiset ja joulun tunnelma smitten. Joulu on aina ollut minulle ns. "pyhä asia"
Toisaalta tiedän myös monia, jotka viettävät joulunsa baarissa yksin tai kavereiden kanssa (ainakin illan), mikä minusta on ihan ennenkuulumatonta!!!Jouluna täytyy rauhoittua läheisten kanssa. Ymmärrän kyllä toisaalta, että jos pienenä ei ole jouluperinteitä ollut, ei vanhempanakaan perinteiden muodostuminen ole automaattista.
Kauheaa on myös se, että jotkut joutuvat "viettämään" joulun ihan yksin Cry
tallennettu
He|mi^
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #12 : 27.11.2007 00:03:30 »

joulu on ihanaa aikaa,varsinki joulurauhan julistushetki. smitten
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
He|mi^
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #13 : 27.11.2007 00:04:02 »

toivon että joulurauhaa pysyy.
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
Sekhmet
Kanta-astroilija

Nil novi sub sole.

Profiili
« Vastaus #14 : 28.11.2007 22:08:44 »

Näin jouluaikaan voisi vaikka kuunnella joululauluja pitkin päivää...no se onnistuu täältä.
Huomioitavaa..radio alkaa toimimaan 2.12.

tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: