Esmiralda
|
|
« Vastaus #30 : 06.09.2009 15:59:02 » |
|
Hih, on ihan pakko kertoa... Hain juuri ukkoni sairaalasta. Olin lämmittänyt uunin, että oli kylpyvettä joten sanoin, että nyt sauna päälle. Meillä lämmitetään sauna usein aamullakin. Siellä lauteilla meillä on aina yksi rituaali. Otamme kauhan ja laitamme sen veteen muutaman tipan pikiöljyä (tervan ohuempi versio) ja kaadamme sen kiukaalla olevaan kuppiin, missä on ympärillä reikiä. Aikansa siinä kuumetessa seos alkaa kiehua ja tulee ulos tuoksuvana vaahtona kuin laava tulivuoren kraaterista. Odotamme siis purkausta ja sitten nauraa hohotamme, kun se on purkautunut. Ihana tuoksu leviää saunaamme! Tämä rituaali on ollut meillä noin vuoden verran. Pienestä se ilo syntyy!
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Ave^^
Vieras
|
|
« Vastaus #31 : 06.09.2009 16:18:25 » |
|
Ah. Sauna ilman tervaa ei kyllä ole mikään sauna! Ja nyt mulla täällä kämpässä tuoksuu todella hyvälle, kun tylsänä sunnuntaipäivänä päätin leipoa suklaabanaanikakun. Mutta muuten hajusteista en kyllä pidä. Olen monta kertaa yrittäänyt käyttää tuoksukynttilöitä/suitsukkeita, mutta loppujen lopuksi minulle tulee niistä vain pää kipeäksi ja kurkkuun karhea tunne. Olisi kiva jos kämpässä tuoksuisi miedosti jollekin, mutta olen jo antanut olla kun kaikki nuo hajusteet on liian voimakkaita. Ja hajuvesistä tulee sama reaktio. Kammottavia ovat ne ruuhkaiset junahetket kun joutuu seisomaan nenä kiinni jonkun hajuvesipilvessä. Turhaa hajusaastetta ne sellaiset on vaan. Niin, ja nyt syksyinen metsä tuoksuu aivan mahtavalle. Vaikkapa pienen sateen jälkeen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #32 : 07.09.2009 10:38:10 » |
|
Sain vihdoin tilaamani tervasaippuan ja täytyy todeta, et wc tuoksuu ihan taivaalliselle tervalle vaikken oo itse saippuapakettia aukaissutkaan
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
* Nousu Neitsyt * NativeAmerican Haukka
|
|
|
eppana
|
|
« Vastaus #33 : 07.09.2009 13:49:22 » |
|
Mun pääni sietää tervan tuoksun vain ulkona. Sisälle ei edes tervanarua tai tulee hedari
|
|
|
tallennettu
|
"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
|
|
|
Lemmikki
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #34 : 07.09.2009 14:34:19 » |
|
Pidän kielontuoksusta niin kukassa kuin saippuassakin. Koivuntuoksu on samoin hyvä ja ylan ylang. Parfyymeja en käytä, ne eivät jotenkin vain ole minun tyyliäni enkä halua haistella muidenkaan parfyymeja.
Puhtaus kaikissa muodoissaan tuoksuu hyvältä.
Lemmikki
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä Kuu Jousimies/1. huone Merkurius Kauriissa/1. huoneessa Mars Oinaassa/3. huoneessa Venus Kauriissa/1. huoneessa Chiron Vesimiehessä Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #35 : 07.09.2009 15:23:24 » |
|
Sain vihdoin tilaamani tervasaippuan ja täytyy todeta, et wc tuoksuu ihan taivaalliselle tervalle vaikken oo itse saippuapakettia aukaissutkaan Oi kun siellä on nyt vanhan ajan tuoksuja kaipaavia! Jos pitää tervasta, niin sellainen tee nimeltä Lapsang susang, kiinalainen tee, on myös tervalle tuoksuva. Luulen, että jotenkin ne teelehdet on kuivatettu tervan savussa tai muuta sellaista. Hyvää, vahvaa teetä! Muuten tervatut kellarin, saunan, navetan ovet ennen pitivät hiiret ja rotat loitolla, sillä ne eivät pitäneet tervan tuoksusta.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
johannatuuli
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #36 : 07.09.2009 18:25:48 » |
|
Tuoksuista paras on auringon lämmittämä iho tai sillein sopivasti hikinen mies. Hajuvesiä käytän melko usein ja mieluisimpia ovat Armanin Code ja Escadan Magnetism ja kevyempi Charcarelin Noa. Toisinaan lainaan miehen Hugo Bossin Energise-tuoksua. Olen joskus vahingossa ostanut omaan käyttöön miesten dödön, pidin niin kovasti sen tuoksusta. Nykyään dödöä käytän vain joskus harvoin. Eteerisistä öljyistä lemppareita ovat rosmariini ja laventeli, ihania molemmat.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Rapu Nouseva Skorpioni Kuu Leijona Merkurius Leijona Venus Kaksoset Mars Kaksoset
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #37 : 08.09.2009 07:54:52 » |
|
Sain vihdoin tilaamani tervasaippuan ja täytyy todeta, et wc tuoksuu ihan taivaalliselle tervalle vaikken oo itse saippuapakettia aukaissutkaan Oi kun siellä on nyt vanhan ajan tuoksuja kaipaavia! Jos pitää tervasta, niin sellainen tee nimeltä Lapsang susang, kiinalainen tee, on myös tervalle tuoksuva. Luulen, että jotenkin ne teelehdet on kuivatettu tervan savussa tai muuta sellaista. Hyvää, vahvaa teetä! Muuten tervatut kellarin, saunan, navetan ovet ennen pitivät hiiret ja rotat loitolla, sillä ne eivät pitäneet tervan tuoksusta. Ai-jai-jai, kiitos vinkistä Esmi. Tervateetä, pitkääkin kyllä kokeilla. Pikkutytöstä lähtein olen tykännyt valtavasti tervantuoksusta. Mökillä oli ukin tervattu vene, ja voi vietävä sentään kuinka suorastaan huumaannuin siitä tuoksusta. Kun tervan yhdistää sateenraikkaaseen säähän, ovat tuoksut yhdessä aivan käsittämättömän huima
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
* Nousu Neitsyt * NativeAmerican Haukka
|
|
|
*Kide*
|
|
« Vastaus #38 : 09.10.2009 09:59:58 » |
|
Hajuvedet ...ei saa suuttua... Meillä "lemuaa" rosmariini, pippuri ja mustakuusi... vähentää kurkun ärsytystä ja sellaista "köh,köh" yskää, jota nyt on vähän joka puolella. Tuoksulamppu painaa täysillä jo kuinka monetta päivää ja ukko sanoikin, että menee silmät kieroon kun astuu sisään
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #39 : 22.10.2009 22:06:14 » |
|
Vielä kun sitä Tosca - parfyymia jostain löytyisi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #40 : 23.10.2009 16:46:38 » |
|
En osannut muuta, tax freessä ostin taas Diorissimon. Sitä sanotaan nuorten tyttöjen tuoksuksi, mutta en voi vastustaa sitä kieloa siinä. Minä olen aina mieleltäni nuori!
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #41 : 23.10.2009 21:18:17 » |
|
Ja minä aion tilata pienen pullos Tosca'a jostain nettiputiikista Hollannista hintaan 6e
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #43 : 23.10.2009 21:50:57 » |
|
Tarkemmin ajatellen, en tiedä uskallanko... Näyttävät käytetyiltä ja ovatkin ...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ippuska
|
|
« Vastaus #44 : 23.10.2009 21:59:16 » |