Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: miten toimitte suuttuessanne?  (Luettu 8708 kertaa)
0 jäsentä ja 16 vierasta katselee tätä aihetta.
kengururotta
Astro-nauttija
****
Viestejä: 982



Profiili
« : 25.11.2007 15:14:11 »

Eli keskustelua siitä,miten toimitte kun menee hermot,tai kun raivo saa vallan (vai saako?) ja kuinka puratte tunteitanne,ja millaiset asiat saa teidät suuttumaan,leppymään? yms yms...  Smiley

Itse olen hyvinkin päättäväinen ja lujatahtoinen.suutun jos lupauksia ei pidetä,tai asiat ei mene niinkuin olen suunnitellut. Angry Jos mulla sattuu olemaan huono päivä niin yleensä siitä kärsii kyllä kaikki perheenjäsenet... hyvinä päivinä leijun jossain pilvissä enkä edes huomaa niitä asioita jotka normaalisti ärsyttäisivät,tai huomaan,mutta en jaksa kiinnittää huomiota. angel Olen yrittänyt opetella itsehillintää,kun suuttuessani perheenjäsenille olen ihan kuin hirviö,karjun,heittelen tavaroita,jopa potkin ja lyön jos tarpeeksi nuppi kiehahtaa... joskus kun suutun itsekseni vaikka omassa huoneessani niin heitän jonkun tavaran seinään (esim. kännykän) ja on nautinnollista katsoa kuinka se menee rikki.Uskon sen johtuvan jotenkin siitä kun suuttuessani oloni tuntuu siltä että voisin itse mennä rikki tai räjähtää,niin kun saa heittää jotain rikki menevää seinään niin se helpottaa. idiot2 Ystävien seurassa en yleensä raivostu niin että alkaisin "riehumaan",saatan vaan sanoa jotain töksähtävää ja muuttua etäiseksi ja hiljaiseksi.
Lepyn yleensä ihan vaan sillä että saan olla omissa oloissani ja yksin miettiä asiat järjestykseen... en koskaan pyytele anteeksi sen jälkeen kun olen jotain pahasti sanonut suutuksissani tai muuta vastaavaa,koska se ei ole pelkästään oma vikani silloin kun kiehahtaa vaan sille on aina joku syykin.Pienempänä olin oikea kauhukakara kun asiat ei mennyt minun toivomallani tavalla ja osoitin sen myös,nykyään raivostun aika harvoin silleen kunnolla,sanon vaan mahdollisimman ilkeästi kaikille jotka mua ärsyttää.(eikä se suuttumisen syy yleensä edes loppujen lopuksi ole muiden vika,peiliin voisi vaan katsoa eikä nostaa pienistä asioista isoja.)
Monesti sitä miettii miten sais kärsivällisyyttä itselleen enemmän ja ei olis niin ajattelematon suuttuessaan. Huh
tallennettu

Nouseva Leijona
Aurinko Neitsyt
Kuu Kalat
Merkurius Neitsyt
Venus Leijona
Mars Kaksoset
BlueRose
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 347


I Love Yuo Mom


Profiili
« Vastaus #1 : 25.11.2007 16:54:09 »

Mie kun suutun, niin ekaksi alkaa sydän hakkaamaan lujasti ja sitten alkaa huimaamaan  crazy2 ei todellakaan kiva tunne itselle, onneksi sitä sattuu harvoin enään, mutta pyrin heti sellaisen tilanteen alkaessa ottaa takapakkia kuuntelen ja sanon oman näkemyksen, mutta en ala riitelee knuppel2 lähden ennen tilanteesta pois, jos asia menee liian tiukalle, ennen päästelin aikamoisia sammakoita suustani Grin nyt ajan kanssa oppinut hallitsemaan tilanteen. Se mikä sieppaa eniten on epärehellisyys ja väkivalta tickedoff oli se henkinen tai fyysinen se on yhtä paha, jos sellainen on ystävä piirissä, niin pudotan armotta sellaisen ihmisen pois ystävälistaltani buck2 ehkä kuullostaa rankalle, mutta enemmän ajattelen omaa jaksamista ja tiedän mikä sopii minulle mikä ei
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #2 : 25.11.2007 17:15:14 »

Vetäydyn yleensä myös pois sellaisista tilanteista.
Kaikkinainen väryys,joka kohdistuu heikompiin suututtaa,vaan nykyisin olen joutunut sen toteamaan,etten voi ihan kaikelle mitään.
Asiat vain menevät niin. Undecided
Se on ollut helpottavaa ja lohdullistakin.Ei tarvitse jaksaa niin paljon,koska omat energiathan siinä häipyvät ja takki jää tyhjäksi.

Ennen suutahdin hyvin nopeasti ja vastasin myös kohteelle saman tien.
Kiukku saattoi velloa päiväkausia sisälläni ja oli paha olla.
Nyt,kuten kyllä ennenkin,vetäydyn yksinäisyyteeni nuolemaan haavojani.
Puhun asiasta sekä suuttumuksen kohteen kanssa,että lähimpien ystävieni.
Osaan ja pyydänkin nopeasti anteeksi.
Pisin pahaoloni oli kesällä käyty riita siskoni kanssa.
Meidän ajatusmaailmamme lulkevat aivan ääripäissä.Hän on kaksonen horoskoopiltaan ja mielestäni hänessä kyllä on kaksi ihmistäkin.
Toinen on lempeä ja auttavainen,muut huomioon ottava,toinen,huh,minulle kaikki heti tässä ja nyt!!! knuppel2
Sanoin melko pahasti,koska olin vihainen asiasta,joka koski jälleen meitä kaikkia muita sisariakin.Siskoni päättää tietyt asiat yksin ja toimii ennen kuin muut ehtivät kissaa sanomaan.

Lähetin hänelle hiljattain tekstiviestin,jossa pyysin anteeksi ilkeitä sanoja.Kerroin etten halua olla hänen kanssaan riidoissa,mutta ehdotin että pidämme vain etäisyyden toisiimme.Ei tullut vastausta,mutta oma oloni helpottui.
Paljon olen muuttunut kiukkuni kanssa.
Ennen olin myös aikamoinen raivotar,jolla jyräsin asioita herrojen huoneessa läpi. knuppel2 police tickedoff
Nyt lähetän energiaa sellaisille asioille,jotka saavat kiukun nousemaan.
Sillä tuleehan niitä vielä,mutta en vain pidä siitä tunteesta enää.
Loppuen lopuksi se vie oman olon niin heikoksi ja vaatii aina uuden "ukkosrintaman" keräämisen,että jaksa hoitaa seuraavan asian pois. 2funny
tallennettu

Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #3 : 25.11.2007 18:06:27 »

Lainaus
Mie kun suutun, niin ekaksi alkaa sydän hakkaamaan lujasti ja sitten alkaa huimaamaan 

Onkohan tämä joku Oinaspiirre? Minullakin käy nimittäin ihan samoin, kun suutahdan.

Yleensä, kun suutun, en näytä sitä. Minut saa ärsyttää ihan äärimmilleen, jotta se kumpuaisi ulos ja silloinkin se kumpuaa vain painavina sanoina ja auran kautta. Tapani mukaan vetäydyn jonnekin vihoittelemaan - en toiselle vaan ehkä enemmänkin itselleni siitä, että annoin taas egon nousta sieluni ylitse ja vihastuin melkeinpä turhasta. Mikään ei loppupelissä vihastuta, kun omaa oikeanlaisen katsantokannan, mutta se ei myöskään tarkoita, että hyväksyisi kaiken olkiaan kohauttamalla. Hallinta vain pysyy Itsellä.

Mökötystä kestää oman aikansa ja lepyn yleensä nopeasti. Eniten sieppaa se, jos minua ja minulle tärkeitä asioita ei arvosteta. Vähättelyä, syyttelyä, alaspäin katsomista, epäuskoisuutta (eteenkin, kun olen vielä niin nuori) ja näin päin pois.

Inhoan riitelemistä, huutamista, karjumista ja kaikenlaista aggressiivista käyttäytymistä. En halua, että minua kohtaan toimitaan niin enkä halua itse toimia niin toisia kohtaan.

Olen kieltämättä kasvanut paljon henkisesti, vaikka minulla on aina ollutkin kova itsehillintä, Oinasmerkkisyydestäni huolimatta (tekeeköhän NousuKauris minusta kovan?). Vielä 10 vuotta sitten jos totaalisesti pimahtaessani olisin huutanut, että puren sulta kaulan irti ja kaivan silmät päästä paljain käsin, minä myös olisin tehnyt sen. Enää näin ei ole. Minulla ei ole mitään syytä ryhtyä väkivaltaiseksi. Elämänymmärrys on kasvanut ja kunnioitus muita sekä Itseä kohtaan ja olen siitä iloinen ^_____^
tallennettu
kengururotta
Astro-nauttija
****
Viestejä: 982



Profiili
« Vastaus #4 : 26.11.2007 14:51:21 »

Tosta tulikin mieleen että mä olen tosi kova uhkailemaan... "jos et mee pois siitä niin.... jos en saa uutta takkia niin... yms..." jos tosi kovasti suutun niin uhkailen vaikka sille ihmiselle että "Mä tapan sut jos vielä 'tekee jotan mistä oon suuttunut'" Tosiaan joskus oikein pelottaa omat raivopurkaukset kun ei pysty hallitsemaan itseään että mitä tekee tai sanoo.
Pitäis oppia vaan olemaan hiljaa ja mennä rauhoittumaan itsekseen. knuppel2
Oon kyllä jo huomattavan paljon oppinutkin hillitsemään itseäni mutta vieläkin joskus keihahtaa niin että. tickedoff
Joskus oon miettinyt että pitäis varmaan hommata jotain rauhoittavia että aina kun tuntuu että nuppi menee sekaisin niin ottaa niitä. 2funny
Mutta pitäähän sitä aina joskus saada vähän purkautuakin,en usko että semmoista ihmistä onkaan joka ei koskaan suuttuisi mistään.Jotkut osaa paremmin peitellä loukkaantumisensa/suuttumisensa kuin toiset.
tallennettu

Nouseva Leijona
Aurinko Neitsyt
Kuu Kalat
Merkurius Neitsyt
Venus Leijona
Mars Kaksoset
He|mi^
Astro-nauttija
****
Viestejä: 848



Profiili
« Vastaus #5 : 27.11.2007 01:01:38 »

mökötän enkä kellekkään puhu mitään. vaivun suoja kuoren alle,kuten kaikki ravut.
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2400


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #6 : 27.11.2007 12:39:56 »

Uhkailusta sen verran... itse pidän ohjeena, etten sano mitään mitä en pysty toteuttamaan... se lisää uskottavuutta pidemmän päälle  Wink
Oinailla taitaa tuo pulssi olla yksi selvä merkki  2funny ja kun veri pakenee isoihin lihaksiin, lakkaa päässä virtaamasta  :Smiley
Samaa vikaa siis, mutta jos suutun verisesti  Angry jäätyy veri suoniin ja vaikenen. Siitä ei ole paluuta, se ihminen voi sen jälkeen vaikka kuolla... ei haittaa  Lips Sealed
En tiedä onko vielä jokin aste olemassa... luulen niin ja se on se pimeä piste, jonka jälkeen olisin kykeneiväinen hirmutöihinkin... en tahdo koskaan edes tietää...
tallennettu
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #7 : 27.11.2007 13:01:30 »

Perheenjäsenten kesken jos ollaan, niin näytän kyllä suuttumukseni ja saatan myös räjähtää ihan totaalisesti... varsinkin joskus teininä saattoi tavaroita lennellä pitkin seiniä. Toisaalta saatan myös loukkaantua ja muuttua jäätävän kylmäksi minua loukannutta henkilöä kohtaan.

Ongelmani on, että vieraille ihmisille tai edes monille kavereilleni en pysty suuttumustani näyttämään. Se tavallaan jää kytemään sisälle, ja myöhemmin yksin ollessani vasta nousee kunnolla pintaan... ja silloin vasta tulevat mieleen kaikki ne asiat, joita siinä tilanteessa olisi halunnut sanoa.  idiot2 Tietysti siinä on kyse pelosta, eli siitä että minusta ei enää tykätäkkään, jos en ole kaikille mieliksi. Taitaa olla vaakojen perusongelma... Joudun jatkuvasti ponnistelemaan sen eteen, että osaisin näyttää ihmisille myös negatiiviset tunteeni.

Toisaalta noususkorpparina en ikinä unohda minua kohtaan tehtyä vääryyttä. Saatan jopa antaa sen anteeksi, mutta unohtaa en koskaan.  knuppel2 Jos olen tosi raivona, niin päässäni kehittelen kaikkia kauheita kostotoimenpiteitä ja saan niistä jopa jonkinlaista kieroutunutta nautintoa... Todellisuudessa en tietenkään tee yhtään mitään, mutta jo vihan käsitteleminen tuolla tavalla yleensä auttaa pääsemään siitä yli.  uglystupid2
tallennettu
luonnonoikku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24



Profiili
« Vastaus #8 : 27.11.2007 14:55:00 »

En tajua heti suuttuvani. Tuntuu vain epämääräiseltä -.  suutuumus iskee myöhässä. (Mars perääntyy syntymäkartalla, siitäkö viive?) Kirjoitan sitten tajuttoman pitkän, perusteellisen ja järkiperäisen sepustuksen minua loukanneista asioista sille, jolla olen suuttunut, ja kiehun kotona itsekseni ja läheisilleni marmattaen. Useassa tapauksessa en halua nähdä kyseistä henkilöä enää koskaan.
Jos suutun läheisille perheenjäsenille, huudan ja ilmaisen suuttumukseni avoimemmin. Kukaan ei näytä kuitenkaan tajuavan, että olen suuttunut, vaikka tekisin mitä. Se on kummallista. Kun ei vähäläl uskota, saatan paiskoa tavaroita - eikä uskota sittenkään! Minut halutaan nähdä henkilönä, jolla ei ole lupa suuttua mistään, vaikka tallottaisiin miten. Vaata viime aikoina olen antanut itselleni luvan suuttua, ja myöntää suuttuneeni.
tallennettu
pirpaliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Minähän se siinä...


Profiili
« Vastaus #9 : 29.11.2007 11:28:47 »

RÄJÄHDYS VAARA !!!!
Huudan , raivoan, heittelen tavaroita, nooh....joskus kylläkin kävelen tieheni ja puran kiukkuni lenkkipolulle. Siivoaminen on yksi konsti saada purkaus rauhoittumaan.
Onhan näitä  2funny
tallennettu

aurinko leijona kuu leijona askendenttioinas

(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider41.gif)
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #10 : 29.11.2007 12:17:27 »

En suutu helposti, mutta jos suutun-niin yleensa on kysymyksessa todellinen loukkaus tai epaoikeuden mukaisuus ja silloin kaytan viilean pistavia sanoja ja hyvin laskelmoiden jopa uhkauksia.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 29.11.2007 18:23:20 »

Myös...suutun hyvin harvoin! Silloin hiljenee kyllä 'seurakunta'. Ja sanelen selvää tekstiä. Ja kirjakieltä.

Mutta hermostun useammin. Siloin menee kieleni solmuille.

Kumpikohan on vaarallisempaa vai terveellisempää?  Cheesy
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
runedude^
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #12 : 01.12.2007 17:51:27 »

sulkeudun, ahdistun jne...

rupeen tärisee , hengitys pätkii ja sellasia yleisiä fyysisiä oireita.
lopulta joko laukee paha psykoosi ja muisti & ymmärrys pettää... usein myös luon täysin täysin eri tapahtumat "muistiin" (usein rauhallisia ja totuuden vastakohtia) kuva, tapahtuma, aika ja paikka korvikkeet. ne on ainoat muistikuvat mitä kilareista jää... yleensä psykoosista selviän vasta sairaalahoidossa.

rauuhottuminen =o=) rauhallinen/rakas henkilö ja minä itse & oman-totuuteni, sekä hengitykseen keskittyminen... siinäpä kai ne  joista ois apuva=P
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #13 : 02.12.2007 12:11:30 »

Hiukan off-topic
Oletteko huomanneet, etta kunnon suuttumisen jalkeen olette tehokkaampia-mina ainakin.
Kun purat vihat pellolle, tuntuu kun olisi tyhja kaikesta vihasta ja silloin on runsaasti tilaa uudelle energialle.
tallennettu
kengururotta
Astro-nauttija
****
Viestejä: 982



Profiili
« Vastaus #14 : 02.12.2007 14:51:28 »

tuo on muuten ihan totta. Smiley joskus mulla kestää vaan vielä sen vihan purkamisen jälkeen päivä tai pari että mieliala tasoittuu ja sitten sitä uutta energiaa alkaa tulla. angel
tallennettu

Nouseva Leijona
Aurinko Neitsyt
Kuu Kalat
Merkurius Neitsyt
Venus Leijona
Mars Kaksoset
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: