Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tulkintaa elementeistä  (Luettu 58016 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #30 : 26.11.2007 01:52:54 »

Jäinpäs tähän ihmettelemään näitä asioita, kun ei vielä nukutakaan. Nukuin aamulla vähän liian pitkään.  Huh

Mutta...

ajattelen niin, että tähtikartat yleensäkin ovat vanhahtavaa tietoa osin, jota myös meidän 'uudella tasollamme' siten miten sitä on, pitäisi päivittää. Uskon että siellä on jotakin, mikä meidän vain pitäisi huomata ja ottaa avuksi, voimavaraksi tai ymmärryksemme ohjeistukseksi. Mikse se olisi vielä olemassa...?!

Elementti maa on siis jotakin muuta symboloimassa kuin sitä Äiti-Maata, jota minä ajattelen esim. suurena yhtenäisenä energiapakkauksena, jossa me pikkuiset pompimme kuin fotonit tai sekin on ihan väärä sana. Olemme siis energiamuotona maan kaltaisia siinä kuvassa kuin maan energiana ymmärrämme.

Siksi kunnioitan sitä suuresti. Minusta on kaunista ajatella sen energian viisautta esim. kehon ymmärtämisessä ja parantamisessa. Minusta on kaunis se ajatus, jonka kerran luin, että 'keho osana meitä on viisaampi ja vanhempi kuin sielumme'. Siis jopa lohduttava, jos ajattelen sieluni kulkua ja sitä kuinka tuore ja nuori se vielä voi olla. Siksi koen maan 'äitinä'. Se opastaa minua, fyysistä ja sitä kautta henkistä. Ehkä olen kuin se 'peräkamarin lapsi' joka ei vielä halua erota siitä, etsiä omaa kotiinsa. En tunne olevani siihen kypsä. Jotakin on kesken.

Olisi mielenkiintoista kuulla, miten toiset tulkitsevat maan elementtinä, miten sen voimakkuus, miten sen vähyys noin numeroina laskettuna?

Miten sinä, Nikki, sen ymmärrät?
« Viimeksi muokattu: 26.11.2007 02:03:53 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 26.11.2007 02:12:25 »

Joten... smitten

jossakin suhteessa tälläkin pähkäilyllä voi olla merkityksensä!

Tässähän voimme kaikki kasvaa ja muuttaa ajatusmallejamme.

Siis keskustelua lisää toivon!  smitten tickedoff smitten
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #32 : 26.11.2007 10:00:18 »

Olempas mina huolimaton-MC on 10 huone harassa
tallennettu
Bast
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #33 : 26.11.2007 10:51:51 »

hei!

Kiitos esmiraldalle! Täytyy lueskella tietopakettia ja löytää uusia asioita sieltäpäin. kyllä sanelusi pitää paikkaansa. Olen välillä jopa liiankin ehdoton asioissa, mutta sepäs juuri onkin asia, mikä vaikuttaa ihmissuhteissani jonkin verran. Iän myötä olen kyllä oppinut hieman joustavuutta, ja henkistä kasvua koko elämäni onkin. Mutta...peräänantamattomuus on joskus kyllä todellinen rasitekin jopa!

Kiitoksia todella paljon  coolsmiley
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #34 : 26.11.2007 13:45:34 »

Kiitos Esmiralda. smitten Melkoisen osuvaa. Muistan kyllä, miten jännittävää oli lähteä kokeilemaan siipiään tulkinnoissa, joten kiva että olet saanut näin paljon harjoittelumateriaalia. Smiley Sanomasi piti hyvin paikkansa, pysähdyn kyllä kuuntelemaan, mutta tahto ei helposti taivu toisten ohjaukseen. Käytännön jutut koen tosiaankin joskus rajoittaviksi, ihan perusjututkin kuten se, että täytyy siivota ja laittaa ruokaa ja peseytyä ja pukeutua, kun voisi käyttää senkin ajan siellä sfääreissä leijailuun. Grin Onneksi tosiaan on tuo maadoittava Kauris-nousu, joka ei anna liiaksi lusmuilla noissa edellä mainituissa.

Ymmärrän toisaalta myös Kaarinan näkökulman tuossa, että saman tiedon voisi saavuttaa ilman astrologiaakin - enkä ihmettele jos nämä systeemit vaikuttavat silloin turhan monimutkaisilta. Ehkä astrologia on sitä tarvitsemattoman mielestä vähän kuin ne apupyörät silloin joskus, kun opetteli pyörällä ajamaan. Vähän se on kuitenkin myös kuin jonkinlainen silta, toisen osapuolen on usein helpompi ottaa vastaan se ajatus että joku saattaa hänestä asioita nähdä, kun on joku viitekehys, konkreettinen järjestelmä (vaikka eiväthän kaikki toki astrologiaakaan sulata Wink).
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #35 : 26.11.2007 20:41:50 »

Kiitos kiitoksista ja ohjeistuksesta!

Enhän minä tietenkään 'usko' Kaarinaa, joka ihmettelee tämmöistä touhua ja on vähän laitamassa sitä menneitten majoihin, vaan päkittelen eteenpäin, tai oikeastaan uiskentelen, sillä johtavaa laatua kun olen ja vettä elementtinä kamalasti. Ja myös on se maan 'puute'!

Mietinkin tuossa automatkallani tanssiharjoituksistani, että miksi ne elementit on tärkeitä ja niitä mittaillaan. Ajattelin että ne ovat liitoksissa syntymähetkeen ja siinä annettuina energian ohjaajina tai kanavina, miten aurinkomerkin kanssa lähdetään toimimaan, siis toimintamuoto, ja että nouseva merkki sitten lähtee kehittelemään muuta transiitteineen ja muine taivaankappaleineen. Ja varsinkin kanssakäymisen ymmärtämisessä noiden elementtien suhde voi olla tärkeä ja valaiseva.

Tiedä nyt, toiset ottavat kevyemmin toiset vakavammin.

Mutta elementtien värähtelyistä, sisällöstä ja filosofiasta pitäisi opiskella paljon enemmän.  Shocked
« Viimeksi muokattu: 26.11.2007 20:44:40 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 26.11.2007 20:57:02 »

Olempas mina huolimaton-MC on 10 huone harassa

Hei!

Laskeskelin noita ja on ehkä helpompi sinnekin, jos asetan ensin tässä kaikki luvut.

Polariteetti on +Yang 21 ja - jin 13.
Ominaisuudet eli laatu: Johtava 3, kiinteä 21 ja muuttuva 9.
Elementit tuli 10, ilma 11, vesi 3 ja maa 10.

Eli polariteetistä ymmärtäsin, ettet aivan kilttiä kotiäitityyppiä ole, vaan haluat enemmän aktiviteetteja elämääsi ja mielelläsi tartut uusiin asioihin. Pikkuisen tätä on sitten hidastamassa tuo kiinteä laatu. Pidät myös rauhasta ja tietystä turvallisuudesta.

Muuttuvan pirteä yhdeksöinen luo sitten noita unelmia, että jos... sittenkin ja välistä tempaisetkin. Sinulla on tasaisesti tuo tuli, ilma ja maa. Ja taas veden pienen numeron ymmärtäisin että tunteiden erittely ja ymmärtäminen tuottaa itselle joskus vaikeuksia. Ja kun ei niitä ymmärrä, niin voi jopa nielaista ne alitajuntaan tai ainakin vähän syvemmälle.  Ihanasti tuo härkävoima tuossa köllöttelee, mutta vesimiehen aatteet vievät  aivan toisenlaisiin maailmoihin.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #37 : 26.11.2007 21:10:08 »

tässä vielä vähän lisää materiaalia:

aurinko harka
 kuu neitsyt
 merkurius harka
 venus kaksoset
 mars harka
 jupiter jousimies
 jupiter skorpioni
 uranus jousimies
 neptunus jousimies
pluto vaaka
 askendentti rapu
 mc vesimies

Cheesy

Hei!

Sinulla olikin aika erilaiset tulokset kuin monella muulla. Mielenkiintoistahan tämä on!

Polariteetti: +Yang 12, - jin 24.
Laatu eli ominaisuudet: Johtavaa 6, kiinteää 6 ja muuttuvaa 12.
Elementit: tuli 4, ilma 8, vesi 7 ja maa 17.

Siis äkkiä katsottuna näytät hyvin rauhalliselta ja ehkä hyvin kotona viihtyvältä, mutta sitten tuo muuttuva 12 laatu varmaan saa sinut innostumaan vaikka mistä. Ainakin haluat muutoksia elämääsi. En tiedä kuinka vankasti tukeudut kuitenkin vanhaan, totuttuun ja turvalliseen. Ainakin tuo polariteetin naisellinen jin-voima on kovin vahva ja kärsit ehkä vähän päättämättömyydestä tehdä niitä muutoksia. Myöskään ei tuli ole vauhdittamassa tuota vauhtia. Onko niin, että joskus on työlästäkin saada itseä liikkeelle johonkin mihin haluja kuitenkin olisi. Oletkohan uneksija?

Voit lukea näistä lisää tuolta astropaketista ja samalla tutustua mitä kautta energiasi kulkee ja missä se taas takkuilee.   

tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #38 : 26.11.2007 21:16:18 »

Aika nappiin sanoit Esmiranda
Ensimmaiseksi en ole kiltti kotiaiti , olen aina tehnyt toita ja totta mielummin olen toissa kun kotona siivoamassa ja tosiaan joskus toi kollotteleva harka tekee minulle tenaa, kun rakastan perusturvallisuutta.
Vesimies joskus sytyttaa aatemaailmaan ja silloin tulipuoli paasee valtoihin.
Monet kiitokset-sinahan sanot suoraan ytimeen   smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #39 : 26.11.2007 21:34:14 »

Esmiralda  Wink

Voisitko minullakin hieman harjoitella  :Smiley

aurinko   venus   chiron oinas
 kuu   askendentti   neptunus   ceres   juno lilith jousimies
 merkurius kalat
 mars   kuunsolmu kauris
 jupiter vesimies
 saturnus  vesta kaksoset
 uranus   pluto vaaka
 vertex  leijona
 keskitaivas   pallas  skorpioni

Kiitokset kovasti etukäteen !

No niin, tässäpä tuloksia. Jännittävältä näyttää!

Polariteetti: + yang 26, - jin 10
Laatu eli ominaisuudet: johtavaa 14, kiinteää 6 ja muuttuvaa 16.
Elementit: tuli 20, ilma 6, vesi 7 ja maa 3.

Siis aikamoisia lukuja! Tuo polariteetti näyttää sinusta helposti innostuvan ja herkästi syttyvän. Jos olet tyttö, on siinä pojalla pitelemistä, varsinkin jos hän omaa nuo puolet toisinpäin. Mutta myös sitten löytyy tasapainoa. Olet varmaan rohkea, voit olla joskus jopa hullun rohkea ja lähdet tekemään energisesti sitä mistä olet kiinnostunut. Ehditköhän huomata kaikki puolet asioissa. Ettei tule törmäyksiä?

Siis johtajatyyppiä, jota on vahvistamassa vielä tuo laadun johtava 14-luku! En ikinä voisi kuvitella sinusta mitään 'harmajaa hiirtä'. Ja kun tuo muuttuvakin on noin komea luku, niin vauhtia varmasti elämässäsi riittää, ei kaikki siinä kelkassa mukana pysykään.

Ja näet, että tulielemantti on myös voimakas! Huh! Olisipa kiva kuulla, miten itsesi löydät noissa vikkelissä kanavissa, missä energia noin pauhulla kulkee!  Cheesy

Siis ihmettelen, voisiko nuo näkyvät luvut tuolla narrata!

Mutta se maa!? Onko täällä foorumilla tosiaan tietynlainen tyyppi ihmistä, jota nämä jutut kiehtovat. Onko esim. huuhailu tuttua juuri näille heikon maaelementin omaaville ihmisille.? Jos ei huuhailu, niin kaikki uusi kiinnostaa.

Ihan tosi!!!

Toivoisin enemmän keskustelua tuosta maa-elementistä juuri.  Huh

tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #40 : 26.11.2007 21:37:06 »

Kiitos, kun olen saanut porhaltaa! Hiki on välillä tullut! Työstä varmaan käy tuo tulkitseminen, näistä pikkualkeistakin. Vaikka helpostihan sen minun huuhaileva intuitio siihen mukaan lähtee.

Mutta kiitos teille rohkeille, jotka annoitte avoimesti itsenne alttiiksi!
Tämä on olluy erittäin terveellinen astrologinen kokemus!  buck2 smitten
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #41 : 26.11.2007 22:39:32 »

Voi kiitos Esmiralda  smitten

No joo,kyl mä oon sellanen elämän seikkailija ja nautiskelija  :Smiley
Välillä olen kyllä sellasessa sotkussa ja liemessä itekseni kanssa että ou nou...juuri siis tuon hullun rohkeuden takia  Cheesy
Olen todellakin hirmu nopeesti syttyvä ja innostuvaa tyyppiä ja mun mies ei sit olekkaan, eli se on tuottanut hieman vaikeuksia...
En ole harmaa hiiri,hehe enemmänkin punatukkainen kissa tällä hetkellä  Grin Ja tykkään tosiaankin että mut huomataan  :Smiley
Pomottaja tyyppi olen todellakin   knuppel2 , mutta pomoksi töissä en ehkä kuitenkaan haluaisi, en hirveästi pidä ylimääräisestä vastuusta  Shocked
Olen huono välillä keskittymään, olen miettinyt olisiko jooga minulle sopiva harrastus  idiot2
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #42 : 26.11.2007 22:55:33 »

Kiitosta love and peace!

Olihan sinulla jollakin lailla niiiiin ´'selvää vettä' jotenkin tuossa laskelmissa, että ihme ja kumma....

mutta siis...  Embarrassed ihan hämmennyn.  Voiko nuo elementitkin todella näyttää noin paljon!?

Mitäs tämä nyt sitten oikein onkaan tämä astrologia?! Huh!
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #43 : 26.11.2007 23:01:58 »

Voi kiitos Esmiralda  smitten

No joo,kyl mä oon sellanen elämän seikkailija ja nautiskelija  :Smiley
Välillä olen kyllä sellasessa sotkussa ja liemessä itekseni kanssa että ou nou...juuri siis tuon hullun rohkeuden takia  Cheesy
Olen todellakin hirmu nopeesti syttyvä ja innostuvaa tyyppiä ja mun mies ei sit olekkaan, eli se on tuottanut hieman vaikeuksia...
En ole harmaa hiiri,hehe enemmänkin punatukkainen kissa tällä hetkellä  Grin Ja tykkään tosiaankin että mut huomataan  :Smiley
Pomottaja tyyppi olen todellakin   knuppel2 , mutta pomoksi töissä en ehkä kuitenkaan haluaisi, en hirveästi pidä ylimääräisestä vastuusta  Shocked
Olen huono välillä keskittymään, olen miettinyt olisiko jooga minulle sopiva harrastus  idiot2

Piti vielä sanoman, kun itsellänikin on tuo maaelementti samoin kuin sinulla ja samoin sekoilut asioiden kanssa, en myöskään suureen vastuuseen pysty, ehkä se kärsimättömyys ja tarkkuus uupuu, niin mm. tanssi ja jooga maaduttaa kyllä maahan. Kehon kordinaatistoon, askeliin ja kuvioihin keskittyminen tekee todella hyvää. Kokoaa jotakin, mieltä ja kehon rauhattomuutta. Suosittelen.  smitten
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #44 : 27.11.2007 00:34:14 »

Hei! Jos ehdit niin katsoisitko minullekin? Ihanaa olisi joskus kuulla toisenkin arviointeja, itse kun yleensä aina on se analysoija!  Grin

aurinko kauris
 kuu rapu
 merkurius kauris
 venus vesimies
 mars skorpioni
 jupiter oinas
 saturnus jousimies
 uranus jousimies
 neptunus kauris
 pluto skorpioni
 vertex vaaka
MC  kauris