Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä itsenäisyysjuhlista?  (Luettu 12871 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #15 : 01.12.2007 19:44:44 »

Lips Sealed Lips Sealed

Mitähän minä taas puhun?
NO sitä tietenkin mitä sylki suuhun tuo ja siitä ei kenenkään sitten tarvitse ottaa nokkiinsa..  Grin

Ei tässä kukaan varmaan nokkiinsa ota.  Wink

Turhauttaa vaan, että kun ennen tapettiin isänmaan puoelsta, niin nyt tapetaan, koska voidaan huonosti.

Aikojen alussa tapettiin muita, koska haluttiin itse elää. Osa eläimistä on vieläkin sillä asteella.

Sitten tapettiin sotien vuoksi - eikä pelkästään Suomessa. Kuinka moni jenkki pimahti Vietnamin sodan vuoksi?

Turhauttaa vaan sillä vaikka elämämmekin nyt "hyvinvointiyhteiskunnassa" jossa kansa ei todellakaan voi hyvin. Ihmisistä on tullut itsekkäitä oman napaansa tuijottajia.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2007 19:46:33 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 01.12.2007 21:17:07 »

Tälläinen oli keskustelu myöhäisillallisella:

Ukko: - Niin teillä on koululla ne juhlat tiistai-iltana.
Esmi: - Niin on.
Ukko: - Pyydän naapureita, että hekin lähtisivät, että pääsen noihin juhliin (yhdistysten ja kaupungin tilaisuus).
Esmi: - Onpa hyvä jos lähtisivät. Kun on pimeää ja ei tiedä mikä lumipyry.
Ukko: - Mitä sinulla on itsenäisyyspäivänä?
Esmi arasti: - Ei mitään.
Ukko: - Jos mentäisiin Martan 90-vuotisjuhliin?
Esmi : - Tottakai. Entäs ne itsenäisyysjuhlat?
Ukko: - Ei me sinne mennä.
Esmi kamalan ihmeissään: - Eikö!!!
Ukko: - No ei sinne ole pakko mennä. En haluakaan.

Ukko-kulta katsoi pois. Tiesi! Tiesi, että se on minulle vastenmielistä. Olin kamalan hiljaa vain ja sisukseni hihkui riemusta. MARTTA PELASTI PÄIVÄNI!!!

Esmiraldan ahdistus on poissa, poissa!!!! Nyt voin juhlia Marttaa, sodan niukkuutta kokenutta ihanaa naapurin mummoa. Voi kun minä halaan häntä!!! smitten smitten smitten

ps. joskus se on niin pienestä kiinni...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 01.12.2007 22:20:03 »

Esmiralda!

Nauraa kihersin onnesta sinun puolestasi!
Sinun ukkosi on aivan erikoinen, ajattelee sinun parastasi.
Jospa hänkin on kyllästynyt siihen ulkokullaisuuteen, mitä niissä juhlissa on.

Vaikka muuten olenkin sitä mieltä, että on ihan aiheellista juhlia myös tämän Suomemme vuosipäivää. Minä ajattelen sen samalla tavalla kuin kenen tahansa merkkipäivän, joka on saavuttanut korkean iän.

Eikä Suomen itsenäisyys todellakaan ole ollut mikään itsestään selvä asia silloin, kun tänne aikoi tunkeutua ihan muut hallitsemaan meidän maatamme.
Niinkuin kaikista muistakin traagisista tapahtumista, myös siitä sodasta on edelleen monilla ihmisillä tunnejälkiä kehossa ja mielessä. Myös niitä, jotka olemme vanhemmiltammme heidän kärsimystensä kautta saaneet itseemme.

Itse olen juuri näitä vasta tiedostamassa, jotta voin niistä vapautua ja parantua.

Lapsuuteni elin ajassa, jolloin isoäitini odotti joka päivä yhtä poikaansa tulevaksi kotiin sodasta, jonne oli kadonnut.

Oi, olkaamme iloisia, että saamme tehdä ja toimia suhteellisen vapaasti.
Ennen puhuttiin Suomi-Neidosta, mutta nythän se on jo paljon kokenut ja toivottavasti myös viisaampi. Mehän kaikki olemme tätä maata, ja se antaa meille sen mitä mekin annamme sille. Kukin omista tarpeistaan ja lähtökohdistaan käsin.

Paljon on korjattavaa, eikä varmasti koskaan kaikille tarpeeksi hyvin täällä, mutta kuitenkin. Minusta Suomi ansaitsee juhlansa.

tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 01.12.2007 22:37:17 »

Kiitos Maarita!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
AveMarisStella
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #19 : 02.12.2007 01:27:32 »

Minä kuulkaas menen ihan kaikille kaupungin kokkareille ja kaikkiin muihinkin gaaloihin aina kun kutsu kolahtaa ja saan lapsille hoitajan! Nyt on aika juhlia menetettyjenkin vuosien edestä - meinaan on liian pitkään tuota nutturaa kiristänyt ja on tullut aina ajateltua ensin velvollisuuksia, riittävää yöunta ja aamuheräämisiä, että elämä on ehtinyt vilahtaa melkein ohi. Sosiaalista elämää voi olla joka tasolla.
tallennettu

askendentti vaaka
 aurinko merkurius venus uranus pluto kuu vesta neitsyt
 jupiter juno rapu
 saturnus chiron kalat
 neptunus skorpioni
 mars leijona
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #20 : 02.12.2007 22:02:28 »

Paasit kuin koira verajasta koko jutusta  2funny
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #21 : 03.12.2007 00:25:22 »

Kunnioitan itsenäisyyttä, vaikka joskus kyseenalaistan sen kyllä, koska emmehän me kuitenkaan saa tehdä mitä itse tahdomme  Grin.
En välitä juhlista, mutta nautin kynttilöistä ja tunnelmasta. Tärkeintä juhla on mielestäni niille jotka ovat rakkaitaan sodassa menettäneet sen vuoksi, että olemme itsenäisyyden saaneet.Mehän emme koskaan oikeasti pysty ymmärtämään täysin mitä he ovat kokeneet, sillä elämämme on ollut niin paljon helpompaa ja suojatumpaa, että en usko, että edes kestäisimme sellaista kurjuutta. Isältäni kerran yritin sodasta kysyä, kun hän ei siitä halunnut puhua ja ainoa vastaus oli, että " se on niin hullua hommaa, että toivon että teidän ei koskaan sitä tarvitse kokea ". Tottakai me kaikki olemme iloisia siitä, että maamme on itsenäinen  Smiley! Toivotaan että se sellaisena aina säilyy !
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
selkälokki
Vieras
« Vastaus #22 : 03.12.2007 21:25:24 »

Työn kautta olen nyt ollut paljon tekemisissä sotainvalidien, sotaveteraanien ja heidän puolisoidensa kanssa, myös Lottien ja sotavankien...Kyllä arvostan kovasti sitä työtä jota ovat tehneet.
Aina on ollut mielenkiintoa niihin asioihin ja olen ajatellut, että jos olisin elänyt silloin, olisin ehdottomasti halunnut palvella Lottana. Nyt on ollut mielenkiintoista kuunnella sen ajan kokeneiden ihmisten kokemuksia.
Itseäni sapettaa markan menetys ja myös EU omalla tavallaan. Itse koen, että osa itsenäisyyttä on menetetty. Ja etenkin täällä "susirajalla" tuntuu siltä, ettei asioitamme aja kunnolla kukaan. Ne sanellaan EU:sta. buck2
Mutta ne ovat minun mielipiteitä, enkä niistä lähde väittelemään.
Yleensä tässä ennen Itsenäisyyspäivää alan kuuntelemaan Sibeliusta, se jotenkin tuo ne fiilikset juhlallisesti pintaan...Finlandia-hymni etenkin.
Mihinkään juhliin en ole mennyt...Televisiosta näkyy joskus Itsenäisyyspäivänä hyviä dokumentteja aiheeseen liittyen, niitä katson mielelläni. Viime vuonna oli ohjelma naisista, jotka myös olivat taistelijoita huolehtiessaan perheistään, kun kaikki miehet olivat rintamalla. Ja entä sotalesket? Heitä oli katsottu syrjäkarein ja kaikki leimattiin huonomaienisiksi...Että on siinä ollut monenelaista kestämistä ja koetusta.
Linnanjuhlia katson usein jonkun verran, enkä nyt pidä niin pahana sitä pukurevohkaa yms. Onhan se sentään vuoden tapaus Suomessa ja tottaikai ihmiset laittautuvat sellaiseen juhlaan parhaimpiinsa.
Että tällaisilla fiiliksillä.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: