Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ikuinen anemia  (Luettu 17560 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Bast
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 30.11.2007 14:42:02 »

Hej!

Mulla todettiin jo yläasteikäisenä anemia, rauta-arvot on ollu siitä asti epämääräiset. Alhaisimmillaan hemoglobiini on ollut 79, parhaimmillaan normaaliarvot. Nyt vuosi takaperin kävin oikein kunnon tutkimuksissa asiasta kalliilla yksityislääkärillä, koska kunnan lääkärit ei olleet halukkaita tutkimaan tätä n 14 vuotta kestänyttä "sairautta". tai, no, mä en tiedä, miten anemia luokitellaan, onko se niinkään sairaus lääkärien silmissä. Onhan se kyllä vakavaa noin muuten, kun hemoglobiinit laskee sinne 80 hujakoille, niin mennään jo riskirajoilla.

No, tutkimuksissa ei löytynyt mitään "syytä" veriarvojen muutoksiin. Selitti se lääkäri, että runsaat kuukautise vaikuttais, mutta huvittavaa on se, että mulla ei edes ole niin hurjan runsaat ne. Ainoa todellinen haittahan on väsymys, ajoittain. kai mä olen siihen tottunut ajan kanssa. Lääkäri sanoi, että todennäköisesti mun täytyy syödä rautalääkkeitä lopun elämääni. Tylsää, sillä en jaksa syödä niitä, kun ehkä viikon kaks putkeen, ja sit unohdan, tai en halua syödä niitä. Se on oma rasita vetää pillereitä joka päivä!

Niinpä kysynkin, onko kellään tietoa/kokemusta vaihtoehdoista pillerien vetämiselle?Yhtä rautajuomaa olen kokeillut, luontaistuotekaupasta, hyvää se olikin, mutta niin älyttömän kallista. No, ehkä tulen  asiasta kärsimään lopun ikääni, eihän sille sitten mitään voi..
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #1 : 30.11.2007 15:31:58 »

Tervetuloa "vähäveristen" seuraan  buck2 Grin
Sama taudinkuva on täällä ja asiaan olen hoitanut yhtä innokkasti syöden rautavalmisteita  :Smiley Ihan noin alhainen ei ole koskaan ollut, mutta alle 100 nyt viimeiset 3v. putkeen. Ongelma on juuri se, että lääkärit pomppii ja pitävät sairaana... minä itse en  angel liikun paljon, syön ja elän. No, ehkä hieman väsyneemmpi joihinkin durasel pupuihin verrattuna, mutta sitä varten on peitto ja tyyny  Cool
Nyt kesästä kokeilin nokkosesta puristamaani tuoremehua, ryöppäyksen jälkeen (tarpeeton ehkä, mutta saapa ötökät pois) vaan linkoon ja jääpalapusseihin. Pala kerrallaan nautin saunalimun seassa. Hb tarkasteettiin juuri ja oli noussut kesän alusta 5., eli on nyt 99.  Cheesy Muita vitamiineja menee kyllä seassa... jaksoteltuna päivän mittaan otettavaksi... aamulla monivitamiini ja hivenaina tabu, iltapäivällä tyrni kapseleita ja satunnaisesti c ja/tai b12, ja illalla satunnaisesti magnessiumia ja kalkkia (nukuttavat).
Ongelma on kytkyksissä moniin eri tekijöihin ja itselläni ovat juuri nuo niagarat kerran kk syynä tilanteeseen  Sad mutta enpä anna hoitaa hormooneilla sitä pois. No, tässä sitä sitten mennään... smitten Raskauden aikana raudan puute voi olla vaarallista vauvalle foolihapon puutteen vuoksi, silloin on syytä syödä ahkeraan marjoja ja rautavalmisteitakin. Taisin niillä reissuilla saada kyllästymiseksi asti niitä  Lips Sealed ja siksi eivät maistu enään...
Hakemalla löydät sopivan suhteen elämän ja anemian kanssa  Smiley stemppia, ei siihen kuole nykyaikana ainakaan  angel Jaksat vaan kuunella ja olla rehellinen oman kehon viesteihin, jos joku sopii tai ei  police
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 30.11.2007 15:45:33 »

Krauterblutsaft on varmaan se yrttijuoma, mitä olet kokeillut. Se on tosiaan aika kallista, mutta hyvä tuote.
Nokkonen on mainio raudanlähde, käytän kuivattuna tai tuoreena esim. lettutaikinaan. Nokkosjauhetta oli ainakin joskus Frantsilan valikoimissa, sitä voi käyttää moneen ruoanvalmistukseen.
Rauta imeytyy parhaiten, kun mukana on c-vitamiinia. Kalsium samalla aterialla rautapitoisen ruoan kanssa taas haittaa imeytymistä.
Eli jos olet lihansyöjä, niin nauti pihvin kanssa appelsiinimehua mieluummin kuin maitoa.
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 30.11.2007 16:19:33 »

Sama täällä!

Minullakin oli joskus nuorena nuo arvot, saattoi olla vähän alemmatkin. Kun olin vuoteessa, alkoi joskus seinät ympärillä pyöriä. Ihmettelivät miten en pyörry. Miten sinä? Oletko tosiaan pysynyt pystyssä?!

Minäkin olen pari kertaa vuodessa ostanut tuon Kreutersaftpullon, todella hyvää!

Ja nokkosia ehti huhtikuussa, kun niitä nousee lämpimille paikoille. Ja kuivaan talveksi, vaikka harvoin tulee käytettyä.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Bast
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 30.11.2007 16:46:09 »

heissan!

En ole ainakaan vielä pyörtynyt."pahin" ehkä oli kun just jotain vuosi sitte, olin heppakoulussa, ja olin luomassa paskaa kävi niin,  että lantatalikko ei meinannut nousta enää, heikotti niin paljon.. Ja sitte kävin tohtorilla, ja totesivat ton 80, ja olis antanu mulle sairaslomaa,mutta kieltäydyin, kun ajattelin, että ei ole hyvä syy jäädä pois koulusta... No, ehkä se kostautu oppitunnilla nukkumisena  Grin
tallennettu

"We can acccept god becoming man to save man, but not man becoming god to save himself"
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 01.12.2007 15:42:47 »

Tarkistakaa B12 imeytyminen-minulla oli se syyna alhaiseen hemoglobiiniin.
Nyt olen saanut pistoksia kerran kuussa ja hemoglobiini on noussut noin 150.
Alhaisimmillaan se oli 56-jopa laakarit pelastyi.
tallennettu
sirpakka
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #6 : 04.12.2007 13:31:32 »

Hei

Nokkonen ja muukin vihreä on hyväksi hemoglobiinin muodostumiselle. Itse olen käyttänyt viherjauhetta säännöllisesti ja se on pitänyt rauta-arvoni kuosissaan. Lisäksi se on hyväksi maksan toiminnalle ja muutenkin kaikkinensa hyvä aine tasapainottamaan elimistön toimintaa. Suosittelen. www.medimeal.fi/nutrivital.html
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #7 : 04.12.2007 21:04:16 »

Tarkistakaa B12 imeytyminen-minulla oli se syyna alhaiseen hemoglobiiniin.
Nyt olen saanut pistoksia kerran kuussa ja hemoglobiini on noussut noin 150.
Alhaisimmillaan se oli 56-jopa laakarit pelastyi.
Mistä saa luonnollisesti tuota B12? Jos se ei imeydy, niin eikö se sitten imeydy ruoasta ollenkaan?
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 04.12.2007 21:21:32 »

Minulla ainakin todettiin vatsalaukun katarrirappeumaa, vai mikäs se nyt virallisesti onkaan. Lääkäri sanoi, että seinämät sen verran huonossa kunnossa, ettei B12-vitamiini imeydy sen kautta, joten piikkejä minäkin otan. SEllainen vatsahermoinen ollut aina.

Tosin pyrin hoitamaan vatsaani esim. aloella ja muillakin keinoin. Ei ainakaan karvastele.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 04.12.2007 21:45:18 »

Täällä yks anemian-selättäjä.

Avuksi kamppailussa

B6 eli pyridoksiini, jonka lähteitä ovat ruoassa:
-oluthiiva,
-banaani,
-lohikalat, 
-silli,
-avokado,
-porkkana,
-vihreä paprika,
-maksa,
-vihreät lehtivihannekset
ja vehnänalkiot.

B9 eli foolihappo:
-kaikki tummanvihreät kasvikset,
-maksa,
-parsakaali, -parsa
-peruna,
-oluthiiva
-vehnänalkiot,
-pähkinät, maapähkinät,
ja sienet

B12 eli kobalamiini:
-liha,
-lohikalat,
-sardiinit
myös
-maito,
-kananmunat,
-pitkään kypsyneet  juustot,
-oluthiiva,
-auringonkukansiemenet,
-merilevä,
-banaani,
-maapähkinät,
-vehnänalkiot,
-siitepöly.

Lisäksi on hyvä syödä viinirypäleitä, joka imeyttää entsyymeillään rautaa tehokkaasti.

Mielenkiintoista on, että melkein kaikki luetellut ruoka-aineet listalla ovat kuuluneet suosikkeihini. Joihinkin ajoittain ihan vimmattu hinku.

Myös olen huomannut apua PAB:stä eli Bx-vitamiinistä (para-aminobentsoehappo)

Lähteitä:
-kokojyvävilja
-maito
-kananmunat
-jogurtti
-vehnänalkiot
-maksa
-Myös suolisto tuottaa PAB:tä mikäli bakteerikanta terve ja tasapainossa.

JA päälle paljon  smitten smitten angel smiley6600
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 04.12.2007 23:35:02 »

B12 eli kobalamiini:
-liha,
-lohikalat,
-sardiinit
myös
-maito,
-kananmunat,
-pitkään kypsyneet  juustot,
-oluthiiva,
-auringonkukansiemenet,
-merilevä,
-banaani,
-maapähkinät,
-vehnänalkiot,
-siitepöly.

Lisäksi on hyvä syödä viinirypäleitä,

jne. Tuolta Touhulan listasta löydän paljon juuri niitä mielitekoja, joita kehoni on suorastaan huutanut. Viinirypäleet, kananmunat, pitkään kypsynyt juusto, maapähkinät, jopa hiiva ja nyt olen tutustunut myös merilevään, sellaiseen etikkaiseen ja tosi hyvää. Nam!
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 05.12.2007 10:06:26 »

Selkalokki
Minulla ei imeydy B12 vaikka mita soisin-joten piikit ovat ainoa vaihtoehto-joten kerran kuussa piikki-tai on yksi mahdollisuus-lopeta tupakanpoltto-josta valitettavasti en ole paassyt  Sad
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 05.12.2007 11:08:05 »

Muistakaa c-vitamiini, ilman sitä ei rauta imeydy!
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #13 : 05.12.2007 18:03:47 »

Selkalokki
Minulla ei imeydy B12 vaikka mita soisin-joten piikit ovat ainoa vaihtoehto-joten kerran kuussa piikki-tai on yksi mahdollisuus-lopeta tupakanpoltto-josta valitettavasti en ole paassyt  Sad

Cry tosi kurja juttu! Onneksi kuitenkin nuo piikit edes auttavat.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 05.12.2007 18:12:41 »

Ihmettelenkin, mitä tapahtuu, jos ei noita ruiskeita saa! Diamond ehkä tietää sen.
Miten ennen on toimittu? Vai onko tämä kulttuuritauti tämä imeytymättömyys?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta